Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Pai de ce sa mergi pana la Moroieni? Nu mai bine faci dreapta la cota 1000 si mergi pe autostrada pana la Pestera? :ha:

 

Si eu am spus spus doar ipotetic,trăind cu falsa impresie ca trăim intr o tara civilizată în care presedintele consiliului judetean,chiar daca se are pe bune cu ministra blonda a turismului,nu trebuie neaparat sa faca autostrada printr o rezervatie naturală,asa cum este parcul bucegi...Si daca tot face cacatul asta,macar sa l faca sa miroasă frumos,adica sa poti urca si intre lunile noiembrie-martie fara sa vina jandarmeria montană să te scoată din vreo râpă sau dintr un morman de zăpadă si nici sa nu lase sutele de camioane cu lemne sa rupă drumul de acolo.in rest ar fi ok si va astept la o iesire prieteneasca sâmbătă.n am nici eu vreun tanculet,dar ca un spirit de glumă,cei cu dustere vin pe riscul lor:)).

Baftă!

Edited by smihai

Nissan Patrol k260 SD33T:tr

Suzuki Vitara 1.6 8V

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Hai sa iti dau un exemplu pentru ce inseamna la mine o coborare la vale cu Dusterul si anume coborarea de la cabana Ciucas zona cu dale de beton.Pare simpla, usoara ''de Logan'' doar ca in stanga ai un mare hau.

[

 

Acum am vazut intrebarea, se coboara lejer, in frana de motor, 4x4 LOCK, cu frana inainte de panta cea mai abrupta la podea pana a intrat ABS-ul, eliberat frana, mers in frana de motor plus ceva frana de serviciu apasata din cand in cand, asa cum am mai zis e cam slabuta frana de motor la benzinar. Avand in vedere ca e destul pietris acolo cam aluneca cu cauciucurile mele conti all season...Asa ca e preferabil sa folosesti frana de serviciu mai in forta inainte sa prinda viteza prea mare. Sau cel putin eu asa procedez cand am cat de cat aderenta.

Coborare cu frana de mana nu am testat.

 

PS: @smihai ai perfecta dreptate, au nenorocit Bucegii cu autostrada lor...

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cam asa e cu aproximatul vremii la munte ...

Poze facute pe 24.10.2015 (ziua 2 de la etapa CORB44 :grin: )

 

20151024_105855.thumb.jpg.dc2a7c84250aa76d6d8919a08acc7e8b.jpg20151024_105756.thumb.jpg.a124e654596c457a76a0486093aa8c0d.jpg20151024_134538.thumb.jpg.e8fc84bdef77bdf43da8e0d30a1f4a67.jpgIMG_5462.thumb.jpg.72f8688d045861b6f6476e62a8e45cda.jpgIMG_5458.thumb.jpg.0007f915acbd775091078f089417003a.jpg

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

corect, acu' e soare acu' vine o furtuna. mai ales in munti batuti de vant.

(juma' de ora mai tarziu)

IMG_20150719_131011.thumb.jpg.28791a04500def0ef334fd1c88dace0d.jpg --> IMG_20150719_143757.thumb.jpg.a97583c00b455fcabc8cf4973f9f6187.jpg

 

la off road e simplu, aventura incepe unde drumul se termina si daca te opresti ca x sau y niciodata nu o sa stii daca poti si ce urmeaza. niciodata nu o sa inveti. pentru orice masina e o limita, dar cu siguranta nu e in fata tastaturii.:wink:

in teren nu iti garanteaza nimeni nimic. poate iesi cu tabla sifonata, poate. fieru'-i fier, se repara. omul ii om, si greseste. important e ca la final omul sa iasa intreg.

 

nu are nici un rost sa compari concursurile cu o aventura in munti. acolo sus cand pleci la drum nu ai masina de recuperare, platforma la 2 pasi si traseu "prospectat", nu iti permiti sa dai in masina ca surdu'-n clopot pentru secunde, tre' sa o lasi sa lucreze si sa stii ca te ajuta.

Duster-ul, ca si alte SUV-uri din categoria lui, nu mai face parte din vremurile apuse cand venea weekend-ul, te suiai in masina si iti croiai drum. daca au mai ramas cateva masini pe piata care mai pot asta.

 

in rest e o aventura si un traseu pentru orice tip de masina. dorinta sa fie.

cand vrei mai mult, si poti mai mult decat ce poate masina, o schimbi daca iti permiti. daca nu, ai rabdare, nu prea conteaza cu ce te dai, atata vreme cat te dai, te bucuri de ce ai, si lasi gura lumii.

din pacate eu vad ca e un trend sa fii "adevarat", ca doar asa ai "valoare".

si evident, cum altfel, tot tiganul îsi laudã ciocanul :grin:

 

[ps] pentru mine e masina aia care ma duce in teren si ma aduce pe roti acasa de fiecare data, indiferent ca o fost usor sau greu, ca am gresit si am lovit-o sau ca am dus-o pe unde nu trebuie.

Edited by adrianfd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Urcarea la pestera Ialomicioareai nu este grea .La coborare daca te prinde noaptea este mai rau .Cunosc pe cineva care a taiat un cauciuc pe lateral zicea ca a calcat pe o piatra si nu avea viteza .

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Referitor la postarea cu zapada ,Dusterul vine echipat cu cauciucuri all seanson continental .Si nu sunt bune in zapada .In prima iarna am avut si eu o experienta proasta am urcat o panta lunga in 5 minute .A trebuit sa o cobor cu spatele inapoi numai ca mi-a luat o ora si transpiratii .Masina la coborare sapa in loc cu toate ca panta era de coborare .Am reusit cu avinturi .Adica reuseam sa urc in fata iar in spate cu avint cite 2 -3 .

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Sunt ok. Cu ele am urcat la cabana Ciucas sau iarna pe zapada pana langa telecabina de la Padina. Si am folosit lanturile doar cand am coborat pe gheata de la Susai ca la urcare au mers destul de bine.

 

O pereche de anvelope de off-road este net superioara. Dar e complicat sa le montezi la fata locului. Iar sa le tii permanent pe masina si sa mergi pe asfalt cu ele nu mi se pare o idee prea buna.

 

Dar poti sa te descurci decent cu ce ai.

Iar drumul la Ialomicioara este foarte bun, atat ca nu este asfaltat. Merge si cu Tico. Preferabil drumul pe transbucegi si nu prin Moroieni.

 

@florine dureaza 5 min sa montezi o pereche de lanturi...

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

... dureaza 5 min sa montezi o pereche de lanturi...

 

Cu conditia sa le ai...:sp

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cu conditia sa le ai...:sp

 

Eu am vazut pe unul care se uita la lanturi, dar n-a inteles cum se si monteaza ... :old

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu am vazut pe unul care se uita la lanturi, dar n-a inteles cum se si monteaza ... :old

 

mai stiu si eu unul :) EU asa ca am preferat sa plec cu 2 reserve cu lanturile puse deja:):):)

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu am vazut pe unul care se uita la lanturi, dar n-a inteles cum se si monteaza ... :old

 

Poti sa ai lanturi dar sa nu ai manusi :))) la minus - grade afara este groaznic sa montezi lanturile.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

nu stiu ce problema are toata lumea cu duster ul

adica ei isi iau masini vechi si se cred mari off roaderi

si eu am duster si urmeaza sa il pregatesc serios de off road(stiti voi cu ce)

de exemplu am vazut pe cineva nu mai stiu unde si cand dar mi a ramas pe suflet ce mi a spus

tu nu ti ai luat masina pentru urcat pante abrupte si chestiii pentru ca nu te ai uitat sa aiba reductor

acel om avea vitara 1.6 benzina cu 96 nm cuplu sau cat are

ca "reductorul iti da cuplu mare la turatii mici"

in primul rand duster ul meu e 1.5 diesel si nu cred ca trebuie sa il turez mai mult de 3000 ca sa ajung la cuplul maxim de 240 nm

toata lumea arre o problema cu dusteru dar eu am o problema cu masinile vechi,

ca si eu ma orientasem spre o vitara 2.0 din 95 dar cand am testat o si am vazut ce inseamna masina veche, am lasat ideea

 

si pentru toti cei zei ai off roadului cu patroale si nebunii de genul care sunt vechi si se lauda cu diferentiale:

cu banii cu care va reparati rugina si problemele pe la instalatia electrica si chestii imi iau diferential si fata si spate!

 

Pana ,la urma hai sa nu comparam chestiii mici cu chestii mari ca au dezavantaje si avantaje

Edited by Astral
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si pentru cel cu fordul :piatra ca piatra dar pe off road daca e o groapa mai mare sa ma chemi sa te trag daca ramai suspendat

si daca nu ati aflat inca ar trebui sa economisiti pentru masina mai noua

ca nu prea o sa mai ai voie nici cu euro 3 in orase deci ...

 

Stimabile, ai intrat pe forumul acesta ca sa te dai in spectacol cu atitudinea asta penibila?

Daca ai un Duster te crezi miezul din gogoasa?

Altii oameni care au masini mai vechi, consacrate pentru offroad, masini facute pe vremea cand exista calitate si responsabilitate nu doar comert. As vrea sa vad dusterul tau cu motorul de 1.5 turbo diesel cum va fi la 500.000 de km. Stiu ce inseamna 1.5 dci la care la 40.000 de km se strica pompa de inalta si injectoarele.

Compari aici fiabilitatea unui diferential de Nissan Patrol chiar si vechi de 25 de ani, cu un diferential de Duster? Ia pune tu niste roti de 35" pe un Duster si vedem cum se rup toate ca grisinele pe dedesubt. Asta daca vrei sa faci o comparatie obiectiva nu bataia de joc pe care o expui tu aici.

Inceteaza sa jignesti lumea aici pentru ca e jalnic ceea ce faci.

Fiecare are masina pe care si-o doreste, pe care si-o permite. Oamenii pasionati isi iubesc masinile asa cum sunt ele, cu plusuri si cu minusuri.

Ai impresia ca o Toyota Landcruiser HDJ80 veche de 25 de ani dar in mintile ei costa cat un Duster nou sau chiar mai mult asa degeaba?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

da acum nu ma mandresc cu atitudinea de atunci dar totusi dusterul isi ia un foarte mare hate din mai multe cauze (poate unele adevarate)

acum sincer dsuterul e o masina de 1300 kg cate are

anvelope de 35 pe ea nu ar avea rostul pana la urma

Eu sunt de parere ca dusterul este desconsiderat din cauza multitudinii de videoclipuri de pe internet cu dustere stock bagate in ceva asa cam soft si din cauza ca nu are reductor si punti

Are unele minusuri , nu consider lipsa unui reductor chiar un minus,dar per total masina are potential

Nu vreau sa ma contrazic cu nimeni dar hai sa nu ne mai comparam trotinetele cu bicicletele si tot asa

EU as alege si un land cruiser, mi se pare o masina extraordinara dar in padure eu zic ca observi dezavantaje fata de cele mai mici

Nu am o problema cu masinile vechi,ma enerveaza cei care iti spun ca daca ai duster nu ai ce cauta in teren

Da, poate ca ai de investit mai mult decat 4 cauciucuri si amortizoare si suspensii

Dar dupa ce ii mai faci 3 4 mici modificari am vazut ca poti face lucruri mari

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum e dusteru, i-ai pus blocați?

Merge bine prin noroi mare, prin pădure?

Ma gândeam sa trec și eu la o masina noua, m-am saturat sa tot rămân prin diverse locuri cu batrana mea rabla... :grin:

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ma scuzati , scriu si io cu intarziere de cateva zile :ha:. Mama ce am mai ras. Daca vrei sa faci offroad musai iti trebuie masina. De multe ori pe unde mergem am impresia ca sa rup ceva la Patrol e f probabil. Un Daster de asta il aduci de pe traseu in punga sincer.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use