Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

LADA NIVA IASI - "Natasha"


dan chiperi
 Share

Recommended Posts

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

stiu ca am vorbit, si ti-am spus ca eu am bucsat 2 tevi, una in alta, obtinant una cu diametru in carne de 6 mm, ceea ce e f ok, plus ca conlucreaza ca un tot unitar, mai pun eu acolo ceva intariri, ai sa vezi, ai uitat ce ti-am povestit:ha2

 

corect asa este daoar ca era tare buna berea:) si memoria intrase in pauza :)

6 mm e ok ca sectiune echivalenta adica fiind prindere pe surub cu strapungere va fi defapt 12 mm echivalent e ok abia astept sa vedem solutia aleasa :) apropo a gasit careva o solutie mai profesionala de a proteja cutia de transfer? inafara de bricolajul care l-am facut eu care e ok e rezistent dar e supradimensionat oricum :) iar cum ma stiti eu am o chestie cu greutatea in plus la masina :)

 

intrebare :) ai taiat de la catalizator evacuarea? adica ai mai pastrat catalizatorul sau nu :) eventual ai taiat dupa intermediara?:) te intreb ca eu acum vreau sa ii fac evacuarea pe inox si pe diametru marit al tevii si caut idei solutii eventual variante constructive :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

corect asa este daoar ca era tare buna berea:) si memoria intrase in pauza :)

6 mm e ok ca sectiune echivalenta adica fiind prindere pe surub cu strapungere va fi defapt 12 mm echivalent e ok abia astept sa vedem solutia aleasa :) apropo a gasit careva o solutie mai profesionala de a proteja cutia de transfer? inafara de bricolajul care l-am facut eu care e ok e rezistent dar e supradimensionat oricum :) iar cum ma stiti eu am o chestie cu greutatea in plus la masina :)

 

intrebare :) ai taiat de la catalizator evacuarea? adica ai mai pastrat catalizatorul sau nu :) eventual ai taiat dupa intermediara?:) te intreb ca eu acum vreau sa ii fac evacuarea pe inox si pe diametru marit al tevii si caut idei solutii eventual variante constructive :)

 

esti nebun cu greutatea aia, te vad acusi ca vrei sa fii anorexic, poate mai scapi de vreo 50 kg :ha:, am lasat catalizatorul, am desfacut deocamdata de la flansa cu suruburi, astept sa imi pun pragurile ca apoi sa o scot in laterala, deocamdata nu stiu pozitia exacta. Sper sa vina zapada mai repede ca sa pot avea timp liber sa lucrez la ea :grin:

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

esti nebun cu greutatea aia, te vad acusi ca vrei sa fii anorexic, poate mai scapi de vreo 50 kg :ha:, am lasat catalizatorul, am desfacut deocamdata de la flansa cu suruburi, astept sa imi pun pragurile ca apoi sa o scot in laterala, deocamdata nu stiu pozitia exacta. Sper sa vina zapada mai repede ca sa pot avea timp liber sa lucrez la ea :grin:

 

neee ideea e ca pe mine ma stii pe copilotul meu asemenea deci noi ca echipaj imbracati si cu berea la bord aferenta avem 230 kg deci daca de aici nu avem ce reduce ca masa reducem de la masina :):):)

in legatura cu evacuarea ai dreptate si nu intelegeam dar mi-am dat seama a ta e euro 4 si ai catalizatorul cu flanse prins parca, la mine catalizatorul si intermediara sunt intr-o bucata deaia ziceam de taiat.

in privinta taiatului si scosul pe lateral eu sunt in primele faza sa imi fac o evacuare calumea iar dac anu te grabesti iti voi arata cand va fi gata ce am facut eu si te vei lamuri,in rest parere personala recomand scoaterea pe lateral la capatul pragului adica inainte de roata spate diminuezi si zgomotul si noxele care pot intra accidental in interior.

eu asa vreau sa fac acum ramane sa vad daca se poate sa scot catalizatorul sa ii pun unul racing de la magnaflow plus o toba pentru zgomot toate pe diametru mai mare si sa le scot pe la prag in dreapta inainte de roata spate :)

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

pai asta intentionez si eu sa fac. initial ma gandeam sa scot o toba finala din alea de inox ca la truck-urile americane cu capac deasupra, pe verticala intre portiera din dreapta si roata, dar al dracu rusul a pus busonul de la rezervor :ha:

se poate treage pe la sofer dar e mai complicat. Raman si eu la scosul in laterala inainte de roata spate:wink:

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Nu uitati de site-ul urmator: http://www.ladaniva.co.uk/baxter/NivaMainPage.htm

Gasiti aici solutii tehnice destule, inclusiv pentru rigidizarea prinderii reductorului.

 

mda, tare nenea :wink: si nu a fost zgarcit cu detaliile

, l-am mai citit si eu cand aveam timp

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Intreb aici ca nu gasesc in alta parte,in plus fiind vecini(Neamt) poatenu te superi ca iti poluez topicul si imi raspuzi:care este masa maxima admisa la remorca cu dispozitiv de franare pentru Niva?Si care este masa maxima admisa a masinii?Multumesc anticipat!Stima,Florin!

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Intreb aici ca nu gasesc in alta parte,in plus fiind vecini(Neamt) poatenu te superi ca iti poluez topicul si imi raspuzi:care este masa cu dispozitiv de franare pentru Niva?Si care este masa maxima admisa a masinii?Multumesc anticipat!Stima,Florin!

 

maxima admisa la remorca :400 kg:grin: atat scrie la mine , la cea cu franare ...banuiesc ca se calculeaza

eu trag un peridoc cu barca de 600 - 800 kg si lung de 5,5 m de 5 ani si nu m a orit nimeni pana acum,...dar mai stii!!?

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

la mine scrie asa: - proprie 1285; max aut 1610, deci sarcina max aut325 kg

-remorcabila fara disp de franare 400 kg

- remorcabila cu dispozitiv de franare 1490kg

nu poluezi :)

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Multumesc mult pentru raspuns!Ideea era de a agata o rulota dupa o Niva,insa nu stiam aceste date!

In alta ordine de idei,in zona noastra sunt mecanici priceputi la Niva,sau fiecare pe cont propiu?

Stima,Florin!

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Multumesc mult pentru raspuns!Ideea era de a agata o rulota dupa o Niva,insa nu stiam aceste date!

In alta ordine de idei,in zona noastra sunt mecanici priceputi la Niva,sau fiecare pe cont propiu?

Stima,Florin!

 

nu pot recomanda nimic pt iasi, pe unde am fost mi-au cam dat buleala, deci vorba aia fiecare si-o face cu mana lui:grin:

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

IN REPARATIE ! s-a gasit unu sa vireze fara sa semnalizeze, si ma urcai un pic pe el

va sfatuiesc sa evitati si greselile altora, ca sa nu ajungeti sa beneficiati de asigurarea vinovatului. Parca-i in filme cu prosti, nu stiu de unde sa procure piesele :ha:

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Si, nu iai lasat o urma de Simex pe capota/cupola? Ca sa stie data viitoare sa se fereasca cand vede o masina de teren :ha:. Exact, zile sa faca decontul pentru piese, si dai fuga la Chisinau cu renault si vii cu inca o Natasha in portbagaj. Termin de blindat si eu acusi masina pentru iarna, bullbar teava fata, praguri laterate teava, pe spate am carligul, dar parca ar merge o bara rotunda de jur imprejur ca deh.... si dupa let it snow!!! :daisazacaji5:

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Si, nu iai lasat o urma de Simex pe capota/cupola? Ca sa stie data viitoare sa se fereasca cand vede o masina de teren :ha:. Exact, zile sa faca decontul pentru piese, si dai fuga la Chisinau cu renault si vii cu inca o Natasha in portbagaj. Termin de blindat si eu acusi masina pentru iarna, bullbar teava fata, praguri laterate teava, pe spate am carligul, dar parca ar merge o bara rotunda de jur imprejur ca deh.... si dupa let it snow!!! :daisazacaji5:

 

si o imbraci si intr o perna pneumatica sa maresti sigurata pt pietoni :ha:

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Eventual vreo 2-3 tepuse pe capota, ca sa fiu sigur ca raman acolo, si nu ii scap cumva doamne fereste pe sub masina, mai fac alte trasnai. :grin:

 

sa batem in lemn de vre un cosmar desta !!!!

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

si o imbraci si intr o perna pneumatica sa maresti sigurata pt pietoni :ha:

 

s-a primit acceptul de plata, si cu numerele de contact oferite de mine:ha:sper ca in max 2 sapt sa ruleze din nou:banana

- intre timp achizitionai niste flanse de 5 cm, care suprapuse peste jantele de aroi cu et-5, ca dea efectul scontat, nu numai la ruperea de rulmenti:ha:

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

:bannana din nou pe 4 roti, amortizoare spate mai inalte pe gaz + flanse de 5 cm de Al si .... pe offroad :grin:

 

540254_574169955933260_1528080584_n.jpg.8d844cce715432939b7f2285f1d4253b.jpg10072_574169949266594_537899148_n.jpg.d8ecd5297786366e01621fa0ad391b83.jpg62142_574167972600125_867751361_n.jpg.f231377b169e65db173f7bcb9225f723.jpg416871_574167969266792_2105163942_n.jpg.5b510400205722e34945ffd3cf2d0efc.jpg525019_574167309266858_1113051543_n.jpg.200fdd19f76500d32187f66889a19977.jpg548684_574169732599949_273060650_n.jpg.e190f8f3478ba6a438fecb4b7a1d0bd5.jpg

 

Bafta si un Craciun Fericit, alaturi de cei dragi voua

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Foarte tare dane, bine ai revenit cu Natasha pe drumuri.

Poate facem vreo activitate duminica, ca sfarsit de an, macar sa ne intalnim la un ceai/ vin fiert daca nu miscam rotile pe undeva.

 

Zilele astea anunt si restul baietilor. :2dr

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

:bannana din nou pe 4 roti, amortizoare spate mai inalte pe gaz + flanse de 5 cm de Al si .... pe offroad :grin:

 

[ATTACH=CONFIG]161747[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161748[/ATTACH]

 

Bafta si un Craciun Fericit, alaturi de cei dragi voua

 

Sarbatori fericite si tie si tuturor :)

foarte frumos imi place ce vad :) apropo nu ai montat troloiul?:) ca nu il vad pe acolo pe nicaieri :)

Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

Sarbatori fericite si tie si tuturor :)

foarte frumos imi place ce vad :) apropo nu ai montat troloiul?:) ca nu il vad pe acolo pe nicaieri :)

 

cand sa-l pun Karol, sambata am scos-o din service, eram disperat sa o conduc dupa 2 luni de lipsa....

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

cand sa-l pun Karol, sambata am scos-o din service, eram disperat sa o conduc dupa 2 luni de lipsa....

 

te cred :)

lasa ca acum de sarbatori daca ai timp il montezi tu :) si apropo barele alea de pe spate care tineau bara spate arata urat tare :)

ori le scoti parerea mea :) ori le mai scurtezi si pui bara pe ele ca tare urat arata asa.

apropo eu cu ele asa ca tine am reusit sa indoi fusta aia de la haion la o coborare de pe un mal mai inalt :)dupa le-am eliminat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

 

- Cam lunguta perioada in care nu am mai facut nimic pe la masina, deci nici de relatat pe forum. Dar ca urmare a accentuarii problemelor, in ceea ce priveste galgaitul la relanti a motorului, cat si pierdere din putere atunci cand ti-e lumea mai draga(in buza dealului :ha1), am hotarat sa trag o fuga la Chisinau sa ii fac o diagnoza.

- Zis si facut, am facut programare si plecai ieri, am ajuns acolo pe la 9.00am. s-au strans pe langa masina vreo 4 insi(nu neaparat ca masina iesea clar in evidenta:grin:, ci pentru ca unul era seful de service, doi cu diagnoza nu vorbeau romana, si unul traducea:ha1)

- In 5min s-a stabilit ca nu prea am compresie la motor, au adus apoi un soi de manometru,(e prima data cand vad cum se masoara compresia), si il pun pe rand in locul bujiei la fiecare piston. Concluzia: DEZASTRU. In loc de presiune 12...13+,la mine arata P1-pres 6;P2-pres 11;P3-pres 4;P4-pres 9.

Verdictul analizei: CHIULASA

- Evident ca m-am albit la fata. Dupa ce imi facusem calculul financiar pt combustibilul necesar ca sa ajung inapoi acasa, imi mai ramasesera cam 600 lei, din care trebuia platita si diagnoza(cam 30 lei). Am discutat cu alti mecanici cu care am stabilit ca teoretic piese +manopera ma incadrez in suma de 570 lei.

