csaf Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Din ce am citit in OUG-ul de mai jos, cel mai mult m-a amuzat preambulul... http://www.dreptonline.ro/legislatie/oug_11_2013_modificare_og_27_2011_transporturile_rutiere_ordonanta_urgenta_11_2013.php Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA Skoda Fabia Combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
codufiscal Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Din ce am citit in OUG-ul de mai jos, cel mai mult m-a amuzat preambulul... http://www.dreptonline.ro/legislatie/oug_11_2013_modificare_og_27_2011_transporturile_rutiere_ordonanta_urgenta_11_2013.php Sa stii ca si textul ordonantei e amuzant. Sa vezi hohote de ris cind o sa priceapa romanul despre ce e vorba in ordonanta si, mai ales dupa ce or sa apara si normele de aplicare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaf Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Daca or sa vrea sa verifice timpii de conducere si de odihna ai soferilor, vor impune si obligativitatea dotarii masinilor cu tahograf. Digital, ca suntem in mileniul III, ce dracu'! Si atunci sa te tii amuzament maxim! Ca sa nu mai vorbesc ce rasu' dracu' o sa-i apuce pe unii, cand vor vedea si cat costa hartiile necesare. Ca nu vorbim numai de licente si copii conforme. Vor trebui sa se (sau isi) scoleasca oameni pt. a avea persoana desemnata sa conduca activitatea de transport a intreprinderii, soferii vor trebui sa aiba atestat profesional, card tahografic individual, etc... Si, de cel putin doua ori pe an, firmele ii vor primi cu bratele deschise pe inspectorii ARR veniti in control... Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA Skoda Fabia Combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabi_manta Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Si in 1997 trebuia licenta la 8+1 ,persoana desemnata atuncia putea sa conduca mai multe firme care aveau licente de transport si dupa aceea si au dat seama ca o persoana conducea si 10 firme,au bagat lege ca o persoana poate conduce o firma de transport persoane si una de transport marfa.Cred ca si la transport marfa pana la 3,5 tone trebuia licenta. Acuma le introduc din nou ca ii loc de adus bani la stat,daca ai o afacere care merge normal ca iti faci actele in regula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tarzy Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane ca sa inteleg si eu .... cazul propriu si particular detin in propietate proprie si personala una bucata autoturism ARO 243 care are masa maxima totala autoprizata 2300 Kg (parca), mai detin si una bucata remorca la care masa maxima autorizata este de 1500 Kg .... posed permis de conducere categoriile: B, C si E .... mai am nevoie de ceva ca sa circul cu acest "ansamblu"? .... mentionez ca o sa fac numai curse in interes propriu si personal .... o sa transport stupii proprii si personali si poate ceva materiale de constructii sau altele de genu, nu se pune problema sa fac transporturi comerciale pentru terti Link to comment Share on other sites More sharing options...
vas_adam2000 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Sa inteleg ca daca am o dubita cu 8+1 locuri si mergem prietenii in excursii o sa am nevoie de hartogarii etc? Cum dovedim ca ne cunoastem si nu ii transport contra cost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabi_manta Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane ca sa inteleg si eu .... cazul propriu si particular detin in propietate proprie si personala una bucata autoturism ARO 243 care are masa maxima totala autoprizata 2300 Kg (parca), mai detin si una bucata remorca la care masa maxima autorizata este de 1500 Kg .... posed permis de conducere categoriile: B, C si E .... mai am nevoie de ceva ca sa circul cu acest "ansamblu"? .... mentionez ca o sa fac numai curse in interes propriu si personal .... o sa transport stupii proprii si personali si poate ceva materiale de constructii sau altele de genu, nu se pune problema sa fac transporturi comerciale pentru terti Stai sa vedem normele metodologice pe care trebuie sa le deie in monitor si apoi ai raspunsul la intrebarea ta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Buna seara. OUG 11/2013 spune ca pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata este cuprinsa intre 2,4 si 3,5 tone, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta. Intrebarea mea este: cine este aceasta autoritate si ce conditii trebuiesc indeplinite pentru a primi aceasta autorizatie? Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Era iminenta aparitia unei asemenea legi ... Hai sa o disecam: (1) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta. (2) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinte prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta. (3) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta. (4) Modalitatea de autorizare, precum si conditiile care trebuie indeplinite pentru autorizarea transportului prevazute la alin. (1)-(3) se stabilesc de catre autoritatea competenta prin norme." Deci sunt vizate 3 tipuri: 1.Microbuze/autoutilitare de marfa (atentie cred ca aici este inclus si o dacie papuc) 2.Microbuze de persoane 8+1 3.Autoutilitare folosite in tractare Dupa lege zice asa ...eu gigel a petrei am un microbuz ...da nu car oameni ...car cartofii care i-am produs in glie... Pai bun ...deci fac transport rutier in interes propriu ...trebuie licenta de transport in interes propriu... Ce inseamna licenta de transport? 1.Curs de persoana desemnata la ARR si automat atestat de persoana desemnata (analize, psihologic, toti dracii) 2.Inscriererea in catastifele ARR 3.Atestat de sofer ...permisul e un fel de cacat cu apa rece ...vrei sa conduci o masina daia trebuie atestat tata 4.Respectarea normelor idiotilor de la ISCTR (adica o sa fuga si astia cu dubele de "SICTIR") ...ptr ca daca muschii lor vor sa iei amenda te ard si acum cea mai mica arsura este de 3000 de lei ...ptr faptul ca n-ai sapca... Ce vor face in cazul unei masini de teren ...autoutilitara? Sa nu-i injuram ...sa asteptam normele ... consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pointer Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Aici o sa ne incadram in legislatia europeana? Fiindca eu am masinile inmatriculate in alta tara si lucrez cu ele pe destinatii stabilite intre ungaria si germania.Si clar nu am nevoie de licenta de transport etc.Am o foaie de drum putin mai diversificata ca si la noi si gata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane E aceeasi gasca ca aia cu masinile de BG ...pe langa legislatia UE ... :wink: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
tarzy Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Deci sunt vizate 3 tipuri: 1.Microbuze/autoutilitare de marfa (atentie cred ca aici este inclus si o dacie papuc) ... nu cred ca Dacia papuc are MMA > 2400 Kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Asa este ...MMA la papuc e undeva la 2320 kg! consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
RETI Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane niste tampiti sadea.. Pai poate omul are la srl numai land rover discovery sau nisanuri care au masa maxima 2.7 tone...si face numai munca de teren pe coclauri. daca nu efectuaeaza pentru tertii cu plata ce dracu inseamana asta decat ingradire.Cum adica sa iti mai iei nu stiu ce atestate sa conduci o masina de categorie B. Este hilar si ne trezim iara la curtea europeana.Legi aberante si fara nici un fel de revigorarea economiei.D-mni politicieni am voie sa ies din cas azi ca ee zi cu sot....poate am voie sa respir.???/tahograf la ce la masini sub 3.5 tone haahahahahah Si cum o sa ingradeasca accesul acestor ansambluri de autovehicule daca sunt inregistrate in alte state din UE???? sau cum le pune la plata????? cum??? O sa nagajeze ARR la oamnei.....sa te tiii ..sa vezi personal de control. Land Rover Discovery I Mercury Sable LR serie III Link to comment Share on other sites More sharing options...
dacuBurebista Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane nu e chiar așa atestatul este necesar NUMAI dacă ești angajat la o firmă care se ocupă cu transport plătit de marfă sau pasageri http://www.calauzaoffroad.ro/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane nu e chiar așa atestatul este necesar NUMAI dacă ești angajat la o firmă care se ocupă cu transport plătit de marfă sau pasageri Te contrazic aici ...chiar daca faci transport cu licenta in interes propriu trebuie atestat de sofer. Tot ce se licentiaza ARR e strans legat de atestate de sofer, atestat de persoana desemnata ...Acum sa vedem ce vor zice in legea noua ...daca va intra in vigoare pana la urma ...ca se pare ca nu prea din cate am inteles...:wink: Oricum legea este o mare prostie ...de fapt in Romania orice e posibil, n-ar trebui sa ne mai mire nimic (ar trebui chiar sa ne uimeasca un sistem fiscal bun)...acea licenta va fi valabila doar pe teritoriul Romaniei ...afara nu iti trebuie asa ceva. Sa vedem ce vor face cu strainii care vor tranzita tara ...cu masini de acel tip si nu vor avea licenta ... Idiotii ... nu gandesc ... ne imping pas cu pas ...cat mai sub Dunare ...la bulgari ... Faza zilei: In sondajele politice bulgaresti Basescu, Ponta & co ... sunt pe primul loc conducand detasat! Asta ptr ca aduc sume considerabile si fara nici un efort direct in visteria Bulgariei ...:grin: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Deci nu mai este nicio scofala sa te chinui sa transformi taraboanta din turism in utilitara....ba din contra. BGP. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
codufiscal Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Deci nu mai este nicio scofala sa te chinui sa transformi taraboanta din turism in utilitara....ba din contra. BGP. Daca are pina in 2400 kg, s-ar putea sa fie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Daca are pina in 2400 kg, s-ar putea sa fie. Domnule, eu nu ma refeream la ATV-uri cu volan :ha:, ci la caleasca mea si la altele echivalente, care au masa proprie in jurul a 2 tone si MTMA pe la 2,6-2,8 tone. Un Y61 are aproape de 2,4 tone masa proprie....in acte:grin: Pana si conserva mea de strada (Hyundai Santa Fe) are MTMA 2,57 tone. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
codufiscal Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Domnule, eu nu ma refeream la ATV-uri cu volan :ha:, ci la caleasca mea si la altele echivalente, care au masa proprie in jurul a 2 tone si MTMA pe la 2,6-2,8 tone. Un Y61 are aproape de 2,4 tone masa proprie....in acte:grin: Pana si conserva mea de strada (Hyundai Santa Fe) are MTMA 2,57 tone. Nu, domnule, nici eu nu ma refeream la d'astea cu motor de drujba. Pare-mi-se ca tre' sa fie si vreun cotet mai sprinten cu motor peste 3000 si a carui MMA sa nu treaca de 2,4. Poate Pajero de 3500, sau Cherokee de 4000, gata transformat in lkw in Olanda. Mai bine sa asteptam cuminti pina cind preacinstitii nostri guvernanti vor elabora normele de aplicare si sa fim increzatori ca va fi tot ceva pe masura ordonantei de urgenta. Atunci vom vedea daca pregatim tahografele sau nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Eu sunt absolut convins ca vor modifica la norme doar ce au modificat si la lege, si atat. Ma indoiesc profund ca vor fi milostivi si vor face norme separate pt. cele intre 2,4 si 3,5 tone, fata de cele peste 3,5 tone. Stim cu totii doar de ce sunt in stare. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 (edited) Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane pai si cum va da atestat profesional ARR-ul unuia care are doar categ B?:ha: de ieri sunt bulgar.....in acte asa ca organele....pot lua o pauza in cazul meu Edited March 22, 2013 by Marius C alias Turagmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgel Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Asa cum il dau si celor cu C-ul. Sau vor modifica si regulamentul si va trebui sa ai C pt. atelaje peste 2,4 tone:ha: Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane atestatul presupune activitate profesionala cat B este destibata cond auto amatori cam multe legi de modificat :grin: ce-si freaca mainile de bucurie avocatii cand vad atatea legi care se bat cap in cap:grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitonul Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane Sau vor modifica si regulamentul si va trebui sa ai C pt. atelaje peste 2,4 tone:ha: Si toate vedetele tv si politice cu ce vor mai circula ? Dispar ML-urile, X-urile, Q-urile , sau va fi * cu exceptia ... ? Rubicon 2.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts