Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

De care troliu am nevoie ?


worldscape
 Share

Recommended Posts

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Salutare cam ce greutate are acest troliu.M-ma uitat pe site dar nu se specifica.Multumesc.

 

Lift Winch 6000 are 29 kg.

GTC Auto: service 4x4 / accesorii off-road

GTC auto SHOP: magazin online de accesorii 4x4

 

www.gtcauto.ro / www.shop.gtcauto.ro / www.gtcmotorsport.ro

razvancirap@gtcauto.ro / 0723.541.851

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Tot la capitolul asta, am si eu o intrebare: care e diferenta in utilizare, a franei in tambur si a franei in afara tamburului? De ce o solutie este superioara celeilalte, daca este? Se alege o solutie sau alta, in functie de masina, adica greutatea ei, stilul de offroad, etc? Plus orice alte pareri despre treaba asta cu franele la trolii ma intereseaza, in alegerea mea.

Multam fain!

 

LE: Si cum este mai bine sa fie "raportul de transmisie": mai mare sau mai mic?

Poate unii veti rade de intrebarile mele, dar pana acum cateva zile nu m-au interesat troliile... :grin:

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Tot la capitolul asta, am si eu o intrebare: care e diferenta in utilizare, a franei in tambur si a franei in afara tamburului? De ce o solutie este superioara celeilalte, daca este? Se alege o solutie sau alta, in functie de masina, adica greutatea ei, stilul de offroad, etc? Plus orice alte pareri despre treaba asta cu franele la trolii ma intereseaza, in alegerea mea.

Multam fain!

 

LE: Si cum este mai bine sa fie "raportul de transmisie": mai mare sau mai mic?

Poate unii veti rade de intrebarile mele, dar pana acum cateva zile nu m-au interesat troliile... :grin:

 

1. in ultilizare frecventa frana in afara tamburului este mai buna, odata constructiv, deoarece este mai mare si are o rezistenta mai lunga in timp fata de cea din interiorul tamburului care este mult mai mica si in functionare degaja si caldura care duce la damage-uri in cazul in care folosesti plasma, si respectiv se uzeaza mult mai repede..... financiar insa diferenta de pret este semnificativa , ca din interiorul tamburului este ieftina....

 

2. raportul de transmisie mai mic confera o viteza de troliere mai mare.

 

... si 3. cand cumperi un troliu trebuie sa te gandesti serios si la ce intrebuintari / solicitari o sa il folosesti: ocazional / frecvent / in regim de concurs.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

@ worldscape: Multumesc pentru lamurire. Asta cu caldura in tambur si afectarea plasmei am gasit-o si eu, pana la urma, dar alte explicatii nu. In cazul in care ambele trolii folosesc cablu de otel, acesta nu mai este un criteriu (caldura). Insa uzura mai rapida a franei din tambur vs. frana in afara tamburului, devine un criteriu clar.

Referitor la raportul de transmisie, inteleg ca 173 : 1 troliaza in sarcina mai rapid decat 218 : 1, nu?

Personal, nu voi concura in competitii offroad niciodata, cel mult la vreun Trial prietenesc, de amuzament. In offroad ma uit inainte sa ma bag, dar cand stii ca ai "scule ajutatoare" tentatiile pot fi mai mari.

Dar sunt pe principiul sa am scule pe care sa ma pot baza in orice situatie daca e nevoie, chiar daca poate le voi folosi o data sau de doua ori in viata.

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

@ worldscape: Multumesc pentru lamurire. Asta cu caldura in tambur si afectarea plasmei am gasit-o si eu, pana la urma, dar alte explicatii nu. In cazul in care ambele trolii folosesc cablu de otel, acesta nu mai este un criteriu (caldura). Insa uzura mai rapida a franei din tambur vs. frana in afara tamburului, devine un criteriu clar.

Referitor la raportul de transmisie, inteleg ca 173 : 1 troliaza in sarcina mai rapid decat 218 : 1, nu?

Personal, nu voi concura in competitii offroad niciodata, cel mult la vreun Trial prietenesc, de amuzament. In offroad ma uit inainte sa ma bag, dar cand stii ca ai "scule ajutatoare" tentatiile pot fi mai mari.

Dar sunt pe principiul sa am scule pe care sa ma pot baza in orice situatie daca e nevoie, chiar daca poate le voi folosi o data sau de doua ori in viata.

 

da viteza de troliere este mai mare la raportul mai mic..... dar la cele 2 prezentate este cvasi sesizabila... iar daca nu te doare tare viteza dar esti "in buda" adunci o poti injumatati si dubla forta de troliere prin folosirea unui scripete....

 

pt ceea ce ai tu nevoie, iti recomand un troliu fiabil si cam atat .... sunt cateva marci foarte bune care au un raport Pret/Fiabilitate bun... nu trebuie nici sa megi pe troliile cele mai ieftine, nici pe scumpe... ci pe un troliu unde sti sigur ca Furnizorul iti ofera si posibilitatea de post garantie si de piese de schimb dupa perioada de garantie...si le si are pe stoc, sau le poate livra rapid.

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

pt ceea ce ai tu nevoie, iti recomand un troliu fiabil si cam atat .... sunt cateva marci foarte bune care au un raport Pret/Fiabilitate bun... nu trebuie nici sa megi pe troliile cele mai ieftine, nici pe scumpe... ci pe un troliu unde sti sigur ca Furnizorul iti ofera si posibilitatea de post garantie si de piese de schimb dupa perioada de garantie...si le si are pe stoc, sau le poate livra rapid.

Multam fain pt raspunsuri, mi-ai confirmat concluzia la care am ajuns si eu.

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

ma bag si eu :) eu personal as alege unul cu raport de 218:1 acum actualmente am 265:1 si e lent tare dar merge bine si nici nu incalzeste si folosesc plasma :) sa nu mai spun ca e o chinezarie.

as merge pe ceva de genum warn m8000 sau t max 8000 sau 9500 sau ceva in zona si merge pana la masini de genul Patrol y60-61 sau chiar LC-uri.

tinand cont si de ce ziceai mai ales ca vrei sa il utilizezi ocazional si daca nu te derangeaza sa ai 10 kg in plus atunci ramai pe cablu de otel si scutesti si undeva la 200 euro cat costa plasma

daca vrei sa ii faci si un upgrade de suspensie si ai o masinuta mai sensibila la greutatea masinii atunci neaparat plasma si un troliu bine dimensionat ca daca nu poti avea diferente de pana la 25 KG :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Hop si eu cu o intrebare. Vreau sa pun un troliu pe Vitara LWB, va fi folosit ocazional asa ca nu vreau sa investesc foarte mult, insa as merge pe un troliu de capacitate mare. In ideea in care iau un chinezesc si nu va fi solicitat foarte tare la trocariciul meu asa ca ar trebui sa tina. E in plan si montarea unei a doua baterii, pentru alimentarea troliului.

 

Imi fac cu ochiul doua, insa de abia acum am inceput sa ma documentez despre trolii si as avea nevoie de niste sfaturi. Pe care din cele doua ati merge si de ce?

 

PS: nu dau firme sau nume, ca sa nu se considere reclama mascata.

 

1. 12000 lb Heavy Duty Electric Winch - 1700 RON

 

Accesorii incluse troliu : telecomanda wireless, telecomanda cu fir 3,7 m, 4 prezoane pentru prins troliul pe placa, 2 prezoane prindere ghidaj role, role de ghidaj , cablu de troliu 30 m si cabluri de alimentare.

 

Rated Line Pull 12000LB (5443kgs) single line

Motor 6.6hp/4.8kw(12V) 4.0hp/3.0kw(24V) Series Wound

Control Remote switch, 12ft(3.7m)lead

Gear train 3 Stage Planetary

Gear train ratio 187.2: 1

Clutch Sliding Ring Gear

Braking Action Automatic In-The-Drum

Drum Size Diameter 2.52"(64mm)Length 8.82"(224mm)

Cable 23/64" of 94ft dianeter (Φ9.1mm*28m)

Fairlead 4-Way Roller Fairlead

Remote Control Optional

Battery Recommended:650CCA minimum for winching

Battery Leads 2 gauge,72"(183mm)

Finish Dark gray powder coat

Overall Dimensions 21.1"×6.3"×8.6"(537mm×160mm×218mm)

Mounting Bolt Pattern 254mm×114.3mm

Weight N.W.40kg G.W.42kg

 

12000LB LINE SPEED AND AMP DRAW (FIRST LAYER) 12V

 

Line Pull kg 0 1810 2720 3630 4540 5440

 

Line Speed m/min 10.3 5.1 3.9 3.1 2.7 2.3

 

Motor Amps 85 158 231 302 371 450

 

 

2. 13000 lbs Heavy Duty Electric Winch - 1800 RON

 

Accesorii incluse troliu : telecomanda wireless, telecomanda cu fir 3,7 m, 4 prezoane pentru prins troliul pe placa, 2 prezoane prindere ghidaj role, role de ghidaj, cablu de troliu 30 m si cabluri de alimentare.

 

Rated Line Pull 13000LBS (5897kgs) single line

Motor 5.5hp/4.0kw 12V, 6.44hp/4.8kw 24V Series Wound

Control Remote switch, 12ft(3.7m)lead

Gear train 3 Stage Planetary

Gear train ratio 218.4: 1

Clutch Flexible operation,water-resistent

Braking Action Automatic In-The-Drum

Drum Size Φ64mm×L223mm

Cable Φ9.5mm,26m

Fairlead 4-Way Roller Fairlead

Remote Control Included

Battery Recommended:650CCA minimum for winching

Battery Leads 2 gauge,72"(183mm)

Finish Dark gray powder coat

Overall Dimensions 21.3"×6.3"×8.6"(540mm×160mm×218mm)

Mounting Bolt Pattern 254mm×114.3mm

Weight N.W.39kg G.W.41kg

 

13000LBS LINE SPEED AND AMP DRAW (FIRST LAYER) 12V

 

Line Pull kg 0 907 1814 2721 3628 4536 5897

 

Line Speed m/min 6.85 3.8 3.0 2.6 2.3 2.0 1.48

 

Motor Amps 65 110 165 220 270 340 430

Edited by abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

in primul rind gindeste-te ce vrei sa tragi cu troliul. ca sa pui un troliu greu, trebuie placa si bara pe masura, asa ca pe linga cele 40kg ale troliului mai pui vreo 40 de kg. va trebui sa compensezi la kitul de inaltare.

apoi, vitara are baterie mica. troliul mare suge curent si destul de mult.

un 8000 - 9500 maxim este suficient pentru vitara.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Stiu ca presupune o bara sanatoasa si suport mai greu. Stiu si de "suptul" curentului, tocmai de asta e in plan o a doua baterie.

 

Pana aici numai dezavantaje. Pe de alta parte am mai vazut Vitare care s-au troliat si apoi au mai tras inca 2 masini si nu s-a incins troliul deloc. Clar un chinezism nu e la fel de fiabil ca un troliu "adevarat" si ma gandesc ca se poate compensa luand unul mai mare. Un troliu de 6 tone nu simte o amarata de Vitara, oricat de bine ar fi proptita. Un troliu mai micut, unde mai pui ca facut probabil si cu economie pe la fratii nostri cu ochii oblici, s-ar putea sa aiba o durata de viata mai scurta :h5

 

Plus ca diferenta intre ele si unul de 9500 e de 3-4 kg. Unul de 9500lbs, aceeasi firma, are 38kg cu tot cu cablu si costa vreo 1600.

 

De asta m-am oprit la cele 2 variante. Ala de 12.000 vad ca are o viteza de troliere mai mare, are mai mult cablu, mai subtire, insa consuma mai mult curent si e mai greu (doar 1 kg diferenta). Cel de 13.000 are o viteza de troliere mai mica, mai putin cablu, mai gros cablul, mai usor. Diferenta intre ele e doar de 100 RON, de asta nu prea stiu care ar fi mai potrivit.

 

Eu as inclina spre cel de 12.000, pentru ca oricum am o marja mare si daca troliaza mai rapid ma gandesc ca e mai bine. Cum nu ma pricep prea bine, am zis ca mai bine intreb, sa invat si eu din greselile altora :ha:

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

eu mi-as lua de la Max, daca ar fi sa-mi iau alt troliu si n-as avea bani de t-max, superwinch sau warn. oricum, o sa mai dai bani in plus si pe baterie, izolator, bara (mai gea, mai scumpa), arcuri mai tari sau kit special cu compensare. intr-un final o sa vezi ca iti permiteai un t-max usor.

ce sa zic, bafta! :h5

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Salutare,

 

Am si eu un Wrangler YJ din 95 de care sunt foarte mandru!

 

Ma poate ajuta cineva cu un sfat in alegerea unui troliu? Mentionez ca nu am de gand sa ma bag la concursuri dar nici nu vreau sa ma fac de Rahan ca raman pe undeva cu el!

 

Va multumesc si ... Let's get dirty!

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Salutare,

 

Am si eu un Wrangler YJ din 95 de care sunt foarte mandru!

 

Ma poate ajuta cineva cu un sfat in alegerea unui troliu? Mentionez ca nu am de gand sa ma bag la concursuri dar nici nu vreau sa ma fac de Rahan ca raman pe undeva cu el!

 

Va multumesc si ... Let's get dirty!

 

ia-ti un hidraulic de la milemarker.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

De cat? am vazut ca toti au o "problema" sa aleaga...

 

Merci.

 

sincer, faceam misto de tine. nu m-am putut abtine. sint 12 pagini de dezbateri in spate :ha:

 

ca trolii, pentru ceea ce ai tu nevoie, as pune un troliu ieftin dar verificat.

daca totusi ai alte viziuni, poti pune t-max, superwinch, warn, de la 8000lbs in sus. ideal este un 9000-9500. cum nu te duci la concurs, viteza si greutata cad pe locuri secundare in alegerea troliului. asa ca undeva in jur de 550eur poti avea troliul montat si functional, dar este in functie de bugetul tau.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

sincer, faceam misto de tine. nu m-am putut abtine. sint 12 pagini de dezbateri in spate :ha:

 

ca trolii, pentru ceea ce ai tu nevoie, as pune un troliu ieftin dar verificat.

daca totusi ai alte viziuni, poti pune t-max, superwinch, warn, de la 8000lbs in sus. ideal este un 9000-9500. cum nu te duci la concurs, viteza si greutata cad pe locuri secundare in alegerea troliului. asa ca undeva in jur de 550eur poti avea troliul montat si functional, dar este in functie de bugetul tau.

 

OK! Merci mult de sfat!:g

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

@pigot

 

Cu troliul ...discutia e complexa ...

 

Cred ca ai nevoie de un 9.500 lbs. La cat e conserva ta de grea gandesc ca e suficient.

 

Acu referitor la marca -

 

Buget cacalau - warn sau altul cu cristale Swarovsky ... asta pleaca de pe 8-900 euro si se duce pana ii cad lu Ponta ouale ...

Buget moderat - superwinch, kingone samd ...alte trolii de acest gen

Buget mic - orice alta chinezarie

Buget si mai mic - stai si vaneaza unul oricare ar fi el in rubrica de vanzari echivalent sau aproape echivalent cu cel de sus.

 

In afara de troliu o sa mai ai nevoie de placa metalica pe care vine montat (placa de troliu ii zicem noi ...unii ...altii tava unde tinem berea, chilotii la uscat, prezervativele sa nu le gaseasca nevasta samd)...pe care fie o gasesti pe piata, fie ti-o faci tu in regie proprie sau nu si pretul ei oscineaza intre 25 euro si 150 euro ...depinde.

 

A treia necunoscuta ...montajul ...si asta oscileaza intre 50 si 150 euro ...in functie de pretentii...

 

Mai ia in calcul si o baterie noua care nu stiu cat sa-ti zic ca e daca a ta e pensionara sau trage sa moara...si eventual un heblu (o maneta prin care intrerupi curentul in caz ca troliul o ia razna) ...sa nu te trezesti ca te trage spre copac sa prinzi veverita de coada ...

 

Dupa aia ...iti mai trebuie un kit de recuperare ...o geanta care contine chestii utile in operatiunea de troliere ...cum ar fi sufa de copac (sa nu pui sarma direct pe copac ca e...un suflet si el), ocheti (locheti cum le zice regele baltilor), un scripete (sa menajezi jokeria sa te tina), niste manusi (sa nu iti strici manichiura si nici sa-ti modifici linia vietii in palma) si cam atat ...

Cam asta e povestea ...desi daca te uiti inapoi sigur s-a mai povestit asta de cateva ori ...

 

Mai intreaba unii ..."domne da' care e cel mai bun troliu?" ...raspunsul invariabil acelasi: "ala care ti-l permiti!" :grin:

 

Gata ...acestea fiind zise iti urez sa nu ai nevoie de troliu, spor la calcule si cumparaturi...si dorim nerabdatori sa iti vedem evolutia.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Pe mine ma amuza un gand: daca nu ai troliu, nu prea ai nevoie de el, dar daca-l ai, vei avea nevoie de el mai mereu. Inainte sa-mi pun troliu, vreo 2 ani jumate, as fi avut nevoie de el de 2 ori, dar nu l-am avut. Dupa ce l-am pus, l-am folosit la fiecare iesire... inclusiv in parcarea din spatele blocului! :ha: De ce? Pai dupa ce ai troliu, creste si "curajul". :grin:

Deci intrebarea corecta ar fi: oare am nevoie de troliu? :grin: Raspunsul corect este: daca ti-l pui pe masina, da, ai (vei avea) nevoie de el! :ha:

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

@pigot

 

Cu troliul ...discutia e complexa ...

 

Cred ca ai nevoie de un 9.500 lbs. La cat e conserva ta de grea gandesc ca e suficient.

 

Acu referitor la marca -

 

Buget cacalau - warn sau altul cu cristale Swarovsky ... asta pleaca de pe 8-900 euro si se duce pana ii cad lu Ponta ouale ...

Buget moderat - superwinch, kingone samd ...alte trolii de acest gen

Buget mic - orice alta chinezarie

Buget si mai mic - stai si vaneaza unul oricare ar fi el in rubrica de vanzari echivalent sau aproape echivalent cu cel de sus.

 

In afara de troliu o sa mai ai nevoie de placa metalica pe care vine montat (placa de troliu ii zicem noi ...unii ...altii tava unde tinem berea, chilotii la uscat, prezervativele sa nu le gaseasca nevasta samd)...pe care fie o gasesti pe piata, fie ti-o faci tu in regie proprie sau nu si pretul ei oscineaza intre 25 euro si 150 euro ...depinde.

 

A treia necunoscuta ...montajul ...si asta oscileaza intre 50 si 150 euro ...in functie de pretentii...

 

Mai ia in calcul si o baterie noua care nu stiu cat sa-ti zic ca e daca a ta e pensionara sau trage sa moara...si eventual un heblu (o maneta prin care intrerupi curentul in caz ca troliul o ia razna) ...sa nu te trezesti ca te trage spre copac sa prinzi veverita de coada ...

 

Dupa aia ...iti mai trebuie un kit de recuperare ...o geanta care contine chestii utile in operatiunea de troliere ...cum ar fi sufa de copac (sa nu pui sarma direct pe copac ca e...un suflet si el), ocheti (locheti cum le zice regele baltilor), un scripete (sa menajezi jokeria sa te tina), niste manusi (sa nu iti strici manichiura si nici sa-ti modifici linia vietii in palma) si cam atat ...

Cam asta e povestea ...desi daca te uiti inapoi sigur s-a mai povestit asta de cateva ori ...

 

Mai intreaba unii ..."domne da' care e cel mai bun troliu?" ...raspunsul invariabil acelasi: "ala care ti-l permiti!" :grin:

 

Gata ...acestea fiind zise iti urez sa nu ai nevoie de troliu, spor la calcule si cumparaturi...si dorim nerabdatori sa iti vedem evolutia.

 

 

Merci mult de sfaturi...

 

Cu siguranta voi opta pentru unul din categoria "Buget moderat". Sper ca alegerea facuta sa fie cea mai buna din raportul pret/calitate.

Normal ca imi voi cumpara si toate "accesoriile vitale".

 

Ca si idee de baza... superwinch sunt printre cele mai "bune" din aceasta categorie?

 

Legat de baterie, chiam am cumparat una BOSH(scuze de reclama) de curand... doar cateva luni! Voi fii nevoit sa o schimb?

 

Ma poate ajuta cineva cu o echipa de montaj in Brasov sau Alba?

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Eu am Superwinch ...dar asta cu cel mai bun troliu ...chiar si vorbind asa "din aceasta categorie" ...e o chestie relativa ...Acum depinde de fiecare...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: De care troliu am nevoie ?

 

Salut,am montat un troliu Ramsey de 24 v ,8500 lbs cu motor modificat din electromotor de 24v cu reductor ,singurul inconvenient fiind sensul de actionare,merge pe un singur sens.Derularea o fac din cutia de viteze,in rest la recuperare am reusit sa scot masina din orice situatie nu se incalzeste fiind alimentat la 12 v.[ATTACH=CONFIG]215302[/ATTACH]

SANY3921.thumb.JPG.6f0645600af91dab608ad6dd40b6c011.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: De care troliu am nevoie ?

 

In afara de faptul a nu te poti ajuta la coborare in mod controlat , e cam acelasi lucru .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use