Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Se naste o TUBULARA


manu-2lgp
 Share

Recommended Posts

Re: Se naste o TUBULARA

 

Si au am ceva experientza cu fibra de sticla. Ideea cu rezervorul imbracat in rasina la interior mi-a venit, stiind ca un alt prieten facea niste statuete din fibra, si procedeul era cel descris mai sus. Si ieseau destul de bine. Acum depinde foarte mult si de tipul de rasina, de temeperatura la care se aplica... Oricum, ideea cu imbracatul pe afara mi se pare mai buna, fiind mai usor de pus in practica, dar e necesara si plasa de fibra de sticla. Zilele trecute am fost la Prakitiker si am gasit un alt kit de rashina, de la Nigrin de 500 ml, la 40 ron.

Presa comandata a venit defecta, nu se amorsa, asa ca se mai amana putzin lucrul la buggy. De unde ai facut rost de scaunele acelea? Sunt super. Merg si centuri bune montate pe masina, si se si spala usor de noroi.

Un an mai bun!

Salut . Imi pare rau pentru peresa sper sa o rezolvi si sa te apuci cu spor mult de treaba .Rezervorul se va rezolva cumva dupa atatea idei si sper sa reusesc sa pornesc motorul cat de repede ca mie tare dor sa-l aud cum merge . Scaunele le am de la un prieten ca re si le-a adus din sua pentru un proiect dea lui dar i s-au parut prea simple sau nu stiu , dar sant bucuros ca am putut sa le cumpar de la el si au fost destul de ieftine avand in vedere ca dolaru valora vreo doi lei pe atunci .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Se naste o TUBULARA

 

salut prietenii astazi a fost manu pe la mine si a facut poze si asa ca pot sa va arat ceam lucrat saptamana tecuta

 

Salut si scuze ca ma bag si io...

 

Felicitari pt proiect!

 

Cateva observatii:

 

- capetele de bara folosite la tendoanele inferioare spate...nu cred sa aiba viata lunga... In general nu este ok sa prinzi o articulatie dintr-o singura parte. Iar acolo o sa ai ceva forte.

- la bascula triunghiulara din spate: mai pune-i o traversa, sa inchizi triunghiul, pe modelul lu' A-frame de la LR. Cat mai aproape de prinderile de la sasiu.

- daca poti sa ii pui un pivot mai sanatos pe bascula, nu i-ar strica.

- suruburile folosite la tendoane sunt cu pas indutrial. Se vor desface, cu tot cu piulitele cu blocaj. Pune-le suruburi 10.9 cu pas fin.

 

Sper ca nu am dat cu bata'n balta, stiu ca e mai simplu de dat cu presupusu' decat de facut, dar sper sa te ajute!

 

Spor la treaba,

Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Salut si scuze ca ma bag si io...

 

Felicitari pt proiect!

 

Cateva observatii:

 

- capetele de bara folosite la tendoanele inferioare spate...nu cred sa aiba viata lunga... In general nu este ok sa prinzi o articulatie dintr-o singura parte. Iar acolo o sa ai ceva forte.

- la bascula triunghiulara din spate: mai pune-i o traversa, sa inchizi triunghiul, pe modelul lu' A-frame de la LR. Cat mai aproape de prinderile de la sasiu.

- daca poti sa ii pui un pivot mai sanatos pe bascula, nu i-ar strica.

- suruburile folosite la tendoane sunt cu pas indutrial. Se vor desface, cu tot cu piulitele cu blocaj. Pune-le suruburi 10.9 cu pas fin.

 

Sper ca nu am dat cu bata'n balta, stiu ca e mai simplu de dat cu presupusu' decat de facut, dar sper sa te ajute!

 

Spor la treaba,

Domnule Gabi Nicolaie personal nu va cunosc dar am auzit de dv. , ma simt onorat sa primesc cateva sfaturi de la d -voastra , chear as fi vrut sa va pun cateva intrebari in toping-ul deschis de d-voastra , ma voi folosi de aceasta ocazie si vreau sa va intreb daca la unul din proiecte folositi puntea fata de nissan,credeti ca va rezista la cauciucurile de 37*? sau sunt intarite cu ceva ? pentru ca si eu folosesc punte de nissan si gume 37 dar am emoti... da n-am experienta. In alte discuti am zis ca lucrurile nu sunt definitivate si doar am fost nerabdator sa vad cum arata puse cap la cap, A- framul va fi intarit , la fel si cele lalte legaturi , capete de bara am mai folosit la un alt proiect si au tinut bine, chear daca s-au indoit tendoanele si s-au rupt suduri etc. poate vor fi schimbati cu skf-uri , da tare is scumpi. Pivotul din A-fram este cel mai mare gasit , legat de suruburile industriale aveti dreptate , din motive financiare nu le voi schimba au 16mm diametru , dar voi incerca sa le fac gauri si sa pun sigurante , si poate vor fi schimbate vreodata sau pe rand , la fel ca multe altele , doar ne plac modificarile... multumesc pentru sfaturi si astept raspuns .
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Domnule Gabi Nicolaie personal nu va cunosc dar am auzit de dv. , ma simt onorat sa primesc cateva sfaturi de la d -voastra , chear as fi vrut sa va pun cateva intrebari in toping-ul deschis de d-voastra , ma voi folosi de aceasta ocazie si vreau sa va intreb daca la unul din proiecte folositi puntea fata de nissan,credeti ca va rezista la cauciucurile de 37*? sau sunt intarite cu ceva ? pentru ca si eu folosesc punte de nissan si gume 37 dar am emoti... da n-am experienta. In alte discuti am zis ca lucrurile nu sunt definitivate si doar am fost nerabdator sa vad cum arata puse cap la cap, A- framul va fi intarit , la fel si cele lalte legaturi , capete de bara am mai folosit la un alt proiect si au tinut bine, chear daca s-au indoit tendoanele si s-au rupt suduri etc. poate vor fi schimbati cu skf-uri , da tare is scumpi. Pivotul din A-fram este cel mai mare gasit , legat de suruburile industriale aveti dreptate , din motive financiare nu le voi schimba au 16mm diametru , dar voi incerca sa le fac gauri si sa pun sigurante , si poate vor fi schimbate vreodata sau pe rand , la fel ca multe altele , doar ne plac modificarile... multumesc pentru sfaturi si astept raspuns .

 

Salutare,

 

Profit de zilele astea de vacanta si mai intru si eu pe forumuri... Puntea de fata de GR este ok, dar nu te astepta la minuni. Daca nu blochezi fata aiurea, nu se rupe.Ruptu' planetarelor tine mai degraba de stilul de pilotaj, nu de punte. Am rupt ceva planetare (de prost), asa ca acum stiu!;-)).

 

Ref SKF-uri: cea mai proasta idee. Eu am folosit uniball0urile astea cu ani in urma. In afara ca am bagat o gramada de bani la fiecare concurs, nu am reusit decat sa ajung la concluzia ca cele mai bune articulatii sunt cu bucse originale de cauciuc...Deci, tot mi-a folosit la ceva. CAm scumpa experienta...

 

Nu schimba suruburile cu M16, pt ca nu rezolvi nimic. Probabil viitorul va fi cu bucse de cauciuc, care au diametrul de 14, dar cu pas fin.

 

In rest, sincer, felicitari pt proiect! nu sunt multi care se baga la asa ceva...;-))

 

Intrebare: cum faci cu tendoanele de fata? ce sistem de tendoane vrei sa folosesti?

Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

La puntea fata voi folosi un sistem panhard pentru ca sa nu inalt prea mult masina
Sub suportul de troliu care va fi in fata radiatorului voi face prinderile pt panhard , si daca tot veni vorba de bucsaraie atunci cred ca voi folosi pe cele de cauciuc , care clar sunt cele mai bune , ieftine si nu ruginesc , eu credeam ca skf-urile si U- bolurile sant cele mai tari , dar am vazut si eu largite si ruginite etc. Suruburile de 16 le folosesc pentu ca asta este gaura in bucsa . Si intradevar tra sa fi nebun sa te bagi la asa ceva mai ales daca ai buget limitat ca al meu . Multumesc pentru sfaturi , sa avem spor la treaba
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

salut costi! impresionant proiectul de care v-ati apucat ! abia astept sa fie gata si poate sa il vad si la lucru p undeva prin noroaiele din vestul patriei!

traim in romania si asta se si vede!
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Salut! urmaresc cu interes proiectul vostru si sunt impresionat , dar daca imi permiteti , (ca sa nu faceti si voi unele greseli prin care eu am trecut) , incercati sa inlocuiti intermediarul de ARO cu alceva mai putin elastic . La mine asa au fost de mari tensiunile incit s-au rupt cele doua suruburi care il tineau prins pe traversa. Eu am pastrat doar miezul cu rulmentul si acesta a fost prins prin doua tampoane de cutie de dacie pe traversa. Am incercat si o solutie fara tampoane dar vibratiile erau prea mari. La fel si cu reductorul cel mai bine e sa faceti si pe partea stinga aceiasi constructie simetrica cu parte dreapta eventual inspirativa di prinderea reductorului la un G. Succes!

Reality is for those who cannot face Science Fiction!
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Salut! urmaresc cu interes proiectul vostru si sunt impresionat , dar daca imi permiteti , (ca sa nu faceti si voi unele greseli prin care eu am trecut) , incercati sa inlocuiti intermediarul de ARO cu alceva mai putin elastic . La mine asa au fost de mari tensiunile incit s-au rupt cele doua suruburi care il tineau prins pe traversa. Eu am pastrat doar miezul cu rulmentul si acesta a fost prins prin doua tampoane de cutie de dacie pe traversa. Am incercat si o solutie fara tampoane dar vibratiile erau prea mari. La fel si cu reductorul cel mai bine e sa faceti si pe partea stinga aceiasi constructie simetrica cu parte dreapta eventual inspirativa di prinderea reductorului la un G. Succes!
Multumesc pentru observatie , am mai fost avertizat ca rulmentu ala cu elastic nu e prea bun , si am luat in calcul sa il inlocuiesc cu un rulment oscilant , sper ca o fi bine atunci , iar cutia de transfer are prinderi de guma in trei parti doua pe parte pasager si una pe partea sofer , cred ca la asta te referi , am si o poza , la G nu stiu cum este .
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Salut! da ma refeream la prinderea de sub scaunul soferului , tendinta in sarcina , e sa rasuceasca reductorul inspre copilot , forta e foarte mare , de aceea am optat pt. o prindere tot in doua puncte , ca si pe dreapta. Prinderea de pe dreapta din cauza ca a fost prea rigida a rupt suruburile di carcasa reductorului si la rindul meu am primit sfat de la Sorin Pirvulescu (care e o enciclopedie in materie de Suzuki dar nu vreau sa il supar pe Tuparu , care si el mi-a fost consilier pe anumite probleme) sa modific suportul din dreapta in sensul de-ai suda un apendice perpendicular pe el in dreptul unui surub di carcasa in asa fel incit sa maresti baza prinderi. Dupa modificarea asta totul a devenit OK.

Reality is for those who cannot face Science Fiction!
Link to comment
Share on other sites

Re: Se naste o TUBULARA

 

Salut! da ma refeream la prinderea de sub scaunul soferului , tendinta in sarcina , e sa rasuceasca reductorul inspre copilot , forta e foarte mare , de aceea am optat pt. o prindere tot in doua puncte , ca si pe dreapta. Prinderea de pe dreapta din cauza ca a fost prea rigida a rupt suruburile di carcasa reductorului si la rindul meu am primit sfat de la Sorin Pirvulescu (care e o enciclopedie in materie de Suzuki dar nu vreau sa il supar pe Tuparu , care si el mi-a fost consilier pe anumite probleme) sa modific suportul din dreapta in sensul de-ai suda un apendice perpendicular pe el in dreptul unui surub di carcasa in asa fel incit sa maresti baza prinderi. Dupa modificarea asta totul a devenit OK.
Aaaa... ok ,am inteles o sa mai intaresc , nu vreau sa rup ceva , multumesc de sfat apreciez .
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Re: Se naste o TUBULARA

 

:1:1:1

apreciez in mod deosebit proiectul vostru pt ca nu e unul de zeci de mii de euro cu piese comandate de la nume sonore

cred ca asta inseamna de fapt un proiect home made

si cred ca valoarea unui asemenea acaret nu se masoara in suma investita ci in satisfactia din timpul constructiei

 

asteptam in continuare evolutia ,chiar daca nu postam ,suntem cu ochii pe voi :h5

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use