Geo_ZGA Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 (edited) N-am mai postat de mult, nici nu mai stiu ce am mai facut ca maruntisuri... mai mult a stat parcata, din lipsa de timp. Prin primavara i-am facut iar rca-ul si am plecat cu ea, fum grav de tot. Dupa cativa km s-a calmat, am dat vina tot pe simeringurile de supape. Totusi parca nu tragea cum trebuie, am decis sa verific bujiile si erau pline rau de tot de calamina. Drept urmare, am dus-o la "doctor" pt refacut chiulasa... si de aici a inceput distractia. Cilindrii si pistoanele erau zgariate, am gasit intr-un final un bloc sh bun pe care l-am honuit si segmentat (cuzinetii si arborele verificati, totul ok). Am inlocuit toate garniturile si oringurile posibile, chiulasa refacuta complet, ambreiaj nou, distributie, curele accesorii etc S-au mai inlocuit sonda de mers inapoi si uleiul din "freewheel clutch", pe care nimeni nu-l schimba din cauza pozitiei f nasoale. Injectoarele au fost curatate si verificate pe banc, plus inlocuite microfiltrele din ele, oringurile si saibele de foc. Luni a pornit-o si pierdea antigel pe langa chiulasa, azi a demontat iar si a pus alta garnitura si prezoane noi. Prima garnitura, Ajusa, se pare ca era o idee mai "slaba" decat cea Elring, de asta pierdea. Intr-un final, dupa f multi bani, timp si nervi... e gata motorul. Edited August 3, 2022 by Geo_ZGA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted August 4, 2022 Author Share Posted August 4, 2022 Pana sa iau masina de la mecanic, a dus-o la incarcare freon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted August 4, 2022 Author Share Posted August 4, 2022 Gata, am recuperat-o de la mecanic. Nu am mari prime impresii, pt ca vreo 1000km o s-o tin in rodaj... mers lejer, pana in 3000 de turatii. Becurile de marsalier tot nu merg, chiar daca s-a inlocuit sonda, nu ajunge 12v la ele. Discurile fata sunt ovalizate, trebuie planate (sunt aproape noi). Am inlocuit o bobina azi, arcurile din pipe sunt oxidate si mai fac figuri... voi comanda 4 pipe noi. Turatia la ralanti tot f mica e, ca si inainte, pt asta o sa iau un TPS nou si sa-i fac un reglaj. Si am gasit un mic cuib de viespi (uscat si gol, din fericire), pe langa stopul drept intr-o margine ascunsa :)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Costi Sollo Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 (edited) salutare colegii ! Am și eu o întrebare , îmi cer scuze dacă nu e ok să o pun aici, aștept eventuale instrucțiuni . Există vreo variantă prin care sa fie modificat raportul la reductor ? Din ce am citit pe forum este de 1.548 : 1 . Se poate modifica sa ajungem la 2 : 1 poate chiar și mai mult ? Edited August 23, 2022 by Costi Sollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted August 29, 2022 Author Share Posted August 29, 2022 Da, se poate, au pus colegi de la Pajero parca... cred ca gasesti informatii pe grupurile de facebook, pe mine nu m-a interesat f mult subiectul asta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted October 17, 2022 Author Share Posted October 17, 2022 Saptamana trecuta am reusit, cu greu, sa inlocuiesc bieletele spate. Am mai inlocuit si filtrul de aer, iar ieri am montat cablajul pt ledbar si am reparat firele de airbag de sub scaun. Din pacate iar va avea nevoie de o sedinta la tinichigerie... partea din spate la sasiu e mancata, plus praguri, plus buzele aripilor. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 De mult ziceam sa mai inalt cotiera... asa ca am luat o teava de pvc, taiata, mulata la cald, gaurita si vopsita... a iesit decent, sta f fixa, eu sunt multumit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farina BLJ Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Salut Geo, Urmaresc cu interes postările tale pentru ca am si eu cam aceleași probleme cu Pininul meu, de care din păcate nu am reusit să ma bucur foarte mult. Întrebarea care mă frământă de mai mult timp este următoarea: după ce ti-ai reparat oalele amortizor, în 2016 cred, ai mai avut probleme în acea zona? Problema mea ar fi ca nu mai gasesc să cumpăr în Cluj, poate ai tu un contact în București? Atașez schița cu ce aș avea nevoie, dacă m-ai putea ajuta! Mersi! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted October 21, 2022 Author Share Posted October 21, 2022 23 hours ago, Farina BLJ said: Salut Geo, Urmaresc cu interes postările tale pentru ca am si eu cam aceleași probleme cu Pininul meu, de care din păcate nu am reusit să ma bucur foarte mult. Întrebarea care mă frământă de mai mult timp este următoarea: după ce ti-ai reparat oalele amortizor, în 2016 cred, ai mai avut probleme în acea zona? Problema mea ar fi ca nu mai gasesc să cumpăr în Cluj, poate ai tu un contact în București? Atașez schița cu ce aș avea nevoie, dacă m-ai putea ajuta! Mersi! Salut. 61312R nu e codul de piesa, si oricum e doar placa interioara, nu toata contra aripa. Ai nevoie de MR566372 pt partea dreapta, este aprox 1300 lei pe kingauto.ro. Si MR566371 pt partea stanga, la acelasi pret (care nu e rau, doar sa fie livrabile). Fa-ti cont pe king sau suna direct la ei si vezi daca pot livra. La vremea aia, partea stanga nu o aveau si am comandat-o mai scump de la Mit Motors (parca) Contra aripile fata s-au pastrat f bine, in principiu cam tot ce s-a reparat e ok. Mai putin un capat de prag si buzele aripilor, acolo a inceput sa se umfle iar rugina... plus alte cateva portiuni unde nu s-a umblat deloc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farina BLJ Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Am incercat, din păcate nu mai sunt livrabile, nici ca ansamblu nici pe bucăți individuale. Am incercat, dar mașină va pleca în dezmembrări. Mersi mult de sfat! Multa distracție! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted October 24, 2022 Author Share Posted October 24, 2022 On 10/22/2022 at 9:26 PM, Farina BLJ said: Am incercat, din păcate nu mai sunt livrabile, nici ca ansamblu nici pe bucăți individuale. Am incercat, dar mașină va pleca în dezmembrări. Mersi mult de sfat! Multa distracție! Incearca si la dezmembrari, poate ai noroc de ceva mai ok. In alta ordine de idei, vineri am schimbat intr-un final flexibilul, sambata am schimbat uleiul si filtrul, iar ieri am probat si ledbar-ul in padure 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted October 31, 2022 Author Share Posted October 31, 2022 Ieri am polishat farurile si am pus folie. Nu a iesit perfect, dar e ok 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted November 4, 2022 Author Share Posted November 4, 2022 Folia farurilor a ramas cu unele pete... dubioasa treaba. Asta e, la primavara poate le refac. Azi un moft, sticker pe capacul rezervorului. Si, la cererea soferului (sotia, care a pus stapanire pe masina), camera pt mers inapoi. 70mai ambele, filmeaza spatele si in mers. Nu e perfect centrata, dar important e sa vada distanta cand parcheaza 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted November 21, 2022 Author Share Posted November 21, 2022 Saptamana trecuta am avut un p0190, probleme presiune benzina. Am inlocuit microfiltrele din pompa de inalte si gatul de alimentare, care era o combinatie de cielo-mitsubishi si avea o mica pierdere. Presiunea la ralanti a mai crescut dupa microfiltre, dar tot nu e in parametrii (38-40bar, fata de 50-60bar cat ar trebui). Totusi nu a mai aprins check, ramane de vazut cand reusesc sa duc pompa de inalte la reconditionat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted December 16, 2022 Author Share Posted December 16, 2022 Ieri am avut succes, azi nu prea... Ieri au fost maruntisuri, leduri la numar spate (nu mai ardeau), un led la display-ul central si reglat ralantiul. Acum sta pe la 600, fata de 400 initial. Normal e 600-800. Azi am montat amortizoare spate mai lungi (de L200), cu peripetii. Stanga s-a desfacut bine, dreapta jos se invartea bucsa in gol. Pistol pneumatic, tone de degripant, ciocane, rangi, clesti... rezolvarea a fost la service-ul de langa mine, cu flexul. Acolo alta surpriza, bucsele de jos au gaura de 14, surubul original era de 12. Am gasit 2 bucse metalice cu 14 exterior... dar 10 interior. In concluzie acum sunt montate cu suruburi de 10, in loc de 12. Urmeaza niste bucse facute pe dimensiuni si un surub cu piulita (cel de pe dreapta a fost taiat), dar probabil dupa sarbatori. Iar gatul de alimentare a primit si un buson nou Valeo, pt ca cel vechi nu etansa perfect 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted January 11, 2023 Author Share Posted January 11, 2023 Intre timp s-a rezolvat si problema suruburilor, am comandat 2 noi si am facut bucse la strungar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted February 3, 2023 Author Share Posted February 3, 2023 Pt ca ralantiul tot ajungea inevitabil la 400, am gasit un TPS nou pe olx (china, dar mai de calitate pare) si ieri, la intalnire, l-am montat si reglat. Am facut un mic cablaj piggyback, ca sa pot masura voltajul cu contactul pus si sa-l invart dupa cum trebuia. Dupa 30 minute de mers spre casa, s-a stabilizat pe la 600... sper sa ramana acolo si sa nu mai faca probleme. Pt ca probabil voi primi intrebari, procedura e mai jos Firele cu papuci le-am facut ca un piggyback, sa pot citi valorile senzorului cu contactul pus. Altii pun niste fire infipte in mufa, altii cu ace... mi s-a parut mai elegant asa. Se scoate mufa de la electromagnet, se pune contactul si se apasa cu degetul banutul clapetei ca sa fie complet inchis. Se masoara firele 1-2 si 2-3, de la stanga la dreapta (in poza senzorul e invers fata de cum e montat pe masina), ca valorile in Volti sa fie cele din poza. Senzorul trebuie sa fie conectat, evident, altfel nu primeste voltaj. 99% va avea eroare drive train dupa aceea, pt ca a fost scoasa mufa electromagnetului, se sterge cu testerul si aia e. Ca experienta personala, la prima pornire ralantiul va sta mai sus (la mine era pe la 800) si va varia binisor... dupa 30 min de mers cu masina s-a stabilizat pe la 600, ceea ce e in parametrii dati de japonez. Ideal ar fi sa aveti si clapeta curatata, eventual sa faceti si un reset si idle learn... desi isi invata valorile si in mers 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanSaila Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 Felicitări, ești o sursă de informații și de motivație excelentă! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted August 1, 2023 Author Share Posted August 1, 2023 Multumesc, dar eu imi cam pierd motivatia uneori... din pacate, inca o vara ratata, masina e iar la tinichigerie. Prin toamna-iarna a inceput sa se auda o bataie pe dreapta fata... la o verificare scurta, pivotul avea joc. Bascule noi nu mi-am permis (minim 1000 lei bucata), drept urmare am gasit unele sh in stare buna si le-am echipat cu pivoti si bucse noi. La montaj s-a descoperit o problema mai mare, lonjeron rupt. Am luat un set de lonjeroane fata sh, nu prea bune dar se poate lucra cu ele (reparate, curatate etc). Curatand la ea, baietii din service mai descopera cate o gaura pe ici colo... pt aripile spate am ales elemente de reparatie, sper sa fie mai calitative decat tabla croita de ei Ce am mai facut de la ultima postare: schimbat simering grup spate, schimbat bascule fata, schimbat clapeta acceleratie cu una aproape noua, montat led bar-ul in grila fata. Astept cu interes evolutia si finalul lucrarii, poate apuc si eu ceva munte toamna asta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts