Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase


florin1
 Share

Recommended Posts

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Esti plin de experienta prietene da' cum e cu CUTIA DE TRANSFER la Duster??!!:oo:oo

Daca masina asta are asa ceva eu dau miine Patrolul si-mi iau Duster!!:ha:

Si cum iti dai tu seama ca poti urca o panta daca n-ai coborit-o si nu incerci manevra?

Si normal ca nu vei intoarce in panta,daca nu esti trepanat!!

Adica e bine sa vorbim mult,sa socializam dar si sa transmitem lucruri inteligente,nu banalitati sforaitoare!:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Dane sa nu uitam ca forumul nu este numai pentru patrolisti cu roti de 35 si 10 ani de experienta in spate. Discutia este in zona de Duster.

 

Initiatorul topicului nu a dat cu parul in alte masini ci a cerut sfaturi de cum sa meri cu Dusterul in soft-road.Vsebas exact asta a raspuns.

 

Sanatate

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Esti plin de experienta prietene da' cum e cu CUTIA DE TRANSFER la Duster??!!:oo:oo

Daca masina asta are asa ceva eu dau miine Patrolul si-mi iau Duster!!:ha:

Si cum iti dai tu seama ca poti urca o panta daca n-ai coborit-o si nu incerci manevra?

Si normal ca nu vei intoarce in panta,daca nu esti trepanat!!

Adica e bine sa vorbim mult,sa socializam dar si sa transmitem lucruri inteligente,nu banalitati sforaitoare!:wink:

 

Va urez succes in transmiterea lucrurilor Dvs. pline de inteligenta!

Momentan vad ca doar la ironii sunteti la inaltime si nici alea nu-s fine sau macar cu haz.

 

Am gresit in exprimare, este un banal cuplaj magnetic nu cutie de transfer.

Ma scuzati ca deranjez forumul celor nascuti cu experienta in brate.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Imi cer sincer scuze daca tu consideri ca am fost prea acid sau excesiv de ironic! Nu asta a fost intentia mea!

De acord,forumul e pentru toata lumea iar asta e sectiunea Duster.

Desi am iesit si ies mult in teren,departe de mine aroganta de a ma considera experimentat!! Cred ca e prima mare greseala pe care o poti face ca sa dai de necazuri in off-road!

Dar trebuie sa corectam greselile strecurate in postarile noastre.

Asta e tot,scuze inca o data!:h5

PS - chiar cred ca Duster e o masina performanta pentru clasa in care joaca!

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Dan :)

iti dau eu un duster cu cutie de transfer, o montez acuma daca vrei si iti arat cum se face :) da imi dai mie patrolul :):):) in speta e tentant blocantul ala fata si gear master-ul :):):)

deci ma duc in garaj sa sudez o cutie de transfer? :) sau mai stau putin pana se incalzesste:):):)

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

@dansoare, nu ma pricep daca e sau nu acea "cutie de transfer" pe Duster, eu faceam referire in postare la cuplajul electromagnetic care "cupleaza" si spatele. In mod AUTO merge cam on-off si in proportie 70% fata si 30% spatele si in 4WDLCK merge 50-50, fara sa am pretentia ca e super stiintifica si exacta explicatia mea.

 

Faptul ca poti aproxima din ochi daca o panta pe care o cobori, o mai poti urca duce la evitarea blocarii intre 2 puncte de unde nu mai poti pleca singur ( urcarea si un drum blocat de un pom/stanca/surpare la 500m mai departe pe care nu il stiai blocat si nu l-ai vazut). Cum aproximez eu ? Prima data am facut-o, asta e, adica am ramas acolo. A doua oara insa, ma uit mai critic si evaluez daca:

- am puterea necesara disponibila sa urc ( asa din cate imi cunosc masina)

- am cauciucuri care fac fata acelui teren

- am suficienta garda la sol in caz de balans in urma unui avant

- e ceva de care ma pot ancora ( daca am troliu)

Asa banal si din putina mea experienta. Pentru cine e incepator banalitatile "experimentatilor" sunt informatii utile. Referitor la "sforaitoare" , consider ca am folosit un vocabular normal, uzual, cu sens pt. orice persoana absolventa de clasa a X-a.

