Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .

Regula 1-sa pleci cu rezervorul plin ca altfel la intoarcere stai cu morcovul .Nu poti estima consumul ce va urma stabatind distantele respective in regim de 4x4

2-Sa ai pe linga cric si o scindura in masina sa poti fixa cricul in caz de pana .Daca faci pana intr-o zona cu noroi sa poti pune ceva sub cric .

Sa decuplezi esp de la baza urcarii zonei si cuplata pe 4x4 dinaintea atacarii obstacolului .

La coborire este bine sa fie activ si esp se poate sa te fure pietrisul si te poti poti trezi cu roata pe marginea prapastiei .Alte sfaturi ?Cum se abordeaza zonele cu pietre ptr a evita taierea cauciucului ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Daca o sa mai sapi pe aici o sa gasesti niste filmulete educative insa, vorba lui @astral, posesorii de SUV -uri ar fi bine sa se gandeasca de doua ori inainte sa iasa de pe asfaltul caldut.

Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Prima regula in offroad ca sa nu bagi mana in buzunar considerabil dupa aia ...este sa ai masina!

Si la masinile de offroad in general nu prea exista ESP, SRS si alte prostii din 3 litere ... E acolosea pe undeva o chestie care se numeste "span in pisda"... si in general butonul asta e in talpa celui de la volan.

  • Like 2

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Si mai este si regula bunului simt si grija de cel cu care esti !

Offroad-ul se face minim doi ,trebuie intodeauna mentinut un contact vizual cu cel din spate !

Edited by Sabau Gigel
Membru club GTC Motosport:
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

O buna regula ar fi aceea sa te informezi temeinic cu privire la traseul pe care doresti sa il parcurgi , sa cauti trasee alternatve in caz de neprevazute, sa stii tot timpul unde te afli si asta chiar din filmulete facute de altii , din descrierea celor care au mai strabatut traseul . Si , bineinteles , sa ai masina echipata corespunzator. tipului de traseu. Despre pilotaj este greu sa vorbim pentru ca tine strict de configuratia terenului , care se poate schimba de la o luna la alta . Important este sa nu abordezi off-roadul cu anvelope nepotrivite si niciodata off-road adevarat de unul singur si dintrodata. Intai trasee accesubile si alaturi de colegi mai exierimentati , cu masini echipate , pentru a putea fi ajutat daca lucrurile merg prost .

Colegii nu vor sa fie acri , dar Dusterul , desi este o masina OK , nu este dedicata off-roadului . Ai o garda mica la sol si asta te penalizeaza . Tine cont ca dusterul are toata caroseria la nivelul garzii la sol ( adica toata burta sta la 215 mm de pamant , ceea ce este putin. Un Patrol , are 23 cm pana la carterul grupului , vreo 10 grosimea puntii si vreo 15 inaltimea sasiului , ceea ce inseamna ca are caroseria la de doua ori inaltimea dusterului .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Prima regula in offroad ca sa nu bagi mana in buzunar considerabil dupa aia ...este sa ai masina!

Si la masinile de offroad in general nu prea exista ESP, SRS si alte prostii din 3 litere ... E acolosea pe undeva o chestie care se numeste "span in pisda"... si in general butonul asta e in talpa celui de la volan.

 

Ioane faci ce faci si ma faci sa iti dau iara like :ha: . Asa e cu tine :wink: , amu revenind la mersul cu Dusterul, in principiu subscriu 100% la ce zicea Ionut, dar ar mai fi ceva , sunt trasee in care tu nici nu poti intra , ca din masina ta lipseste o piesulica numita reductor , si daca ii dai ,,span in pisda,, si nu ai piesulica asta la final va iesii numa fum si scrum.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

ma distrez cand aud pe unii ca au 4 ori 4 si ei vor off road

 

Nu inteleg ... care e distractia? Adica unii s-au nascut offroad-isti si altii tiriplici? Si care e legatura intre "4 ori 4" si "off road"? Ca pana una alta, Duster a castigat niste etape, ba chiar si campionate, asa ca?

  • Like 1
4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Florine , nu dispera !

Eu am si sasiu si for_bai_for si reductor , dar pentru ca e pick-up si nu am punte fata fixa , golanii astia mai mari ma cam marginalizeaza :fk2 . Ca as fi doar excursionist si nu am ce cauta sa ma bag la locul lor de joaca :banana. Iti dai seama cum te privesc ei pe tine , fara piesulica aia , fara sasiu daca pe mine , un mic monstru , ma trateaza cu dispret . Dar , tu ai rabdare , lasa-i sa greseasca si cand o fac , da-le la fluierul piciorului cat poti tu de tare . Mai fa cate o poza cu Dusterul legat de un tir inzapezit , mai atanat in troliu desupra Marelui Canion , ca desi sunt baieti faini , crapa fierea in ei de necaz daca te vad curajos . Tu dovedeste-le ca se insala si mergi pe unde nici cu gandul nu gandesc ei ca ai putea sa ajungi. Sa ai la tine un telefon cu internet sa sa suni la rescue4x4.com , in caz ca bafta te paraseste , dar de lasat sa nu te lasi .:ha:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .

Regula 1-sa pleci cu rezervorul plin ca altfel la intoarcere stai cu morcovul .Nu poti estima consumul ce va urma stabatind distantele respective in regim de 4x4

2-Sa ai pe linga cric si o scindura in masina sa poti fixa cricul in caz de pana .Daca faci pana intr-o zona cu noroi sa poti pune ceva sub cric .

Sa decuplezi esp de la baza urcarii zonei si cuplata pe 4x4 dinaintea atacarii obstacolului .

La coborire este bine sa fie activ si esp se poate sa te fure pietrisul si te poti poti trezi cu roata pe marginea prapastiei .Alte sfaturi ?Cum se abordeaza zonele cu pietre ptr a evita taierea cauciucului ?

 

cu cauciucuri de off road eventual dejantezi,sanse sa il tai ai 1 la suta,ai nevoie de alta echipare

faza cu rezervorul e buna dar e buna inca o canistra daca nu iti cunosti masina

cricul din dotarea masinii nu prea ai ce face cu el in noroi unde ai nevoie de hi lift

la coborare te fura terenul daca pui frana si atunci cand te fura accelerezi ca sa iesi de acolo,coborarea se face in frana de motor nu cu piciorul pe frana

toyota bj 70
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .

 

Buna Florin.

Uite aici ceva ce poate te intereseaza, scris de oameni care stiu despre ce vorbesc.

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?38977-Reguli-de-off-road

 

...si nu pune la suflet ce spun negativ unii colegi mai darnici la vorbe despre Duster. E o masina super OK în categoria ei, care "bate" marci cu nume mult mai sonore. Si nu e de mare folos sa ai sasie, punti si blocante daca nu-ti cunosti masina. Exista într-adevar obstacole "de netrecut" pt. Duster. Si ce daca...? ...pe alea le ocolesti. :wink:

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Prea adevarat . Daca n-o lovesti pe nicaieri e foarte buna asa cum e ea . Daca o lovesti nu e masina de vina .

 

 

Prin lovire nu m-am referit la caroserie ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Sa ne intelegem ...mers cu masina in afara drumului asfaltat e una si offroad pe drumuri de taf sau prin padure printre copaci e cu totul altceva. A nu se confunda una cu alta.

 

Chiar si asa in prima varianta trebuie sa ai clar in masina urmatoarele:

-comunicatie (telefon mobil si cel putin trei cartele in retele diferite) + o statie CB

-navigatie (un sistem care sa-ti poata spune unde esti si in ce directie ar trebui sa mergi)

-un kit basic recovery (sufe, chingi, ocheti, un loc de unde sa legi masina)

-un kit basic prim ajutor (o trusa de prim ajutor largita)

-haine de scandal

-apa si mancare ptr cel putin 48h

 

O alta recomandare de bun simt ar fi sa nu pleci singur la drum si mai ales sa nu se umfle ouale in tine crezand ca masina ta poate merge pe oriunde ca nu e asa.

Si ultima recomandare: la offroad daca nu ai experienta NU AI CE CAUTA NOAPTEA in padure! Ptr ca noaptea relieful se cam schimba...

 

Am fost la cateva recuperari in padure si probabil ca o sa mai merg si la altele ptr ca oameni dastepti cu ouale mari dar care maronesc scaunul cand le intra cosmarul in fund exista destui.

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ionut zice ca nu se pleaca singur la drum. E f important ca in masina sa fie si un copilot, iar masina sa nu fie nici ea singura, ci sa fie in echipa de minim 2 masini.

Trusa scule , uleiuri , lichid de frana si cleste autoblocant

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Sunt si multe chestii care ajuta moralul si care nu ocupa loc mult. Cruciulite sfintite , carti sfinte ( in functie de religie ) , talismane , moaste , aschiii din crucea mantuitorului ( gasesti pe net la metru ster ) . Acestea ajuta la moral , in cazul in care toate celelalte sugerate de colegi dau gres. Ba mai mult , din momentul in car care chemi ajtor si pana in cel in care il si primesti la fata locului , poti sa citesti Plangerile lui Ieremia ( sau ale tale ) , Pildele lui Solomon ( sau ale lui Yonutz , Astral , Ovidiu si altii asemeni lor ) , Rugaciunea regelui Manase ( sau a ta catre salvatori ) si , in final , daca nu vine nimeni si ramai singur , Apocalipsa Sfantului ioan Teologul. Primele sunt din Vechiul testament , ultima este din cel nou . De aceea este bine sa ai ambele volume . :wink:

 

P.S. era ceva si legat de Irod dar nu imi amintesc acum.

  • Like 2
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

deci omul a zis in prima postare ca la offroad , offroad se face cu masina de teren, pentru iarba uda , asfalt prafuit sau umed, drum cu nisip / praf merge si Dacia Duster, fiat panda 4x4 , Audi A 4 quatro si altele.

Acestea fiind spuse eu ma duc cu urmatoarele:

ocheti , sufa 4 m , sufa 20m , sufa dinamica , lopata , topor , ranga , haine scandal , mancare, apa ,chibrite barbaque, prelata, pentru trasee pe care nu am fost canistra cu motorina, inca minim 1 om in masina. De obicei eu ies in echipe de 2 sau 3 masini, rar ne adunam mai multi (asta e ghinion ) fiecare cu echipa pe care o are. Eu mai calatoresc si singur pe coclauri. Dar tot timpul am la mine de la sac de dormit la cort si tot ce ai putea gandi ca scule de outdor asa ca daca ramane masina pe undeva nu ii bai, mergem mai departe si o recuperam mai tarziu :wink:.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

@Florin 1

 

Cred ca s-au amestecat putin lucrurile si prima miscare ai facut-o tu. Din titlul discutiei eu inteleg ca e vorba de aspectul pur tehnic, cum se conduce in dif. conditii. Despre celelalte aspecte se poate citi in materialele de pe la inceputurile forumului si mentionate, din nou, de @Patrolator.

In afara de "butonul lui Ionutz" si alte accesorii amintite aici, mai e necesar si ceva in spatele fruntii. Altminteri intri in impas, indiferent de masina.

E greu, chiar imposibil, de tinut aici, lectii de tehnica conducerii (se pot face, eventual, referiri la situatii punctuale). Studiaza (ai de unde), experimenteaza, incearca sa faci corp comun cu masina si vei avea toate satisfactiile pe care, obiectiv, ti le poate oferi. Si, in primul rand, defineste pt tine, ce inseamna offroad .

  • Like 1
Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu am gresit raspunzand dupa ce am citit continutul primului post si nu am luat in calcul titlul. Aceste topicuri sunt binevenite mai ales ptr noii veniti oricate se vor deschide pe aceeasi tema. Asta ptr ca pe acest forum lipseste cu desavarsire preeducatia si educatia in ceea ce priveste practicarea in siguranta a acestui hobby. Desi unii o sa-mi spuneti ca offroadul este un "motor-hobby" de mare risc nu ma va convinge nimeni ca un hobby poate deveni mai important decat familia sau viata in sine.

 

Desi totul pare mega distractie si adrenalina sa stiti ca in spate exista si riscuri. Uneori mult prea mari si prea usor asumate. Sunt oameni care au plecat la offroad sa se distreze, oameni cu familii in spate, oameni echilibrati care in urma unor greseli sau pur si simplu prin voia sortii AU MURIT sau care au fost in SITUATII LIMITA. Au lasat in urma copii, sotie si tot ceea ce au realizat in momentul tragerii "liniei finale"!

 

Inainte sa va ganditi la umplutul rezervorului si la scandura care trebuie sa o puneti sub cric e mult mai important sa practicati FOARTE CONSTIENT acest hobby. Forumul e plin de informatie. Cititi cat mai mult si invatati din greselile altora. Ma amuza faza aia cu roata pe marginea prapastiei. Exista situatii cand mergi pe creasta de munte zeci de km cu prapastia pe o parte (vederea la mare cum ii zic unii) si cu peretele de stanca pe partea cealalta.

 

Sunt multe de spus. Probabil fiecare are versiunea lui, toate fiind corecte ptr ca fiecare isi evalueaza si isi asuma sau nu riscurile la care se expune si isi traseaza sau nu limitele. Discutia asta poate deveni foarte complexa la un moment dat, ptr ca fiecare dintre noi gandeste si face altfel decat gandesc si fac ceilalti.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use