Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane


csaf
 Share

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Si toate vedetele tv si politice cu ce vor mai circula ? Dispar ML-urile, X-urile, Q-urile , sau va fi * cu exceptia ... ?

 

Nu bre, ca alea nu e utilitare.

 

Da chiar, are cineva idee daca exista vreun M, Q sau X transformat in utilitara?:ha::ha::ha:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

O alta aberatie romaneasca face referire la atestarea personalului ce conduce un autovehicul, citez "de masa mica" (ce o insemna asta nu stiu) in vederea insotirii unui convoi agabaritic.

 

Mai pe inteles: ma duc sa dau examen la Ministerul Transporturilor pentru a ma acredita si a putea conduce un autovehicul acreditat de catre ARR si Minister, autovehicul dotat cu rampa de girofare si alte dracovenii. Dau examen, i-l trec si apoi trebuie sa mai astept alte 15 - 20 zile pentru a-mi elibera certificatul, timp in care eu nu pot profesa...

 

Intrebarea mea si dilema mare este: de ce trebuie sa astept 15 - 20 zile pentru a intra in posesia unei jumatati de A4 scrise pe calculator si imprimate la o hurjuma de imprimanta?

MAZDA B2500 4x4 '01 aka Milogea
Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

cat B este destibata cond auto amatori

 

Scuze de intrebare: unde (in ce lege) scrie asta?

 

Soferii angajati de firme care conduc dube si vehicule de distributie cu MTMA pana in 3500 kg, si care au doar B-ul, sunt amatori? Soferii de taxi (cu atestat!), care au doar B-ul sunt la fel?

Nu am observat pana acum in nicio lege in vigoare o astfel de prevedere. Din ce stiu, categoria de pe permis acorda posesorului dreptul de a conduce o anumita categorie de autovehicule, nu sa fie el incadrat, ca persoana, la "soimii patriei", in loc de "vulturii Carpatilor", de exemplu.

E drept ca, pe timpuri, pentru a te angaja sofer la o intreprindere era obligatoriu sa ai B-ul si C-ul (pana si categoriile pe carnet erau mai putine!).

Dar timpurile s-au schimbat.

 

Din ce am inteles eu din lectura ordonantei, masura licentierii se va aplica autovehiculelor apartinand intreprinderilor (recte firmelor) care efectueaza transport public de marfa sau persoane, sau transport in cont propriu de marfa sau persoane. Nu scrie nicaieri ca se va aplica vehiculelor apartinand persoanelor fizice.

 

Ca nu vei mai putea avea autoutilitara de transport vehicule pe persoana fizica, asta e altceva. Cine le are inmatriculate astfel va fi, probabil obligat sa isi faca firma de transport, sa obtina licentele respective, etc.

 

Si, da, asa cum spune si Giorgel: certificatul de competenta profesionale se va acorda celor cu B-ul urmand aceeasi procedura ca si in cazul celor cu C-ul. Unde e problema?

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Studiu de caz:

 

Eu persoana fizica detin o autoutilitara cu MMA 3500 kg ...o inchiriez unei societati comerciale sau o dau in folosinta printr-un contract de comodat. Societatea comerciala "face bani" cu ea.

Ce se intampla in acest caz?

 

E aiurea si in cazul unui Nissan Patrol sau alt utilaj 4x4...autoutilitara ... ne luam acum atestate de soferi sa le conducem?

 

Chestia cu amatori si profesionisti e o chestie mostenita din vechiul regim ...fara sa fie prevazuta in lege ...

 

Ar putea fi privita si asa:

-e sofer amator cel care conduce doar masina personala si atat

-e sofer profesionist cel care ptr a se hrani, conduce o masina ...

 

In ceea ce privesc ...atestatul de sofer si categoriile auto pe care le poate conduce ...nu le confundati ...sunt chestii total diferite si nu prea au legatura una cu alta ...singurul lucru comun ..."auto" ...nimic altceva. :grin:

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Studiu de caz:

 

Eu persoana fizica detin o autoutilitara cu MMA 3500 kg ...o inchiriez unei societati comerciale sau o dau in folosinta printr-un contract de comodat. Societatea comerciala "face bani" cu ea.

Ce se intampla in acest caz?

 

Citire din ORDIN nr. 980 din 30 noiembrie 2011 (*actualizat*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII, art. 9:

 

Se consideră îndeplinită cerinţa privind sediul, dacă întreprinderea:

a) are sediul situat pe teritoriul României, în incinta căruia îşi păstrează

principalele documente de lucru, în special documentele contabile, documentele de gestionare a personalului, documente le conţinând date referitoare la perioadele de conducere şi perioadele de repaus ale conducătorilor auto, documentele privind întreţinerea vehiculelor şi orice alte documente la care trebuie să aibă acces inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, în scopul verificării;

b) dispune de unul sau mai multe autovehicule, care sunt înmatriculate în

România, indiferent dacă vehiculele respective se află în proprietatea sa sau sunt deţinute în temeiul unui contract de cumpărare în rate, închiriere sau leasing;

 

In situatia data, SC (intreprinderea) va trebui sa obtina licentele necesare pt masina pe care o detine cu contract de inchiriere. In acelasi timp, soferul/soferii pe care ii va angaja sa conduca masina vor trebui atestati profesional.

Proprietarul (persoana fizica) al masinii nu face alta decat sta acasica si isi incaseaza banii de chirie.

Daca proprietarul (persoana fizica) va fi si soferul masinii astfel inchiriate, atunci va trebui sa isi obtina certificatul de pregatire profesionala, ca sa poata invarti linistit colacu' pe drumurile din RO.

  • Like 1

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Foarte bun raspunsul csaf ...numai ca acesta se refera la mijloacele de transport care sunt cu MMA peste 3.5to (adica alea la care se da licenta).

De asemenea necesita atestat de sofer ptr masinile cu MMA mai mare de 3.5to si cele de transport calatori (indiferent ca este regulat sau ocazional) mai mult de 8+1 locuri.

 

Cel putin dupa vechea lege.

 

Acum...

 

Un Nissan Patrol Y61 cu MMA undeva la 2700 kg (peste 2400kg dupa noua lege) care trage o platforma dupa el necesita licenta de transport si atestat de sofer?

Un microbuz Mercedes Sprinter cu MMA 3500 kg, cu locuri 8+1 necesita licenta de transport si atestat de sofer?

Un microbuz Mercedes Sprinter cu MMA 3500 kg, necesita licenta de transport si atestat de sofer?

 

Colac peste pupaza ...vine si cererea cea din urma ...tahograful ...aparatul care masoara atat viteza de deplasare, timpul condus si tine evidenta km parcursi ...

 

Afara, in UE si pe langa ...NU EXISTA nici o lege care sa oblige la licenta si "skill cu patalama" ptr autovehiculele de mai sus. Doar in cazul transporturilor speciale: gen radioactive, deseuri medicale, explozibili, inflamabili adica produse din gama ADR (marfuri periculoase) exista asa ceva. Ptr aceasta categorie necesita semnalizare exterioara (placute avertizoare fata-spate) si autorizatie speciala de transport care fie se elibereaza ptr un transport fie se elibereaza pe o perioada determinata (o luna, trei, sase, un an) contra cost si numai daca autovehiculul indeplineste conditile impuse de lege.

 

...

 

In realitate, ma invart in aceasta lume de servicii de transport de aproximativ 20 de ani ... Stiu ce inseamna legi, norme, licente, atestate de PDSCEPATR , atestat de sofer, tahograf samd. Acum din surse neoficiale va spun ca legea asta s-a dat cu urmatoarele scopuri:

-sa intre niste bani la bugetul de stat (o copie conforma = ~300 lei)

-sa existe un control asupra traficului usor de marfuri

-sa poti fi oprit in trafic si controlat de catre autoritati (ISCTR - unitatile mobile care controleaza traficul)

Si aici e vorba de control de la AND (vigneta si cantarire autovehicul), control de la RAR (verificare tehnica autovehicul si ITP), control de la ARR (documente de transport, autorizatii, licenta, atestat), control de la militie (asigurare, acte sofer)

 

Este cunoscuta deja reticenta cu care este privit acest subiect in randul oamenilor ...si nu sunt sigur ca legea asta o sa fie in vigoare (daca intra si se fac norme la ea) mai mult de 6 luni. O sa iasa un scandal monstru si cred ca o sa ramana tot in ac de par asa ca si inmatricularile pe BG. Noi ca noi ...ganditi-va la masinile care tranziteaza Romania ... ce or sa le faca lor? Or sa le completeze licente temporare de transport la frontiere? Teoretic e usor ...practic le va fi aproape imposibil sa controleze acest sector al autovehiculelor.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Oficial asta mi s-a raspuns si mie ...neoficial insa am primit alte raspunsuri ... sa vedem ce va fi.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

1. Licenta este obligatorie doar in cazul transporturilor nationale, efectuate intre doua localitati aflate pe teritoriul national. In cazul transporturilor comunitare si internationale nu este necesara licentierea. In conformitate cu OG nr. 27/2011 prin ”transport national” se intelege acel transport efectuat intre doua localitati din Romania, fara a depasi teritoriul statului. Am putea intelege ca in situatia in care se efectueaza un transport Bucuresti - Craiova cu trecere prin statul vecin - Bulgaria, nu am mai fi in situatia unui transport national in intelesul OG nr. 27/2011.

2. In situatia in care se efectueaza un transport comunitar (de exemplu: marfa incarcata in Ungaria), marfa ce urmeaza a fi descarcata in Romania, cum nu suntem in situatia unui transport national, nu este nevoie de licenta.

3. Noul act normativ constituie un temei pentru a putea fi oprite si controlate in trafic vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone. Organul de control nu are de unde sa stie daca se face transport national sau nu, sau daca se face transport contra cost sau gratuit. Natura transportului va rezulta din documentele pe care soferul le are asupra sa in momentul controlului.

4. Prin ”masa totala maxima autorizata” se intelege masa totala maxima a unui vehicul rutier, asa cum este declarata de constructorul acestuia.

5. In prezent nu este necesar a detine tahograf pe vehiculele cu masa totala maxima autorizata cuprinsa intre 2,4 si 3,5 tone. Insa, aceasta obligatie poate aparea oricand in legislatia nationala.

6. Circulatia cu licenta este obligatorie incepand chiar cu data publicarii actului normativ in Monitorul Oficial, respectiv 3 martie 2013 (conform art. 12 alin. 2 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative).

 

 

avocat George Iacob-Anca

Iacob-Anca & Asociatii - Societate Civila de Avocati

 

sursa: BursaTransport.com

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Deci ca sa ma lamuresc si eu,pentru Patrolul meu care e autoutilitar,inmatriculat pe persoana fizica trebuie sau nu acest atestat?

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Deci ca sa ma lamuresc si eu,pentru Patrolul meu care e autoutilitar,inmatriculat pe persoana fizica trebuie sau nu acest atestat?

 

nu, nu trebuie atât timp cât nu faci cu el aprovizionarea sau transportul mărfurilor la firma pe care o ai

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

"(1) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(2) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinte prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(3) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(4) Modalitatea de autorizare, precum si conditiile care trebuie indeplinite pentru autorizarea transportului prevazute la alin. (1)-(3) se stabilesc de catre autoritatea competenta prin norme."

 

reies clar 2 aspecte:

 

1. este vb de transport Contra - Cost: pe intelesul meu umil asta inseamna ca pt transportul marfurilor proprii firmei de la depozit la magazin, aprovizionare, import propriu, transportul angajatilor .... NU trebuie licentiate ... deoarece nu se face contra-cost.

 

2. se adreseaza Societatilor Comerciale.... deci nu ar avea treaba cu persoanele fizice....

 

 

insa:

 

cand te gineste ISCTR-ul sau ARR-ul de la colt la 1 km.... credeti ca el stie ca esti PF sau PJ... sau cari pt tine sau pt altii.... tot te ia la verificat hartii si acte...

 

au foame mare de malai la buget si nu stiu de unde dracu sa ii mai scoata.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Laur.....cauta la sectiunea "transport rutier in cont propriu".

Vei vedea ca sunt incluse si vehiculele care circula fara incarcatura.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Au aparut normele de aplicare... stie cineva ceva ?

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Nu bre, ca alea nu e utilitare.

 

Da chiar, are cineva idee daca exista vreun M, Q sau X transformat in utilitara?:ha::ha::ha:

 

La pacific Tur e un ML 4000 benzol from Germanica care schimba salopeta din tursm in utilitara....pt numai 1700 euroi...e combinatie ca decat sa dai pe taxa de praf 4000 si impozit cu asigurare de balbai mai bine dai 17 sute si l-ai rezolvat

Noi suntem solutia confortului tau!
Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

O astfel de lege daca ar aparea , nu va rezista mai mult de 6 luni.....normele UE primeaza.Asa cum se specifdica ca in international nu ne trebuie atfel de licentiere si stiu exact ca nu pot sa impuna lucrul asta.....si la ceilalati participanti internationali care ne calca granitele si asta ar fi o discriminare ...a celor nationali.Deci legea o sa fie atacata la UE.Poate cel mult sa impuna taxe de licenta transport de vreo 40-50 de euro la respectivele autovehicule exact cum e in Italia cu valabilitate de 2 ani, sau in alte state cu valabiliatte un an, Taxa se mareste odata cu gabaritul.Cantarul va fi prezent pe drumurile publice..., stim fiecare dintre noi cum se incarca o duba de 3,5 t in romania, cu cel putin 2 tone de marfa....cand ea are trecut in taloan doar o.7-1 tona maxim......In alte tari au cantare pe fasie de drum si cum ai trecut peste ele fiind inglobate in astfalt deja ai emisa o contraventie in numele propietarului autovehicului.Se incearca combaterea evaziunii pe segmentul transporturilor rutiere,si exact cum spunea un coleg mai sus o evidenta mai clara a participantilor la astfel de transporturi.

