Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pininul meu - noua troaca


Geo_ZGA
 Share

Recommended Posts

N-am mai postat de mult, nici nu mai stiu ce am mai facut ca maruntisuri... mai mult a stat parcata, din lipsa de timp.

Prin primavara i-am facut iar rca-ul si am plecat cu ea, fum grav de tot. Dupa cativa km s-a calmat, am dat vina tot pe simeringurile de supape. Totusi parca nu tragea cum trebuie, am decis sa verific bujiile si erau pline rau de tot de calamina.

Drept urmare, am dus-o la "doctor" pt refacut chiulasa... si de aici a inceput distractia. Cilindrii si pistoanele erau zgariate, am gasit intr-un final un bloc sh bun pe care l-am honuit si segmentat (cuzinetii si arborele verificati, totul ok). Am inlocuit toate garniturile si oringurile posibile, chiulasa refacuta complet, ambreiaj nou, distributie, curele accesorii etc

S-au mai inlocuit sonda de mers inapoi si uleiul din "freewheel clutch", pe care nimeni nu-l schimba din cauza pozitiei f nasoale.

Injectoarele au fost curatate si verificate pe banc, plus inlocuite microfiltrele din ele, oringurile si saibele de foc.

Luni a pornit-o si pierdea antigel pe langa chiulasa, azi a demontat iar si a pus alta garnitura si prezoane noi. Prima garnitura, Ajusa, se pare ca era o idee mai "slaba" decat cea Elring, de asta pierdea. Intr-un final, dupa f multi bani, timp si nervi... e gata motorul.

297278316_824606458916444_3043914258439911502_n.jpg

296731241_791424728953477_1924354044543535237_n.jpg

297001493_3238603319719293_7855602990947827315_n.jpg

296579561_803932594305533_8299792205780100934_n.jpg

296739279_603860497781038_2043069518901014121_n.jpg

296810877_468009111422321_1899579543521287456_n.jpg

296438656_1092474841687703_8758890630691143891_n.jpg

295799746_473967894732045_6451354888607557899_n.jpg

295513526_458330069143636_1064228296861904979_n.jpg

295574785_409067044529614_7350481714687454379_n.jpg

295792766_5305140106229963_8775377923703956733_n.jpg

295536337_5544564125608960_5624129271941645755_n.jpg

295354579_629558094915966_753382070959331135_n.jpg

291294718_407342054774152_683244307221287782_n.jpg

Edited by Geo_ZGA
Link to comment
Share on other sites

Gata, am recuperat-o de la mecanic. Nu am mari prime impresii, pt ca vreo 1000km o s-o tin in rodaj... mers lejer, pana in 3000 de turatii.

Becurile de marsalier tot nu merg, chiar daca s-a inlocuit sonda, nu ajunge 12v la ele. Discurile fata sunt ovalizate, trebuie planate (sunt aproape noi). Am inlocuit o bobina azi, arcurile din pipe sunt oxidate si mai fac figuri... voi comanda 4 pipe noi. Turatia la ralanti tot f mica e, ca si inainte, pt asta o sa iau un TPS nou si sa-i fac un reglaj.

Si am gasit un mic cuib de viespi (uscat si gol, din fericire), pe langa stopul drept intr-o margine ascunsa :))

296762868_5259113384178598_4940878508606318292_n.jpg

296810877_752359699303215_4757285305091951452_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salutare colegii !

Am și eu o întrebare , îmi cer scuze dacă nu e ok să o pun aici, aștept eventuale instrucțiuni .

 

Există vreo variantă prin care sa fie modificat raportul la reductor ? Din ce am citit pe forum este de 1.548 : 1 . Se poate modifica sa ajungem la 2 : 1 poate chiar și mai mult ? 😁

Edited by Costi Sollo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Saptamana trecuta am reusit, cu greu, sa inlocuiesc bieletele spate. Am mai inlocuit si filtrul de aer, iar ieri am montat cablajul pt ledbar si am reparat firele de airbag de sub scaun.

Din pacate iar va avea nevoie de o sedinta la tinichigerie... partea din spate la sasiu e mancata, plus praguri, plus buzele aripilor.

311380687_5506835889352067_1408565495862765231_n.jpg

311480787_5506835756018747_5888697251893331131_n.jpg

312048524_5505813036121019_9073794230586902314_n.jpg

311928696_5505812899454366_8470249857980598071_n.jpg

311873202_5505812756121047_449251774792912767_n.jpg

311793412_5505812639454392_5987642708458627376_n.jpg

311766168_5505812522787737_3348046215090298279_n.jpg

310064883_855101412162977_9169969074071701237_n.jpg

311151040_631996568454823_921687791081642937_n.jpg

310575998_847890096241074_6105714781049182637_n.jpg

310774460_861847028181909_5300605319739885185_n.jpg

311449071_1310688169734512_4732423516725418478_n.jpg

301350707_1109730596329477_8920989936534858396_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Geo,

Urmaresc cu interes postările tale pentru ca am si eu cam aceleași probleme cu Pininul meu, de care din păcate nu am reusit să ma bucur foarte mult.

Întrebarea care mă frământă de mai mult timp este următoarea: după ce ti-ai reparat oalele amortizor, în 2016 cred, ai mai avut probleme în acea zona? 

Problema mea ar fi ca nu mai gasesc să cumpăr în Cluj, poate ai tu un contact în București?

Atașez schița cu ce aș avea nevoie, dacă m-ai putea ajuta! Mersi!

Ansamblu necesar Pinin.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-20 at 10.36.30.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-20 at 10.36.29.jpeg

WhatsApp Image 2022-10-20 at 10.36.30 (2).jpeg

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Farina BLJ said:

Salut Geo,

Urmaresc cu interes postările tale pentru ca am si eu cam aceleași probleme cu Pininul meu, de care din păcate nu am reusit să ma bucur foarte mult.

Întrebarea care mă frământă de mai mult timp este următoarea: după ce ti-ai reparat oalele amortizor, în 2016 cred, ai mai avut probleme în acea zona? 

Problema mea ar fi ca nu mai gasesc să cumpăr în Cluj, poate ai tu un contact în București?

Atașez schița cu ce aș avea nevoie, dacă m-ai putea ajuta! Mersi!

Ansamblu necesar Pinin.jpeg

 

 

 

Salut. 61312R nu e codul de piesa, si oricum e doar placa interioara, nu toata contra aripa.

Ai nevoie de MR566372 pt partea dreapta, este aprox 1300 lei pe kingauto.ro. Si MR566371 pt partea stanga, la acelasi pret (care nu e rau, doar sa fie livrabile). Fa-ti cont pe king sau suna direct la ei si vezi daca pot livra. La vremea aia, partea stanga nu o aveau si am comandat-o mai scump de la Mit Motors (parca)

Contra aripile fata s-au pastrat f bine, in principiu cam tot ce s-a reparat e ok. Mai putin un capat de prag si buzele aripilor, acolo a inceput sa se umfle iar rugina... plus alte cateva portiuni unde nu s-a umblat deloc.

Link to comment
Share on other sites

On 10/22/2022 at 9:26 PM, Farina BLJ said:

Am incercat, din păcate nu mai sunt livrabile, nici ca ansamblu nici pe bucăți individuale. Am incercat, dar mașină va pleca în dezmembrări. Mersi mult de sfat! Multa distracție! 

Incearca si la dezmembrari, poate ai noroc de ceva mai ok.

In alta ordine de idei, vineri am schimbat intr-un final flexibilul, sambata am schimbat uleiul si filtrul, iar ieri am probat si ledbar-ul in padure

303410172_2386033771553179_663268927998610874_n.jpg

312608441_5523237847711871_2243304447506545232_n.jpg

312603556_5523237644378558_5214799361891035297_n.jpg

312604913_5523237414378581_7022232431715336753_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Folia farurilor a ramas cu unele pete... dubioasa treaba. Asta e, la primavara poate le refac.

Azi un moft, sticker pe capacul rezervorului. Si, la cererea soferului (sotia, care a pus stapanire pe masina), camera pt mers inapoi. 70mai ambele, filmeaza spatele si in mers. Nu e perfect centrata, dar important e sa vada distanta cand parcheaza

313748480_1282761892537712_4788038708782079433_n.jpg

314337765_1520308655112767_7316085391250385219_n.jpg

313923046_1376667996201855_5930743161237350948_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Saptamana trecuta am avut un p0190, probleme presiune benzina. Am inlocuit microfiltrele din pompa de inalte si gatul de alimentare, care era o combinatie de cielo-mitsubishi si avea o mica pierdere.

Presiunea la ralanti a mai crescut dupa microfiltre, dar tot nu e in parametrii (38-40bar, fata de 50-60bar cat ar trebui). Totusi nu a mai aprins check, ramane de vazut cand reusesc sa duc pompa de inalte la reconditionat.

316268775_5600755013293487_6876793718463106770_n.jpg

316411682_5600756119960043_8524244808003913337_n.jpg

316242727_5600755786626743_1877136571873629706_n.jpg

316290203_5600755369960118_2544599391426740457_n.jpg

316164743_1496915944110316_448213541651349980_n.jpg

315293327_817449045975277_8876338548649529287_n.jpg

315504425_443730941055862_628978910763273659_n.jpg

315532825_871063770911161_2641382545562622611_n.jpg

315522393_1212836475979864_4841395830320838137_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ieri am avut succes, azi nu prea...

Ieri au fost maruntisuri, leduri la numar spate (nu mai ardeau), un led la display-ul central si reglat ralantiul. Acum sta pe la 600, fata de 400 initial. Normal e 600-800.

Azi am montat amortizoare spate mai lungi (de L200), cu peripetii. Stanga s-a desfacut bine, dreapta jos se invartea bucsa in gol. Pistol pneumatic, tone de degripant, ciocane, rangi, clesti... rezolvarea a fost la service-ul de langa mine, cu flexul. Acolo alta surpriza, bucsele de jos au gaura de 14, surubul original era de 12. Am gasit 2 bucse metalice cu 14 exterior... dar 10 interior. In concluzie acum sunt montate cu suruburi de 10, in loc de 12. Urmeaza niste bucse facute pe dimensiuni si un surub cu piulita (cel de pe dreapta a fost taiat), dar probabil dupa sarbatori.

Iar gatul de alimentare a primit si un buson nou Valeo, pt ca cel vechi nu etansa perfect

319324157_955487215424738_8098468745312600037_n.jpg

319175305_561526252481514_2377256307071843156_n.jpg

317718797_2235821066598599_4554393119278919077_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Pt ca ralantiul tot ajungea inevitabil la 400, am gasit un TPS nou pe olx (china, dar mai de calitate pare) si ieri, la intalnire, l-am montat si reglat. Am facut un mic cablaj piggyback, ca sa pot masura voltajul cu contactul pus si sa-l invart dupa cum trebuia. Dupa 30 minute de mers spre casa, s-a stabilizat pe la 600... sper sa ramana acolo si sa nu mai faca probleme.

Pt ca probabil voi primi intrebari, procedura e mai jos

Firele cu papuci le-am facut ca un piggyback, sa pot citi valorile senzorului cu contactul pus. Altii pun niste fire infipte in mufa, altii cu ace... mi s-a parut mai elegant asa. Se scoate mufa de la electromagnet, se pune contactul si se apasa cu degetul banutul clapetei ca sa fie complet inchis. Se masoara firele 1-2 si 2-3, de la stanga la dreapta (in poza senzorul e invers fata de cum e montat pe masina), ca valorile in Volti sa fie cele din poza. Senzorul trebuie sa fie conectat, evident, altfel nu primeste voltaj. 99% va avea eroare drive train dupa aceea, pt ca a fost scoasa mufa electromagnetului, se sterge cu testerul si aia e. Ca experienta personala, la prima pornire ralantiul va sta mai sus (la mine era pe la 800) si va varia binisor... dupa 30 min de mers cu masina s-a stabilizat pe la 600, ceea ce e in parametrii dati de japonez. Ideal ar fi sa aveti si clapeta curatata, eventual sa faceti si un reset si idle learn... desi isi invata valorile si in mers

323443446_499484325686787_8190813441463859768_n.jpg

322980535_682257063640794_2132400627856290156_n.jpg

317415771_1427974918028444_2930910318597828133_n (1).jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Multumesc, dar eu imi cam pierd motivatia uneori... din pacate, inca o vara ratata, masina e iar la tinichigerie.

Prin toamna-iarna a inceput sa se auda o bataie pe dreapta fata... la o verificare scurta, pivotul avea joc. Bascule noi nu mi-am permis (minim 1000 lei bucata), drept urmare am gasit unele sh in stare buna si le-am echipat cu pivoti si bucse noi. La montaj s-a descoperit o problema mai mare, lonjeron rupt.

Am luat un set de lonjeroane fata sh, nu prea bune dar se poate lucra cu ele (reparate, curatate etc). Curatand la ea, baietii din service mai descopera cate o gaura pe ici colo... pt aripile spate am ales elemente de reparatie, sper sa fie mai calitative decat tabla croita de ei

Ce am mai facut de la ultima postare: schimbat simering grup spate, schimbat bascule fata, schimbat clapeta acceleratie cu una aproape noua, montat led bar-ul in grila fata.

Astept cu interes evolutia si finalul lucrarii, poate apuc si eu ceva munte toamna asta.

363488832_302009402297160_190237005499261303_n.jpg

363281003_2210235212698499_248975542503702033_n.jpg

364186885_1302829297291069_7194802917112763055_n.jpg

363486844_292605716761754_8549994746178575585_n.jpg

363471834_2234029693652362_6096300134686032241_n.jpg

363483671_255788377216799_4800023030779690048_n.jpg

363485549_743337704260101_4993161896520487699_n.jpg

363068628_319515717170414_4961166311752557417_n.jpg

355392111_804007704457307_5783305656658058409_n.jpg

359223784_979629799900833_8983973304856850113_n.jpg.ad386cf27c0ea1ec507bc858a9fc8dac.jpg

352586064_767245048229755_824579121231536853_n.jpg.cfdec35d0ba97e331b381d6176413478.jpg

341288111_3111153469178938_2062007752761341324_n.jpg.04400f70d479f7e276e3beccef88591a.jpg

336403735_1565233080653297_6095715384898918379_n.jpg.34ff02a5002452bf7033fe5913d0471e.jpg

335826243_767198184831895_754204673949960330_n.jpg.95de4cb34b58428305d32c95bf637ac3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use