Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Discovery 1 - Ratza cu roti


soferman
 Share

Recommended Posts

cred ca trebuie si alte anvelope, macar MT! Si poate ceva mai de marca.

 

cauta ceva cooper Stt sau variatiuni pe tema. dupa buget sunt unele china ok, unele maxxis iar ok-ish... depinde cat de mult mergi pe asfalt si iarna. unele cooper sunt date ca ok all...

dar depinde ce vrei la final sa faci , cat mergi pe strada si cat prin padure, cat crampoane sau linistie vrei. ... acum clar gumele nu te ajuta pt noroi...

Edited by RZV

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina este utilizata 10% asfalt (drumul spre padure), 20% macadam si restul drumuri forestiere ce presupune pietris, noroi, sleauri, pietre etc.

Cam asa ceva:

 

Rasfoind youtub-ul am gasit traseul facut de mine si unde am concluzionat cele spuse mai sus, pe la min 6:40 veti vedea de ce am spus ca '' o masina lata nu inseamna intotdeuna si mai bun in off road, din puctul meu de vedere Disco are cam latimea maxima cat sa te poti strecura si pe drumuri mai inguste (inteleg de ce este atat de parciat Jimny)''

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

A ajuns coletul din UK si am profitat sa schimb ce este mai usor si anume fuel boost pin.

Am iesit la o tura cu masina dar nu am reusit sa-mi dau seama de schimbare, am observat ca atunci cand bag piciorul in acceletayie sau schimb la 3200 rot cam pufaie cu fum negru.

De asemenea am observat ca atunci cand franezi mai violent masina are tendinta sa ''danseze'' de spate, se simte o instabilitate ce face nesigura franarea.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

am observat ca atunci cand franezi mai violent masina are tendinta sa ''danseze'' de spate, se simte o instabilitate ce face nesigura franarea.

 

Verifica culisantele la etrieri, sa nu fie vreunul blocat.

Link to comment
Share on other sites

Ieri inainte sa ies la o tura de off road am facut o inspectie masinii si am constatat ca imi lipseste un surub la ..... nu stiu exact ce este, posibil sa fie ambreiaj, cutie de viteza etc.

De asemenea am observat ceva pierderi de fluide:

- intre grupul fata si cardan

- cutie de transfer

- pe unde se elibereaza uleiul din baia de ulei

De asemenea am constatat ca in mers, cand masina este in viteza si iau piciorul de pe acceleratie, se aude un huruit. Daca pun masina pe liber sau decelerez incet (in viteza)nu se mai aude. In accelerare nu se aude nimic. ceva pareri?

 

In urma schimbarii fuel boost pin se simte o diferenta foarte mare, am testat masina si ....merita pe deplin (multumesc pentru recomandare)

Am reusit sa-mi rup antena, probabil prin crengile ce mi-a facut vopseaua praf. Trebuie sa gasesc o solutie ca in ritmul acesta nu o sa mai ramana multa vopsea.

In anumite conditii de off road as fi preferta cutia automata (pietre/bolovani), manuala isi pierde impulsul si abordarea bolovanilor este mai violenta. M-am aventurat sa urc ceva foarte abrupt, adevarul este ca imi era mai frica sa dau cu spatele decat sa dau inainte, cu pedala a mers dar nu as mai repeta.

IMG_1068.thumb.JPG.fa34604785d44b96681bcc1fe61a1ec1.JPG

IMG_1073.thumb.JPG.bbc77f77f14164b3914b2f00de06a9ac.JPG

IMG_1074.thumb.JPG.2537cde48cea1d694bca68d223e3a180.JPG

IMG_1043.thumb.JPG.bdc76f64bdd17bf7f15f55c4facc4143.JPG

IMG_1087.thumb.JPG.7e9d4415f5934180f0a96250f4d22edb.JPG

IMG_1088.thumb.JPG.5617d2a521ae00d2019bcd2ca3b60ec9.JPG

IMG_1089.thumb.JPG.03cc87d95a88643ea53cc1cd1b97228d.JPG

IMG_1090.thumb.JPG.c5e2cd83d3b13b9a43d7fee898d4369f.JPG

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Surubul ala lipsa s-ar putea sa fie asa numitul ''wading plug"... cat despre pante abrupte si bolovani pt asta exista selectia ''low'' pe cutia de transfer pt pastrarea "momentului", exista o sectiune cu " off-road driving'' in manualul de utiizare care ar fi bine de citit(valabil pt orice vehiclul)

