Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

De care troliu am nevoie ?


worldscape
 Share

Recommended Posts

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Ce imi recomandati pentru un L200....9500 sau de 12000lbs...ca e o mare diferenta de greutate

 

Stima

 

vezi ca la inceputul topicului sunt explicate niste lucruri interesante in alegerea unui troliu.

fa bine si citeste-le.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Ce imi recomandati pentru un L200....9500 sau de 12000lbs...ca e o mare diferenta de greutate

 

Stima

 

vezi ca la inceputul topicului sunt explicate niste lucruri interesante in alegerea unui troliu.

fa bine si citeste-le.

 

 

Apoi te mai poti uita si aici.........

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?61627-Troliu-pe-Mitsubishi-L200-2007&highlight=troliu

Ce n-ai inteles din primele postari ? Troliul ti-l alegi in functie de greutatea masinii, de bugetul disponibil si de tipul utilizarii(comuna, in concurs).....

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

gata am bagat la sfecla...si deja am un prim contact...poate in 2-3 saptamani il si pun...sa rezolv cu jantele si gumele si sunt pe felie

Noi suntem solutia confortului tau!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

salut baieti .... am o mare rugaminte vreau sa imi spuneti si mie o marca de troliu ... cea mai buna , pe care imi sugerati sa o pun pe un suzuki jimny .... si bineinteles modelul ... daca nu sunt va cer prea mult , multumesc

:tk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

deci pt un Patrol y60 lung cu 7 persoane cu media de greutate aprox 75-80 kg

adica masina are in final aprox 2.6tone (2020 in talon) e bun unu de 9500 lbs sa ma scoata din noroi care sa zicem ca ajunge mai sus de jumatatea rotii?

Multumesc!:h5

0743380016 sau 0731443451

I ♥ APUSENI

:cort

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

deci pt un Patrol y60 lung cu 7 persoane cu media de greutate aprox 75-80 kg

adica masina are in final aprox 2.6tone (2020 in talon) e bun unu de 9500 lbs sa ma scoata din noroi care sa zicem ca ajunge mai sus de jumatatea rotii?

Multumesc!:h5

 

Da cum a zis si Astral exista deja un raspuns.. si ai intuit si tu, unul de 9500 Lbs adica de 4.3 Tone este OK pt ce ai tu nevoie.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Daca luam in considerare ca se poate folosi scripetele, inseamna ca daca NU ma duc la concurs, unde am nevoie de viteza, pot teoretic sa ma troliez cu un troliu de atv, cu destul cablu si cu destui scripeti ?

 

In ce masura conteaza tipul de frana al troliului? Ati vazut vreodata o frana conica scapand ? Dar una pe disc ?

 

Viteza si puterea cu care trage troliul in specificatii este viteza si puterea maxima - teoretica sau testata? Daca este testata, cum se testeaza ea, si cine semneaza conformitatea ?

 

Ce intreb, una e sa tragi o masina de 9300LBS care mai are roti, si una e sa tragi o masina de 9300LBS, care nu mai are roti si e in mamol pana la parbriz si pe o panta de 30% (treizeci de centrimetri urci in 100 de centimetri)

 

Cat de mult conteaza greutatea pe bara din fata, si in unele cazuri modificarea unghiului de atac ?

 

Instalatia electrica a masinii care va primi troliul (electric) este destul de sanatoasa, sau trebuie investit in baterii/alternator ? Lipsa curentului electric (cantitativ sau calitativ) e un fel de castrare temporara.

 

Troliul este izolat si poate trage de sub apa?

 

Cand se incinge ramane blocat sau elibereaza cablul (prin topire) ?

 

 

Eu zic ca ar fi bine sa raspundeti la toate astea inainte de-a hotara ca e 'destul 9300 lbs'.

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Daca luam in considerare ca se poate folosi scripetele, inseamna ca daca NU ma duc la concurs, unde am nevoie de viteza, pot teoretic sa ma troliez cu un troliu de atv, cu destul cablu si cu destui scripeti ?

 

In ce masura conteaza tipul de frana al troliului? Ati vazut vreodata o frana conica scapand ? Dar una pe disc ?

 

Viteza si puterea cu care trage troliul in specificatii este viteza si puterea maxima - teoretica sau testata? Daca este testata, cum se testeaza ea, si cine semneaza conformitatea ?

 

Ce intreb, una e sa tragi o masina de 9300LBS care mai are roti, si una e sa tragi o masina de 9300LBS, care nu mai are roti si e in mamol pana la parbriz si pe o panta de 30% (treizeci de centrimetri urci in 100 de centimetri)

 

Cat de mult conteaza greutatea pe bara din fata, si in unele cazuri modificarea unghiului de atac ?

 

Instalatia electrica a masinii care va primi troliul (electric) este destul de sanatoasa, sau trebuie investit in baterii/alternator ? Lipsa curentului electric (cantitativ sau calitativ) e un fel de castrare temporara.

 

Troliul este izolat si poate trage de sub apa?

 

Cand se incinge ramane blocat sau elibereaza cablul (prin topire) ?

 

 

Eu zic ca ar fi bine sa raspundeti la toate astea inainte de-a hotara ca e 'destul 9300 lbs'.

 

 

foarte bine punctat,alineat cu alineat

tractari auto profi cu o vechime de peste 18 ani

tel 0744621055

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Daca luam in considerare ca se poate folosi scripetele, inseamna ca daca NU ma duc la concurs, unde am nevoie de viteza, pot teoretic sa ma troliez cu un troliu de atv, cu destul cablu si cu destui scripeti ?

 

Da, poti, riscul este ca vei solicita prea mult motorul si la un moment dat daca nu calculezi bine e posibil sa il prajesti ... iar pt un produs de consum nu degeaba exista pe piata trolii de diverse capacitati..... ca omu e "dus" si nu o sa stea fiecare sa calculeze cu pixul si formulele invatate la fizica acu 30 ani, de cati scripeti are nevoie...

 

In ce masura conteaza tipul de frana al troliului? Ati vazut vreodata o frana conica scapand ? Dar una pe disc ?

 

conteaza in functie de ce faci cu el, de regimul de utilizare..etc... (am vazut ambele tipuri de frane facute praf...)

 

Viteza si puterea cu care trage troliul in specificatii este viteza si puterea maxima - teoretica sau testata? Daca este testata, cum se testeaza ea, si cine semneaza conformitatea ?

 

... este puterea teoretica calculata si testata in laborator de catre fabricant....Certificatul de conformitate se emite de catre fabricant, insa nu se refera neaparat la asta...ala se refera la curentii si amperajul folosit .....

 

Ce intreb, una e sa tragi o masina de 9300LBS care mai are roti, si una e sa tragi o masina de 9300LBS, care nu mai are roti si e in mamol pana la parbriz si pe o panta de 30% (treizeci de centrimetri urci in 100 de centimetri)

 

daca ( dar nu am chef si timp ) ti-asi da o traducere a unul manual de folosire a unui model de troliu (luat la intamplare ) si acolo vei vedea cum se recomanda a fi folosit... iar cand o masina nu are roti se specifica CLAR ca se vor folosi role de tractare ajutatoare :grin:

 

Cat de mult conteaza greutatea pe bara din fata, si in unele cazuri modificarea unghiului de atac ?

 

conteaza, deoarece toate masuratorile se fac pe orizontala... deci pui mana si recalculezi fortele functie de unghi....

 

Instalatia electrica a masinii care va primi troliul (electric) este destul de sanatoasa, sau trebuie investit in baterii/alternator ? Lipsa curentului electric (cantitativ sau calitativ) e un fel de castrare temporara.

 

... un motor de troliu uzual 4.3 tone / 9500 lbs iti consuma in sarcina cca 180-190 Amperi.... daca ai unul cu 2 motoare te duci si la 460 Amperi ( Gigglepin ) .... in functie de cat de mult troliezi se duc Draq pe rand si bateria si alternatorul daca nu iei in cansiderare anumiti parametrii...

 

Troliul este izolat si poate trage de sub apa?

 

daca este waterproof...merge, daca nu ii izolezi partea electrica ca sa merga....

 

Cand se incinge ramane blocat sau elibereaza cablul (prin topire) ?

 

... la ce te referi: Cand se incinge ?!... ce sa se incinga..motorul, frana ?!

 

 

Eu zic ca ar fi bine sa raspundeti la toate astea inainte de-a hotara ca e 'destul 9300 lbs'.

 

... pornind de la faptul ca 90% dintre cei care au si folosesc trolii, le folosesc intr-un ritm normal de utilizare, nu este cazul decat sa le livrezi un manual de folosire unde se spune cum este recomandata utilizarea unui troliu.... ce afirmi tu mai sus este pt un novice care maine vrea sa se arunce la concurs cu o masina nepregatita si fara sa aiba idee de ce pericole poate sa intampine daca nu citeste si el niste instructiuni...incepand cu cele ale masinii care a cumparat-o....

 

iar din punctul meu de vedere (daca ar fi dupa mine) nu a-si acorda garantie nici unei marci de troliu care este utilizat in regim de Concurs !!! .. si asta o spun in conditiile in care am vazut cum se intretin si utilizeaza trolii pe masini in regim de concurs... nimeni nu mai gandeste, toata lumea e injectata de sindrom ( inclusiv eu, care am prajit 3 WARN-uri si un Superwinch noi si am scos-o la capat cu un troliu chinezesc asta in decurs de 3 luni ) :ha:

Edited by worldscape

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Worldscape, mersi ca ai raspuns, da intrebarile erau pentru cei care isi doresc trolii nu pentru tine, ca tu ai.

 

La treaba cu eliberatul cablului ma refeream la tambur incins = topire plasma (ieftina). Pentru motor incins e varianta cealalta cu incediul produs in urma topirii camasii cablului (instalat prost in contact cu carcasa motorului....etc).

 

Cat despre garantiile pe care le-ai da sau nu, mai ales in calitate de businessman, ar fi bine sa ai grija ca toate produsele noi care se vand cu factura beneficiaza de garantie (asa e legea). La fel pentru utilizare necorespunzatoare garantia nu trebuie onorata. Si nu trebuie sa fi lucrat la MIT sau NASA ca sa iti dai seama ca un troliu e futut pentru ca nu a avut ulei....

La unele marci, vanzatorul asigura garantia chiar si in conditii de concurs, ba chiar ofera reduceri importante. De fapt nu numai la trolii, si mi se pare corect. Dar cu siguranta cei care se dau in concursuri nu aici isi cauta sfaturile pentru alegerea unui troliu.

 

Si in fine, revenind la subiect, ar fi bine ca toti cei care vor trolii sa isi puna niste intrebari (in afara de cate kile trage). Atit.

 

 

P.S.

As vrea totusi sa ne impartasesti si noua cum a fost cu troliile alea 3 warn ce a nume a cedat si in ce fel... La fel si cu cele 2 tipuri de frana despre care spui ca le-ai vazut cedand, in ce fel de situatie au cedat ?

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

 

P.S.

As vrea totusi sa ne impartasesti si noua cum a fost cu troliile alea 3 warn ce a nume a cedat si in ce fel... La fel si cu cele 2 tipuri de frana despre care spui ca le-ai vazut cedand, in ce fel de situatie au cedat ?

 

cu franele nu prea pot sa-ti spun decet "povesti" noi am primit troliile spre reparatie si am constatat problema....

 

Cu troliile:

 

- Warn M8000CE montat pe placa Warn...... la o troliere de cca 30% s-a torsionat placa ( de 6mm), urmand torsionarea troliului din axe si s-a dus modorul.

 

- Warn 9.5XP anul trecut la iesirea de laga Bucuresti din Aprilie, am troliat pe orizontala un terrano care a ramas suspendat pe un mal de pamant, si in timpul trolierii motorul s-a ars .

 

- Warn M8000 pe masina din Croatia...troliere in noroi de vre-un metru ( aproape ) ..a luat motorul foc / sau mai mult fum decat foc si s-a oprit ..si gata.

 

- Superwinch 9500 troliere spate tot in Croatia...s-a rupt cablul de otel de 2 ori ...dupa care a cedat si motorul.

 

- Warn M8000 CE ( primul din lista ) cu motorul schimbat si montat pe bullbar... la BORC2010...dupa vreo 3 trolieri...a cedat si motorul SH.

 

... surpriza a fost insa Cu chinezescul de LiftWinch care si in Croatia...si la BORC a 2-a zi cu toate ca tragea mai incet si avea un huruit specific, a facut fata...ceea ce personal a fost incredibil si nu ma asteptam sa se poata.

 

... trolii de "marca" Marius a ars in prima zi de la Mures 2011 cele 2 motoare de Gigglepin... si ca vb de furnizori de marca... cei de la Gigglepin au spus clar ca motoarele nu intra sub incidenta Garantiei daca se ard in sarcina.... intra doar rapoartele mecanice , carcasa si tamburul troliului... motoarele, solenoizii, franele.... sunt consumabile... iar cu cei de la WARN, Garantie NU... deoarece au fost folosite impropriu (?! .... imi da cu virgula sa iti povestesc toata discutia cu ei ) ... din pacate astia sunt furnizorii de marca.... trebuie sa iei de la ei ca nu ai prea multe alternative...daca insa gaseti vreu-na atunci mai poti sa adaptezi....surprinzator insa, fabricantii No-Name sunt cateodata mult mai receptivi la partea cu garantiile decat Fabricanti consacrati .... si e normal ca primii vor sa intre incet incet pe o piata unde predomina 2-3 marci de care (in unele cazuri ) a ramas doar numele.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Buna ziua !

 

 

Un WARN CE-M8000 de 12V consuma in sarcina maxima, pe spira cea mai indepartata de tambur, circa 435A.

 

Info vine de aici:

 

http://www.warn.com/truck/winches/src/M8000.shtml

 

Un XD9000 de 12V, in acelasi conditii, ia 460A.

 

 

Gigglepin 82, ala cu motoare Warn 6HP, suge in sarcina maxima circa 730 - 740A, calculat brut. Ca sa ucizi cele doua motoare, nu trebuie sa tragi un vapor, ajunge doar sa nu ai partea electrica calculata si dimensionata corect la toate componentele, de la solenoizi pana la sectiune firelor si calitatea papucilor utilizati in conectica, si sa-l pui la treburi medii/grele.

 

Deci, referitor la sarcina maxima tractabila, pe langa o montura serioasa si o intretinere regulata facuta corect, partea electrica e extrem de importanta. Avantaj au masinile cu instalatie electrica de 24V, unde un OLYMPUS 25 de la WARN cantareste 67kg, dar se descurca cu 11 tone, si consuma 260A.

 

Cand zic parte electrica, inteleg tot ce face ca virgula curentul sa ajunga cat mai putin alterat la troliu. Adica, baterii ca lumea si in stare buna, borne serioase, cabluri de sectiune corecta sau mai mare, papucii aferenti, etc.

 

Ca idee, eu am schimbat la Jeep toate cablurile stock de amperaj mare (la alternator si electromotor) si am folosit la troliu cabluri cu sectiune de 120mm patrati.

 

Iar pe vremuri, cand umblam cu ceva 4x2 si aveam circa 2.5kW de bass in masina, am lucrat cu cabluri de 300mm patrati sectiune, alternator de 150A, doua baterii si borne de alama aurite. Curentul conteaza...

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Edited by Heavy D.
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Mda, multa lume nu considera instalatia electrica o "problema a troliului".

 

Si din pacate asa poti face un gigglepin sa fie mai prastie decat un XXX. Nu spun ca asta e cazul in relatarea lui Worldscape, doar ei stiu ce-au facut acolo, ci doar ca in realiatea cruda, palma fizicii simple peste obrazul noroit al offroaderului de brosura poate fi sub forma de 'erea prea suptire cablul'.

 

Cat despre troliile de 24v da corect, sunt mai avantajoase, dar prefer totusi sa pun rola daca e nasol. 67kg pe bara din fata e cam mult.

 

Ba chiar as veni si as spune ca 9.0Rc (si cele trolii ca el, cu tambur scurt si cu un total aprox de 20kg) ar fi mai misto, doar ca sa ai la tine destule sufe de prelungire si, evident, scripeti.

 

Later edit:

Bornele sunt atat de importante, si asa de greu de gasit unele misto...

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Borne pentru aplicatii navale - bune , nemuritoare , scumpe .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Ok, atunci una peste alta, ce firma este de recomandat pana la urma?

ce se stie despre Liftwinch? ce isi merita banii la o putere de 12500-13000 lbs?

intentionez sa-l pun pe un Musso de 3,2 cu bare fata-spate metalice, scut integral, scara si roofrack (ca sa va faceti o idee despre greutatea masinii)

Ingineria este in tot ce are ea mai frumos, o simbioza intre abstractul matematic, concretul tehnologic si inefabilul artei.
Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Uite aici o discutie despre LiftWinch:

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?56465-Lift-Winch-vs-T-Max

Eu am un LiftWinch de 13000 de aproape 2 luni si deocamdata sunt multumit de el (m-am troliat de 3 ori doar). Masina are 2 tone.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Ok, atunci una peste alta, ce firma este de recomandat pana la urma?

ce se stie despre Liftwinch? ce isi merita banii la o putere de 12500-13000 lbs?

intentionez sa-l pun pe un Musso de 3,2 cu bare fata-spate metalice, scut integral, scara si roofrack (ca sa va faceti o idee despre greutatea masinii)

 

parerea mea personala este ca 12-13000 lbs este cam multisor...merge fara probleme dar eu ti-asi recomanda unul de 9500 LBS !

 

Cu stima,

 

Laur

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Re: De ce troliu am nevoie ?

 

Postul meu anterior a fost sters, si nu stiu de ce!?

 

Salutare tuturor, vreau sa pun pe unimogul u90 3500kg+1000lama si sararita, un troliu potrivit, dar nu un WARN pentru ca nu il voi folosi des, da stiu warnul e bun dar pentru mine nu are rost sa dau 2mii pe un troliu care il folosesc de poate 5ori pe an la zapada.

am vazut liftwinch,horn,titanium renegade,13000-18000lbs. intre 1800 si 3700lei.

Cam ce anume imi recomandati , ca si marca, calitate.

Multumesc mult.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use