Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme


hdragos

Postări Recomandate

Re: presiune ulei motor VM 2,5 tdi

 

la fel e si la mine,dece nu le pui aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=54123 pt ca este mai vechi si comasam discutiile asa nu mai alergam de colo colo si nici nu ocupam spatiu inutil pt aceeasi tip de masina,motorizare samd.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

imi cer scuze ca nu am postat si rezolvarile dar ele nu sunt prea multe.

problema cu trosnitul pe spate sa mai diminuat,am fost din nou la service si s-au verificat tamburi,rezultatul - nu sunt probleme,functioneaza perfect.

am in continuare vasul de expansiune fisurat,a fost dus la o firma"specializata"in lipituri de orice tip la sistemul de racire dar dupa nici o saptamana sa fisurat din nou,am revenit la "specialisti" si mi-au spus ca mi-l vor lipii din nou cu allta solutie dar nu am reusit sa ajung inca daorita faptului ca am nevoie de masina zilnic si trebuie sa o tin pe dreapta 2 zile.

mai trebuie rezolvata problema springuiri arcurilor pe spate si sa o mai ridic putin(5cm),schimbat injectorul nr.1 si mai sunt diverse interventii de facut dar nu sunt urgente,demontat-montat bine bordul,montat proiectoare plafon,reparat incalzire in scaune pt ca e ciudata rau(butonul are 2 pozitii high-low dar indiferent unde apesi se aprinde intermitent doar pe pozitia high si oricum nu incalzeste).

 

mai am o intrebare,cind pornesc motorul dimineata pare ca se rupe masina,zmucitura la pornire este foarte puternica dar porneste imediat si la relanti cu motorul rece toarce ca un motan,la service am cerut sa verifice tampoanele la motor si au spus ca sunt ok si nu au nici o problema,asa se intimpla la toate(xj td) sau a mea e naravase asa la pornire ca in rest din cauza injectorului este putoare mare.

 

va voi tine la curent cum mai procedeaza reabilitarea lui jeepica doar ca este un facut cum incasez citiava banuti intervine mereu altceva,ultimul par dupa ceafa a fost recalcolarea energiei electrice si nu ca ma pus in genunchi ma lasat lat pe asfalt,peste asta mi-sa stricat si o scula cu care lucrez si nu se poate sa ma lipsesc de ea si tot asa o tin,vremea lui geepica se pare ca nu va venii ma devreme de februarie:cr3

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: presiune ulei motor VM 2,5 tdi

 

nu este absolut nici o problema,nu consider ca un toppic este al meu este al tuturor celor ce il citesc,posteaza si al tuturor forumstilor:cl

rugam respectuos pe mentorul nostru heavyD sau un admin sa faca alipirea parcelelor:tk

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

Am contopit posturile intr-un singur topic, ca sa fie informatia mai concentrata pe partea de 2.5TD.

 

@hdragos:

 

Referitor la vasul de expansiune, presupunand ca nu va tine nici a doua tentativa de lipire, ai doua variante.

 

Una ar fi sa cauti alt vas (cu buson etans) prin dezmembrari, de la acelasi tip de masina sau de la orice, daca se poate adapta/monta la tine.

 

A doua ar fi sa construiesti altul din aluminiu, si sa-l montezi in locul originalului. Nu trebuie sa fie la fel ca forma, ci doar sa te asiguri ca e montat la aceeasi inaltime ca si originalul, pentru a permite in continuare apei sa revina din vas in radiator in cadere libera.

 

In ceea ce priveste nivelul de lichid din vas, sunt sigur ca se pot face pe interior sau pe exterior ceva marcaje de minim si maxim. Pe interior se poate suda exact sub buson o tija pe care se poate vedea ce si cum, iar pe exterior, marcaje standard, si cu orice ai la indemana (surubelnita, nuia din prima tufa) se poate face verificarea.

 

In ceea ce priveste tremuratul puternic la pornire, este ceva normal pentru orice diesel old-school in cilindri putini. Pe masura ce creste capacitatea cilindrica si numarul de cilindri este mic, cu atat creste tremuratul la pornire, e vorba de cuplul mare al motorului. Noile generatii de motoare mici asimetrice (adica nu in V sau boxer), au arbori de echilibrare, care sa minimizeze vibratiile si la pornire, si in sarcina (in mers).

 

Daca si tamponul sau prinderea cutiei pe traversa de sustinere sunt in regula, nu ai ce sa faci, asta este. Adica ai putea trece la un motor de sase cilindri in linie sau in V, sau la unul in opt cilindri in V.

 

Ca informatie, motorul de sase cilindri in linie e cel mai echilibrat motor care exista (indiferent ca este benzinar sau diesel), apoi cel V12, apoi cel V8 si apoi nu mai conteaza... Mai sunt motoare in W, in stea si Wankel, dar asta este alt capitol...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna ziua.

inca o data :tk a@heavyD,nu am stiut ca nu cauzeaza cu nimic montatul altui tip,model de vas,pt ca se gasesc de toate tipurile mai putin cel al meu,am gasit vs de la xj benzina si are acelasi locas,acelasi nivel doar forma se schimba,asa ca urmatorul vas de expansiune care se potriveste criteriilor enumerate de tine il voi monta.

stima

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Salutari !

 

 

@hdragos:

 

E ca si cand ai bea apa din alt pahar decat din cel cu care esti obisnuit. Se simte altcumva cand il tii in mana, dar apa tot tine de sete...

 

Succes !

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

ciao.

@heavy D-eram obisnuiti cu altfel de explicatii,chestia cu apa lasa de dorit,din partea ta tocmai nu ma asteptam,auzi tu apa:ha::2dr

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

la mine aceasta trepidatie este accentuata sonor in interior datorita faptului ca masina a fost lovita si a fost demontat bordul nu stiu pt ce pt ca nu a fost lovita atit de rau dar a fost remontat foarte prost si numai eu fara sa il demontez am observat ca lipsesc multe cleme si suruburi de prindere ca sa nu mai zic ca inauntru pare ca nimic nu e fixat si toate joaca pe acolo,trebuie sa il demontez complet si sa il remontez complet cu tot ce ai lipseste dar poate in perioada sarbatorilor ca daca e sa am nevoie de 1-2 zile in plus nu este o problema,asa imi e frica ca nu stiu ce gasesc acolo si poate nu reusesc intr-un week-end.

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

astazi mi-am comandat termostat Wahler, maine as vrea sa-l schimb sa vad ce schimbari aduce, ca acum nu creste temp peste 70 grade, ii cam frig in masina si consumul mi se pare cam mare, am testat ieri la mers constant 110 km/h consum 10 iar la 90 consum 9 chiar sub cred

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna seara.

dupa cum multi ati observat astazi bucuresti-ul a fost sub gheata,asa ca dimineata a pornit jeepica la sfert de cheie am asteptat sa se incalzeasca si am plecat la munca,ajuns la munca am parcat masina unde a stat pina seara cind sa plec spre casa,dar ce sa vezi masina era acoperita cu un strat de gheata de min 5mm,cind am dat la cheie a pornit imediat din prima dar sa simtit un soc foarte puternic la motor si un zgomot puternic precum o bubuitura puternica dupa care am observat un sunet al motorului diferit,mergea rotund nu tremura nici sunetul in sine nu era straniu pt un diesel doar ca nu al motorului meu,ca un fel de bataie dar nu ca cea de la tacheti cu sunetul mai ascutit de fier pe fier ci mai degraba ca o toba sparta,am stat cu ochii pe bord sa vad uleiul,apa martori dar nimic totul normal,apa a inceput sa se ridice si am plecat si cind am pus in miscare masina si acceleram se simtea o bataie cam in zona cutiei de viteza dupa aprecierea mea,aceasta bataie era prezenta dar cu intreruperi in acceleratie sau in frina de motor dar dupa citiva km a disparut.

mai am o problema care de astazi a inceput sa fie deranjanta si anume nu am caldura sau am cit sa nu fac turturi.

in sfarsit am lipit vasul de expansiune,nu mai sunt pierderi in sistemul de racire,cum la mine nu pot sa aplic metoda lui heavyD de a masura nivelul in vas pt ca vasul meu este cel mai ciudat din lume(parca ar fi arta abstracta:grin:)am umplut vasul aprope pina sus ca pe urma o da afara daca e prea multa am zis eu si intradevar a dat-o doar ca a dat prea multa in asa fel incit dac pornesc masina si plec imediat la rima curba sau damb se aprinde becul in bord,daca astept 2-3min se pare ca se ridica nivelul si nu se mai aprinde si atunci am zis sa mai completez doar putin asa ca am completat 2-300ml care dupa 20 de km incepe sa scota abur si putin antigel poate chiar putin mai mult decit am completat.

indicatorul de temperatura din bord indica normal adica se vede cind incepe sa se ridice temperatura treptat se opreste le 90° citeodata mai depaseste dar foarte putin dupa care revine imediat la 90° dar cu toate astea nu am caldura cum trebuie ci doar un aer putin caldut,practic in aceasta seara am mers aprox 30km dintre care jumatate in traficul bucurestean si nu am reusit sa fac cald in masina,am ajuns acasa cu picioarele invinetite.

cineva odata la un service cind aveam vasul spart a spus ca sistemul de racire trebuie sa stea sub presiune iar din cauza vasului nu are presiune deci nici caldura nu face dar nu am inteles dece ca doar apa calda circula in instalatie si apasa pe furtunul din parte superioara a radiatorului si spunea ca trebuie sa fie mai tare adica sub presiune dar si dupa ce vasul a fost reparat am observat ca presiune in furtune nu este ci doar ridicarea nivelului cind si elimina lichid pe la capac dar nu cu presiune pt ca am desfacut busonul vasului si nu a fost presiune.

aveti cumva idee ce fenomene se intimpla si cum pot remedia.

va multumesc.

stima

Sunt modest din fire,toti au gipane,eu am doar JEEP
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna seara !

 

 

In primul rand, presurizeaza sistemul de racire. In al doilea rand, sunt sanse ca maneta de actionare a robinetului de caldura sa nu-si faca treaba ca lumea, adica sa nu traga cat trebuie de robinet, ca sa-l deschida cat vrei tu.

 

Presupunand ca cele de mai sus sunt OK, este posibil ca radiatorul de caldura al habitaclului sa fie colmatat/infundat, si sa nu ajunga apa calda necesara in el. Si asta se remediaza cu altul, de obicei. Daca nu cumva a fost scos din circuit de proprietarul anterior, fiind spart...

 

Dar incepe cu presurizarea corecta a racirii, si studiaza apoi actionarea robinetului de caldura.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

buna dimineti :)

 

Ieri de ziua Romaniei din motive de "sclav pe plantatie" am fost nevoit sa merg in Ungaria. :(

 

Intrand in Ungaria ghiciti peste ce dau? zapada..., in total pe autostrada 5 rasturnari, 2 blocaje, am prins blocaj la dus, blocaj la intors, am fost nevoit de fiecare data sa o iau prin sate. Dar cu aceasta ocazie am testat si 4x4, pot zice ca masina s-a comportat excelent, am urcat rampe linistit acolo unde altii nu reuseau. In total 1200 km din care mai bine de jumate cuplat 4x4, consum de 9,2 l/100km, viteze cuplat si necuplat intre 70-110km/h, dupa 110km/h parca incepe sa faca galagie motorul.

 

Nu am avut probleme, adica nah doar la un moment dat s-a simtit miros de ceva plastic/fir ars undeva de pe la casetofon, butoane de degivrare luneta/ceata/stergator.

 

Intrebarea este cum pot desface panoul acela sa ajung in spate sa vad daca e ceva topit ca sincer era sa iau foc acu 8 ani si de atunci sunt un pic cam strasat de treaba asta.

 

o zi buna la toata lumea,

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Salutare frati Cherokisti,

 

Ca sa nu deschid n topicuri aiurea, intreb aici : pot sa montez pe un XJ standard anvelope 33x12.5/15 ? Mentionez ca am jenti de 15 pe el; clasicele.

 

O zi buna,

Paul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

@casian:

 

Daca te referi la rama bordului, cea care inconjoara ceasurile, patefonu', si comenzile de caldura, are vreo patru sau cinci suruburi, si iese cu ceva gimnastica in jurul volanului.

 

 

@PaulC:

 

Nici o sansa, freaca pe bratele de jos, pe bara stabilizatoare fata, prin aripi, etc.

 

Masina trebuie liftata vreo 4-5", puntea fata dusa inapoi la locul ei, alte jante cu adancime de presare -19, ca zero nu ajunge (din proprie experienta, si asta cu gume de 10.50" latime), refacuta directia.

 

Poate o sa ai vibratii de la liftare si trebuie lucrat la partea de cardane (spate, mai ales), si asa mai departe...

 

 

Stiu, e frumos sa visezi...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Buna ziua !

 

 

@PaulC:

 

Nici o sansa, freaca pe bratele de jos, pe bara stabilizatoare fata, prin aripi, etc.

 

Masina trebuie liftata vreo 4-5", puntea fata dusa inapoi la locul ei, alte jante cu adancime de presare -19, ca zero nu ajunge (din proprie experienta, si asta cu gume de 10.50" latime), refacuta directia.

 

Poate o sa ai vibratii de la liftare si trebuie lucrat la partea de cardane (spate, mai ales), si asa mai departe...

 

 

Stiu, e frumos sa visezi...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

 

Sheesh! Decat sa fac atatea mai bine cumpar un TAB de la armata! :xLe-am gasit la 1600 ron, un set de General offroad cu uzura redusa.

 

 

Deci 235/75/15 here I come! Presupun ca astea nu vor face probleme ( am 225/75/15 acum ). Cel mai probabil voi lua, tot la 1600 ron un set de General Snow Grabber noi. Daca aveti alte sugestii sau stiti unde pot gasi ceva mai buna pana in aceea suma in AR/TM, nu ezitati. :tk

 

Multumesc pentru explicatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Sheesh! Decat sa fac atatea mai bine cumpar un TAB de la armata! :xLe-am gasit la 1600 ron, un set de General offroad cu uzura redusa.

 

 

Deci 235/75/15 here I come! Presupun ca astea nu vor face probleme ( am 225/75/15 acum ). Cel mai probabil voi lua, tot la 1600 ron un set de General Snow Grabber noi. Daca aveti alte sugestii sau stiti unde pot gasi ceva mai buna pana in aceea suma in AR/TM, nu ezitati. :tk

 

Multumesc pentru explicatii.

 

 

Eu am 235/75R15 si freaca putin in bratele inferioare fata. Se corecteaza ori cu brate standard de WJ (care au degajare si sunt mai solide), ori cu limitarea unghiului de bracare.

 

Ce profil cauti ?

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

Eu am 235/75R15 si freaca putin in bratele inferioare fata. Se corecteaza ori cu brate standard de WJ (care au degajare si sunt mai solide), ori cu limitarea unghiului de bracare.

 

Ce profil cauti ?

 

De iarna tipice, nimic special, simex sau ceva de genul. Masina se deplaseaza 80% pe asfalt si 20% in teren si atunci pe drumuri forestiere pietruite. Destul de rar ajung pe camp si in noroaie serioase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

stie cineva pe unde se afla senzorul de temperatura exterioara? ca mie imi arata ba 0 grade C ba -37 ba chiar -40.

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cherokee XJ 1998 2.5 TD - diverse probleme

 

gata am schimbat termostatu, alta treaba :ypu.

sta acu la 85 cateodata chiar peste pana acu.

 

alta treaba acum, am observat ca dupa ce se incalzeste motorul parca mere mai greu pedala de ambreaj, adica tot timpu mere greu dar parca cand se incalzeste mere mai greu, ca dupa o zi de condus ma doare genunchiu stang de numa :cr1

 

o seara buna

IMS 2,7 D ‘59

Range rover p38 2,5 tds

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare