Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum sa evitam plata taxei auto


Max
 Share

Recommended Posts

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

... o noua taxa....pe centrala termica

Pai asta asa, ca sa ne aliniem la standardele occidentale. In Germania, de exemplu, este un lux sa ai centrala termica individuala. Pe cand in Romania, toti nesimtitii si-au pus centrala! Pai nu se poate asa, tovarasi! :daisazacaji5:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

taxa pe centrala termica nu e noua. doar ca au tot aminat-o. taxa pe mortii-masii o platim, ca doar se duc donatii din banii publici catre bor(itura).

astept cu interes alegerile ca sa vad drumul pe care o iau: ramin sau plec. balanta inclina puternic care plecare... din ce in ce mai puternic. :cr pina la urma viata nu e asa de lunga si merita s-o traiesti frumos.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Daca vrei sa-ti fac o profetie, iti zic ca vor "iesi" pesedeii la putere, mai ales ca acum l-au scos de la bulau pe marele Bombonel, lumina democratiei dambovitene. Vor incepe iar sa se "sinucida" procurori si oameni de afaceri, care au o viata fericita si se afla in plina ascensiune profesionala, dar brusc se gandesc ca mai bine sa sara de undeva, cu un bilet de adio pregatit cu atentie. Ne vom intoarce la modul mafiot de guvernare de pana in 2004, si se vor comite tot felul de abuzuri, pentru ca POT.

Dar macar poate ca asa ii va ajunge si romanului cutitul la os, ca pana acum s-a tot "descurcat". Sa-l vad de acum incolo... :(

Mortii ma-sii de viata! Sa ajungi sa-ti rezolvi problemele prin tari straine, ca la tine in tara nu poti! Acum astept sa-mi iasa masina de la vecinii nostri... Ce-am ajuns! In curand vom merge pe la vecini si ca sa facem pipi!

Sper sa nu dau vreodata nas in nas cu vreunul din "venerabilii" nostri conducatori cu sortulete, ca nu bag mana in foc ca ma mai pot abtine sa nu-i belesc! :ang4

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

si...din 2004 pana acum...cine au fost la putere?

aceiasi mafioti...inca nu s-a inteles ca toti sunt o apa si un pamat....si ca cel mai bun politiciam...e un politician mort?:mrgreen:

 

ontopic....solutia din vecini pana acum e cea mai buna...din toate pct de vedere

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Salut! :)

 

Stie cineva sau a inscris cineva masina pe timbrul de mediu, prin proces in instanta? dar prin evitarea platii timbrului nu prin plata lui si apoi solicitarea de recuperare a banilor.

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

nu stiu cat e de adevara dar am auzit in treacat la stiri ca de la anul ca fi taxa pe poluare anuala adica sub forma de impozit ( sau in loc de? ) , deci nu vei mai plati timbul de mediu la inmatriculare ci vei plati anual in functie de norma euro ...ceva ca si in germania , unde sunt orase unde nu ai ce cauta cu masini euro 2 de exemplu....astia is nebuni

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

nu stiu cat e de adevara dar am auzit in treacat la stiri ca de la anul ca fi taxa pe poluare anuala adica sub forma de impozit ( sau in loc de? ) , deci nu vei mai plati timbul de mediu la inmatriculare ci vei plati anual in functie de norma euro ...ceva ca si in germania , unde sunt orase unde nu ai ce cauta cu masini euro 2 de exemplu....astia is nebuni

 

:ha::ha::ha: si nu mai platesti 1500EUR la inmatriculare ci 1000eur/an :ha::ha::ha:

 

rezidenta in alta tara si nu mai platesti nici o taxa aici.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Pai ar fi o idee glorioasa . Asta ar insemna ca aceia care au platit deja timbrul de mediu , nu vor mai plati in veci noul impozit. Pana la urma , poate e de bine :ha: . Exista niste legi care interzic dubla impozitare. Ar fi greu sa le modifice pe toate ca sa incazeze si un nou impozit , si sa ramana si cu cel platit deja per total pe tot agregatul .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Pai ar fi o idee glorioasa . Asta ar insemna ca aceia care au platit deja timbrul de mediu , nu vor mai plati in veci noul impozit. Pana la urma , poate e de bine :ha: . Exista niste legi care interzic dubla impozitare. Ar fi greu sa le modifice pe toate ca sa incazeze si un nou impozit , si sa ramana si cu cel platit deja per total pe tot agregatul .