 

Cat priveste intoarcerea in panta/rampa am vazut multe exemple( pe youtube e drept) cand au intors mari off roadisti cu tot felul de agregate cu muschi care ... s-au rasturnat.

Pt. un incepator cu un bun-simt practic ( atentie nu cei 7 ani de acasa!) mai scazut, acest fapt e bine sa fie precizat, asa banal si nesforaitor, dar util pt. viata sa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Faptul ca poti aproxima din ochi daca o panta pe care o cobori, o mai poti urca .

 

E relativa treaba cu aproximarea. Daca da 2 stropi de ploaie si rampa cu iarba s-a udat slabe sperante sa urci . Mai ales cu anvelope normale. Nu toata lumea cand pleaca in off-road la un picnic sa zicem pune AT/MT-uri pe masina. Mai ales la a mea unde cuplu e mic.

 

Nu mai zic ca sunt pante care contin si curbe asa ca estimarea lasa de dorit pentru urcare.

 

Nu stiu daca ai urcat vreodata doar de frica o rampa pana ai gasit un loc drept sa intorci....stiind ca daca te opresti duci dusterul la remat....Am coborat doar cu ABS-ul si aproape am lovit muntele. Cand am ajuns jos imi tremurau picioarele...Ma mir ca nu s-a strambat pedala de frana.

 

Pe la Cabana Susai am "estimat" ca pot sa cobor o panta si am avut un dusterici pe post de sanie. Din morcov nici frunzele nu se mai vedeau... La intoarce am pus lanturile...si am urcat fara probleme. Pe drumul de intoarcere am gasit o masina de teren din cele care le admir atat de mult in sant...pe drum era doar gheata.

 

Cel mai bine e cand pleci pe coclale e sa ai prietenii cu tine. Si o masina de care sa nu te doara (prea tare) sufletul si portofelul ....in caz de aproximari gresite....

Oricum gasca e de baza pentru frumusetea si placerea de a conduce in off-rod. In lipsa lor ai morcovu cu tine. Si aproximarea.... E doar o parere.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Chiar daca experienta mea cu Dusterul in offroad este limitata la ce am vazut la trialuri ca fac baietii de la Team Duster, am niste ani de experienta cu alte masini in offroad, si imi permit sa dau niste raspunsuri printre randurile tale:

 

Nu toata lumea cand pleaca in off-road la un picnic sa zicem pune AT/MT-uri pe masina. Mai ales la a mea unde cuplu e mic.

Cred ca e foarte important cand pleci la o iesire sa iti faci planul dinainte ce fel de iesire o sa faci, si apoi sa te tii de plan. Daca te duci la picnic e suficient sa mergi cu Corsa pe anvelope de vara. Daca mergi la 'offroad' si vrei tu sa faci pe acolo niste ghidusii (sa te bagi, sa urci, sa cobori, sa explorezi in afara de drumul forestier uscat), ar fi indicat sa iti pui MTurile, fiindca nu conteaza ce masina ai, asa cum spune dl Pirelli "power is nothing without control", daca ce face masina nu e conectat cu solul, esti bye - bye.

 

Cel mai bine e cand pleci pe coclale e sa ai prietenii cu tine. Si o masina de care sa nu te doara (prea tare) sufletul si portofelul

Perfect adevarat: daca mergi sa faci 'offroad' nu sa faci picnic, ar fi bine sa nu te duci cu SINGURA masina din familie, pe care o folosesti zilnic. Sau sa fie bine preparata (vezi mai sus) si sa iti faci bine planul si calculele si sa te si opresti repede, daca nu vrei sa o strambi.

 

Am coborat doar cu ABS-ul si aproape am lovit muntele. Cand am ajuns jos imi tremurau picioarele...Ma mir ca nu s-a strambat pedala de frana.

Citind paragraful asta imi vine sa strig: pai de ce cu ABSul ?? :):)

Orice coborare (nu atunci cand mergem pe un drum de asfalt , ci o 'coborare' in offroad) se face FARA frana. Poate uneori daca ai anvelope bune si totusi te accelerezi prea tare intr-a-ntaia, mai domolesti putin cu frana, dar vorbim de apasare blanda a pedalei, ca sa reduci de la 5000 rpm la 2000 rpm turatia. La coborari pedalele se folosesc in ordinea asta:

 

1)NICIUNA

2)ACCELERATIA

3)...

4) FRANA

5)...

6)...

7)...

8)...

9)...

10)...

11)Ambreiajul (doar cand ai ajuns pe plat)

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Citind paragraful asta imi vine sa strig: pai de ce cu ABSul ?? :):)

Orice coborare (nu atunci cand mergem pe un drum de asfalt , ci o 'coborare' in offroad) se face FARA frana. Poate uneori daca ai anvelope bune si totusi te accelerezi prea tare intr-a-ntaia, mai domolesti putin cu frana, dar vorbim de apasare blanda a pedalei, ca sa reduci de la 5000 rpm la 2000 rpm turatia. L

 

 

Legat de coborare cu Dusterul si de frana la vale am o intrebare: In treapta 1 masina nu coboara incet in frana de motor? (ca sa nu zic in reductie pentru ca nu avem reductor pe Duster).Avand in vedere ca treapta 1 este scurta ar trebui sa asigure o ''reductie'' ok la coborare si sa nu trebuiasca sa folosim frana pana topim discurile.

Cu fostul turism care vedea si forestier cand era nasoala treaba coboram in treapta 1 cu frana de mana partial trasa.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ca sa cobori in frana de motor ar trebui sa ai una. NU stiu cum e la diesel dar la benzinar se duce cam repede la vale cu frana de motor cu tot. Am coborat doar cu ABS-ul ca drumul era dintr-un strat adanc de pietris, panta foarte accentuata si curbe multe foarte stranse.

Alte idei nu am avut in acel moment. E drumul care urca spre Piscul Cainelui pe langa cabana, daca il stie careva. Acolo fara reductor si anvelope adecvate nu ai ce cauta.

 

Si cand ma duc la picnic nu stiu sigur daca nu ma abat si un pic prin off-road.

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Ciudat acest comportament spun asta pentru ca si cu turismul (benzina) in treapa 1 la vale pe drum de tara coboram in siguranta fara sa omor franele iar cu Feroza daca mai este si in 4x4 L apropape ca sta pe loc bineinteles ca pe masura ce cobori masina incepe sa ia viteza daca este o coborare mai lunga.

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Nu chiar, si cand am coborat de la Cabana Ciucas a intrat ABS-ul ca nu am reusit sa cobor doar in frana de motor.

Si prefer sa ma folosesc de ABS decat sa incing franele. Acu daca aderenta e atat de proasta incat franele sunt inutile o lasi sa merga la vale doar in frana de motor si stai cu morcovu...asa cum am facut la Susai...

 

PS: treaba cu frana de mana trasa partial nu am stiut-o, nu iese fum din tamburii spate ?

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Acum ma gandesc ca intrarea ABS-ului mai este influentata si de anvelope, sunt multe aspecte si trebuiesc analizate bine in functie de traseu.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Eu inca am doar anvelopele Conti All season. Asa ca m-am descurcat cu ce am . Si pot sa zic ca inca nu am strambat nimic la masina. Dar au fost momente in care un set de anvelope bune ma scuteau de emotii.

 

Totusi cu ceva adrenalina scoti din masina asta amintiri off-road de neuitat.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

E relativa treaba cu aproximarea. Daca da 2 stropi de ploaie si rampa cu iarba s-a udat slabe sperante sa urci . Mai ales cu anvelope normale. Nu toata lumea cand pleaca in off-road la un picnic sa zicem pune AT/MT-uri pe masina. Mai ales la a mea unde cuplu e mic.

 

Nu mai zic ca sunt pante care contin si curbe asa ca estimarea lasa de dorit pentru urcare.

 

Nu stiu daca ai urcat vreodata doar de frica o rampa pana ai gasit un loc drept sa intorci....stiind ca daca te opresti duci dusterul la remat....Am coborat doar cu ABS-ul si aproape am lovit muntele. Cand am ajuns jos imi tremurau picioarele...Ma mir ca nu s-a strambat pedala de frana.

 

 

Tocmai ai aproximat ca daca e iarba uda si/sau noroi nu crezi ca mai urci o oarece panta... Daca te prinde vremea rea acolo e cumva o lipsa de inspiratie la plecare pe traseu. Eu in general ma uit la meteo pe aprox. 7 zile cu 3-4 zile inainte de data iesirii si la cele 2 zile de dupa (prognoza), pe mai multe site-uri.

 

Estimarea e simpla: ma uit la panta si daca morcovu' a disparut cu frunze cu tot, nu ma bag :)

 

Am avut pante pe care am inceput sa le urc si ... nu am reusit, asa ca am dat cu spatele cat mai drept pana am dat de loc drept (orizontala) si avut loc sa ma intorc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

La munte e greu sa estimezi vremea. Mai ales ca vine cate o ploaie "din senin". Suficienta cat sa iti faca viata grea.

 

Cat despre rampe la urcare merge, dar in momentul in care ai ramas intepenit deja se strica treba. Mai ales cand ,cu rotile blocate, incepi sa aluneci usurel la vale cu spatele.

 

Referitor la morcov ai perfecta dreptate, din pacate fenomenul apare cand deja incepi sa ai probleme....

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Va salut,am tot citit in topicul asta pareri pro si contra(mai mult contra).O sa fiu scurt in exprimare si o sa l invit pe initiatorul topicului sa urmareasca ultima etapa a CNOR care a fost la targoviste anul trecut.Acolo au participat 2 dustere,unul normal,unul pick up.Din cate imi aduc aminte,dupa 2 zile de concurs prin paduri,nu ca au ajuns pe roti la finish, ba chiar au participat si la proba de trial.

Eu cred ca este o cale de mijloc intre confort la drum intins si niste drumuri mai grele unde ai cam rupe tot la un turism.Ca un exemplu ...si eu as prefera sa urc la Cabana Pestera(Dambovita) intr-un duster,decat sa urc cu Feroza mea care mi-ar rupe spinarea pana sus,sau cu masina de oras,tractiune spate care ar trebui sa o bag in reparatii generale la intoarcerea acasa.

Intamplator am cunoscut un domn director de la Dacia Renault care radea de mine cand mi-am luat feroza,zicand ca mi-am luat ascutitoare.(discutia asta am avut-o si in sectiunea Daihatsu).Omul chiar avea incredere in Duster,asa ca...sa lasam fiecare om sa se convinga singur.

Este doar o parere,asa ca va rog sa nu o interpretati in vreun fel:)

Am gasit si filmuletul de la Tgv: https://www.youtube.com/watch?v=KF1eVFvcrzY

P.S.La ce s a scris pe aici ,cred ca cel care a initiat topicul,ori vinde masina,ori n-o mai cumpara in caz ca nu o are inca:grin:

Edited by smihai

Nissan Patrol k260 SD33T:tr

Suzuki Vitara 1.6 8V

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cu suspensii schimbate, anvelope mai bune si un sponsor care sa deconteze eventuale avarii dusterul e o masina grozava. Ma intreb cui nu i-ar place sa aiba o masina de off-road dar sa o intretina altul....

 

Referitor la triale....eu nu imi doresc ca masina proprie si personala sa ajunga in 3 pistoane...

 

PS: unde e Cabana Pestera(Dambovita) ?

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Cu suspensii schimbate, anvelope mai bune si un sponsor care sa deconteze eventuale avarii dusterul e o masina grozava. Ma intreb cui nu i-ar place sa aiba o masina de off-road dar sa o intretina altul....

 

Referitor la triale....eu nu imi doresc ca masina proprie si personala sa ajunga in 3 pistoane...

Posibil sa fie o masina grozava,dar nu foarte rezistenta.Nu contest nimic,in afara faptului ca am vazut-o pe strada si la etapa de la targoviste,stiu si eu din auzite despre duster.E clar ca din start este judecata din cauza faptului ca este o DACIE.

Buna/proasta,tare/slaba in off road...e masina unora dintre colegi.Nu cred ca e nimeni atat de "plecat" incat sa se arunce prin rape cu un duster doar ca e o masina 4x4 ...si daca e,e pe banii si sanatatea lui..Si daca tot denigram atat dusterul,hai sa vedem ce fac alte masini din aceeasi categorie dar produse de niste marci cu renume.

Land Rover Evoque -e o nebunie reclama cu jungla urbana dar daca ajungi la o bordura mai inalta,cam zgarii bara

Nissan quashqai-

Toyota Rav 4

Bmw x3

Audi a5

Chiar nu cred ca sunt mult mai presus decat dusterul nostru si aici ma refer la pontenta in off road,nu la dotari.

Edited by smihai

Nissan Patrol k260 SD33T:tr

Suzuki Vitara 1.6 8V

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

Rezistenta dusterului e discutabila. Depinde foarte mult cum te comporti cu masina si cat tii la ea.

 

Eu unul am 4 ani cu ea si a vazut ceva drumuri, mai bune, mai proste. Dar m-am purtat frumos cu masina si nu am fortat-o mai mult decat e cazul ca "poate". Si ca atare pana acum doar consumabile si distributie.

Dar am vazut dustere care merg langa colegii de aici, colegi cu agregate aranjate mai mult sau mai putin de off-road. Acum cat costa distractia nu am reusit sa aflu. Cum e d-l Nicolau de ex. Nu am auzit vreodata (aici nu am cum sa fiu sigur) ca a stricat ceva la masina, doar ca se poarta foarte frumos cu ea. Si l-am vazut in multe poze alaturi de Patroale. Si exemple cred ca ar fi multe.

 

Deci, se poate. Care e limita la care iti strici masina pe "coclale" o constata fiecare singur...sau in grup :) .

 

PS: Si mai e un aspect ...masina costa "doar" 17-20 mii euro la achizitionare....chiar e cazul sa dam in bolovani cu ea ?

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

PS: unde e Cabana Pestera(Dambovita) ?

 

Hotel Pestera, dupa lacul Bolboci, tot acolo este si Pestera Ialomicioara, stanga la intrarea in Sinaia pe drumul de Targoviste ajungi la Moroieni si de acolo incepe partea mai interesanta pentru Duster.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

 

Hotel Pestera, dupa lacul Bolboci, tot acolo este si Pestera Ialomicioara, stanga la intrarea in Sinaia pe drumul de Targoviste ajungi la Moroieni si de acolo incepe partea mai interesanta pentru Duster.

 

Pai de ce sa mergi pana la Moroieni? Nu mai bine faci dreapta la cota 1000 si mergi pe autostrada pana la Pestera? :ha:

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum conducem in offroad sau pe zone muntoase

 

NU e nici o placere pe drumul Moroeni-Padina. Vara sari din groapa in groapa, mai bine mergi pe transbucegi ca e asfalt pana la Padina, drum bun si pentru tico. Iarna e mai interesant pe Moroeni dar drumul il faci lejer cu o dacie 1300.

Mai bine urcati in Podul cu Florile ca acolo e mai interesant pentru duster. Si pentru Logan...

 

Cateva poze cu Moroeni-Padina -iarna

 

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157650579099660

 

Si pe transbucegi in aprilie

 

https://www.flickr.com/photos/taviro/albums/72157651801826570

Edited by tavi_ro
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use