Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.


bogdan_g
 Share

Recommended Posts

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

sub acelati titlu...

IMG00948-20120408-2113.thumb.jpg.c6f5ba8f36e7bfb51c94cd64ece094a7.jpg ... am mers de cateva ori cu unul din asta, la doftana... venea de la ont.

.

.

... si ca sa pastrez registrul, diesel (cel mai mare motor diesel este fabricat de Sulzer si are 109000 cp).

astea ... au ceva mai putin :grin: , sunt insa 'varfurile'

IMG00978-20120409-1632.thumb.jpg.e1f6f685b9a83fd94c3c551cf82bb799.jpg

IMG00942-20120408-2058.thumb.jpg.a63a80fbfa501c9b13d1df3c9c609152.jpg

 

<later edit>

de la Sulzer, noi avem licenta pentru fabricarea motorului montat pe locomotiva 060DA la Craiova, prezentata anterior.

motorul, 12LDA28, era fabricat la resita (UCM) si avea 2100 cp.

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

... scriu aici, desi sunt sigur ca puteam sa o fac oriunde si nu suparam pe nimeni ...

293474911_goguconstantinescu.jpg.dc01963dd7b7d10bb9fe63d973fc5aaf.jpg Gogu Constantinescu (sursa: compendium.ro)

 

inventator roman, cunoscut noua datorita "convertizorului de cuplu" sau schimbatorul de viteze automat, dar cu mai bine de 100 de brevete inregistrate. nu vreu sa intru in eu in detalii, poate cititi voi despre el.

 

<later edit>

la 30 iunie 1925 s-au realizat primele demonstratii publice ale locomotivei actionate prin intermediul convertizorului de cuplu inventat de Gogu Constantinescu...

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

revin la abur ...

 

si evident, la seria 6x, foarte simpla dealtfel, adica 60,61,62 si 64, unde, numai 60 era 'diferita' ...

adica aceasta:

br60-mm.jpg.17a5d23db0c0ee21641985fdf57ac95e.jpgBR60

poreclita "Mickey Mouse" datorita formei carenajului si culorii gri, masina a apartinut cailor ferate Lubeck-Buchener -LBE, si facea legatura intre Hamburg si Lubeck. a fost fabricata in 1935 de Henschel (3 buc.) si putea atinge 120 Km/h, cu doua vagoane supraetajate, echipate cu post de conducere, astfel operand si "invers" (push-pull)

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

trebuia sa prezin BR62-ul, insa, in cutia in care ma asteptam sa-l gasesc era cu totul si cu totul altceva ...

din ce am regasit acolo, merita cateva cuvinte si o poza doua aceasta:

IMG01005-20120418-1944.thumb.jpg.70a52e1f8c348d56ebafd5294205e5be.jpg G10 K.P.E.V. (1910-1925)

IMG01002-20120418-1943.thumb.jpg.0f50783905fb46bab6860c680216576f.jpg

IMG01000-20120418-1942.thumb.jpg.f986c3b58fe402e089c3320bf2544d80.jpg

 

<later edit>

am uitat cuvintele ...

(la DRG, epoca II = BR57)

 

deci, Prussian G10 inmatriculata K.P.E.V. epoca I (Königlich Preußischen Eisenbahn-Verwaltung). o masina formata din combinatia reusita dintre transmisia si valvele unei Prussian T16 si cazanul unei P8, folosita pentru tractarea trenurilor grele de marfa pe liniile principale. datorita flexibilitati precum si faptului ca avea o greutate pe osie mai mica la aceeasi putere decat 'sora' G8 (BR55) a fost des folosita si ca tractiune pentru trenurile de calatori.

 

Formula axelor: E h2

Putere maxima: 809kW

Viteza max: 60km/h

Greutate, 76,6t

Greutate aderenta, 76,6t

Greutate pe osie: 15,3t

Diametru roata motoare: 1,400mm

Nr. cilindrii: 2

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

50 Standard locomotive (Einheitslok)

52 52 Wartime locomotive (Kriegslok)

52_70 Saxon IIIb

53 53_0 Prussian G4.2

53_3 Prussian G4.3

53_6–7 Saxon V V

53_8 Württemberg Fc

53_10 Oldenburg G 4.2

53_70–71 Prussian G 3

53_76 Prussian G 4.1

53_80 Bavarian C IV Zw

53_80–81 Bavarian C IV Vbd

53_82 Saxon V

53_83 Württemberg F2

53_85 Baden VII a1…17 and VII c1

 

54 54_0 Prussian G 5.1

54_2–3 Prussian G 5.2

54_6 Prussian G 5.3

54_8–10 Prussian G 5.4 and G 5.5

54_12 Mecklenburg G 5.4

54_13 Bavarian C VI

54_14 Bavarian G 3/4 N

54_15–17 Bavarian G 3/4 H

 

55 55_0–6 Prussian G 7.1

55_7–13 Prussian G 7.2

55_16–22 Prussian G 8

55_23–24 Prussian G 9

55_25–56 Prussian G 8.1

55_57 Mecklenburg G 7.2

55_58 Mecklenburg G 8.1

55_59 Palatine G 5

55_60 Saxon I V

55_62 Oldenburg G 7.1

55_72 Palatine G 4I

 

56 56_0 Prussian G 7.3

56_1 Prussian G 8.3

56_2 Mecklenburg G 7.3 DRG rebuild

56_4 Bavarian G 4/5 N

56_5 Saxon IX V

56_6 Saxon IX HV

56_7 Baden VIII e1–5

Baden VIII e6–8

56_8–11 Bavarian G 4/5 H

56_20–29 Prussian G 8.2, Oldenburg G 8.2 and DRG-built G 8.2

 

57 57_0 Saxon XI V

57_1 Saxon XI H

57_2 Saxon XI HV

57_3 Württemberg H

57_4 Württemberg Hh

57_5 Bavarian G 5/5

57_10–35 Prussian G 10

 

58 58_0 Prussian G 12.1

58_1 Saxon XIII H (1917 version)

58_2–3 Baden G 12.1–7

58_4 Saxon XIII H (1919 version)

58_5 Württemberg G 12

58_10–21 Prussian G 12

 

59 59_0 Württemberg K

 

<later edit>

seria 5 completa ...

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

IMG01006-20120419-1122.thumb.jpg.7688f41ca3ad7a56cacf091f1356838e.jpgBR71

 

sau altfel spus Prussian T5.1, fabricata de Henschel din 1895 pana in 1905.

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Sa ma ierti daca ma insinuez in romanul tau fluviu, dar mi-e greu sa nu o fac. Supun atentiei tale 2 exemplare doar un pic mai mari pe care le-am admirat deunazi in depoul de langa casa socrilor mei. Iti spun ceva?

 

DSC_0779.JPG.dd4c311d5d888cdb2c549dce5565f2bf.JPG DSC_0777.JPG.f04ca480aabd50bed7fa69e10aa22c67.JPG

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

din partea mea, cu cea mai mare placere.

 

despre masini ... extraordinare. prima, Prussian S10, adica BR17 la DRG, era o bijuterie ... avea 4 cilidrii si mergea bine la tractiune rapida pasageri, consuma insa cam mult... initial a fost construita de Schwartzkopff, dar proiectul a fost pus in practica si in alte fabrici. se poate ca cea din poza, sa fie facuta la Malaxa. a doua, sunt sigur ca este facuta la Resita, dintr-o T14 (formula asta a rotilor 2-8-2t se regaseste la BR86 si BR93, si nu "seamana deloc") dar nu stiu exact ce este. (nu sunt un expert in tractiunea cu abur romaneasca, fiind, deloc reprezentata la scara mea...ma documentez si revin cu detaliile). modelele originale S10 si T14 le am si eu in colectie si le voi prezenta pe fiecare la un moment dat.

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

inca o data ...foarte frumoase (la CFR circulau cu numerele inscrise pe placi de bronz mari vopsite rosu cu alb, rotile aveau bandoul vopsit in alb, ...erau decorate cu inele de alama pe cazan ...)

prima masina fotografiata de @f_zoltan este 230.214, iar a doua 40.001

 

<later edit>

 

sunt functionale.

 

am si eu un link (...foarte rau) cu depoul petrosani unde se mai vede si un BR52 (cred)

http://www.youtube.com/watch?v=Il5UTfuqnns

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

si pentru ca am pomenit iarasi de BR52 (seria 150 la CFR)

am adaugat un link cu un tren de poveste ... tras de BR52. (merita vazut pana la capat, nu dureaza mult si vedeti exact o masina ... )

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

IMG01017-20120419-1128.thumb.jpg.2bbbbe054303c33483475ba138f7d90d.jpg BR74 (DB, epoca III, dar sper ca intr-un viitor sa o reinmatriculez DRG)

 

Prussian T11, a fost construita prin 1903 -1910 de Borsig si Union, fiind evoluata dintr-o mai veche 9.3, cu rolul de a inlocui ceva masini de tip tanc de la Berlin Stadthbahn. in 1910 productia este schimbata cu T12, aceasta fiind o varianta mai economica (supraincalzita ... este un fel de 'turbo' la motoare cu explozie).

 

Arenjamentul axelor: 1'C n2t

Lungime: 11,190 mm

Greutate totala: 62.3 t

Greutate aderenta: 47.4 t

Greutate pe osie: 16.0 t

Viteza maxima: 80Km/h ('iuteala maxima' la CFR)

Putere: 382kW

Diametru roata motoare: 1,500 mm

Diametru roata alergatoare: 1,000 mm

Numar cilindrii: 2

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Stii de ce detii majoritatea postarilor ?

...

Pen'c restu' e ocupati cu ochii mari pe detalii , mult timp ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

imi cer scuze pentru calitatea pozelor.

<later edit>

 

pentru a lumina un pic imaginea numerotarii masinilor la DRG:

 

01–19: locomotive trenuri 'Expres'

20–39: locomotive trenuri 'Pasageri'

40–59: locomotive trenuri 'Marfuri'

60–79: locomotive tanc trenuri 'Pasageri'

80–96: locomotive tanc trenuri 'Marfuri'

97: locomotive cremaliera

98: locomotive linii secundare

99: locomotive linie ingusta

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

am pomenit despre ele ceva mai devreme, adica S10 si T14

IMG00958-20120409-1552.thumb.jpg.f5d6edf030c497f103cce46894880b29.jpg BR 17

IMG00960-20120409-1553.thumb.jpg.03376c3f0bfc76ceeaa9bf9f2abf7024.jpg

... si evident

IMG01014-20120419-1128.thumb.jpg.0d54097a18bf327162e34cccd036a44a.jpg BR 93

<later edit>

masinile care au si 'vulturul' inscriptionat imi plac x2...

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

ma intorc la detalii...

...o alta componenta importanta a planselor (machete, diorame, etc.), este prezenta 'detaliilor functionale' la scara de lucru. in cazul de fata, felinarul de directie, care indica pozitia macazului (directa sau abatuta)

 

m1.thumb.jpg.3824b81c95b08945445692da6b86186f.jpg

m2.thumb.jpg.e2cc914494f1b85cc264f94782854d1c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

mea culpa ... (asa cum spuneam, tractiunea cu abur CFR nu este punctul meu forte)

cele doua locomotive fotografiate de @f_zoltan in depoul petrosani:

 

214a1.pdf

214a.pdf

 

40d1.pdf

40d2.pdf

 

 

(nu este vorba de S10, adica BR17 ... ci de P8, adica acesta:

IMG01028-20120424-1758.thumb.jpg.c8dee2e771a8e8eed0a24ed38216a80b.jpg BR 38

IMG01029-20120424-1759.thumb.jpg.f26c5999a321427db3c7e3bb1e981681.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

ma joc (nu este, necesar si) suficient cu ele :grin:

vis-a-vis de documentare... si eu multumesc D-lui Bellu Radu pentru lucrarea "Romania 'Locomotive cu abur 1854 - 2003'"

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

fiind 'angrenat' intr-o discutie despre roti, undeva in paginile forumului, mi-am adus aminte de o alta personalitate: jpg_VictorValcovici_jp_jpg.e02bb8fbcc7ec521a4ec8d4e840eab57.jpg Victor Valcovici (sursa: fmi.unibuc.ro)

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

ultima din seria de P-uri... BR 39 adica P10

IMG01042-20120502-1916.thumb.jpg.7a010005daf29afdb042f4d798c29896.jpg

construita de Borsig pentru tractiune trrenuri calatori expres (rapide si grele) in zone deluroase. interesant la masina asta este ca transmisia se face pe osia 2.

 

Aranjamentul axelor: 1'D1' h3

Lungime: 22,890 mm

Greutate: 110,4 t

Greutate aderenta: 75,7 t

Greutate pe osie: 19,4 t

Viteza maxima: 110 Km/h

Numar cilindrii: 3

 

<later edit>

dupa cum bine se vede, si aceasta este inmatriculata DB epoca III ...sper ca intr-un viitor (nu foarte indepartat, imi doresc deasemenea) sa ajunga asa cum ii statea cel mai bine ...

Edited by bogdan_g
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use