Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.


bogdan_g
 Share

Recommended Posts

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

ce este interesant la DW ... era operat de un singur mechanic (costuri reduse ...) avea 40 locuri de clasa a 3-a si putea sa traga si doua vagoane, incalzite de acelasi cazan Kittel.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Obisnuit cu automotoarele diesel si electrice, nici nu mi-am inchipuit ca au aparut de fapt in era aburului.

 

in principiu, cam tot ce are roti vine din zona asta ...

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

asa cum am mai spus, imi plac toate locomotivele cu aburi, unele insa, ... sunt exceptionale. BR19, cea care urmeaza este una dintre ele ...

IMG01382-20130531-1807.thumb.jpg.36206389adecb5f35d359c8267f69b8f.jpg

IMG01386-20130531-1809.thumb.jpg.7f1218d697f8bd8d7f5db196c44a72a3.jpg

IMG01387-20130531-1810.thumb.jpg.ac05f3e745dcceb7000cfdf63a9d02c4.jpg

IMG01388-20130531-1810.thumb.jpg.e4ee526a4e4dd022892430bea3faf90b.jpg

IMG01391-20130531-1812.thumb.jpg.1ff920f8717ff79a510774d34bee59c4.jpg

IMG01396-20130531-1814.thumb.jpg.8c10d80a932a1ee39f0ac58a9e72122d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Daca devin obsedat de subiect vei avea niste discutii luuungi ... cu nevasta-mea ... Sa nu te simti vinovat ... iau eu tot asupra mea ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

sa spun si 2-3 cuvinte despre 23 ...

 

desi dimensiunea cazanului este mai mare decat al celui de pe BR38 cu numai 8.5%, puterea generata este cu peste 50% mai mare. prototipul BR23.001 a fost contruit in timpul razboilui (1941) in fabricile Schichau folosind acelasi cazan ca al clasei 50 dezvoltat in paralel.

 

Formula axelor: 1 C 1

Putere maxima: 1310 kW

Viteza max: 110 km/h ( 85 km/h cu spatele)

Greutate: 82,8 t

Greutate aderenta: 56 t

Lungime: 21,32 m

Diametru roata motoare: 1,75 m

Diametru roata alergatoare/purtatoare: 1 m

Nr cilindri: 2

 

<le>

in general masinile nu aveau marchiza inchisa sau protectie contra curentului de aer la tender, acesta fiind un motiv in plus pt viteza scazuta la mers cu spatele. la modelul in cauza se pot observa aceste protectii.

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

... incalzite de acelasi cazan Kittel.

 

spun asta in sensul ca trenurile de persoane aveau in compunere un vagon special, in care era instalat un cazan, destinat incalzirii trenului.

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Intrebare oarecum paralela ( cred... ) : care e distanta minima/maxima intre buzele rotilor boghiului de CFF de 740 mm ?

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

nu stiu prea multe despre cff, insa oricum cred ca este o variabila in functie de linie si/sau boghiu.

ma interesez

 

<le>

 

la scara 1:87 H0 (h zero) liniile cu ecartament ingust sunt reprezentate prin modele H0e si H0m , practic carcasa modelului este la scara iar sasiul este de la scarile mai mici (12mm si 9mm)

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

legat de boghiuri ... (tot de la epoca ii)

IMG01430-20130824-1208.thumb.jpg.36f749857b753e69e7a9ac3a95fdf046.jpg

 

(scuzati incarcatura. inca nu este vopsita)

 

Incarcatura e Sd.Kfz. 7/1 cu tun antiaerin de 2cm Flakvierling38, cvadruplu

Edited by f_zoltan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

Fascinante tunurile alea pe sina. Acum sunt rachetele, dar la tehnologia de atunci cred ca era ceva incredibil sa vezi cum trage un asemenea monstru. Era lor a fost in timpul primului razboi mondial, dar cred ca numarul lor era atat de mic ca le puteau numara pe degete. Chestia asta are un aer de Jules Verne.

Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

de la pamant la luna sau 20000 de leghe sub mari ?

 

intredevar, tunurile pe sina au fost uzitate cu precadere in primul razboi mondial ... in timpul celui de al 2 -lea au ajuns prea tarziu pe fronturi ... (ma rog, ... depinde de pe care parte a baricadei privesti). cert este ca si in wwi si wwii au existat tot felul de trenuri blindate care circulau pe liniile din europa, iar eu incerc sa le adun cu tot cu povestile lor.

modelul prezentat anterior este un tun al aliatilor, de calibru 340mm (st. chamond, se numea el) de origine franceza, inca neterminat. am sa-l prezint la final (poate si o poveste a lui) si ma gandesc ca atunci impresia va fi alta.

.

.

.

 

varfuri ale tehnologiei militare in timpul wwii -> submarinul si racheta v2. vom ajunge si acolo :)

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

tot din seria 'tunuri si cale ferata':

IMG01439-20130829-1758.thumb.jpg.c3f9429d23e2e7bde4700a491f85b5fc.jpg

in pozitie de tragere:

IMG01437-20130829-1757.thumb.jpg.94776b4f3e71b551f3f97a42129ca853.jpg

 

Incarcatura: tun Bofors de 40mm

Edited by f_zoltan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

...semisenilatele ... pasiunea mea din frageda copilarie , care a surprins multi maistri militari ... inca activa ... la orice marime ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

adevarul este ca au un farmec aparte ...jumatate roti jumatate senila.

hai sa spunem si cateceva despre ele:

 

vehicule de razboi cu acoperire pt diferite aplicatii. sonderkraftfahrzeug sau pe scurt Sd.Kfz.

au fost Sd.Kfz. 2, 4, 6, 7, 10, 11, 250, fabricate de aceleasi uzine ca si locomotivele dealtfel ... :):) , Hanomag, Krauss-Maffei, Breda ori Bussing NAG sau, de ce nu, chiar Daimler-Benz. ma rog, exista un amendament, si anume motorul sau motoarele(puteau avea 1 sau 2), in sensul ca erau fabricate in general de Maybach...

 

ultima (mai sunt cateva in primele pagini, prezente si pe teritoriul tarii noastre in timpul wwii) este un Sd.Kfz.6, de 9 tone cu 14 locuri de transport personal si autonomie de 300 Km on- si 150 Km off-road.

 

<le>

cu numai 12.7cp/tona, 'vehicule speciale motorizate' -urile, carau trupe, asa cum spuneam mai sus, trageau temutele tunuri antiaeriene de 3.8cm (seria 18/36, 37/43, din care 37 si 43 au fost si autopurtate avand echipaj de 7 oameni+munitie...), adica 2.4-3 tone in plus sau, mai tarziu, tunurile bofors de 40mm. (cel din post #168)

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

am in colectie si:

IMG01453-20130910-0855.thumb.jpg.0b8e42222483c490dd94a5471f883c30.jpg Sd.Kfz. 251/1

 

se poate spune ca seria 250 a fost cea mai raspandita dintre toate, fiind platforma de baza pentru diferite echipari din wehrmacht. 251, varianta lunga, cu blindaj complet. diviziile de infanterie mecanizate din romania au avut in dotare astfel de transportoare intre '39-'44, fabricate de hannomag cu motoare HL42 (maybach).

 

caracterul de off-roader al semisenilatului este regasit la toata seria de Sd.Kfz. -uri, iar in principal pastreaza raportul de 12si ceva tone pe calputere, 50km/h si 300km/on-onroad, /2 off-road autonomie.

Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

deseori, in componenta trenurilor militare apareau astfel de vagoane:

IMG01460-20130913-0856.thumb.jpg.e25d488911335f9eb416af705ce41691.jpgspecial pt transport acizi

 

(pompierii si divizia au mai fost prezentati ... )

 

<le>

astazi este ziua pompierilor militari

Edited by bogdan_g
Link to comment
Share on other sites

Re: O lume in miniatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat.

 

tot la militare ... :)

IMG01464-20130913-1721.thumb.jpg.581f095a1e27a7a9b54e0d11d3fd996b.jpg Sd.Kfz.184

sau altfel spus elefantul.

 

de fapt, initial s-a numit ferdinand (dupa numele producatorului sau, si anume porsche) si a fost proiectat ca vanator de tancuri (schwerer panzerjager). aici povestea este un pic mai complicata, cateva tancuri conduse bine pot provoca pagube imense, iar nemtii stiau bine asta... (pana in '42 nu au avut asa ceva), urmare, a aparut proiectul asta. ... ... ... esec total. fara nicio gluma.

 

de ce cred eu (nu numai) ca este interesanta "masinaria" asta ?

in primul rand, era din viitor:), avea propulsie electrica, tun de 88mm si blindaj inclinat, conditii( cel putin in proiect), ce trebuiau sa-i asigure avantaje majore in lupta. (hitler era prieten bun cu porsche). trebuia sa poata sa distruga tinta inainte de a intra in raza ei de actiune... nu prea a fost asa, dar, pana la urma, cu ceva modificari (noroc cu inginerii lui henschel si motoarle maybach) a iesit acesta.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use