bogdan_g Posted June 8, 2012 Author Share Posted June 8, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. da, este intradevar frumoasa ('aduce' un pic cu cele care circulau la CFR), desi la model se putea mai mult ... (parti din transmisie sunt din plastic, are ceva bazoreliefuri, ma rog ... "d'ale mele"), calitatile ei sunt altele... (sistem de fum dinamic, sincronizat la cilindrii) este "ultima locomotiva cu aburi", fabricata in 1957 de Krupp pentru linii expres (vroiau sa inlocuiasca mai vechile BR01 si BR03) insa, lumea se schimbase... , liniile electrificate fiind cele care dominau europa, vremea masinilor cu aburi se terminase... ramane-n urma lor un nor de fum ... dupa mine au gresit din start cu masina asta, greutatea pe osie depaseste majoritatea standardelor de linie ale vremurilor, avea probleme la cilindrii,nu se racea cum trebuie...dar, repet, este ultima locomotiva cu aburi... BR10 Aranjamentul rotilor: 4-6-2 Greutate: 119.9 t Greutate aderenta: 64.7 t Greutate pe osie: 22.4 t Diametru roata motoare: 2000 mm Diametru roata purtatoate/alergatoare: 1000 mm Viteza maxima: 160Km/h Putere: 1840kW Edited June 8, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Putere: 1840kW Fac comparatie cu Veyron care poarta la el 1000 CP oblu inutil. Aici sunt cam 2500 de caluti, utili 100% (la vremea lor). Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted June 16, 2012 Author Share Posted June 16, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... si ceva instalatii Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted June 23, 2012 Author Share Posted June 23, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. o alta masina interesanta este Br 85. fabricata in '32 -'32 de Henschel, cu o formula a osiilor 2-10-2, orientata clar spre putere ... :D. avea 1100kW si ii folosea cu succes sa impinga sau sa traga trenuri ale caror locomotive nu faceau fata..., pe anumite sectoare de linie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Prima chestie care m-a fascinat la locomotivele cu aburi a fost paianjenisul de tevi. Se vede si in machetele tale chestia asta. In lipsa unei imagini live a machetelor tale cred ca o sa trag o fuga pana in depou sa mai vad locomotivele de acolo. Ce fain ar fi sa fie un muzeu al lor aici... Cred ca Petrosaniul a fost unul din ultimele locuri din tara unde locomotivele cu aburi au mai fost in serviciu activ. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted June 24, 2012 Author Share Posted June 24, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. daca ai timp si vrei sa le vezi, te astept pe la mine cand ai drum prin bucuresti. sper cat de curand sa am si "ceva" soft, gata, pentru automatizari si functionare in regim automat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted June 25, 2012 Author Share Posted June 25, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. probe ... asta apropo de paianjenis actionare macaz si felinar circuit 1 'tractiune' circuit 1 'tractiune' ...intr-un final fiecare circuit 1 va fi alimentat independent prin intermediul unor filtre cu rol esential la automatizarea plansei... Edited June 25, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Nebunie curata! Apropo, multam'de invitatie, il inviti pe dracu' la tine, ma opresc sa ma "joc" si nu mai scapi =)) Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... il inviti pe dracu' la tine, ma opresc sa ma "joc" si nu mai scapi =)) nu-i problema, mai am cativa cu abonament ... si mai mici si mai mari :) Edited July 1, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ultima masina (locomotiva) prezentata, BR 85 adica, merita si ea cateva cuvinte-n plus ... cum spuneam, cu o formula a osiilor 2-10-2, diametru roata motoare de 1400mm, 3 cilindrii si 14 bar presiune la cazan, avea toate atuurile sa-si indeplineasca rolul. pe sectoarele de linii grele (in general m-tii. padurea neagra) unde nu facea fata tractiunea ordinara se baga la innaintare cate-o astfel de masina ... viteza nu era punctul ei forte, drept pentru care utilizarea s-a rezumat la ce spuneam mai sus. ... masinile mergeau (sa pornesti o locomotiva cu aburi ... dureaza 2 zile ... ) adica aveau perioada de serviciu de 2-3 saptamani, la foc continuu, fiind pregatite de lucru si alimentate constant cu apa, carbune, nisip si evident factorul uman ... a fost inlocuita de BR44, ceva mai economica ...:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Habar nu aveam ca poate dura atat sa dai "start engine" la o locomotiva. Acum ca ai zis, pare logic, sa creezi cantitatea de aburi care circula in asa ceva nu se face pocnind din degete. Toate locomotivele au nevoie de ordinul asta de marime de timp de pornire? Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ...poate este un pic exagerat 2 zile ... depinde oricum de foarte multe, dar in principiu, dupa cum bine ai spus volumul de apa ce trebuie fiert... :) (la epoca II, se apindea focul cu lemne, o vreme ... dupa care se bagau carbunii si se astepta ... in cazan sunt in general 150 tevi de apa si 50 de fum si o medie de 160 m2 de suprafata incalzita sau ... de incalzit) ...de la 10-12 ore pana la 4-5 ore la cele "moderne" cu arzatoare cu pacura, dar sunt multe de facut oricum pana se ajunge cu "timbru la cazan" adica sa ai presiune sa misti ce este pe acolo (tu ai vazut...) <later edit> la BR 85 aveau de aprins foc pe 15m2 si asta ca sa miste 133.6t de fier ... nu prea se opreau sau ... cu cat se opreau mai rar cu atat era mai bine. repet, desi nimic nu-i statea in cale (57‰ este greu si acum, iar ea "ajuta" la trenuri grele de carbune fara probleme...) au renuntat la "model" datorita "costurilor" in favoarea lui BR44. (cred ca l-am prezentat in posturile anterioare) Edited July 1, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... spun cateva cuvinte despre fluxul din depoul meu ...:) (ma rog, al meu pt ca suntem in 2012... in '40 era peste tot) [ATTACH=CONFIG]144746[/ATTACH] se vad 3 fire(linii) care merg spre podul rotativ care le face legatura cu [ATTACH=CONFIG]144745[/ATTACH] remiza... liniile respective (de fapt 2 dintre ele, a 3-a fiind "de fuga") au instalatii de alimentare cu apa (coloane hidraulice), rampa carbune si nisipar (nisipul era folosit la marirea aderentei...) toate acestea folosesc la utilizarea curenta a masinilor (service-ul si intretinerea sunt o poveste separata) si evident existau in toate statiile de cale ferata. acuma ... locomotiva vine din traseu, ajunge pe liniile cu instalatii unde este alimentata...(dureaza ceva sa incarci ... 5t de apa si 14 de carbune ...nu erau ele chiar goale, insa oricum este mult) urmeaza cursul pe podul rotativ in remiza unde ramane "pornita" asteptand linistita urmatoarea cursa ... periodic (la intervale mai mici sau mai mari, ca deh' modele si modele...) trebuiau "oprite" adica stinse si curatate pe interior (funigine, cenusa ...), altfel, focul trebuie sa arda <later edit> si o poveste frumoasa ... http://www.sdrm.org/faqs/hostling.html Edited July 2, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Super . Daca-mi permiti , intreb si eu - cum stau caramizile in focar ( asezate , zidite cu ceva mortar , agatate in elemente metalice ) ? ...si 'automatic bell ringer- cum vine treaba asta , de ce 'automatic' ? ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. raspund cu placere. buna intrebare, oricum. nu prea sunt caramizi. peretii camerei de foc sunt din metal. aveau "o palma" de caramida undeva in fata camerei, (asezate in suporti metalici), cu rolul de a redirectiona caldura inapoi spre usa (focul are tendinta sa fuga pe tevile de fum si odata cu el si caldura, ori asta inseamna ca incalzesti numai partea din fata a boilerului) care dealtfel, creea mari probleme datorita temperaturilor mari alaturi de gratarul pe care ardea focul. automatic bell ringer ... sunt valve de siguranta ...pentru ca locomotiva cu aburi este o bomba cu ceas. tot ce este pe acolo, in camera de foc, este din cupru, care la 500 °C devine moale si nu mai poate tine nici apa nici foc ... nici fum nici abur... ce sa mai... nu e bine deloc ... si la 500 nu este deloc greu sa ajungi :) <later edit> fluiere Edited July 2, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Multumesc . Aim uacing iu ... ! ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 4, 2012 Author Share Posted July 4, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. o alta "chestie" interesanta (sau cel putin asa cred eu ...) este modul in care mecanicul alege sensul de mers. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Steam_locomotive_work.gif Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 6, 2012 Author Share Posted July 6, 2012 (edited) Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. si daca tot spus cate ceva despre 85 ...cred ca este bine sa le prezint si pr mai micile 80 si 89 BR80 BR89 <later edit> BR80 avea 540kW, iar BR89 intre 29 si 34t greutate aderenta Edited July 7, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 7, 2012 Author Share Posted July 7, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. @cos ... povestea cu "automatic bell..." initial locomotivele aveau un clopot in fata cazanului montat in lagare astfel incat mecanicul tragea de o sfoara care actiona clopotul ... pe masura ce a trecut timpul clopotul a devenit fix miscandu se numai "limba", aceasta fiind actionata de curentul de aer/abur , iar ulterior, au aparut fluierele ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Cam asa ma gindeam si eu ... ( adeq nu ca n-ai avea ce unge la vreun fluier...daca-mi dai o tema impusa ... ma descurc sa pun un gresor si la o cravata ....) Respectele mele . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... intre locomotive si "auto in mediu off road" asemanarea vine tocmai de la roti ... :) in ambele cazuri ele tind sa mearga ideal ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. @cos ... astazi te-am citat cu "gresorul la cravata" respect, bogdan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 24, 2012 Author Share Posted July 24, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. despre BR44 ... (defapt, tot despre BR85 vroiam sa spun cateva cuvinte in plus ...) cum spuneam mai devreme (pe undeva...) a inlocuit, total neeconomica BR85, iar pe liniile care ma intereseaza pe mine, a devenit emblematica. (sunt unele detalii care imaprt clasa 44, daca intereseaza pe cineva ...intru-n detalii). oricum, este interesant ca de acum, 1939, apare o noua "specificatie" in fisa tehnica a masinii, si anume "viteza maxima de mers cu spatele". Formula osiilor: 1'E h3 Putere maxima: 1400Kw Viteza maxima: fata 70 Km/h spate 50Km/h Greutate: 110.2 t Greutate aderenta: 95.9 t Lungime: 22.6m Cilindrii: 3 Diametru roata motoare: 1400mm Diametru roata alergatoare: 850mm acum ... BR85 ... la modelul prezentat (BR85.010) tractiunea (rotile de tractiune) se desfasoara pe o lungime de 8.5cm. ca sa poate rula in curbe stranse (raza de 42cm) fabricantul a taiat sasiul, facandu-l articulat ... o solutie tehnica extrem de simpla pentru o problema extrem de complicata... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Sa inteleg ca nu erau total reversibile actionarile de la tractiune , sau in mersul cu spatele era limitata din distribuitoare ? ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. total reversibile sunt doar masinile moderne (disel, electrice, combinatii dintre cele doua sau altceva) echipate cu post de conducere dublu, in ambele capete, pe boghiuri. acuma ... (hai sa facem un exercitiu de imaginatie, sa calatorim in timp, sa uitam ca exista tot ce avem prin jurul nostru...suntem in 1900) (cumva, la noi mai sunt inca rascoale...) sunt multe "aspecte" care trebuie luate in considerare: in general, transmisia ajunge la osia 2 si de acolo mai departe, in fata la 1 si in spate la 3-4-5 ... apar ceva probleme legate de sincronizare. nu au cutie de viteze ... merg 1: 1 si trebuie sa faca asta si repede si incet. sunt lungi si drepte. masele sunt foarte mari iar asta incurca treaba si mai mult. (sunt doar pentru masina... daca ne mai gandim si la calea ferata si calitatea ei...) acuma ... dupa ce am rezolvat problemele de mai sus, se naste alta ... viteza. (si de aici ... Dumnezeu cu mila... aduc in discutie doar: masa ori viteza la patrat pe doi) in fata au rotile alergatoare cu ril de dirijare a masinii, in spate sunt (in anumite cazuri) purtatoarele care mai "duc" ceva din masina (inchide curba si "prezinta interes" pt vagoane )... daca nu sunt "setate" corespunzator la prima denivelare sau curba sau ... eu stiu ce, nu mai exista control si puterea fara control este degeaba ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts