Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

taierea cauciucului este probabila , nu trebuie decat teren stancos si un gram de prostie sau neatentie si voila.

L-a rupt pe la 4x4 mai ales la o masina dedicata e putin mai greu si e nevoie si de putina intentie/tampenie (nu vorbim de concurs unde esti pe ceas si trebuie sa ii dai ).

Edited by Astral

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

taierea cauciucului este probabila , nu trebuie decat teren stancos si un gram de prostie sau neatentie si voila.

 

Esti sigur ca e nevoie si de prostie ?!

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

taierea cauciucului este probabila , nu trebuie decat teren stancos si un gram de prostie sau neatentie si voila.

L-a rupt pe la 4x4 mai ales la o masina dedicata e putin mai greu si e nevoie si de putina intentie/tampenie (nu vorbim de concurs unde esti pe ceas si trebuie sa ii dai ).

 

Eu am taiat un cauciuc BFG MT nou chiar pe asfalt. Nu a fost vorba de nici o prostie... Pur si simplu a in el intrat o bucata de otel cazuta de la vreun camion.

 

Am taiat si in teren cand am avut urcari pe vai cu pietre.

 

Am vazut si lemn intrat in cauciuc.

 

Nu cred ca poti controla foarte mult treaba asta. Pur si simplu se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

eu de exemplu trebuia sa urc pe un bolovan cu R20-ul , imi era pe mijlocul traseului si nu aveam cum sa il evit, intre roti luat nu puteam trece ca ramaneam pe scut. Asa ca l-am luat in talonul rotii stg. fata in loc sa intru cu toata roata peste el. Rezultatul a fost o ciupitura adanca pe talon si roata trecuta pe rezerva (nu a iesit aerul din ea , dar nici incredere nu imi inspira). Daca as fi intrat mai cu elan sigur ar fi facut poc atunci si acolo.

Cred cu convingere ca in unele situatii chiar se poate evita compromiterea unui pneu. In situatii de care spune Max , in care esti cu span pe o verticala , acolo e totul sau nimic, daca nu ii dai nu treci , e simplu.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Insist sa precizezi factorul prostie, dupa formularea ta rezulta clar ca atunci cand tai un cauciuc o conditie NECESARA este prostia ( operatorul SI - algebra booleana). Tin foarte mult la exprimarea clara si concisa, stiu cativa cu anvelopele taiate/ciupite si voiam sa stiu/stim "unde am fost prosti" (jumatate din a fi destept inseamna sa stii la ce esti prost - citat Murphy).

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Insist sa precizezi factorul prostie, dupa formularea ta rezulta clar ca atunci cand tai un cauciuc o conditie NECESARA este prostia ( operatorul SI - algebra booleana). Tin foarte mult la exprimarea clara si concisa, stiu cativa cu anvelopele taiate/ciupite si voiam sa stiu/stim "unde am fost prosti" (jumatate din a fi destept inseamna sa stii la ce esti prost - citat Murphy).

 

nu absolut necesara, ti-am dat un exemplu in care puteam sa evit ciupirea dar nu am facut-o, m-am grabit, nu am judecat limpede si asta a fost.

de altfel in prima postare am spus prostie sau neatentie , alege-o pe care vrei + acele trasee in care nu ai alternativa si trebuie sa ii dai.

Edited by Irod

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Algebra booleana:

1 si 1 = 1

1 si 0 = 0

0 si 1 = 0

0 si 0 = 0

Tu te afli in primul caz. Sfatul meu pe viitor, urmarindu-ti mai multe postari facute de-a lungul timpului in diverse topicuri este sa fii cu bagare de seama la exprimare. Nu am intervenit niciodata, in speranta ca-ti dai seama ca unele exprimari nu sunt tocmai fericite si deranjeaza. Eu mi-am incheiat discursul, sper sa fi inteles ce am vrut sa spun.

  • Like 1

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

taierea cauciucului este probabila , nu trebuie decat teren stancos si un gram de prostie sau neatentie si voila.

 

inteleg unde bati si daca gandesti ca am vrut sa jignesc pe cineva atunci sa stii ca te inseli. Pe de alta parte exprimarea mea imi pare foarte clara prezenta cuvantului ,,sau'' aratand ca si neatentia poate fi in egala masura provocatoare de pagube. Nu doresc sa port o discutie la nivel personal cu nimeni ci doar la nivelul ideilor. Daca te-ai simtit ofensat imi cer scuze (desi scopul posturilor mele nu era sa aduca vreo ofensa). Rog un moderator de la sectiune sa stearga postarile mele daca dupa citire par sa aduca atac la persoana.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Recomand acelor persoane care vor sa invete sa conduca in padure, sa vina sa participe la evenimente oficiale. Traseele sunt alese, nu o sa ai supriza ca drumul sa se infunde, in locurile mai dificile/periculoase exista un arbitru, daca ramai cu masina undeva vine organizatorul si te scoate, nu risti sa fii amendat daca te prinde in padure si multe alte avantaje.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Evenimente oficiale? Te referi la etapele din campionat sau cupele organizate de cluburi?

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ok bine spus doar ca problema s-a discutat intens pe forum, motivele de neparticipare ale ''amatorilor'' la etapele din campionat sunt multe.

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Stiu, motivele sunt banii si ca iti faci masina praf. Au fost in 2015 concursuri (Deva, GTC, Vama Buzaului, chiar si etapa de la Piatra Neamt) mai ieftine. Special pentru cei care vor sa invete s-a infiintat si o clasa Hobby. Rezultatele au fost slabe.

Ideea este ca la prietenesti nu poti sa acumulezi experienta cat acumulezi intr-un concurs. Nu mai vorbim de siguranta echipajului.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ce va mai place filosofia! Aia degeaba!

Fratilor care tocmai v-ati cumparat masina 4x4: iesiti in teren impreuna cu prieteni sau colegi de pe forum care fac iesiri soft, urmariti cum procedeaza ei, ca evident ca nu veti fi voi cap de coloana, si aia este! Nu va bagati din prima la trasee grele si cu grad de risc mare. Pe masura ce va dati veti deprinde experienta necesara, va veti cunoaste masina mai bine, etc... Faptul ca aveti bani sa va echipati masina din prima cu simexuri, trolii si alte beculete, nu inseamna ca veti face fata unor incercari extreme in teren, din prima.

Daca aveti ambitia si banii necesari, participati si la competitii, evident ca nu veti incepe cu categoria "extrem".

Pana una alta, sunt de ajutor si miile de filmulete de pe youtube, de preferat alea in care protagonista e chiar masina voastra (ca model, evident!) unde va puteti face o idee despre ce poate si ce nu poate masina voastra.

 

ATENTIE!!!

Cei care va stiti ca nu va descurcati prea bine nici pe asfalt, nu va bagati la offroad, ca e degeaba sau e cu risc care nu merita. Zic asta pentru ca uneori este posibil sa primiti sfaturi proaste de la colegii de ieseala, s-au vazut cazuri, si daca singuri nu va dati seama de asta, si nu aveti prezenta de spirit necesara si reactia prompta, poate iesi prost, sau foarte prost.

 

Succesuri maxime! :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ideea este ca la prietenesti nu poti sa acumulezi experienta cat acumulezi intr-un concurs.

 

Fix asa e. Cu siguranta ca toti participantii la concursuri (ii excludem deci pe cei care nu au participat vreodata) au inceput sa se dea direct in competitie. Tot intr-o competitie au invatat ce inseamna si cand se foloseste un reductor, un blocant si lista poate continua. Experienta in teren se capata ...mergand in teren. Si cei care nu au participat vreodata la vreo competitie, dar practica acest hobby de ceva vreme, sunt tot lipsiti de experienta si ca sa constientizeze asta ar trebui sa participe la o competitie. Zic si eu....

 

Poate nu ar strica reamintite cateva vorbe mari:

 

1. Extremul meu nu este extremul tau si nici al lui.

2. Invata din greselile altora, ca pana inveti din ale tale, esti mort.

Edited by Big.Ursu

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

15 pagini de vorbarie....hai sa revenim un pic la subiect si sa pun o intrebare.

Ok, Dusterul nu are reductor, reductor care te ajuta in treapta 1 pe greu sa cobori o panta abrupta foarte incet fara sa apesi pedala de frana, in cazul meu junghiul de Feroza in panta abrupta cu aderenta treapta 1 pe greu aproape ca se opreste.

 

Cum coboram cu Dusterul sau alta masina asemanatoare?Treapta unu pe lock sau auto si frana, treapta 1 pe lock sau auto fara frana?

Astept un raspuns clar, daca il poate da cineva daca nu o sa va scriu un banc.

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Pun si eu o intrebare :

- De ce te-ar impinge necuratul sa mergi cu Dusterul pe unde mergi cu Feroza ? :ha:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ma, Optimuse , tu iarasi ma faultezi :grin: . Cum ar Zice Elena Gheorgne si Naguale ( adica , Naguale Catre Elena Gheorghe ) :

 

"Da-mi o secunda, as vrea sa dorm

Dar timpul asta-nvarte creierii de zici ca-i metronom

Si tu vii chiar atunci sa-mi amintesti ca

Ca n-am facut, ca nu am fost, ca-s prea tacut, ca s-a vazut

 

Si eu iti spun “Opreste-te, nu e momentul potrivit”

Dar tu trezesti in mine un monstru imposibil de oprit, si ma agit

Vorbesti rastit, dar timpul sta pe loc

Chiar in momentu-n care te-am lovit"

 

Este intre ghilimele , ca-i citat ! :old

Edited by FordRanger
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Deci nu prea stie nimeni sa mearga cu Duster la vale? Adevarul este ca nici eu nu stiu sa merg cu automata ma uit la literele alea ca broasca la inundatie :))

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use