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Aici un scurt filmulet cu huruitul in decelerare, sper ca va puteti da seama, din pacate drumul nu era unul din cele mai bune.

https://www.youtube.com/watch?v=pUu7Z1TGaVQ

 

Legat de bolovani in off road, am cuplat diferentialul deoarece in urcare fiind aveam nevoie atat de putere cat si de tractiune sa nu pierd momentul si sa moara motorul. Personal, mi se pare destul de greoi/nasol sa fi in panta si sa-ti moara motorul, mai ales atunci cand drumul este unul mai anevoios. O sa incerc mai multe variante, vad data viitoare cu low.

In fotografie eram la baza, pe parcurs au fost vreo cateva portiuni mai grele. Ce nu am facut pana acum este sa scad presiunea in anvelope, posibil sa fi mers cu 2.2 bar (nu am verificat).

M-am gandit ca este mai bine sa-incalec pentru a evita eventualele daune la grup. Mi-am luat protectie pentru grup dar nu este montata inca deoarece am constata ca trebuie sa desfaca o bara (probabil stabilizatoare) ce este asezata in fata puntii la 5 m.

 

Solicit lamuriri pentru inca un lucru, manetica are 4 pozitii:

Dreapta jos: high - pentru mers normal

Dreapta sus: low - reductor folosit in conditii grele

Stanga jos diferential blocat - puterea este impartita 50 - 50 intre punti ( in mod normal cum este impartita puterea?

Stanga sus???

 

LE: citind acum despre wading plug, este posibil ca in lipsa acestui obturator sa fi intrat apa murdara cand am trecut prin noroaie si apoi cand am spalat masina cu jet puternic de apa sa fi introdus apa la volanta si de aici zgomotul la decelerare? Mentionez ca spal masina dupa fiecare utilizare si insist pe dedesubt.

IMG_1085.thumb.JPG.34e8f55bed67cc6be7a43495ddfb3037.JPG

IMG_0572.JPG.1a22cba1632a071c77e42b36ccf5b9f4.JPG

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Blocantul central face un singur lucru indiferent de high sau low, cupleaza cele doua cardane sa se invarta impreuna de parca ar fi unul, atat.

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

 

 

Am inteles, exista treapta de high / low si pe diferential blocat.

stanga jos: 4H lock

Stanga sus: 4L lock

 

Cand o sa mai am drumuri cu bolovani o sa folosesc 4L lock, eu am folosit 4H lock si de aici pierderea momentului sau zgaltaiala mare din cauza vitezei.

Cand ai nevoie de tractiune dar si de viteza se va utiliza 4H lock. (urcare panta abrupta ce necesita pedala sau noroi ce trebuie abordat cu viteza)

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

NU... CDL si hi-low sunt doua chesii independente, pe stanga se blocheaza diferentialul care face acelas lucru si pe high si pe low, nu stiu ce inseamna pt tine sa simti putere sau nu ca pe low nu accelereaza tare in schimb cuplul e mult mai mare si nu moare motorul asa usor ... eu totusi insist sa citesti manualul de utilizare ca acolo chestiile astea sunt detaliate si sunt si atentionari speciale ce sa nu se faca... asta daca nu vrei sa rupi ceva fara sa intelegi ce s-a intamplat
  • Like 1

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Inca de la achizitie am observat o pierdere de ulei de la diferentialul fata unde se uneste cardanul cu diferentialul, aveti idee daca este vorba de o garnitura ce poate fi schimbata sau ...este ceva mai complex.

Ma puteti ajuta cu un atelier unde as putea inlocui crucile cardanice, credetri ca le pot schimba si eu sau sunt necesare echipamente speciale?

IMG_1073.thumb.JPG.a072cd4a68c80a88f9337ea33781864b.JPG

image2.jpeg.d3dc13d049c8cf3d2d279ce0dfe6587e.jpeg

image3.jpeg.2eafa242895f3558dbd3d82fba1d711e.jpeg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

La diferential e semeringul e decrisa procedura in carte iar crucile orice mecanic dibaci le poate schimba, procedura e la fel la toate http://www.discovery2.co.uk/propshafts.html

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Am iesit ieri la o tura de off road unde am testat limitele masinii si ale mele, am plecat de la Sarata Monteoru si am ajuns la Naeni prin padure si dealuri.

Masina merge bine in teren, dar constat din ce in ce mai tare ca este greu sa ai o masina cu care sa mergi in teren dar sa ramana frumoasa pentru asfalt. Cea mai mare problema o reprezinta vopseaua care este brazdata toata de zgarieturi, probabil ca trebuie sa o revopsesc cu vopsea Raptor dar ....personal mi se pare ca arata destul de industrial.

Uneori in padure este mai greu sa dai cu spatele si atunci cel mai bine este sa mergi tot inainte chiar daca trebuie sa impingi crengile/arbustii cu bara si capota

Confirm ca diferentialul blocat pe low este perfect pentru bolovanis,

Problema cu huruitul la decelerare persista, din ce am mai vazut pe internet este posibil sa fie diferentialul, cel mai probabil ca voi aduce masina in Bucuresti si o sa o bag in service pentru o constatatre de la A-Z.

Aici se aude mai bine;

Inainte de arcuri si amortizoare vreau sa o pun mecanic la punct, apoi ramane de vazut cu restul, pentru moment se descurca foarte bine si asa cum este.

IMG_1127.thumb.JPG.5385d08b7cf39bb811050872f2c850c5.JPG

IMG_1125.thumb.JPG.76cb603ea3d04726d199012fce7f88c8.JPG

IMG_1121.thumb.JPG.a9503187f6813f5e30886934e795cee7.JPG

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Am o curiozitate...care punct din declaratia pe proprie raspundere il bifezi cand iesi la Off-road in conditiile actuale ? :no:tr

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Am o curiozitate...care punct din declaratia pe proprie raspundere il bifezi cand iesi la Off-road in conditiile actuale ? :no:tr

 

Aia cu agricultura! :ha:

Link to comment
Share on other sites

Ai PM

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Am adus masina la Bucuresti si raportul este urmatorul:

- bucsaraia trebuie toata schimbata

- cardan fata cu joc la cruce - am schimbat azi crucea si a disparut si huruitul in decelerare.,

- cilindru ambreiaj pierde lichid - deja pedala ramane in urma la apasare. Incerc sa-l schimb maine, sper sa gasesc ceva ok

- mi-a fost recomandat sa iau kit reparatie pistoane etrieri, roata dreapta spate pare sa fie putin infranata dar probabil voi reconditiona toti etrierii

- Finala de la esapament am reusit sa o rup la ultima iesire, aproape de la toba intermediara, ma gandesc sa fac un traseu din inox. Sa studiez sa vad de unde as putea sa ma prind cu acest traseu. Toba finala este absolut necesara, ma gandesc sa fac un traseu si sa vad pe unde as putea sa-l scot ca in spate riscul de turtire/desprindere este desrul de mare.

- Discurile (fata presupun) sunt ovalizate, se simte in volan la franare. Am constatat ca discurile fata nu sunt ventilate, probabil ca trebuiesc alte etriere daca vreau sa pun ventilate.

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Dupa o tura in care am fost sa cumpar cilindrul de ambriaj cand am ajuns in parcare a cedat si cilindrul de de ambreiaj :)))))))))), acum sa vad cum ajuns in service.

Probabil luni o sa-mi comand amortizoarele Terrafirma Pro Sport si bucsele de poliuretan.

 

Am gasit si o bara spate de metal, daca o sa pic comun acord pe pret cred ca o sa o iau si pe aceasta

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Bucse de poliuretan daca sunt orice alta marca decat Superpro sunt varza si nu tin

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

O belea nu vine intotdeuna singura, am reusit sa duc masina in service fara ambreiaj (condusa de mecanic) si la schimbarea cilindrului de ambreiaj s-a constata ca tija ce trebuie sa intre in cilindru era blocata in interior.

A incercat mecanicul sa traga de ea, a reusit sa o scoata cu totul si acum cica trebuie demontata cutia de viteza ca sa poata sa o puna pe pozitie :(((

Dupa cum mi-a explicat, ar trebui desfacute ambele cardane, cutie de transfer etc, a spus ca este o ocazie buna sa vedem si placa de la ambreiaj sa nu fie uzata, poate este de schimbat ....si uite cum o chestie de 300 lei se poate transforma in ceva de 3000 lei :(((

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use