Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Forumul asta are aproape 17000 de membri. Din acest total vreo 95 % sunt plimbareti de we la munte, pe drumuri fara asfalt, adica forestiere care din cand in cand pun probleme.. :ha:. Restul se dau in concursuri si fac offroad, nu? Dar chiar si astia 5% au momente in care ies cu sotia/ copil/ catel, la plimbare.. In consecinta, dupa cum zice omu' in titlu, nu vrea extrem, sau concurs, zice "sau in zone muntoase", de ce incercarcati sa-l speriati ca duster nu poate? Offroad se traduce asa "mot a mot" adica nema drum?:wink:

In concluzie, daca nu ai o masina (exista una singura, unii zic ca aia, altii zic ailalta) care face offroad, tu nu o ai nici pe aia si nici pe cealalta, acolo unde nu poti trece ca tancul, ocolesti, si daca nu poti ocoli te intorci. :h5:

Edited by Cristian Irimescu
  • Like 1
Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cristi nu se pune problema asa. Cel putin din punctul meu de vedere.

 

Masina aia poate chiar daca este ce este si sunt convins ca poate si el. Trebuie sa stie insa in ceea ce se baga. E mai usor sa scoti tava incinsa din cuptor folosind manusa decat sa pui mana goala pe ea si sa te alegi cu ditai arsura. Un 4x4 oricat de potent ar fi nu iti va garanta nicicum faptul ca vei merge in offroad cum mergi pe Magheru.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu as cauta sa-mi formez o trupa de prieteni cu care sa ies, prieteni care sa fie pe aceeasi frecventa (va fi greu si de format, dar sa vezi ce inseamna mentinerea ei). Incet incet sa aveti incredere unii in altii. Sa aibe si experienta. Abordati diverse trasee. Nu reusesti sa treci din varia motive - masina pregatita prea putin sau deloc, eroare de pilotaj, etc - fa cale intoarsa. Tine minte ce nu a fost OK si tura de vine, corecteaza in masura posibilitatilor si ..mai incearca.

 

Indiferent insa de traseu sau trupa de prieteni, sa pastrezi tot timpul o urma de indoiala in suflet. Consider-o ingerul tau pazitor. Cand incepe sa dea din aripi, fa cale intoarsa. In fond...nimic nu e suficient de simplu pentru a nu putea deveni extraordinar de complicat. Si e valabil si in teren.

  • Like 1

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

eu de rasturnat ma tem cel mai mult. Acolo cred eu ca sunt riscurile. In rest baga-te pe unde crezi ca merge si vrei sa te dai, numa tine minte sa fiti minim 3 masini. Noi mai mergem si in doua , dar la doua masini cred ca minim un troliu e musai.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Avem mute de invatat .Cred ca si asta este foarte importanta sa se plece minim doua masini .Cazuri grave in afara de accidentul din muntii Baiului nu mai cunosc .Am citit si recitit articolele cu cazul colegului nostru .Toti ne dorim distractie ,liniste si sa ajungem in zone cit mai greu accesibile .

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ultima postare cam iese din context . Toti off-road-istii au cate ceva la cap. Fara exceptie. Linistea si haladuiala pe munti cu masinile nu au nimic in comun. Off-road-ul inseamna motoare ambalate, noroaie care sar prin aer, injuraturi, draci, galagie, bani multi, masini stricate. Off-road-ul are partea lui de dementa ( in sensul bun al cuvantului ). As vrea sa vad si eu o coloana de masini preparate care se deplaseaza in liniste prin niste noroaie de o jumatate de metru :ha:. Daca as vedea asa ceva mi s-ar face frica.

Hai sa fim seriosi. Off-road inseamna in primul rand galagie, hei-rup, miros de prajeala ( de la ambreiaj si anvelope frecate de bolovani ). Ce au toate acestea in comun cu linistea ?

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Off-road inseamna in primul rand galagie, hei-rup, miros de prajeala (de la ambreiaj si anvelope frecate de bolovani).

Chiar ... nu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Nu ? Bine , convinge-ma ! Arata-mi unul dintre filmele tale in care este liniste . :wink:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Sa nu sarim calul !

 

Ceea ce sugereaza @FordRanger sunt exceptii.

 

Cand m-am apucat de haladuit codrii nu mi-am propus sa invata copii tot felul de expresii de o complexitate biologica deosebita .

Edited by albinaru
Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Dupa patru pagini de postari zic sa-mi dau si eu cu parerea, sau ma rog sa dau un raspuns simplu: responsabil, asa vad eu lucrurile, ai grija sa nu strici masina in primul rand, ca sa nu fie nevoie sa te rogi de cineva sa te traga tot restul drumului ca atunci numai plimbare nu mai e, daca nu o poti tracta din camaraderie te ia cineva in masina si atunci ai parte de o calatorie aglomerata si tu si bunul samaritean care s-a pricopsit cu tine.

In general constructorii au facut si ei masinile pentru o exploatare in niste limite, le-ai depasit nu mai e masina de vina , motoare turate ok, daca e nevoie sau daca foloseste la ceva , personal mi se pare total inutil sa barai o masina impotmolita pana la faruri numai de dragul artezienelor de namol ce ies de sub aripi si pentru sunetul motorului ce urca turometrul spre 5000, fara sa se miste un centimetru.

Ca si la mersul in oras se poate intampla sa cedeze ceva la masina, zeul bulan se distreaza cu noi oriunde, dar ca sa pleci de acasa cu gandul ca tre' sa sparg grupu' sau macar o planetara sa rup si eu, asta chiar nu pot sa o inteleg.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Forumul asta are aproape 17000 de membri. Din acest total vreo 95 % sunt plimbareti de we la munte, pe drumuri fara asfalt, adica forestiere care din cand in cand pun probleme.. :ha:. Restul se dau in concursuri si fac offroad, nu? Dar chiar si astia 5% au momente in care ies cu sotia/ copil/ catel, la plimbare.. In consecinta, dupa cum zice omu' in titlu, nu vrea extrem, sau concurs, zice "sau in zone muntoase", de ce incercarcati sa-l speriati ca duster nu poate? Offroad se traduce asa "mot a mot" adica nema drum?:wink:

In concluzie, daca nu ai o masina (exista una singura, unii zic ca aia, altii zic ailalta) care face offroad, tu nu o ai nici pe aia si nici pe cealalta, acolo unde nu poti trece ca tancul, ocolesti, si daca nu poti ocoli te intorci. :h5:

 

Eu cu ce sunt obisnuit e putin diferit fata de zona de deal sau campie. Pe unde umblu eu nu noroiul e problema in off road. Pe unde umblu eu chiar nu e stres (sau foarte mic ) cu noroiul. Problema este cu verticale lungi ( nu poti fara reductie) , urcari f inclinate si lungi (nu poti fara reductie), urcari pe drumuri de taf pe care ai si inclinatie laterala si vezi "marea" cum spunea cineva si ai si pietre mari care trebuie urcate controlat din reductie, orice dat cu span ( ce poate aparea din lipsa reductie) poate duce la fatal eror. Eu la cazurile astea ma refer. Eu de multe ori fac asta ca sa ajung la pestera (chiar nu sunt la concurs). Ce vreau sa spun este ca si pentru hoby de weekend pentru off road trebuie masina , pentru simplu fapt ca nu mergi la concurs nu poti folosi un SUV pe post de tot teren si sa pretinzi ca daca il folosesti cu cap face acelas lucru. Asta este , nu face , nu poate.

Asa ca nu sunt de acord cu tine. Poate doar pentru trasee bine stiute si cumpanite unde nu exista /pot exista surprize. Dar atunci care mai e farmecul?

Edited by Irod

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Farmecul? Ma intorc acasa intr-o singura bucata... si eu si masina.. :-) Verticale lungi, inclinate lungi... faci dupa ceva experienta, km de plimbari.. Daca maine ai lua la o plimbare un participant nou fara experienta pe un astfel de drum chiar si cu o masina "profi", nu SUV, ar fi "neprofi" din partea experimentatului, sa nu zic altfel... Incepatorii merg cu "ceilalti".. pe trasee bine stiute si cumpanite, unde nu exista surprize, exact cum spui.. Dupa ce capata si ei experinta, cauta si "farmecul" :-).

Edited by Cristian Irimescu
Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

si eu am acelasi relief,polizam si eu anvelopele pe urcare pana am trecut la simex,unde intram cu 5-6000 de ture cu mt-uri acum merg cu maxim 3500 de ture,totul e sa gasesti configuratia adecvata a masini in terenul pe care umbli

toyota bj 70
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

E interesant unde "aluneca" acest topic.

 

Offroadul nu se rezuma, din punctul meu de vedere doar la urcari, coborari sau inclinatii. Asa cum nu se rezuma la o forma anume de relief.

 

Desigur trebuie sa-ti infrangi temerile incercand dar in acelasi timp sa stii sa-ti fie suficient de frica. Nu trebuie sa faci offroad ptr a "infrange" muntele. Important este sa atingi acel scop sau cu cat mai putine "victime colaterale".

 

Traseul cel mai sigur intre doua puncte este intotdeauna cel mai usor. Daca reusesti sa treci peste complexul "va arat eu ce pot" atunci din punctul meu de vedere te afli pe calea cea buna. Asta ptr ca de cele mai multe ori frustrarile sau ratacirile de moment fac rapid victime in padure atat in randul oamenilor cat si in randul fiarelor.

 

Putem vorbi despre asta zeci de pagini. Fiecare are un stil, o viziune, un mod de analiza si un mod de actiune.

 

O sa intrebati care mai e farmecul? Ei bine, exista chiar si asa. Ptr ca satifactia la final poate veni din lucruri simple, banale nu neaparat din chestii complicate. Trebuie doar sa stii cum/cand sa deschizi usa potrivita.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Farmecul? Ma intorc acasa intr-o singura bucata... si eu si masina.. :-) Verticale lungi, inclinate lungi... faci dupa ceva experienta, km de plimbari.. Daca maine ai lua la o plimbare un participant nou fara experienta pe un astfel de drum chiar si cu o masina "profi", nu SUV, ar fi "neprofi" din partea experimentatului, sa nu zic altfel... Incepatorii merg cu "ceilalti".. pe trasee bine stiute si cumpanite, unde nu exista surprize, exact cum spui.. Dupa ce capata si ei experinta, cauta si "farmecul" :-).

 

:h5 perfecta dreptate ai privind lucrurile asa. Am scapat din vedere total faptul ca initiatorul topicului este la inceput de drum, si multi dintre cei de fata fac asta de ani sau zeci de ani.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ia uite cu ce se da un localnic prin Atlas (care orice-am zice, sînt un alt numar decît Carpatii).

 

Comparativ cu asta, Duster-ul e TAF. Apropos Duster, am vazut foarte multe în Maroc (probabil pt. ca acolo se fabrica) dar foarte putine cu 4x4. Si mergeau frate..., cam ca daciile culegatorilor de afine de pe la noi. :grin:

 

DSCN8034.jpg.e06e21440da9cd96c91a1e0639a765b5.jpg DSCN8035.jpg.2228d0c238a4438aa8e34fca258ba8f0.jpg DSCN8036.jpg.c2988cdc1bde3f0c2f75d5bf259035ba.jpg DSCN8038.jpg.27aa847df6a805916abcb1614f143901.jpg

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

R4 daca e cumva 4x4 de la Sinpar nu e masina de neglijat, usurica aproape 50 de cai , face multi bani, la urcari mers pe nisip si namoale, daca vrei sa treci peste busteni si pietroaie s-a cam terminat distractia, nu poti cere unor roti ce nu ating 19" cu cele mai umflate anvelope sa treaca pe unde rontaie 35"-ul, sa nu mai zic de planetarele de dimensiunea pixului, lipsa reductorului, si discul de ambreiaj cat o scrumiera de terasa

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

E interesant unde "aluneca" acest topic.

 

 

 

Traseul cel mai sigur intre doua puncte este intotdeauna cel mai usor.....

 

Traseul cel mai sigur intre doua punte este cel pe care il cunosti. Asa mi-a zis un mare om

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Traseul cel mai sigur intre doua punte este cel pe care il cunosti. Asa mi-a zis un mare om

 

Daca tot sîntem :off , am si eu o vorba constatata pe propria piele în Off-Road: "Scurtatura este drumul cel mai lung între doua puncte". :ha:

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use