- Deci la ora 9.30 am dat drumul la treaba(retineti ora, pt ca o sa aveti o surpriza cam cat a durat).

-- dupa desfacerea capacului chiulasei, prima constatare neluata in calcul: un inel de pe rampa comuna de ulei rupt. Mentionez ca cica s-ar mai fi umblat la chiulasa in trecut. CAUZA:strangerea in mod inegal, de catre un "mecanic"de pe la noi, a valvelor hidraulice(daca nu stiati se strang cu cheia dinamometrica la forta de 2daN, iar astia chiar au folosit acea cheie:wink:) 10052013(006).thumb.jpg.3a0120b1cc01fe6b65304da97efd5e24.jpg

-- s-a desfacut si chiulasa, iar ca si constatari: bucati sarite din supape10052013(002).thumb.jpg.d809299dd43d070d807f26b4ad67a6a6.jpg

-- o saiba de sub arcul unei supape de admisie rupta

-- semeringurile supapalor uzate

-- scaunele supapelor mancate(au fost rectificate manual cu o freza)10052013(001).thumb.jpg.15a45c3d9152027d58e548ed4e068749.jpg

- Ce mi s-a parut f smecher in operatiunile lor, e ca dupa ce au montat tot pe chiulasa, au testat etansietatea lor cu o substanta penetranta10052013(009).thumb.jpg.f40d510760c7fbf4dae26d73f8573e08.jpg Dupa primul test supapa de evacuare de la pistonul 1 scapa, au desfacut din nou acea supapa, au frezat din nou scaunul, au montat, si au facut iar testul pe respectiva supapa10052013(010).thumb.jpg.047973ea8a6aaf9bb46406d9c3ff3292.jpg

- Mi s-au parut chestii rudimentare dar cu efect, lucruri pe care mecanica de pe la noi din tara le-a cam uitat...

-- la asamblarea pe masina, alta buba: tot "mecanicul" ala de a mai umblat la chiulasa, a strans una din valvele hidraulice de la pistonul 4 sub un unghi diferit , facandui alt filet in carcasa chiulasei si asigurandui o pozitie diferita culbutorului respectiv(de fapt asa si-a dat si seama de anomalie, nu erau aliniati culbutorii). S-a trecut la rectificarea filetului cu un tarod(ceea ce a lungit timpul de lucru cu 30min)10052013(015).thumb.jpg.caf592683626091a7890c8ad60dd7555.jpg

-- s-au aliniat apoi prin invartirea mecanica a vibrochenului , concomitent cu alinierea culbutorilor10052013(016).thumb.jpg.297ae5a116a3ca9e152b59615b8d9d8d.jpg

- S-au montat apoi restul garniturilor, capacelor, s-a pus inapoi antigelul , facut aerisirea. Treaba s-a terminat la ora 14.00. Deci timp de lucru 4.30 ore.(un timp bun, zic eu). Ca sa nu mai spun de pretul total al reparatiei

 

- diagnoza

- supape

- semeringuri supape

- saiba metalica

- garnitura chiulasa

- garnitura capac chiulasa

- garnitura evacuare

- garnitura galerie

- schimbat o bujie care nu mergea

- piesa rupta de la rampa ulei(am gasit dupa multe telefoane doar partea rupta, caci se vinde complet)

- manopera

total 597 lei

 

 

Iar rezultatul........de nerecunoscut. Toarce acum Natasha intr-un mare fel in care nu speram sa o faca vreodata.

Abia astept sa vad in teren cum se traduce asta:grin:

 

P.S.: o alta chestie interesanta, in ceea ce priveste profesionalismul mecanicului, ar fi ca nu are permis de conducere, in schimb a ascultat cum se aude cutia si grupurile si a spus ca deocamdata sunt ok, nu par sa aiba uzura. Pentru ca il intrebasem daca sa vin alta data si sa fac un RK la cutie/diferential/grupuri. Dar se pare ca oamenii acolo au ramas cinstiti, si nu s-au ingramadit sa mai puna mana pe ceva bani spunand ca : "da trebuie desfacute si verificate"

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use