Guest koala Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Deschid acest topic deoarece am vazut ca exista pareri impartite in ceea ce priveste utilitatea montarii acestui accesoriu pe masinile noastre ... ii rog pe aceia care au montat asa ceva pe masini sa ne impartaseasca din sfaturile si convingerile lor ... ... mentionez ca si eu "cochetez" cu ideea, e drept ca pana acum doar dpdv estetic [ arata camionu' altfel :ga ], asa ca daca gasesc si o motivatie cat de cat tehnica, parca ma simt deja mai bine :D ... Deci, domnilor, va ascultam cu urechile ciulite :) ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cfantana Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Domnule la ce faci tu cu masina nu cred ca-ti trebuie dar daca te bucura vestea afla ca si eu mi-as pune ca tare bine mai arata :grin: Ii da un aspect asa de offroader :D Si vorba lui Max respira aer mai curat :grin: Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006 KAMIKAZE TEAM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Fiecare accesoriu de pe masina este util la un moment dat. Troliul este util cateodata cand ai nevoie de el. Portbagajul tau este util cateodata cand ai ceva de transportat, proiectoarele sunt utile cateodata, etc... Sorkel-ul e util cand intri (voit sau nu) intr-o balta mai mare. CATEODATA. Mai ales cand tragi si aerisirile de la punti, cutie de viteze si cutie de transfer prin el. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Io imi aduc aminte la Obirsia Lotrului cind am intrat in piriul ala si mi-am udat filtru de aer.Urmatorul pas a fost sa pun snorkelul si nu imi pare rau.Daca odata este de folos, investitia se justifica, si cum merem noi, niciodata nu se stie ce apa tre' sa treci.Mai imi aduc aminte la TAT la speciala de la extrem, o gramada de masini printre care si diesele incercau sa se protejeze de apa punind pelerine si folii.Parerea este ca e indispensabil pentru cei care se dau in teren.E cumva ca Hi-liftu', adica poti sa nu-l folosesti un an de zile, dar atunci cind ai nevoie de el si nu ii ai belit-o! :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Io imi aduc aminte la Obirsia Lotrului cind am intrat in piriul ala si mi-am udat filtru de aer.Urmatorul pas a fost sa pun snorkelul si nu imi pare rau.Daca odata este de folos, investitia se justifica, si cum merem noi, niciodata nu se stie ce apa tre' sa treci.Mai imi aduc aminte la TAT la speciala de la extrem, o gramada de masini printre care si diesele incercau sa se protejeze de apa punind pelerine si folii.Parerea este ca e indispensabil pentru cei care se dau in teren.E cumva ca Hi-liftu', adica poti sa nu-l folosesti un an de zile, dar atunci cind ai nevoie de el si nu ii ai belit-o! :grin: La Obarsia Lotrului si eu am luata apa in aceeasi balta in care am intrat impreuna cu Nelo. Am scos aburi pe esapament ca un vapor. Am avut noroc ca nu am patit ceva la motor. Am scos si eu filtrul de aer si l-am pus pe oglinda laterala la uscat. Nello cu snorkel-ul nu a avut nici o treaba. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Deci un DA mare pentru snorkel ! Merita si nu e de fite daca te dai in teren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koala Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabitzu Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Ma bag si eu, vorba lui nanuk, "cu umilinta si respect". din ce am vazut la Jimny (atat stiu, atat zic) trebuie redirectionate cumva aerisirile de la diff, punte, etc (se pot pune tot pe traseul de la snorkel ?), si mutate modulele electronice care sunt situate prea jos (puse la nivelul bordului, de obicei, sau unii le pun pe plafon :D ). Jimny VVT, ex Toyota KZJ70 - "cand ma fac mare, imi iau Defender" Link to comment Share on other sites More sharing options...
nellorunner Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Cu inundatiile din ultimul timp, cred ca prinde bine un snorkel. Referitor la aerisirile de la grupuri, e bine de ridicat si alea cat mai in sus, chiar si langa snorkel. Unde esti tu Tepes Doamne...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Aerisirile de la punti, cutia de viteze si cutia de transfer se pot trage pin carcasa de la filtrul de aer, in sus prin snorkel. Ca si la 70-ul lui Miron. La masinile care au computer de exemplu, ca si Mitsubisi-ul lui Manole 3000 V6 benzina, se pot prelungi firele de legatura si se poate monta calculatorul pe plafonul masinii. Pentru delco-uri , bujii si alte electronice, exista un spary special cu care se pulverizeaza pe conectori, fise, capac delcou si face o pelicula care nu lasa sa intre apa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Pai noah, la nimic din masina nu-i place apa, la cele care au calculatorul pus aiurea mai jos ar trebui mutat si ala mai sus.la Patroalele noastre ii destul de bine protejat. Eu aerisirile de la punti le-am lasat in pace si n-am avut probleme pina acuma.Ce e foarte important atunci cind pui snorkelul este sa astupi cu silicon gaura de evacuare a apei din cutia filtrului, altfel degeaba il pui. Si nu tre' sa uitam ca acareturile noastre nu-s nici TAB-uri nici submarine chiar daca au snorkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koala Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Intrebari : ( daca-s chiar cretine, nu puneti la suflet, o sa-mi cer scuze :ga ] * calculatorul nu poate fi "imbracat" de exemplu intr-o cutiuta de plexiglas si etansat apoi cu silicon ? ... de ce tre' sa-l mut la 'reaku-n praznic, daca pot sa-l impermeabilizez "pe locul lui" ? ... * treaba cu aerisirile de la punti & restul e logica si pare lesne de facut ... furtunase siliconice [ se gasesc usor la magazinele cu profil acvaristic :D ] si coliere mici ... * treaba aia cu spray-ul "minune" pentru bujii, delcou, etc ... e chiar asa, sau e o vrajeala ? ... @Bruno : ... ai dreptate ca masinii nu-i place apa ... tin minte ce mi-a zis Luigi [ nissan4x4 ] la un moment dat, referitor la mersul prin apa : "Bai nene, nu te baga niciodata in apa daca ai si alta posibilitate sa traversezi ... daca totusi trebuie sa treci prin apa, atunci fa-ti un bine si da-te 'reaku jos din masina pentru a strabate intai la pas traseul ales ... vezi cat de adanca e apa, vezi cum e solul la fundul apei - bolovani, mal, noroi, etc ... indiferent cat de bine e "preparata", masina nu iubeste apa si ti-o trage cand nu te gandesti !" Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 la Y61 daca ajunge apa la calculator, inseamna ca stai cu curu-n apa deci esti intr-un mare kkt, my friend :grin: Cred ca se poate etansa si acolo unde ii, adica chiar in spatele consolei centrale, undeva la nivelul manetei de la schimbator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Intrebari : ( daca-s chiar cretine, nu puneti la suflet, o sa-mi cer scuze :ga ] * calculatorul nu poate fi "imbracat" de exemplu intr-o cutiuta de plexiglas si etansat apoi cu silicon ? ... de ce tre' sa-l mut la 'reaku-n praznic, daca pot sa-l impermeabilizez "pe locul lui" ? ... * treaba cu aerisirile de la punti & restul e logica si pare lesne de facut ... furtunase siliconice [ se gasesc usor la magazinele cu profil acvaristic :D ] si coliere mici ... * treaba aia cu spray-ul "minune" pentru bujii, delcou, etc ... e chiar asa, sau e o vrajeala ? ... @Bruno : ... ai dreptate ca masinii nu-i place apa ... tin minte ce mi-a zis Luigi [ nissan4x4 ] la un moment dat, referitor la mersul prin apa : "Bai nene, nu te baga niciodata in apa daca ai si alta posibilitate sa traversezi ... daca totusi trebuie sa treci prin apa, atunci fa-ti un bine si da-te 'reaku jos din masina pentru a strabate intai la pas traseul ales ... vezi cat de adanca e apa, vezi cum e solul la fundul apei - bolovani, mal, noroi, etc ... indiferent cat de bine e "preparata", masina nu iubeste apa si ti-o trage cand nu te gandesti !" 1. Calculatorul poate fi sigilat cu mai multe metode. 2. Trebuiesc alese niste furtune mai tari care sa nu se rupa asa usor sau sa nu se obtureze la indoiri. La Miron am vazut furtun de la ceva instalatii de aer comprimat. O sa intre el sa ne spuna exact de care sunt Si sa ne faca o poza la trecerea lor prin carcasa filtrului de aer. 3. Spray-ul nu e o vrajala. Am avut acum vreo 10 ani asa ceva dar nu mai stiu cum se numeste si de cine era facut. Era intr-un tub galben cu albastru gen WD40. Dadeam cu el pe bujii si pe capacul de la delco si facea o pelicula galbuie care devenea ca si un lac dar mai flexibil si proteja de apa. 5. Luigi are mare dreptate. Bineinteles ca inainte de a te aventura intr-o apa mare, trebuie sa testezi inainte "terenul" cu o bota lunga. Si eu am testat ieri groapa aceea cu antena de pe masina. Daca ai dubii legate de zona respectiva, e mai bine sa ai legata o sufa de tine , nu sa te scufunzi dupa aceea sa o prinzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nellorunner Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Ce e foarte important atunci cind pui snorkelul este sa astupi cu silicon gaura de evacuare a apei din cutia filtrului, altfel degeaba il pui. Si nu tre' sa uitam ca acareturile noastre nu-s nici TAB-uri nici submarine chiar daca au snorkel!Gaura aia e o supapa mosule. Daca intra apa in filtru, pe acolo iasa apa.Invers nu intra. Cel putin asa e la mine. Unde esti tu Tepes Doamne...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Ce e foarte important atunci cind pui snorkelul este sa astupi cu silicon gaura de evacuare a apei din cutia filtrului, altfel degeaba il pui. Si nu tre' sa uitam ca acareturile noastre nu-s nici TAB-uri nici submarine chiar daca au snorkel!Gaura aia e o supapa mosule. Daca intra apa in filtru, pe acolo iasa apa.Invers nu intra. Cel putin asa e la mine. La mine e o gaura ordinara cu diametrul de vreo 5mm, nu e supapa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Ce e foarte important atunci cind pui snorkelul este sa astupi cu silicon gaura de evacuare a apei din cutia filtrului, altfel degeaba il pui. Si nu tre' sa uitam ca acareturile noastre nu-s nici TAB-uri nici submarine chiar daca au snorkel!Gaura aia e o supapa mosule. Daca intra apa in filtru, pe acolo iasa apa.Invers nu intra. Cel putin asa e la mine. Asa e si la mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 1. daca vrei masina de fitze, musai trebuie snorkel 2. daca vrei masina de off road, trebuie snorkel, nu atat pt apa cat pt ca motorul sa-ti poata da acelasi power cand e ff cald, sa detaliem: - urcari bengoase cu 3500-4500 rpm, dupa 30 min apa sare la 3/4 adica e pe langa fierbere, atunci incapi sa observi ca motorul nu mai trage........ masina e lenta, se sperie de panta, pierde min 30% din power. DE CE? PT ca , motorul trage aer FF CALD de sub capota, aer rarefiat, degeaba bagi in cilindrii motorina daca nu ai oxigen suficient sa o arzi. In cazul asta intercoolerul e ZERO, pt ca nu ai viteza=nu ai racire pe el si motorul suge aer pe la 100 grade Celsius ( 90 Celsius de la apa + esapamente incinse + turbina incinsa. 3. Snorkelul si apa. Nu sunt un specialist in mersul prin apa dar nu am ramas niciodata blokat in asa ceva pt ca am observat urmatoarele: - daca apa e curgatoare ( 90% in off road) dedesubt sunt bolovani, cand mergi in aval cu masina , acolo unde se formeaza vartejuri sunt niste gropi grozava.......mari sanse de a rupe ceva pe la directie/suspensie ................deci de evitat - mai important decat punctul de intrare in apa e sa gasesti punctul de iesire, chestiile astea trebuie sa le vezi si sa le cumpanesti inainte de a pune roata in apa - daca apa e mai mare de sezut, e bine sa deschizi o usa si sa-i dai drumul sa intre in masina, altfel masina capata flotabilitate, pierde contactul cu solul si e luata/ rasturnata de curentul de apa. In cazul apei de genu asta trebuie sa pui motorul pe soc la min 2000 rpm pt a nu intra apa in motor prin esapament. - daca apa e mai mare de atat in 95% din cazuri masina pierde lupta, baza e numai in troliu , asa ca nu va mai chinuiti cu blestematele alea de calculatoare. - daca apa e statatoare , are mal pe fund.......... nici o sansa sa iesi pe roti de acolo !!! Concluzie: - apa nu bun pt masina - cui ii place sa se dea prin apa sa-si ia barcuta gonflabila de la Metro ca iese mai ieftin - daca trebuie sa intri in apa, bate traseul cu pasul - vezi malu pe vrei sa iesi daca este abordabil - verifica daca mai stai pe roti si 20 m in aval , asta daca te ia curentul - vezi natura fundului de vad, nisip, bolovani , mal - stabileste-ti puncte de troliere fata/spate .....daca iei apa la motor Eh, altii mai experimentati cred ca ar mai putea adauga vre'o 10 reguli, dar pe moment atat imi amintesc. 1 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mugur Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Dau si eu o parere de taran prost, posesor de snorkel metalic Mantec, snorkel-ul oficial am masinilor Camel Trophy... :roll: PLUSURI : +evident snorkelul da bine pe un off roader pur sange, ii da un aspect mai fioros, un monstru de neoprit care trece pe oriunde; cand treci prin sate, mamele isi strang copii la piept, barbatii fereca usile si ferestrele, otravesc fantinile, ard granele etc... :p :pl :scr Adicatelea esti cotat drept GICU VIRILU' !... :shock: :twisted: :jp1 :dr3 :shrk +snorkel-ul este util nu doar cand treci prin apa, ci si prin praf, nisip etc.Mai mult aer la motor / o filtrare mai eficienta, face bine la ten = motor fericit; mai ales in combinatie cu un filtru de aer mai bengos ( K&N etc. )... :grin: :h5 8) +ca snorkel-ul sa-si faca bine treaba, mai trebuie indeplinite cateva conditii, respectiv montarea unui wading kit-se trag furtunase de respirat / aerisiri de la diferentiale / punti, cutie de transfer, cutie de viteza, pana in punctul cel mai inalt, de regula, priza de aer din capul snorkel-ului.Se recomada si o cutie perfect etansa in care traieste filtrul de aer.Deasemeni montarea anumitor componente electronice mai sensibile cat mai sus - calculatorul masinii etc.In cazul motoarelor pe benzina mai sunt cateva mici smecherii de facut... 8) +evident ca atunci cand treci prin apa si ai snorkel in dotarea standard + toate mentenantele necesare mersului prin apa realizate, esti MARELE SMECHER caruia nu i se strica nimic pe masina si nu bagi mana pana la cot / umar in buzunar in cazul daunelor provocate de apa intrata la motor... :grin: :ti :Hr MINUSURI : -de regula majoritate snorkel-urilor au un singur mare producator - Safari Snorkel, sunt facute din plastic / fibra si probabil la socuri / impacturi mai puternice se pot crapa, de aici si impresia de fragilitate aparenta.Pentru vehicolele Land Rover in schimb, exista cateva manufacturi care fac snorkel-uri metalice HD, respectiv Mantec, SouthDawn etc. -se mai intampla, destul de RAR sa intre frunze, craci pe teava snorkel-ului si sa obtureze aerul, e bine sa verificam daca avem simptome ale lipsei de putere a motorului si sa curatam traseul... -de regula majoritatea celor care isi pun snorkel, nu isi fac si celelalte modificari enumerate mai sus, asa ca eficienta este mult diminuata... -pretul prohibitiv pentru majoritatea celor care-si modifica masina-n fata blocului cu un "nene", care le stie pe toate... :P Concluzionand, io zic ca daca ai cascavalu' aferent, nu strica un snorkel pa acaret, mai ales unul metalic, da bine la imagine, motoru' toarce fericit si off roaderu' trece prin apa ca submarinu'... :roll: :tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
vbh Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Io as trage o concluzie si anume, puneti-va fratilor snorkel, dar mare atentie cind va bagati in apa. Si as mai face o propunere, hai sa punem fiecare 10e si sa-i luam si la Gabi unul, ca sa se convinga (no ofence man, just joking) :grin: :h5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamat5 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Snorkelul poate ajuta in unele situatii. Bineinteles, capacitatea de a trece prin apa e mai mare daca faci si celelalte completari/modificari de care s-a spus mai sus. Dar poate ajuta si un snorkel singur, de exemplu eu la tura trecuta am intrat doar 20cm sub apa cu capatul tubului de admisie a aerului. Daca aveam snorkel nu as fi patit nimic. Acuma pe unde umblam noi de multe ori trecem prin trasee unde atingem, sau aproape atingem sau frecam laterala masinii sau primul stalp de malul din traseu, de copaci, si atunci in caz nefericit snorkelul (mai ales cel de plastic) se poate deteriora. Deci a avea sau a nu avea snorkel e un aspect ce depinde si de bani si de alti factori. 73 de Zoli / YO5CRQ http://www.yo5crq.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mugur Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Luigi / Nissan 4x4 spune : 2. daca vrei masina de off road, trebuie snorkel, nu atat pt apa cat pt ca motorul sa-ti poata da acelasi power cand e ff cald, sa detaliem: - urcari bengoase cu 3500-4500 rpm, dupa 30 min apa sare la 3/4 adica e pe langa fierbere, atunci incapi sa observi ca motorul nu mai trage........ masina e lenta, se sperie de panta, pierde min 30% din power. DE CE? PT ca , motorul trage aer FF CALD de sub capota, aer rarefiat, degeaba bagi in cilindrii motorina daca nu ai oxigen suficient sa o arzi. In cazul asta intercoolerul e ZERO, pt ca nu ai viteza=nu ai racire pe el si motorul suge aer pe la 100 grade Celsius ( 90 Celsius de la apa + esapamente incinse + turbina incinsa. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- :g :10 :old Acesta este un aspect pe care ar trebui sa-l inteleaga multa lume, snorkel-ul ajuta in primul rand motorul sa functioneze mai bine, prin aerul rece pe care il trage prin priza de aer + capacitatea de filtrare + debitul aferent, in nenumarate situatii INDEPENDENTE de trecerea prin apa. Exista chiar baieti, care pun pe acaret 2 snorkel-uri pentru a trage si mai mult aer.Pun aici cateva poze din care se vede ca baiatul asta MEGA BAZAT cu unul din cele mai elaborate proiecte Land Rover Discovery are 2 bucatele... :grin: :shock: 8) Proiectul se numeste BIG ASS, are un motor pe benzina V8, de 4.6. Baiatul asta, care de fapt bate spre 60 de ani si are experienta off road cat cuprinde, spune ca motor mare vrea mult aer, adica nu numai ca a montat 2 snorkel-uri metalice Mantec pe acaret, dar le-a intors si cu priza de aer spre fata masinii ( sa ia aer cat cuprinde ), desi standardul la Mantec este ca priza de aer sa fie orientata spre spate... :id 8) :grin: Ideea este ca utilitatea snorkel-ului nu este doar la trecerile ocazionale prin apa, ci mai ales in numeroasele situatii intalnite la off road in care motorul este abuzat... :roll: 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Snorkelul poate ajuta in unele situatii. ... Acuma pe unde umblam noi de multe ori trecem prin trasee unde atingem, sau aproape atingem sau frecam laterala masinii sau primul stalp de malul din traseu, de copaci, si atunci in caz nefericit snorkelul (mai ales cel de plastic) se poate deteriora. Sa nu uitam Toyota verde de la Cheia care s-a rasturnat exact pe sorkel si nu s-a rupt nimic la el. Sunt masini care au doua snorkel-uri dar unul din ele este montat pe circuitul de aer care intra in habitaclu. Si asta e o chestie interesanta de discutat. Ce facem cu prizele de aer pentru habitaclu? Eu am zis ca , daca o sa fie cazul, le obturez temporar cu ceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nellorunner Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Bun, pui snorkel si astfel motorul trage aer de sus ... ai rezolvat cu problema udarii filtrului de aer ... ... ce mai trebuie facut ? ... ca precis exista si alte componente care "nu sar in sus de bucurie" cand le bagi la apa ... Ce e foarte important atunci cind pui snorkelul este sa astupi cu silicon gaura de evacuare a apei din cutia filtrului, altfel degeaba il pui. Si nu tre' sa uitam ca acareturile noastre nu-s nici TAB-uri nici submarine chiar daca au snorkel!Gaura aia e o supapa mosule. Daca intra apa in filtru, pe acolo iasa apa.Invers nu intra. Cel putin asa e la mine. La mine e o gaura ordinara cu diametrul de vreo 5mm, nu e supapa.La mine e supapa. Chiar astazi m-am uitat mai atent ca am avut treaba pe la filtru...deci la alte modele...atentie. Unde esti tu Tepes Doamne...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nellorunner Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Snorkelul e ff bun si la nisip, cu conditia ca in gura snorkelului sa fie montat un ciclon si nu gura de aer normala. De ex ca la tractoare. :grin: Unde esti tu Tepes Doamne...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts