Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.


alin75

Postări Recomandate

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Cum am spus, am montat cablul inclusiv pe tambur. La un moment dat trebuie sa rotesti tamburul cu 180 gr. si sa-l pui pe pozitie. In momentul ala se comprima arcurile de tot. Ca sa-l pui pe pozitie dai incet drumul la o spira pana tamburul intra in pozitia finala. Eu am aproximat 1-1,5 cm. In cazul tau 1/2 din circumferinta tamburului mi se pare cam mult.

 

Ok merci pentru indicatii.

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 412
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Incep sa trec printr-o noua experienta. Cand sunt in treapta 1 respectiv 2, pentru o scurta perioada (ca un delay, chiar daca accelerez) nu se intampla nimic, apoi brusc simt cum tazneste. Cred ca un senzor rebel incepe sa-si faca de cap (desi suspectez pedala de acceleratie!)

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Incep sa trec printr-o noua experienta. Cand sunt in treapta 1 respectiv 2, pentru o scurta perioada (ca un delay, chiar daca accelerez) nu se intampla nimic, apoi brusc simt cum tazneste. Cred ca un senzor rebel incepe sa-si faca de cap (desi suspectez pedala de acceleratie!)

 

Numai bine,

Alin

 

La inceput si eu asa am patit, dupa care instantaneu motorul a incetat sa se tureze, am sfarsit prin a schimba senzorul HP. De atunci e mai sprintena.

Oricum, la motoarele diesel exista un pic de intarziere, pana-si incarca turbina "instalatia" ( tubulatura, intercooler-ul, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Incep sa trec printr-o noua experienta. Cand sunt in treapta 1 respectiv 2, pentru o scurta perioada (ca un delay, chiar daca accelerez) nu se intampla nimic, apoi brusc simt cum tazneste. Cred ca un senzor rebel incepe sa-si faca de cap (desi suspectez pedala de acceleratie!)

 

Numai bine,

Alin

 

Ceva de genu patesc si eu.......se manifesta un pic diferit in treapta 1 si 2 daca accelerez cu viteza cuplata de la 1500 de ture aprox. se accelereaza cu fluctuatii ......dupa 2000 t merge perfect:dr3

If you own a land rover everyone expect to be a mechanic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Ceva de genu patesc si eu.......se manifesta un pic diferit in treapta 1 si 2 daca accelerez cu viteza cuplata de la 1500 de ture aprox. se accelereaza cu fluctuatii ......dupa 2000 t merge perfect:dr3

 

Cred ca devina este motorina folosita. De cand am avut simptomele, am schimbat preventiv statia si momentan totul este ok. Am crezut initial ca este efect placebo, de asta postez dupa atata timp.

 

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

De un timp am urmatoarele "probleme":

1. daca ma deplasez in fata totul ok, daca dau cu spatele (pentru a parca, indiferent ca intru din partea stanga sau din partea dreapta), aud niste pocnituri la roata din spate, in partea dreapta. Am verificat pe sub masina, totul pare ok. Ceva idei?

2. la ploile din acest an, am constatat ca intra apa prin partea de sus a chederului de la porbagaj (apa picura in masina pe la imbinarea dintre cheder si tapiteria plafonului). Ieri am desfacut rama de plastic, acolo am gasit rama metalica facuta praf, iar buretelul de sub ea asemenea. Chederul este lipit ok pe caroserie (au dat cu silicon sau ce-o fi............). Idei pe unde poate intra apa? (Am verificat vizual si prinderea barelor de pe plafon, deoarece suruburile sunt intepenite).

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

De un timp am urmatoarele "probleme":

1. daca ma deplasez in fata totul ok, daca dau cu spatele (pentru a parca, indiferent ca intru din partea stanga sau din partea dreapta), aud niste pocnituri la roata din spate, in partea dreapta. Am verificat pe sub masina, totul pare ok. Ceva idei?

Alin

 

Exact aceeasi problema am avut-o si eu. Daca cauti am expus-o intr-un topic. A fost o planetara din fata, nu-mi venea sa cred cu toate ca zgomotele se auzeau din spate!

Pana acum am avut doua cazuri cand zgomotele veneau clar din spate dar defectele au fost in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Merci! Am sa parcurg topicul tau.

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

De un timp am urmatoarele "probleme":

2. la ploile din acest an, am constatat ca intra apa prin partea de sus a chederului de la porbagaj (apa picura in masina pe la imbinarea dintre cheder si tapiteria plafonului). Ieri am desfacut rama de plastic, acolo am gasit rama metalica facuta praf, iar buretelul de sub ea asemenea. Chederul este lipit ok pe caroserie (au dat cu silicon sau ce-o fi............). Idei pe unde poate intra apa? (Am verificat vizual si prinderea barelor de pe plafon, deoarece suruburile sunt intepenite).

 

Numai bine,

Alin

 

Si la mine intra un pic de apa pe la chederul de la baza geamului (haionului),nu am bagat "nasul" prea mult pt ca au fost "altele" .......de aici si problema cu macaraua ,apa intrand au ruginit sufele....

Editat de DKW
If you own a land rover everyone expect to be a mechanic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

este un buletin tehnic pentru tot felul de infiltratii la freelander, asta cu haionul e primul pe lista mai incerc o data sa atasaz ca prima data am esuat si a trebuit sa sterg mesajul ca nu am putut edita atasamentul, deschideti linkul asta mai bine

 

https://www.dropbox.com/s/w9gt43qw1pchqi8/Water%20ingress%20freelander.pdf

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Merci! Am salvat documentul, desi locurile prezentate pe unde poate patrunde apa sunt logice.

 

Initial am vrut sa fac poze la tot ce am gasit, si ce am facut, dar eram asa jegos pe maini, incat am renuntat. Incerc sa descriu:

1. am dar toata platicaraia jos, aici la plasticul cel deasupra geamului, am gasit toata lamela metalica ciuruita de rugina, iar buretele mancat tot.

2. am luat la perie usor, suportul metalic (nu am insistat prea mult, ca nu mai ramanea nimic din el), dupa care am inceput sa umplu cu solutie de la bison (cele 2 siringi care se amesteca). Dupa intarire, am dat cu vopsea neagra antirugina.

3. am luat o bucata de burete lung, de aprox. 1 m, pe care l-am vopsit negru, am taiat fasia lata cam de 2,5 cm.

4. am dat cu silicon transparent peste cheder si pe diblurile de plastic.

5. am dat cu silicon buretele pe ambele parti si l-am aplicat peste cheder.

6. am aplicat lamela metalica, am strans-o la loc si buretelul s-a lipit perfect, chiar arata super ok.

7. am aplicat plasticaraia, dupa care am dat cu silicon negru la imbinarea plasticului orizontal cu tabla (plafonul), astfel incat apa nu poate sa mai patrunda sub plasticul orizontal, implicit sub acesta.

 

Acum sper sa nu fie probleme pe la suruburile care fixeaza barele de pe plafon, deoarece nu am reusit sa le desurubez (am vrut sa dau si aici cu silicon!).

 

Numai bine,

Alin

Editat de alin75

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

In timp ce lucram la cheder, am zis ca este timpul sa dezlipesc emblema de pe manerul de la usa, deoarece era lipita destul de urat (asa am luat-o). Cand am dat-o jos, am crezut ca nu vad bine, sub aceasta era un holsurub lung de 7-8 cm. trecut printr-o tabla ordinara (acesta era motivul pentru care sigla era valuri-valuri). Cand am desfacut holsurubul (era clar ca nu acolo era locul lui) am ramas cu manerul in mana (toate cele 3 suruburi de prindere erau rupte). Am dat fata de usa jos, am dezlipit doar putin sus folia de protectie, am desurubat suruburile (deoarece au ranas cu tot cu bucatile de plastic pe usa). Am luatr suruburile si 2 (extremitatile), le-am fizat iar in locasurile lor cu ajutorul solutie metalice de care am povestit anterior. Pentru al trei-lea am dat gaura in capac (in continuarea locului unde venea acesta) si am lipit un surub (spatiul mi-a permis sa pun unul destul de lung si sa-l "incarc" destul de bine cu pasta).

Am profitat de ocazie si am uns mecanismul geamului si al balamalei care culiseaza, am verificat orificiile de scurgere.

 

Am montat totul la loc (verificand sa lucreze deschiderea, urcarea geamului si vizual sa fie la locul lor papucii pentru dezaburire). Am curatat sigla, respectiv locul unde vine lipita. Am batut "finut" cu ciocanul pe spate pentru a o indrepta, dupa care am lipit-o.

 

Acum totul este OK!

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Nu am reparcurs tot jurnalul, dar sigur "plangeam" pe undeva de faptul ca pe la 1,5 - 2k de rotatii, pentru o scurta perioada se auzea o vibratie metalica. Initial am crezut ca este catalizatorul pe duca si m-am impacat cu ideea.

Am fost zilele astea la spalatorie, si dupa operatia specifica, baiatul care se imi spala de obicei masina, cand a vrut sa stearga apa de pe plafon s-a pus cu piciorul pe pragul de inox (de obicei se urca pe roata din spate), si imediat s-a rupta talpa de sprijin. Suportii erau dusi, si am tot amanat operatia de schimbare, neconsiderand ca sunt o urgenta. Normal ca nu am zis nimic, dar a doua zi am pornit hotarat sa-i dau jos.

Am dat barele de inox jos, si in timp ce le curatam, la una din bare cam o tot roteam, se auzea cum cade ceva pe interior. Am dat jos capacelul din capat si a cazut o bucatica serioasa de metal (de unde nu stiu). Termin ce aveam de facut (acum trebuie sa-mi fac alti suporti) porneasc masina plec, cand sa parchez, remarc ca nu se mai aude acea vibratie. Cu masina parcata, incerc sa o turez usor, liniste (doar motorul). :y am scapat de stres.

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Salut! La voi cand se aprinde tc-ul, se aude si un carait asa?? A venit zapada de vreo 2 zile, si in momentul in care urc o panta, sau plec de pe loc mai tare, se aprinde tc, si se aude si acel carait.. E normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

E normal, asa ae aud valvele din modulatorul ABS iar martorul TC se aprinde cand intra in actiune... e descris fenomenul in RAVE

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Mersi, o sa caut! Daca transfera puterea catre puntea spate, banuiesc ca 4wd merge normal.. Am un oarecare efect de infranare cand virez maxim, dar nu am mers si cu alt freelander sa vad cum se comporta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Salut! M-am apucat sa-mi fac suportii de la pragurile de inox. Am o rugaminte, daca poate cineva sa masoare si sa-mi comunica are este dimensiunea de la gaura de la platbanda verticala pa profilu patrat (sper sa ma fac inteles). Atasez o poza luata de pe net.

 

Multumesc,

Alin

SAM_0467.thumb.jpg.48d6b3f9f07587f08bfd1f4da7fc8434.jpg

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Din cate tin minte gaurile alea sunt de 8 mm, dar cel mai bine verifici in functie de ce suruburi folosesti la prinderea lor.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Ideea este ca suporti au fost facuti praf. Ce cred c-a dus la acest lucru - la mine (cred ca toti sunt asa) erau imbracati in ceva plastic, care a crapat permitand intrarea apei/zapezii, iar UK se stie ca are un mediu mult mai umed, fapt ce a facut ca sub izolatie fierul sa coca grav de tot. Nu am putut recupera acele tije, de asta am vrut sa stiu exact unde dau gaurile (care oricum vin mai ovalizate) si am zis sa nu incerc prin tatonare.

 

Numai bine,

Alin

Editat de alin75

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Ce cred ca dus la acest lucru - la mine (cred ca toti sunt asa) erau imbracati in ceva plastic

Powder coating, cele after market sunt asa, cele originale LR sunt vopsite cu vopsea normala dar care vad ca tine mult mai bine. Alexa a avut after market pe masina ei si in 3 ani de Romania (+ 6 ani la fostul proprietar) de 2 ori s-au facut praf prinderile, iar ale mele se tin bine dupa 4 ani pe masina mea si inca vreo 9 ani pe donator.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Daca tot se vb despre praguri sunteti binevoitori sa imi aratati si mie unde vin prinse si daca trebuie ceva modificari ca as dori sa incep un proiect si sa le confectionez!:)

 

Multam!

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Daca tot se vb despre praguri sunteti binevoitori sa imi aratati si mie unde vin prinse si daca trebuie ceva modificari ca as dori sa incep un proiect si sa le confectionez!:)

 

Multam!

Nu merita sa le confectionezi.Gaurile pt. praguri le ai deja date,doar le cumperi de la dezmembrari si treaba e rezolvata.

Trebuie sa-ti mai cumperi piulitele incastrabile in caroserie si te duci la un service care are ustensila de sertizat piulita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Cand am sa finalizez suportii, am sa fac poze cu operatia de montare (desi este ceva simplu in sine, daca piulitele sunt ok - eu am doua care se invart cu totul, deci tb. sa gasesc alta solutie).

 

Numai bine,

Alin

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Cand am sa finalizez suportii, am sa fac poze cu operatia de montare (desi este ceva simplu in sine, daca piulitele sunt ok - eu am doua care se invart cu totul, deci tb. sa gasesc alta solutie).

 

Numai bine,

Alin

 

Da,asa este,ruginesc si se invart cu totul. Asa am patit si eu la 2 dintre ele, acum cand am antifonat masina si a trebuit sa demontez scarile. Solutia, a fost sa dau o gaura mai mare in diametru si o piulita incastrabila mai mare.Daca ai posibilitatea sa o tai,o poti inlocui. Indiferent de situatie, ar trebui dat cu vaselina pe suruburi,sa le poti demonta mai usor la nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: masina mea TD4 2001 - jurnal probleme prezente si viitoare.

 

Si iata ca a mai trecut un an, pentru a nu plictisi colegii, fac scurt rezumant al interventiilor mele asupra masinii:

 

2011 - 2012 http://forum.club4x4.ro/showthread.php?68433-masina-mea-TD4-2001-jurnal-probleme-prezente-si-viitoare&p=841722&viewfull=1#post841722

 

2012 - 2013 http://forum.club4x4.ro/showthread.php?68433-masina-mea-TD4-2001-jurnal-probleme-prezente-si-viitoare&p=941329&viewfull=1#post941329

Cheltuieli aprox 2000€.

 

2013 - 2014

Am reusit montarea celor 4 kit-uri geam (si aici numai belele, provenite din dimensiunea cablurilor neconforme), in rest mici bibileli.

Remediat patrunderea apei (in partea din spate) la ploile serioase care au fost in vara. Cu aceasta ocazie am rezolvat si manerul de pe portiera porbagaj. Am facut rost de inca un bec de porbagaj, cand ii vine rindul il montez si pe acesta.

Interventii asupra prizei de la carlig, pentru a avea lumini de marshalier pe platforma (trebuie sa vad cand imi fac timp sa inlocuiesc tabla care tine a doua priza, deoarece este praf).

Am desfacut capacul de la grup spate (lacrima), am inlocuit siliconul, schimbat uleiul cu acesta ocazie. Completat ulei IRD (pierde pe la semering/am povestit).

Intre timp a aparut o ruptura la tapiterie scaun sofer (marginea dinspre usa unde se freaca cel mai des), rezolvat la masina de cusut. Cand ma dau banii afara din casa cred ca am sa fac niste huse din imitatie piele (am la cealalta masina si din 2006 sunt ca noi - si pretul a fost pe masura).

"Pielea" de pe volanul incepe sa se manance, poate cu timpul il imbrac.

Acum in putinul timp liber imi fac de lucru cu suportii de la praguri.

 

Toate aceste mici interventii au fost facute pe tot parcursul anului, cheltuieli minime dar cred ca au mancat 150 - 200€.

 

Concluzie dupa 3 ani:

- este un "jeep" fara prea multe pretentii, destul de ok la clasa lui tinand cont de vechimea lui (aici vb. strict de al meu 2001, care cred ca inca mai poate duce mult!);

- daca iei o masina cat de cat ok si vrei sa o ti pentru tine, merita toata investitia, altfel NU (nu apreciaza nimeni investitia!);

- recunosc sincer ca in primul an am avut momente in care imi parea rau de alegerea facuta! La acest aspect a constribuit investitia + faptul ca a tb sa le fac singur (mergeam pe bajbaite) + etc.

- probleme intampinate de mine am remarcat ca sunt comune pentru cele de aceeasi varsta/motorizare. La interventiile facute de mine se vor adauga un VCU+rulmentii.

Scurtand cred ca fara a merge pe interventii de "fite" cu un 2500€ + o masina ingrijita luata de afara (acum nu mai stiu care sunt taxele) poti sa ai ceva multumitor (adica la un 6000-6500€) adica un "jeep" de oras, dar cu care poti face si un munte la ski in conditii sigure si o iesire vara la un cort (vb. de placerile mele).

Acum nu vreau sa incurjez/descurajez pe nimeni, dar am vrut sa fiu sincer in primul rand cu mine si de aceea am pornit acest jurnal. Parcurgand-ul fiecare poate intelege ce vrea.

.... orice supraapreciere duce la dezamagire.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare