Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

domnu' ranger tare iti mai place sa bagi batul prin gard. :wink:

ia aminteste-ne cum ai rupt planetara aia. :ha:

 

Adriane , eu chiar nu incerc sa fac asta . Planetara mi-a rupt-o un mecanic neinspirat care nu stia sa utilizeze genul meu de transmisie dar a tras de manetele nepotrivite si le-a uitat trase .

Eu nu inteleg de ce se transforma orice discutie despre Duster asa . Conveniam ca este o masina buna , ( na , sa subliniez si eu ca Astral :ha:) dar pentru ce a fost ea gandita. SUV-urile astea mici , de oras , nu-s gandite sa faca off-road. Masina chiar nu are garda la sol. Chiar nu are cursa a suspensiei. De ce trebuie neaparat sa ii atribuim calitati pe care masina pur si simplu nu le are? Sa vezi ce faci cu un A4 allroad daca chiar vrei sa distrugi o masina buna . Merge cu un succes pe urmele Dusterului de zici ca nu-i adevarat , ba mai mult la maximul suspensiei sta mai bine decat masina noastra. Stiu , are console lungi dar are si motor mai puternic si un sistem mai inteligent de tractiune . Si atunci , daca Dusterul face si desface , de A4 Allroad ce sa mai zicem ? Ca-i masina pentru off-road ? Ia auziti , astia de aruncati banii pe prostii , punti fixe , roti mari, voi habar nu aveti ca sunt inutile. Mofturi pentru razgaiati .

Eu , din cate am mai vazut , unii care isi cumpara Duster si merg cu el pe coclauri , dupa ce le sesizeaz limitarile isi cumpara Land Cruiser , Patrol , G , Pajero . nu am prea auzit de oameni care sa fi avut cele pomenite si sa isi cumpere Duster . Oricum , nu pentru off-road.

Ii doresc initiatorului sa stapaneasca sanatos masina si sa mearga cu ea mult si bine , dar daca nu va realiza care sunt limitarile masinii sale , nu o sa se bucure mult de ea . Daca doreste ponturi strict legat de pilotaj , sunt si aici pe forum deschise cateva topicuri dedicate acestui lucru , cu filmulete graitoare despre modul de abordare al diferitelor situatii de teren . Ele se aplica fara exceptie oricarei masini , indiferent de garda la sol . Dar nu toate terenurile sunt accesibile pentru o garda mica si o cursa scurta . Deci , este o idee proasta sa aplici tehnicile acelea pe unde masina nu te tine .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Pe aici vei avea ce cauta, fara probleme, doar in teren nu vei mai avea ce cauta. Sau vei cauta plastice si alte fieratanii desprinse... :ha:

 

Depinde ce teren (niciodata nu m-am bagat cu baietii mai mari de dragul de a ma afla in treaba), nu cumva si alta masina marca consacrata dar nepreparata isi pierde plasticele in teren?

Personal prefer sa merg intr-un Duster pe autostrada cu 130 km/h, abs si esp, nisoare, polei si o gramada de participanti la trafic decat sa merg cu Feroza, Samurai, Vitara, Niva care nu au decat 4x4 si atat, cel mult un abs.In momentul in care un destept va considera ca spatiul lasat de tine fata de masina din fata este pentru a se baga el si iti va frana de la 130 la 90 atunci sa te vad ce faci cu ''adevaratul 4x4''.

Ce preferati la un drum Bucuresti-Timisoara un Duster sau un Samurai?

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

... zisesi cumva 'intr-un Duster pe autostrada' ? ...

 

Ce chestie , de unde ti-o fi venit ideea , nu sunt alte masini pentru autostrada ? ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

... zisesi cumva 'intr-un Duster pe autostrada' ? ...

 

Ce chestie , de unde ti-o fi venit ideea , nu sunt alte masini pentru autostrada ? ...

 

Depinde de $$ :) sa inteleg ca nici pe autostrada nu este apt :D

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Bag seama ca ai prins ideea din zbor ... ce faci pe autostrada cu o masina botoasa si inalta cu rotile mici si prea inghesuite sub caroserie , cand exista rutiere dedicate cu dotari asemenea - la mai putini bani ...

Asa ca , faci ce ai nevoie cu ce trebuie unde face ea cel mai bine ... e pefecta de-o lunga vacanta perfecta care incepe la munte si se termina la mare ... nu te limiteaza la munte si te duce relativ repede si la mare ... daca si numai daca esti cu bun-simt , rational ... daca nu - strici ... vacanta ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Depinde de $$ :) sa inteleg ca nici pe autostrada nu este apt :D

 

am tot stat pe margine dar cu asta m-ai demontat , cat costa o Dacie de asta noua cu cabina mai inalta ? de pe la 13.000 de € in sus ? ia cumpara matale un A4 sau un seria 3 cu un buget de nu mai mult de 10.000 € si vezi ce inseamna mersul cu viteza pe autostrada, da asa cu 200 km/ora daca este pofta de nebunii. Deci nu depinde de bani, diferenta de bani pana la Dacie ii pui pe un cont ( ofera confort psihic ).

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Adriane , eu chiar nu incerc sa fac asta . Planetara mi-a rupt-o un mecanic neinspirat care nu stia sa utilizeze genul meu de transmisie dar a tras de manetele nepotrivite si le-a uitat trase .

Eu nu inteleg de ce se transforma orice discutie despre Duster asa . Conveniam ca este o masina buna , ( na , sa subliniez si eu ca Astral :ha:) dar pentru ce a fost ea gandita. SUV-urile astea mici , de oras , nu-s gandite sa faca off-road. Masina chiar nu are garda la sol. Chiar nu are cursa a suspensiei. De ce trebuie neaparat sa ii atribuim calitati pe care masina pur si simplu nu le are? Sa vezi ce faci cu un A4 allroad daca chiar vrei sa distrugi o masina buna . Merge cu un succes pe urmele Dusterului de zici ca nu-i adevarat , ba mai mult la maximul suspensiei sta mai bine decat masina noastra. Stiu , are console lungi dar are si motor mai puternic si un sistem mai inteligent de tractiune . Si atunci , daca Dusterul face si desface , de A4 Allroad ce sa mai zicem ? Ca-i masina pentru off-road ? Ia auziti , astia de aruncati banii pe prostii , punti fixe , roti mari, voi habar nu aveti ca sunt inutile. Mofturi pentru razgaiati .

 

.

 

Fordule , Fordule vad ca dupa 11 pagini de topic si cativa ani de cand a aparut forumul de Dacii tot nu te cumintesti :no. Nu ai ce zice tu rau de Dacii , astea sunt masini ce trebuie cinstite si laudate. Succese indubitabile si varf de gama a tehnologiei acestui inceput de veac. Nu vezi ca pe masura ce zici una alta tot mai multi useri care pana in momentul x stateau pe margine vin sa te combata. Deci de acum inainte toata cinstea si omenia , te rog io frumos.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

@Irod nu a pomenit nimeni de viteza am mentionat 130km/h iar in loc de A4 sau BMW cu parturi in el am preferat sa iau o Skoda care atunci am luat-o de noua si sti de ce pentru ca imi trebuia masina si nu am vrut sa astept 6 luni dupa Duster :))

Apropo si-a luat un coleg de pe aici Duster nou si nu a-ti sarit asa pe el.In opinia unora dintre voi Dusterul ar trebui interzis ca masina (nu este bun nici ca turism) si toti care si-au luat asa ceva sunt.... :)

Eu as inchide aceasta discutie si as vrea sa vad mai multe raspunsuri la sectiunea tehnica.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

No , acum sa rationam corect si sa nu cadem in extreme .

Nu exista alba sau neagra , buna sau rea , legala sau ilegala ... fiecare isi alege ce doreste si face cu masina ce-l duce capul . Daca la mancare , bautura si femei mai alegi cu oarece ratiune , la masini ceva mai putin ... De asta exista inca masini care desi au grave deficiente de proiectare si exploatare se vand in continuare asa cum sunt ... preferintele proprii nu sunt discutabile , raman asa cum vrea cumparatorul , el e zeu peste alegerea lui ... de ce sa-l blamezi pe un posesor de masina ca si-a cumparat masina ? ... e a lui sa-i fie de bine , sa se bucure de ea , Doamne-ajuta si mergem inainte ... de ce sa sar pe fericitul posesor de Duster ? nu deloc , sa-i priiasca nene sa fie fericit !

 

 

Eu ti-am dat unele detalii tehnice , cat m-am priceput ... Uite inca unul la Duster , valabil si la MK3 : nu loviti in lateral si nu solicitati lateral roata spate ( nu agatati sufa de janta ) , articulatia e foarte fragila si bucsele asemenea . Tot trenul de ruulare e oarecum nesigur pe bucsele de cauciuc care permit miscari relativ mari dar aduc beneficiul unei amortizari in dauna preciziei controlului tinutei de drum .

 

Pe un forum lumea zice vrute si negandite , vezi care e mai orgolios , care e mai altfel ... ( no bine , pe unele e mai militarie dar vorba-lunga o cam gasesti peste tot ... de asta e forum pe net - sa deschida o cale nelimitata de comunicare altfel stateam in agora sa ne inghete urechile si discutia se termina in trei minute sau trei beri ... ) ... tu alege din acesta mare ciorba ce iti place ... se gaseste ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cred ca initiatorul discutiei isi rade in barba, sau isi face cruce vazand unde au ajuns comentariile.

 

Sau, vorba unei invitate care nu mai putea fi oprita de moderatorul unei emisiuni tv: "ce sa fac, sunt nevorbita".

 

Un an mai bun tuturor!

  • Like 1
Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Fordule , Fordule vad ca dupa 11 pagini de topic si cativa ani de cand a aparut forumul de Dacii tot nu te cumintesti :no. Deci de acum inainte toata cinstea si omenia , te rog io frumos.

 

Doar pentru ca ma rogi tu frumos , care te bucuri din partea mea de un imens respect datorita pasiunii tale de scormonit prin pesteri , nu mai scriu nimic de Duster. Nici de bine si nici de mai putin bine , ca eu de rau nu am vorbit niciodata Dusterul. :ha:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ca prim pas.

Dupa o ploaie , iei masina standard si o bagi pe un drum agricol. De campie/deal.

Dála cu noroi, ceva sleauri si balti, ca la tara sunt majoritatea... dar rezonabile. Putina panta sau rampa nu strica.

Ar fi un plus daca e sezon agricol, ca poate te scoate cineva de acolo..sau daca e apropape de vreun sat sa apelezi la ajutor, daca ramai blocat. Sau, bineinteles daca sunt 2 masini...minimUM. Daca ai lanturi de zapada, ia-le, ca nu strica.

Asa afli repede limitele masinii...precum si ale soferului si ori iti trece de "off-road" ori treci la alta categorie de masina pa asa ceva.

Edited by Astral
VREUN / VREO ....FARA CRATIMA ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=822865&viewfull=1#post822865
  • Like 1
... undeva, candva, altundeva...
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Buna ziua .As vrea sa descrieti citeva reguli de baza .

Regula 1-sa pleci cu rezervorul plin ca altfel la intoarcere stai cu morcovul .Nu poti estima consumul ce va urma stabatind distantele respective in regim de 4x4

2-Sa ai pe linga cric si o scindura in masina sa poti fixa cricul in caz de pana .Daca faci pana intr-o zona cu noroi sa poti pune ceva sub cric .

Sa decuplezi esp de la baza urcarii zonei si cuplata pe 4x4 dinaintea atacarii obstacolului .

La coborire este bine sa fie activ si esp se poate sa te fure pietrisul si te poti poti trezi cu roata pe marginea prapastiei .Alte sfaturi ?Cum se abordeaza zonele cu pietre ptr a evita taierea cauciucului ?

 

Cu ce masini cu ESP, va dati voi in Off Road,ca majoritatea pe aici avem"Tractorase", fara ESP,ABS si alte chestii electronice,

4x4 brut .

Edited by Astral

Mitsubishi Pajero 2.5 TD 3usi 1995

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2006

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

O clasificarea a traseelor : http://www.4x4fun.ro/Trasee%20-%20Clasificarea%20traseelor%20-%202.html

 

Cu un SUV modern (fara reductor) si abilitati medii cred ca poti merge pe trasee de nivel 4 fara sa busesti masina. Poate zgarieturi de la vreo creanga. Cu experienta, oo mari si cu riscul sa indoi una alta meri si pe 5.

 

Intrebarea de baza: Merita? Vrei iesire la iarba verde pe vreme faina, un forestier, un drum mai neumblat? Perfect. Vrei sa o iei pe unde merge TAF-ul si prietenii cu SIMEX-uri: poate e mai bine sa iti iei un cotet dedicat pt asa ceva si MERGI LINISTIT.

 

Reguli de baza: in primul rand cele 10 reguli ale off-roadului (sunt si pe forum)

manuale de baza pe site-urile Toyota/ Land-Rover etc. Iaca si aici http://www.4x4fun.ro/Utile%20-%20manuale%20de%20offroad.html

experienta pe care o dobandesti incepand cum a zis colegul Aztec mai sus.

 

Personal eu zic ca important nu e sa"treci" mort-copt ci sa ajungi inapoi intreg si tu si SUV-ul.

 

Spor

 

Robert

 

PS: n-am nici o legatura cu site-ul de mai sus, l-am avut prin bookmark de acum de vreo 2 ani cand cautam manuale off road peste tot.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Rog un admin/moderator sa stearga pe cei aproape 17000 de useri. si sa-i lase doar pe cei cu tractorase fara sisteme... ::cl

 

pai aici sincer cred ca treba nu e chiar asa, dupa mine cred ca vreo 70% de pe aici au in curte un tot teren , 20% au un suv si 10% urmeaza sa cumpere una din cele 2.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu cred ca daca se sterg userii care nu au avut activitate in ultimii doi ani , ramanem 1000 . :old

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu cred ca daca se sterg userii care nu au avut activitate in ultimii doi ani , ramanem 1000 . :old

 

Mai mult sau mai putin ...

 

Pana la urma cum conducem in offroad? De pe scaunul soferului sau de pe cel al pasagerului? Cum e mai bine?

Mai exista si varianta banchetei din spate ...bineinteles! :ha:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

...

O clasificarea a traseelor : http://www.4x4fun.ro/Trasee%20-%20Clasificarea%20traseelor%20-%202.html

.....

Reguli de baza: in primul rand cele 10 reguli ale off-roadului (sunt si pe forum)

manuale de baza pe site-urile Toyota/ Land-Rover etc. Iaca si aici http://www.4x4fun.ro/Utile%20-%20manuale%20de%20offroad.html

experienta pe care o dobandesti incepand cum a zis colegul Aztec mai sus.

....

Personal eu zic ca important nu e sa"treci" mort-copt ci sa ajungi inapoi intreg si tu si SUV-ul.

 

Excelenta interventia! Pacat ca nu a aparut mai devreme!

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Indiferent de masina trebuie sa stii cum sa abordezi pantelele ca altfel poti baga mina adinc in buzunar . Exemplu daca tai cauciucul pe lateral sau mai grav rupi ceva in sistemul 4x4 .

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use