Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Snorkel-ul ... da sau nu ?


Guest koala
 Share

Recommended Posts

Se gaseste si costa 70 de euro.

Si eu am cumparat intai partea aceea si am zis ca o sa construiesc eu restul. Pana la urma am renuntat si am cumparat si restul snorkel-ului pentru ca nu aveam timp sa il fac ca lumea si mi-era teama ca o sa iasa o porcarie.

 

restul traseului mai are ceva supape ,filtre etc..?

 

In functie e model, au coturi, furtun, coliere, garnitura de protectie pe unde trece prin tabla, etc... Nu are supape si filtre.

 

eu as vrea sa construiesc unul dar sa vad de unde pot achizitiona partea de sus !

 

sti o adresa ceva ?

 

mersi !! :tk

Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@MagnuM : ... codul motorului este ZD30 ( motor de 3.0 litri ) ...

 

@Miron : ... tot stau si ma gandesc la aerisirile alea ... n-ar merge la o adica si furtune de-alea, de presiune, folosite la dozatoarele de bauturi ? ... ca sunt "groase-n carne" si au insertie metalica, sa nu se "umfle" de la presiune ...

 

PS : D-abia astept sa ma intrebe si pe mine fro' gagica ce e cu teava aia sculata-n sus :ga ... ca la tampenii si prostii nu prea ma intrece nimeni :ga ...

 

Cred ca merge orice furun de bun simt, care nu putrezeste sau se coace in timp scurt.

Do everything prepared!
Link to comment
Share on other sites

@MagnuM : ... codul motorului este ZD30 ( motor de 3.0 litri ) ...

 

@Miron : ... tot stau si ma gandesc la aerisirile alea ... n-ar merge la o adica si furtune de-alea, de presiune, folosite la dozatoarele de bauturi ? ... ca sunt "groase-n carne" si au insertie metalica, sa nu se "umfle" de la presiune ...

 

PS : D-abia astept sa ma intrebe si pe mine fro' gagica ce e cu teava aia sculata-n sus :ga ... ca la tampenii si prostii nu prea ma intrece nimeni :ga ...

 

Cred ca merge orice furun de bun simt, care nu putrezeste sau se coace in timp scurt.

 

Si care nu se gatuieste cand se indoaie.

Link to comment
Share on other sites

@MagnuM : ... codul motorului este ZD30 ( motor de 3.0 litri ) ...

 

@Miron : ... tot stau si ma gandesc la aerisirile alea ... n-ar merge la o adica si furtune de-alea, de presiune, folosite la dozatoarele de bauturi ? ... ca sunt "groase-n carne" si au insertie metalica, sa nu se "umfle" de la presiune ...

 

PS : D-abia astept sa ma intrebe si pe mine fro' gagica ce e cu teava aia sculata-n sus :ga ... ca la tampenii si prostii nu prea ma intrece nimeni :ga ...

 

Cred ca merge orice furun de bun simt, care nu putrezeste sau se coace in timp scurt.

 

 

 

Si care nu se gatuieste cand se indoaie.

 

corect !!!

Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca un filtru K&N nu e cel mai indicat lucru pentru o masina care e folosita pe drumuri (sau pe langa drumuri) cu mult praf. Merge la o masina de competitie dar nu e indicata la una folosita zi de zi la care sa ai pretentia sa-ti reziste 100k km.

O fi bun filtrul asta prin SUA sau prin alta tara, pentru o masina de strada mai de duminica, unde drumurile sunt admirabil de curate, dar nu la noi, mai ales la cat de rar ploua in ultimii ani.

 

Exista pe net un test comparativ care cuprinde si un filtru K&N: http://home.stny.rr.com/jbplock/ISO5011/SPICER.htm . Mai sunt si altele, doar sa cautati.

 

E un tip in Africa de sud care a experimentat un astfel de filtru pe masina lui. L-a montat de cand masina a fost nou-nouta si la 80.000 km motorul arata asa:

http://img168.imageshack.us/img168/7433/image016smalloy7.th.jpg

Urmele acelea n-au iesit nici dupa honuire. A reusit insa sa mai traga de motor o bucata buna, intorcandu-se la filtre de hartie.

Tipul nu e un oarecare, il gasiti la http://landyonline.co.za/ . Numele persoanei e a doilea de pe lista in sectiunea Contact si il puteti intreba pe forum despre chestia asta.

E doar un exemplu pe care l-am stiut intamplator, sunt convins ca mai sunt si altele.

 

Prin asta nu sugerez sa nu va puneti asa ceva ci doar sa va informati ca s-o faceti in cunostinta de cauza. Asta daca tineti la viata motorului. Daca aveti vreo hodoroaga de masina sau o folositi numai pentru trasee de concurs de 6 ori pe an atunci nu mai conteaza. De fapt se poate filtru de aer cu totul, se pune o sita cam ca cea de malai sau faina si gata treaba.

Orium, ideea/castigul obtinut cu filtrele de tipul acesta, free flow, e oarecum semnificativa pentru un benzinar sau la un diesel aspirat, pentru turbo-diesel e fix pix.

 

 

 

Mugur, tipul ala cu doua snorkel-e sper ca nu crede ca e vreun castig daca tii priza de aer catre fata ... Sau daca zice asa ceva nu te lua dupa el.

Castigul de presiune (sau de densitate, cum vrei s-o iei) e absolut neglijabil. Din puctul asta de vedere poti sa tii priza aia indreptata incotro vrei, practic tot aia e.

 

Pentru demostratie se folosesc legile/ecuatiile lui Bernoulli, cine vrea sa calaculeze, n-are decat. Per ansamblu, principiul ar fi la fel cu cel care se foloseste la avioane sa masori viteza fata de aer: se foloseste un tub Pitot

si se compara cu presiunea statica.

Ca sa nu mai insir toata ecuatia, partea semnificativa (castigul) e proportional cu raportul intre patratul vitezei (masinii) si jumatea patratului vitezei sunetului.

Pt. chestia asta s-au facut si masuratori care au aratat ca daca pui un astfel de (sa-i zicem) periscop in curentul de aer, avand in vedere vitezele mari, mai mult se pierde prin rezistenta aerodinamica a periscopului decat se castiga prin marirea presiunii.

 

Pe langa toate astea, turbulentele provocate de grila si de priza de aer pe masura ce se ingusteaza si face cotul se adauga la pierderi si au o valoare comparativa cu potentialul castig. Daca priza aia de aer ar fi un con, unghiul generatoarei n-ar trebui sa fie mai mare de 10 grade, ceea ce nu e practic.

 

 

Pe de alta parte, daca tii priza de aer catre in fata vei aspira mai mult praf si mult mai multe insecte zburatoare (ma refer la mersul pe sosea). Cred ca oricare dintre noi s-a aflat la un moment in mijlocul unei furtuni de praf. Evident, toata lumea isi intoarce capul cu ceafa catre vant daca vrea sa mai deschida ochii sau sa inspire ceva mai putin praf. La fel si cu mustele. Oricine a scos mana pe geam la viteze mari stie pe care parte a mainii a simtit mustele ca se fac terci.

Asta e motivul pt. care Mantec are priza de aer catre spate (vorbesc de modelul pt. Discovery). Sistemul a fost initial comandat pt. Africa, Camel Trophy, mers in convoi, praf, bla bla.

Sistemul care mi se pare mie cel mai sigur/eficient e cel de tip ciuperca (cum are Mantec la restul configuratiilor).

 

 

Plasticul pe care-l foloseste Safari este foarte asemanator cu polietilena (dpdv al comportamentului la lovituri/indoiri). N-am vazut pe nicaieri sa se planga careva.

Dimpotriva, se pare aici doar snorkel-ul a ramas intreg: http://img299.imageshack.us/img299/189/72351oy6.th.jpg

 

si mai este un filmulet cu unul care s-a dat peste cap si care spune ca snorkel-ul a supravietuit foarte bine, i-a dat cu putin aer cald si si-a revenit:

 

 

Cat despre eficienta la praf a unui snorkel, exista un filmulet pe tema asta: http://www.4xforum.co.za/portal/video/O ... orkels.avi

 

Gata c-am umplut pagina ...

 

P.S. Tot am uitat ceva ... Un link cu un FAQ: http://www.4x4connection.com/tech/snorkeltech.htm

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesante explicatii care ar trebui memorate.

 

Din punct de vedere a rezistentei la lovituri, ieri am lovit sorkelul de o gramada de crengi destul de groase si nu a avut absolut nimic.

 

Intradevar , daca e orientat inainte poate sa prinda mult praf ridicat, frunze sau insecte. Rezolvare: il orientezi inapoi.

 

Fluxul de are nu este mai mare decat daca este orientat direct in fata masinii. Ca si sistemul RamAIR de la Kawasaki ZX10r unde , la viteze mari, presiunea de aer este mai mare si mai da cativa cai in plus.

 

 

Dar ideea e sa nu uitam scopul lui de baza. Eu l-am pus pentru ca sa nu mai am surprize la trecerile prin apa mare. Si nu o sa ma las pana nu fac o trecere cu apa pana la jumatatea parbrizului. Electronicele le montez toate sus in consola, iar in rest nu ma intereseaza. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Apropo de filtrul de aer sport. Am folosit asa ceva o perioada, am fost cu el inclusiv la cheia pe super praf. Concluzia: not recommended pt offroad, pe tubulatura de aer se depusese praf, deci filtrarea a afost proasta. Comparativ, filtrul original al masinii retinea absolut tot. Parerea mea e ca chiar daca ar da citiva cai in plus (eu sint convins ca la un motor de turatie joasa, ca ale noastre, nu da), tot nu s-ar justifica folosirea lor.
Link to comment
Share on other sites

Apropo de filtrul de aer sport. Am folosit asa ceva o perioada, am fost cu el inclusiv la cheia pe super praf. Concluzia: not recommended pt offroad, pe tubulatura de aer se depusese praf, deci filtrarea a afost proasta. Comparativ, filtrul original al masinii retinea absolut tot. Parerea mea e ca chiar daca ar da citiva cai in plus (eu sint convins ca la un motor de turatie joasa, ca ale noastre, nu da), tot nu s-ar justifica folosirea lor.

 

Concret care e diferenta intre filtrele normale si cele sport? Cu cele sport se obtin performante in plus la motor in dauna filtrarii. Sunt mai rare si permite intrarea a unui volum mai mare de aer implicit si a unor particule mai mari de praf.

Link to comment
Share on other sites

:grin:

 

"Mai presus de cei care nu stiu, sunt cei care afla sau citesc

 

Mai presus de cei care afla sau citesc, sunt cei care inteleg

 

Mai presus de cei care inteleg, sunt cei care aplica

 

Mai presus de cei care aplica, sunt cei care obtin rezultate..." 8) :grin:

 

 

"adicatelea" mai pe romaneste "teoria ca teoria, da practica ne omoara..."

 

E clar ca nimeni nu detine adevarul absolut, ca parerile sunt impartite, ca exista partizani ai ambelor tabere pro si contra...

Personal, prefer sa vorbesc din experienta mea proprie si in urma rezultatelor...

La fel procedez si atunci cand fac referiri la diverse persoane cu probitate morala, ii mentionez in urma rezultatelor, deoarece singurele lucruri palpabile care raman in viata sunt rezultatele actiunilor noastre, restul e vorbarie goala / demagogie...

 

Mai pun aici cateva link-uri ale unor baieti mai mult sau mai putin cunoscuti, care au "circulat putin in jurul Lumii", in TOATE CONDITIILE POSIBILE, prin praf, nisip, noroi etc. avand snorkel, mai mult este si intors cu priza de aer spre fata, mai mult au si filtre K&N, canistre pe portbagaj si multe alte ghidusii...:

 

http://www.drivearoundtheworld.com/vehicles/

 

http://www.drivearoundtheworld.com/vehicles/d2/

 

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 1563992233

Link to comment
Share on other sites

Stiam de drivearoundtheworld. M-am benoclat si eu p-acolo mai demult. Ce rezultate au obtinut? Ca au mers 75.000 km cu masina, marea majoritate pe asfalt? Nu mi se pare nici un fel de rezultat asta, dpdv al subiectului nostru.

Nu stim nimic despre starea motoarelor dupa cei 75.000 km. Eu nu pot sa zic nimic despre ele ca n-am de unde. In plus, nici nu stim daca nu cumva au folosit filtre de hartie cat au mers prin praf :lol:

 

In ceea ce priveste incotro si-au tinut ei mutuflenderele, mai arunca o privire la poza asta: http://www.drivearoundtheworld.com/vehi ... 8_3864.jpg

Incotro spuneai ca bate vantul? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fiecare are dreptul la o parere ca d'aia e forum !... :grin: :be

 

Lasand la o parte faptul ca prezinti o poza cu snorkelul intors cand eu am dat un link in care se gasesc 30 de poze cu snorkelul spre fata... :shock:

 

Lasand la o parte faptul ca am dat alt link cu specificatiile masinilor prin care se regasesc filtrele de aer K&N, dealtfel si unul din sponsori... :shock:

 

Lasand la o parte faptul ca acele masini s-au vandut la licitatie, dupa ce au mers " pe sosea ", in jurul lumii cu o roaba de bani 56 000 $ la 55 000 mile... :shock: 8) :grin:

 

Acum vorbesc strict din experienta personala :

 

1)Am mers cu masina stock si ulterior cu masina cu snorkel / performante mai bune !

 

2)Am mers cu masina cu snorkel stock orientat pe spate si cu snorkel intors pe fata / performante mai bune !

 

3)Am mers cu filtru de aer standard LR si ulterior cu filtru de aer K& N / performante mai bune !

 

 

Nu stiu de ce, dar impresia mea e ca "strugurii sunt acri !..."

 

Toata stima

Link to comment
Share on other sites

de ce nu puneti filtre de tractor, ca alea fac off-road zilnic? intreb si eu, ca sint nestiutor...

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca, zic astia de la Safari, ca nu poti merge decat cu 80km/h cu al lor pre-filtru ... :)

 

Mugur, sunt 30 de poze cu priza in fata cand sunt pe asfalt sau fac poze de show. Merci. Cand nu-i praf si nici nu ploua poti sa-l scoti si sa-l pui in portbagaj, nici o problema. Poza aia e singura in care apare si maria sa praful. Poate ei or fi avand mai multe acasa.

Eu as fi interesat de pozele din Australia sau Africa de Sud, unde-i praful la el acasa, cand mergeau in coloana. Sau din Libia, Tunisia sau alte tari ale nordului Africii, unde e nisipul la el acasa.

Pe de alta parte, crezi ca n-ar fi reusit sa faca turul lumii cu filtre de hartie? Ramaneau pe undeva impotmoliti ca le-ar fi lipsit 5 CP? Aia a fost mai mult o intreprindere media, interesele au fost altele, faptul ca K&N au fost sponsori nu-mi spune nimic. Sau poate ceva de genul: dati-ne si noua niste bani, punem ce filtru vreti voi, scriem ce vreti pe masina (in gand: lasa ca-l scoatem noi dupa 5 km ...).

 

Dar lasa-i pe astia. Au facut altii si continua si astazi sa faca, turul lumii in VW - Flower Power :) sau LR Seria I sau II.

 

 

1) de acord, e perfect posibil. nu stiu unde era la tine priza de aer, mi se pare ca mergea drept inainte de la filtru pana in spatele farului. Sau era, ca si la mine, cotit si lua aer din spatiul dintre contra-aripa si aripa stanga. In primul caz diferenta cu/fara snorkel e un pic mai mare, in a doua e mai mica.

 

2) placebo. Poti face un experiment: pune o caramida sau ceva sub pedala de acceleratie care sa nu-ti permita sa apesi pe ea mai mult decat ti-ar fi necesar sa atingi aprox 100 km/h stabilizat. adica sa nu poti depasi viteza respectiva oricat ai apasa pe pedala. iesi undeva pe un drum in afara (merge si pe DN1). Accelereaza la viteza maxima si astepata sa se stabilizeze, dupa care (fara sa ridici piciorul de pe acceleratie - o tii apasata sa stea ferm pe caramida) deschide geamul, intoarce priza de aer spre spate, inchide geamul si uitate la Vmax. ai sa vezi ca nu-i nici o diferenta notabila. Poti sa dai drumul la gps pe inregistrare ca sa consulti log-ul dupa aceea (numai ca trebuie sa faci treaba asta de cel putin 3 ori daca vrei sa observatii pe log). asta e un test pe care il poate face oricine (atentie: nu cu cruise control!)

 

3)fara indoiala. insa performanta costa. orice CP pe care-l scoti in plus din motor, prin orice mijloace, va avea efecte asupra vietii motorului (cu cateva mici exceptii, nu e cazul aici).

 

 

Dar la cat am inteles ca mergi tu cu masina aia, nu cred ca trebuie sa-ti faci cine stie ce griji. S-apoi ce mai conteaza un set motor la cat ai bagat deja in masina ... :P?

Apropo, nu e suficient sa spui ca ai filtrul pe masina de 4 ani. Ipotetic ar fi putut sta intr-un showroom pe timpul asta si ar mai sta foarte bine alti 40 de ani fara nici o problema. Mai interesant ar fi fost parcusul, eventual defalcat.

 

Ce vrei sa zici cu strugurii acri? Ca n-am bani de un filtru sau ce, ca nu inteleg? Un K&N pt. mine e 24 de lire fata de 6 lire unul standard sau 8 lire unul genuine, preturi fara TVA. Sau la ce te referi? Daca conteaza...

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca, ...

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Cateva precizari din viata reala... :grin: ...:

 

1)Eu merg lejer cu 140 km/h, masina poate duce mai mult, dar la cat e de inaltata am hotarat sa pastrez niste limite de bun simt... :roll:

Cu masina stock am mers cu 175 km/h fara probleme... :grin:

 

2)Am mers prin praf de nenumarate ori fara probleme after, praf adevarat pe drumuri de tara care traverseaza campuri, mers in coloana de nu vezi nimic in fata sau pe forestiere, desigur cu viteza mare ca praful sa te afecteze cat mai tare... :shock: :grin: 8)

 

3)Cu acest filtru K&N, aflat acum pe masina am mers peste 50.000 de km in 4 ani... :shock: :grin:

 

Eu zic ca disputa asta e inutila, iti respect punctul de vedere si fiecare face ce doreste cu acaretul si banii sai... :roll:

 

Toate cele bune iti doresc !... :grin: :rsp :be

Link to comment
Share on other sites

Dar nu era nici o disputa, Mugur... Din punctul meu de vedere, cel putin.

E foarte bine ca am avut/avem pareri diferite, ca mai iese si cate ceva bun din asta. Ideea mea a fost (si rezultatul asta este) sa pun in vedere existenta unor semne de intrebare si atat. Am spus-o de la inceput.

Fiecare n-are decat sa treaca prin filtrul propriu ce citeste si sa-si aleaga ce crede ca e mai potrivit masinii sale. Doar n-o sa transeze dialogul intre doi oameni soarta K&N ...

Subscriu: :rsp :be

Link to comment
Share on other sites

asta mai are si un copil in masina...

 

Testul asta vreau sa il fac eu cat de curand. Trebuie sa gasesc locul potrivit.

:grin:

 

Maxule sa ne anunti si pe noi cand ai de gand, sa facem rost de ceva flotoare si ochelari de scafandru:ga

Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use