f_zoltan Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Acum am realizat si eu .... "O lume in miniatura" a implinit un an. Fain an! Tot inainte! Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 2, 2013 Author Share Posted March 2, 2013 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. mergem, in ritmul lent al aburului. <later edit> multumesc pentru aprecieri Edited March 3, 2013 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. pasul 3. controlul Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. BR 42 dupa anexarea austrei la Reich-ul german (1938) era nevoie de o locomotiva puterica pentru trenuri grele, dar, cu o greutate pe osie mai mica decat impresionanta clasa 44 (20 t/osie) existenta. asa apare 42, folosindu-se de sasiul seriei 50 si cazanul seriei 44, cu tuburi ceva mai scurte (300 mm). a fost ultimul proiect executat in timp de pace... condiatia a fost: 1600 t la remorcare, 60 Km/h in plan si 20 Km/h la panta de 7 ‰, cu aceeasi greutate.... (inseamna ceva ...). trebuiau sa fie fabricata in toate uzinele mari existente, avand in vedere ca initial comanda a avut peste 8000 de unitati, dar nu a fost asa ... (Krauss-Maffei si Borsig nu au mai avut dreptul de a le fabrica fiind obligati sa faca arme de foc) Lungime peste tampoane: 23 m Greutate: 96.6 t Greutate aderenta: 85.5 t Greutate pe osie: 17.5 t Viteza maxima: 80 Km/h Putere: 1325 kW Diametru roata: 1400 mm Nr. cilindri: 2 Presiune la cazan: 16 bar Edited March 7, 2013 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. cea mai tare chestie ... trenurile mele sunt influentate de feonul neveste-mii Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. de nervi (daca la un uscator de par au facut ca orga de lumini, ma intreb ce se intampla daca dadea cu aspiratorul...), am hotarat sa mai prezint o masina: BR50 Lungime peste tampoane: 22.90 m Greutate: 86.9 t Greutate aderenta: 75.3 t Greutate pe osie: 15.2 t Viteza maxima: 80 Km/h Diametru roata: 1400 mm Nr. cilindri: 2 Presiune la cazan: 16 bar la pas ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. avand si mecanic: zic eu ca e bine sa-l cunosteti si pe seful de gara: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ei bine ...da. am scapat si de parazitii generati de motoare electrice mari. (aspiratorul e ceva de nedescris...) imi pare rau ca nu sunt langa santier (colectie) si nu am nimic sa va prezint. am sa ma revansez de maine ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 31, 2013 Author Share Posted March 31, 2013 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. pt ca la ea (DT1) ma gandeam, fotograf: Herbert Ortner am sa spun acum cateva vorbe despre masina: a fost fabricata de Florisdorf in Austria pt BBO (liniile ferate austriece) care, dupa anexarea austriei la germania (1938), a devenit BR71.5. in principiu este o locomotiva cu aburi de tip tender care are insa si un compartiment pt bagaje, iar scopul principal era tractarea trenurilor usoare pe liniile secundare. Formula axelor: 1B1 Lungime: 11,2 m Viteza max: 100 km/h Greutate: 44,8 t Diametru roata motoare: 1,45 m Nr. cilindrii: 2 Greutate aderenta: nu este cunoscuta Putere maxima: nu este cunoscuta Data intrarii în serviciu: 1935 la BBO <later edit> modelul la scara arata mai bine decat cea din poza ...:) Edited March 31, 2013 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. cum spuneam ... BR71.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ma invart in jurul seriei 7... spuneam la un moment dat ca trebuia sa incep prezentarea colectiei de aburoase cu BR75... pentru ca o am de mult (de prin '80 si ceva ...)si este o masina frumoasa, de care ma leaga multe amintiri... [ATTACH=CONFIG]175060[/ATTACH] despre ea fiind vorba. ma gandesc sa va arat si una ceva mai moderna, aceeasi BR75, productie 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. 9 mai 1945 - sfarsitul razboiului sau mai exact, semnarea actului de capitulare neconditionata a germaniei ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Si declararea independentei Romaniei la 1877, in anii in care incepea sa apara si la noi civilizatia industriala ale caror simboluri sunt trenurile pe care ni le prezinti aici. :) Iar maine ar fi normal sa sarbatorim 147 de ani de la urcarea pe tron a acelui rege care a facut asta posibila. Dar ce mai e normal? Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Si declararea independentei Romaniei la 1877, in anii in care incepea sa apara si la noi civilizatia industriala ale caror simboluri sunt trenurile pe care ni le prezinti aici. :) Iar maine ar fi normal sa sarbatorim 147 de ani de la urcarea pe tron a acelui rege care a facut asta posibila. Dar ce mai e normal? Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. @f_zoltan, adevarat... numai ca atunci eram pe calendarul vechi. oricum, felicitari si Doamne ajuta-ne. respect, bogdan Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ...numai ca atunci eram pe calendarul vechi... intre lulian si gregorian sunt 13 zile diferenta, iar la noi trecerea la gregorian a fost prin 192siceva ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. nu am mai scris nimic despre trenuri ... (locomotive) ... imi pare rau, dar, ma revansez acum. am revizualizat modelele prezentate aici si am realizat ca nu am spus pt seria 9x, desi masinile (locomotive tanc) sunt foarte frumoase si au fost utilizate pe linii (Suhl-Schleusingen , Boppard-Simmering, Ilmenau-Schleusingende) care eu sunt interesat. masinile clasei au avut in plan (si si-au indeplinit misiunea cu succes...) tractarea trenurilor cu mase de 1800t la viteza de 40Km/h. prima care "mi-a cazut in mana" ... BR94 a fost fabricata intre 1913-1924 intr-o serie destul de mare (1236 de bucati). modelul de mai sus este o varianta imbunatatita a lui T16. Lungimea peste tampoane: 12.660 mm Masă: 84,9 t Greutate aderenta: 84,9 t Sarcina pe osie : 17,0 t Viteza maxima: 40 km/h Diametru roata motoare: 1.350 mm Numărul de cilindri: 2 Diametrul cilindrului: 610 mm Edited May 15, 2013 by bogdan_g 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. tot de la seria 9x ... mai adaug una in prezentare. este vorba despre BR92, o masina frumoasa (nu cred ca exista locomotiva cu aburi urata...) si extrem de potenta pt varsta ei, cu o istorie extrem de controversata. prototipul a fost fabricat in 1907 ca urmare a necesitatilor crescute pt manevra trenurilor si tractiune pe linii secundare, pt care modelele Badische VIIa si Xa nu mai faceau fata. (modelul prezentat este Badische Xb). a fost fabricata de Maffei (desi cum spuneam mai sus are o istorie controversata... conceptul de motor cu abur umed venind de la Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe ... iar primele experimente cu motorul acesta, Badische VIIId, au fost facute de Hagans.) masinile trebuieau sa traga un tren de 720 tone cu o viteza de 45 km/h si un tren de 100 de tone pe o panta de 20 la mie cu 35 km/h... BR92 Lungimea peste tampoane: 10.650 mm Masă: 58,10 t Greutate aderenta: 58,10 t Sarcina pe osie: 14,5 t Viteza maxima: 45 km/h avea rezervoare de apa T de 7mc si 2,5 t de carbune Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Mai sa fie, ce frumoase sunt! Si mai sunt si fotografiate in asa fel incat sa fie puse in valoare! Cumva va trebui sa te intalnesc... esti prea de tot :) Pe de alta parte, am avut bucuria sa vad ca ceea ce la noi e doar la inceputuri, pe afara a devenit afacere. La noi a venit cate un austriac sa repuna in functiune un trenulet, o mocanita. In zona Esztergom doua cai ferate industriale au fost preluate de comunitatile locale si transformate in obiective de interes turistic. 8 km de cale ferata construita pentru uz forestier, care serpuieste in mijlocul unei superbe paduri de foioase (rezervatie naturala) sunt parcursi de o mocanita diesel cu 2-3 vagoane in circa 40 de minute. Poate-s copil, dar m-am bucurat de fiecare clipa a plimbarii... Calea ferata a fost construita la capat de secol XIX pentru uz forestier, o portiune a ei este acum "monument industrial". Reconditionarea a fost facuta in parte cu bani de la guvernul lor, dar totul depinde acum de o mana de pasionati locali, si chiar sunt pasionati. M-a amuzat sa aflu ca am calatorit cu vagoane care au avut la baza platforme de transport lemn. Cand ma gandesc la mocanitele din zona mea care au disparut, desi au fost parte a zonei pentru cam un secol, ma doare sufletul. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. banuiesc ca este vorba de Hocevar ... :) cat despre poze... imi pare rau pt calitatea lor. la un moment dat am sa le fac niste poze cum trebuie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Pai pe mine tocmai calitatea pozelor m-a incantat :) Sunt perfecte asa. Nu cred ca are legatura cu Georg Hocevar, sunt liniile Börzsöny-Nagyirtáspuszta si de Kismaros-Királyrét reiinoite in 2010 cu finantare guvernamentala si operate de localnici. Prima linie e cea care am si testat-o, si a fost cale ferata forestiera, a doua e operata de aceeasi comunitate locala si e pe partea opusa a muntelui. Asta a deservit candva o cariera de piatra. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. o alta masina interesanta din serie este BR95 sau altfel spus Magdeburg T20. supranumita clasa animal (performantele sunt spectaculoase), a fost proiectata pt a inlocui tractiunea pe liniile foarte grele pe care functionau masini cu cremaliera fosrte lente si costisitoare din toate punctele de vedere. bineinteles ca a fost facuta de Borsig in 1922 -23. BR95 Formula osiilor: 1E1H2 Lungimea peste tampoane: 15100 mm Masa: 127,4 t Greutate aderenta: 95,3 t Greutate pe osie: 19.1 t Putere: 1.192 kW Viteza maxima: 65 km/h Diametru roata motoare: 1.400 mm Diametru roti alergatoare/purtatoare: 850 mm Edited May 21, 2013 by bogdan_g 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ...Cumva va trebui sa te intalnesc... spune-mi cand ai drum prin bucuresti si vrei sa pierzi ceva timp ... ...Pe de alta parte, am avut bucuria sa vad ca ceea ce la noi e doar la inceputuri, pe afara a devenit afacere. La noi a venit cate un austriac sa repuna in functiune un trenulet, o mocanita. ... de asta am pomenit de Hocevar. nu am citit cu atentie ... intr-o alta ordine de idei, da, liniile inguste (CFI) sunt intodeauna spectaculoase (sau poate asa le vad eu), prin prisma industriilor pe care le deserveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. in mod normal trebuia sa urmeze 96 si 98, dar am sa aman prezentarea lor, sunt doua masini aparte ... pana atunci va arat un DW (automotor) masina apare la inceputul secolului XX, cand, se cauta o alternativa economica pt tractiunea trenurilor de persoane. interesant la acest model este cazanul (normal ... este o locomotiva cu aburi), montat vertical. Formula axelor: A1 Putere maxima: 59 kW Viteza max: 60 km/h Greutate: 24,5 t Greutate aderenta: 14,5 t Lungime: 11,61 m Diametru roata motoare: 1,00 m Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Obisnuit cu automotoarele diesel si electrice, nici nu mi-am inchipuit ca au aparut de fapt in era aburului. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts