Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Snorkel-ul ... da sau nu ?


Guest koala
 Share

Recommended Posts

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

stim cu totii ca aerul este un amestec de gaze, deci este comprimabil, DAR voi chiar aveti impresia ca mergand cu snorkelul orientat inspre inainte obtineti aer comprimat in admisie ??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Pai, nu stiu, ca nu-s mecanic si recunosc ca nu ma pricep, scuze! Dupa tonul exprimarii tale, deduc ca nu se intampla nimic, pe de alta parte... vad ca unii au diverse problemute, care pot avea sau nu legatura cu jucaria! Prefer sa intreb, in loc sa schimb piese prin motor.Deci, e de bine cu snorkel?

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

In manual scrie sa-l intorci spre inapoi in caz de ninsoare sau la mersul prin padure ca sa eviti sa-l agati prin crengi. Dupa comportamentul un pic ciudat cu el orientat inainte, si pentru ca a trebuit sa merg pe ninsoare, eu l-am intors din nou spre inapoi. In afara de faptul ca se aude suierand la accelerari (dar numai cu geamul deschis) masina se comporta absolut normal. Eu nu il mai orientez spre inainte pana nu gasesc un raspuns la comportamentul putin ciudat explicat mai sus. In rest, numai de bine, e cu siguranta o investitie buna daca vrei ca motorul sa respire mai bine, ca sa nu mai vorbim de trecerile prin apa daca e cazul... Momentan eu am lasat descoperit orificiul de 1mm diametru din carcasa filtrului de aer pe unde se scurgea inainte apa ce ajungea in filtru, si acolo o sa adaptez o supapa de cauciuc care era pe tubulatura originala ca sa se poata scurge orice picatura de apa ajunsa accidental in carcasa filtrului (la spalatorie, etc).

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Diferente sesizabile nu, oricum am facut doar 6-700 km de cand il am, si in conditii de iarna. Eu tin tot timpul ac-ul pornit, vara-iarna, ambele zone, nu opresc motorul daca stau undeva doar 5-10 min, deci nu cu prea multa economie. Mi se pare ca "trage" mai bine de cand am snorkel, asta cu siguranta, si diferenta se simte si mai bine cu el orientat in "fata".

 

...am pus intre timp grila mai "deasa" si... l-am intors iar in "fata", sa vedem ce zice, poate a fost doar o intamplare comportamentul "ciudat". Pozele sunt facute pe intuneric, sper sa se vada ceva.

Edited by Tavi D.
adaugare poze
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Asta cu supraalimentarea dinamica o s-o vedeti doar la masinile de formula 1, unde priza de aer este special proiectata sa forteze umplerea cilindrilor la viteza - asta de cand s-a interzis folosirea turbinelor si compresoarelor pe motoare - in mod normal cilindrii se umplu atmosferic (adica diferenta de presiune intre cilindru si aerul atmosferic pe timpul de admisie duce la umplerea cilindrului cu aer). Ei obtin astfel o admisie marita de aer, implicit si oxigen + mai mult combustibil = POWER..

 

Acolo unde exista o modalitate de supraalimentare exista si mecanismul de evitare al "overboost"-ului - fie prin geometrie variabila, fie prin "blow off valve" etc.

 

Deci nu va ganditi ca excesul de aer datorat presiunii dinamice ar putea fi folosit in motoarele voastre, pentru ca pana acolo trece prin mecanismul de reglare al presiunii de admisie.

... BRAKES ARE FOR PUSSIES !..
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

...am pus intre timp grila mai "deasa" si... l-am intors iar in "fata", sa vedem ce zice, poate a fost doar o intamplare comportamentul "ciudat". Pozele sunt facute pe intuneric, sper sa se vada ceva.

 

Cu grilajul ala ai obturat mai bine de 50% din suprafata. Sa nu te miri, daca o sa ai un consum, de o sa ti se produca virtej in rezervor, ca la scurgerea din vana de baie. Motorului, pt. un bun randament, trebuie sa-i dai cit mai mult aer, nu sa-l strangulezi. Si asa, cu snorkel ii scade putin randamentul (in comparatie "cu fara"), din cauza lungimii in plus pe care o are de parcurs aerul, de aceea orice ajutor, cit de mic, cum ar fi de ex. indreptarea spre fata a Ramair-ului, orificii cit mai mari, aer rece, etc., e binevenita.

 

Nu-ti mai bate capul cu frunzele si gongile. Alea se opresc in filtrul de aer, care, cu snorkel sau fara, tot trebuie schimbat.

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Cu grilajul ala ai obturat mai bine de 50% din suprafata. Sa nu te miri, daca o sa ai un consum, de o sa ti se produca virtej in rezervor, ca la scurgerea din vana de baie. Motorului, pt. un bun randament, trebuie sa-i dai cit mai mult aer, nu sa-l strangulezi. Si asa, cu snorkel ii scade putin randamentul (in comparatie "cu fara"), din cauza lungimii in plus pe care o are de parcurs aerul, de aceea orice ajutor, cit de mic, cum ar fi de ex. indreptarea spre fata a Ramair-ului, orificii cit mai mari, aer rece, etc., e binevenita.

 

Nu-ti mai bate capul cu frunzele si gongile. Alea se opresc in filtrul de aer, care, cu snorkel sau fara, tot trebuie schimbat.

 

Nu stiu ce sa zic, nu am simtit diferenta cu grilajul, o sa vad la consum, si daca e nevoie o dau jos, dar n-as crede, cu el orientat inapoi nu a consumat mai mult decat de obicei, in schimb merge mai bine. Vreau in continuare sa vad daca mai apare acea oscilare de turatie in sarcina cu el orientat in fata, aia era de fapt problema mea.

 

In ultimele zile am observat o mica "schimbare" in bine, zic eu: daca o "forjez" in vitezele 1-2-3 nu mai scoate la fel de mult fum ca inainte de a avea snorkel, aproape deloc chiar, inainte daca trageam de ea pana pe la 3000-3500 rot/min lasam un norisor negru in spate...:grin: si motorina tot aia e, nu am schimbat furnizorul.

Edited by Tavi D.
observatie
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

In ultimele zile am observat o mica "schimbare" in bine, zic eu: daca o "forjez" in vitezele 1-2-3 nu mai scoate la fel de mult fum ca inainte de a avea snorkel, aproape deloc chiar, inainte daca trageam de ea pana pe la 3000-3500 rot/min lasam un norisor negru in spate...:grin: si motorina tot aia e, nu am schimbat furnizorul.

 

e de la altceva, nu de la snorkel.

patrolator are dreptate, snorkelul este o sarcina in plus pt. motor, se modifica gazodinamica.

cei de la Dacia, cand au montat motorul F8Q (diesel-ul) pe papuc, au facut un bosaj la capota motorului, pentru a incapea filtrul de aer in pozitia originala conform proiectului motorului, tocmai din acest motiv, ar fi trebuit sa modifice prea multe din cauza gazodinamicii, daca ar fi relocat filtrul de aer.

pe noi nu ne deranjeaza, este pus pt. offroad si nu acuza nimeni cele cateva procente in plus la consum, cauzate de snorkel.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

da si nu.

Tipii de la Dacia, au facut REUSE, adica au salvat bani, pentru ca orice modificare costa multi, multi bani. Nu pot sa trag concluzia ca daca vroiau nu gaseau o solutie mai buna. A fost mai simplu/ieftin sa taie capota, si sa puna plasticul ala.

Se modifica gazodinamica, traseul este mai lung, DAR, aerul care intra prin snorkel este mai bogat in oxigen. De ce? Sa mai spus inainte, Pentru ca este rece. E mai rece, e mai dens, are mai multe bule din alea mici la care le zice atomi, in acelasi volum. Din alea doar o cincime ard. restu nu.

Nu stiu in ce masura este semnificativ efectul de comprimare, care apare la viteze mari. Sunt totusi constient ca si designul tubului si mai ales coturile sunt importante. Si temperatura aerului in tub. Daca e cald, e mai putin vascos, "aluneca" mai bine.

Daca tubul snorkeulului trece pe linga elemente fierbinti si incalzeste aerul, nu ai facut nimic.

Si comparatia trebuie sa se faca tinand cont si de solutia "stock" Daca designul original a fost eficient, nu te poti astepta la miracole. Daca insa a fost prost, atunci da, teoretic ar trebui sa simti efecte pozitive.

 

Mai de graba as spune ca patrolator are dreptate ca snorkelu e sarcina pentru motor in mod indirect, datorita cresterii rezistentei aerodinamice a caroseriei. Se modifica coeficientul de forma. "Gura" snorkelului se poate imagina a fi o parasuta. Care este forma cu cea mai mare rezistenta aerodinamica. Dar si tubul in sine, rupe fileurile de aer de pe partea respectiva, si creaza turbioane pe partea in care este montat, creand un profil aerodinamic asimetric. Chiar vroiam sa intreb daca la viteze mari nu "trage volanu" pe partea cu snorkelu?. Deoarece rezistenta la inaintare creste cu patratul vitezei, la viteze mari ma astept la efecte interesante. Poate cineva sa confirme?

 

Pe de alta parte la cat de aerodinamice sunt in general "dulapurile" de off road, toata teoria mea ar putea sa cada.

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

La cat sunt de aerodinamice masinile astea nu cred ca snorkelul influenteaza in vreun fel. Eu nu am simtit absolut nimic, nici macar la viteze mari, nici macar zgomot, oricum ar fi fost orientat. In schimb am simtit ca de la 100 la 140km/h am ajuns mult mai usor decat cand nu-l aveam, si asta cu el orientat "in fata".

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

putina presiune pe gura lui , orientat in fata , ......e de bine .....

 

cele cateva grade mai reci pe care le trage prin snorkel si nu dintre contraaripi incinse ( mai ales vara)..... e de bine....

 

ca ai in permanenta filtrul mai curat ...... e de bine ....

 

ca nu iei apa in motor ...... e de bine

 

ca scutesti bani frumosi prin schimbarea filtrului mai rar ....e de bine ...

 

ca iti poti baga in el toate terminatiile ( aerisirile puntilor .cutiei ,etc ) ... e de bine ....

 

 

ca mai da si bine in poze :y..... e de fff bine ....

 

faptul ca ( nevasta , concubina, prietena ) nu va crede ca asa ceva poate sa coste si 15 mil .... e de bine ....

cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Va atasez un scan de la instructiunile de montaj ale unui snorkel AirFlow montat pe un Terrano II.

De observat, in partea de jos a paginii, atentionarea ca rulajul la viteze de peste 25km/h cu capul snorkelului intors invers ........ poate strica motorul!

 

Oaaa, iar s-a stricat treaba cu atasatul pozelor............ Cum fac?

Edited by nissan4x4
atasare poze

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

De observat, in partea de jos a paginii, atentionarea ca rulajul la viteze de peste 25km/h cu capul snorkelului intors invers ........ poate strica motorul!

 

Normal...; e ca la pistolul de vopsit...; curentul de aer creeaza un vacuum (la gura de absorbtie), care tinde sa absoarba aerul din tub, iar motorul se "lupta" sa-si traga pe acolo aer.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

O intrebare ce poate parea ciudata.La spalatorie ce faceti?Ii trageti o punga in cap in caz ca tipu de acolo da dovada de prea mult zel si baga apa pe tub,apa care se opreste in filtrul de aer.

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

O intrebare ce poate parea ciudata.La spalatorie ce faceti?Ii trageti o punga in cap in caz ca tipu de acolo da dovada de prea mult zel si baga apa pe tub,apa care se opreste in filtrul de aer.

 

E suficient sa tii minte si sa ii spui aluia care spala masina sa nu dea cu apa pe-acolo. Altfel o sa auzi celebra fraza cu "v-am spalat si esapamentul ala".

 

Sau speli singur masina ;)

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

O intrebare ce poate parea ciudata.La spalatorie ce faceti?Ii trageti o punga in cap in caz ca tipu de acolo da dovada de prea mult zel si baga apa pe tub,apa care se opreste in filtrul de aer.

:off

 

:ha:

Numai ca-ti baga un pic de apa in "snorkel", sa-i tragi tipului de la spalatorie o punga pe cap, sa-l asfixiezi?:uameni

 

ON TOPIC:

De ce ar baga apa in tub? Pai atunci ar baga si in esapament si in alte "gauri" deschise. Mutantul ala inseamna ca e prea prost ca sa spele masini. In loc sa le spele, le umple:grin:.

Dar chiar daca intra apa, nu se intimpla mare lucru. De obicei carcasa filtrului are drenaj.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

:off

 

:ha:

Numai ca-ti baga un pic de apa in "snorkel", sa-i tragi tipului de la spalatorie o punga pe cap, sa-l asfixiezi?:uameni

 

ON TOPIC:

De ce ar baga apa in tub? Pai atunci ar baga si in esapament si in alte "gauri" deschise. Mutantul ala inseamna ca e prea prost ca sa spele masini. In loc sa le spele, le umple:grin:.

Dar chiar daca intra apa, nu se intimpla mare lucru. De obicei carcasa filtrului are drenaj.

 

 

 

 

 

 

Cam genul ala de oameni lucreaza pe la noi prin spalatorii.Si nu ar face-o din rea vointa dar atit il duce capul.:uameni Miine desfac filtrul de aer sa vad acea supapa......daca o mai fi pe acolo

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

1661536598_Fotografie0422(Large).thumb.jpg.c37e581b5e77eca2c5017d1b3219bd7d.jpgm-am snorkelizat si eu ,pun o poza cu gura prin care tragea aer inainte linga ..gura snorkelului.ca o fi traseul mai lung la snorkel,dar cand ii dau turatii la motor,nu mai scoate fum negru si se accelereaza mai usor,deci DA snorkel.de fapt n-am vazut pe nimeni aci sa zica nu..snorkel.urmeaza sa-l montez si pe v6Fotografie0424.thumb.jpg.da514c32fcd86972d0ab535530082382.jpg

Edited by cormosilviu
Link to comment
Share on other sites

Re: Snorkel-ul ... da sau nu ?

 

Salutare

 

Nu am inca snorkel dar pentru JK iaca o idee de otel pe care o vor pune in practica si AEV se pare.

 

http://www.riverraider.com/store/index.php?route=product/product&product_id=149

 

Dupa cum vedeti e dupa un model militar de pe Humvie-uri.

 

Sfarsit de saptamana placut!

:x

Ionut

2009 JKU, 2.8 CRD, NSG370, Rapoarte 3:73, Blocant Spate, Fox 2.0 & JKS 2.5", ARB Deluxe, Warn M8000, ASFIR 4x4, 9X17 MickeyThomson II, GY Duractrac

http://www.jeepromania.ro

Link to comment
Share on other sites

Snorkel Discovery 3

 

Am tot citit pe forum care sunt avantajele si dezavantajele montarii unui snorkel dar sincer nu sunt total lamurit.

Eu vrea sa montez unul pe discovery, va rog cei care au asa ceva pe masina sa- mi spune care este comportamentul lui la viteza ( vibratii/zgomot ?) si cum se comporta in conditii de ninsoare/viscol si ploaie. Mentionez faptul ca rulez acolo unde imi este permis si cu viteza constanta de peste 140/150 km/h.

Pot aparea probleme la nivel de circulat in tara sau in afara tarii d.p.d.v legislativ - protectia pietonilor spre exemplu.

Stiu ca pot schimba capul original de snorkel cu spre expl cel pe care voi l-ati numit "de tractor" dar este pe cat de practic pe atat de inestetic.Aveti alte sugestii?

Multumesc.

Edited by Cristi S
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use