O lege cara sa interzica un proprietar de microbuz 8+1 locuri nu poate fi impeidicat sa isi duca familia la munte sau la mare decat daca are licenta de conducator profesionist este ilegala.De asemenea, o incarcatura fara acte este susceptibila de a fi confiscata.

Traim in Romania, oricum...

Edited by Astral

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

Frumos....Avem termen pana la 30 Iunie 2013 sa scoatem licentele...

 

Mda.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

hmmmm

cred ca trebuie ca firma ta sa aiba in statut activitate principala transport ca sa poti obtine licenta de transport

vorbesc de transport catre terti

 

gasim o solutie pentru tractarile auto???

nu cred ca fiecare dintre noi va face o firma ,va angaja o persoana desemnata,atestat la sofer , licenta, copie conforma, asigurare de risc finaciar, etc.

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

hmmmm

cred ca trebuie ca firma ta sa aiba in statut activitate principala transport ca sa poti obtine licenta de transport

vorbesc de transport catre terti

 

gasim o solutie pentru tractarile auto???

nu cred ca fiecare dintre noi va face o firma ,va angaja o persoana desemnata,atestat la sofer , licenta, copie conforma, asigurare de risc finaciar, etc.

 

Normele se refera inclusiv la autorizarea autovehiculelor folosite pt. transport in cont propriu, (transporti marfa ta catre clientii tai si atat). Si, pt a fi inscrisa firma in Registrul operatorilor de transport, trebuie sa ai inscrisa in actele firmei si activitatea de transport.

 

Cat despre platformele auto, nu pot decat sa constat ca s-a pus un accent deosebit pe acestea si, in opinia mea, o sa fie absolut necesare cele pe care le-ai mentionat: firma, atestate, licente, tot tacamul. Daca te va opri ISCTR-ul pe sosea, o sa fie cam greu sa dovedesti ca utilizezi platforma pentru a merge la pescuit, si nu pentru transportul vehiculelor (indiferent ca acest transport este public sau in cont propriu).

 

Una peste alta, vad ca normele astea, cu exceptia celor prevazute expres pt platformele auto, sunt copy/paste dupa normele aplicabile masinilor cu MTMA mai mare de 3500 kg sau cu peste 9 locuri pe scaune... Inca nu se pune problema dotarii masinilor cu tahografe (neaparat digitale), dar nu-i timpul trecut. Nici nu ma asteptam la altceva...

Suzuki Vitara JLX 1,6 16v LWB - ZUZA

Skoda Fabia Combi

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

eu nu am inteles ceva... ca nici nu scrie:

 

daca am o duba ( inmatriculata pe numele meu ) si car cu ea marfa / produse care imi apartin mie sau firmei la care sunt asociat, iar pe factura apare numele meu, mai imi trebuie vreo licenta ?!

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: modificari privind transporturile rutiere de marfa si persoane

 

eu nu am inteles ceva... ca nici nu scrie:

 

daca am o duba ( inmatriculata pe numele meu ) si car cu ea marfa / produse care imi apartin mie sau firmei la care sunt asociat, iar pe factura apare numele meu, mai imi trebuie vreo licenta ?!

 

CARe factura man, daca lucrurile sunt ale firmei cel putin Proces verbal si opis cu materialele aflate in duba, foaie de parcurs ca si pana acuma, daca desteptii astia ne pun sa mai luam si alte licente asta e....luam ca boii astia nu inteleg ca firmele trebuie sa se dezvolte si sa mai aiba si de unde sa plateasca taxe si impozite ca altfle inchidem provalia.Birocratie si taxe excesive ca aici nu gasesti in EU , de aia suntem priviti ca ochi negri...reusim de fiecare data sa ne dam cu tesla singuri in c.....ie.

O sa ajungem s amai inmatriculam si o remorca in BG si ducem masiniile cu numere de BG ca e mai ieftin..decat sa ai toate hartiile asa cum specifica un prost doar sa aiba el si clica lui asigurata o taxa si sa se imbogatesca .....Ce nu intelg e cum Curtea Constitutionala sau AVocatul Poporului nu invoca neconstitutionalitatea unei astfel de legi.De ce nu se poate si la noi simplu clar si la obiect, de ce trebuie la atatia ani de la revolutie sa ne dam in stamba an de an?

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use