 

pai nu au mult de modificat : taxa de inmatriculare o modifica gen italia in taxa de radiere 500 euro de cate ori vinzi o masina , iar impozitul il vor calcula ca si in germania dupa norma euro , de ce crezi ca nemtii dau aproape gratis masinile vechi , nu pt ca nu sunt functionale ci pt ca platesc exagerat dupa ele...eu stau acum in cumpana si nu stiu ce sa imi iau am vrut patrol pana la urma dar la ce taxe anunta astia , nu multumesc , prefer sa bag banii in benzina decat in taxe :(

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

:ha::ha::ha: si nu mai platesti 1500EUR la inmatriculare ci 1000eur/an :ha::ha::ha:

 

rezidenta in alta tara si nu mai platesti nici o taxa aici.

 

stai linistit ca in tari civilizate ,taxele te cam omoara;) anglia ,germania,austria,tarile nordice....au salarii mari dar si taxele sunt exagerat de mari, cel putin mie asa mi s-au parut in tarile respective...nu ma refer la tari bananiere unde vorba iai " cu 2 lei iei cate vrei" la noi nu taxele sunt mari ci salariile sunt extrem de mici....

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

stai linistit ca in tari civilizate ,taxele te cam omoara;) anglia ,germania,austria,tarile nordice....au salarii mari dar si taxele sunt exagerat de mari, cel putin mie asa mi s-au parut in tarile respective...nu ma refer la tari bananiere unde vorba iai " cu 2 lei iei cate vrei" la noi nu taxele sunt mari ci salariile sunt extrem de mici....

 

sa definim mare:

 

800 de lire dintr-un salariu de 40.000 de lire pe an e acceptabil. inseamna 2%

2000 de lei dintr-un salariu de 20.000 pe an e innaceptabil. inseamna 10%

 

la asta adaugi si taxele de drum + asigurare = +1000lei /an deja de duci in 15% din salariu doar masina fara benzina. ai 2 masini - lasi circa 25% din salariu doar pentru masina. daca platesti si o taxa de inmatriculare de 1500eur deja ai lasat 60% din salariul anual la stat. din ce mai traiesti?

 

ca sa vezi nivelul, nu te raporta la sume, raporteaza-te la venitul anual si la suma ramasa dupa ce platesti taxele si impozitele. noi raminem cu circa 75%, ei ramin cu 90%. pune-l pe englez sa dea 10.000 lire/an pentru masina si sa vezi revolutie instant.

 

si la noi mai este un aspect: spagile si statul la cozi (care tot in bani se traduce). pe ele nu le-am luat in calcul. englezul in aia 800 de lire merge legal cu masina. tu in 3000 de lei nu.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Ce n-am inteles eu si ce nu pot intelege,este cum se face caclulul pe cilindreea la masina.Am vazut ca pentru taxa de mediu si pt timbrul de mediu se baza pe o oarecare ecuatie,dar! Cum se ajunge sa platesti pt un motor de pana in 2000cc aproximativ 200 lei impozit pe an si pt un motor de 3500 sau mai mare,cateva mii de lei? Care-i baza de calcul si de ce?Adica,cu cat la suta polueaza un autoturism care are un motor mai mare de 2000cc(ex),sa justifice diferenta de impozitare.Si mai am o intrebare:Camioanele Roman,basculantele si care or mai fi ele,la care nu mai vezi drumul daca sunt inaintea ta,alea cum se impoziteaza si cum trec de RAR?

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Tax disk in UK - asta include toate taxele? mai putin asigurarea? :grin:

 

camioanele alea fac parte din lumea transportatorilor, care au alte conditii. ei, spre deosebire de noi, daca ameninta cu greva e nasol. guvernul ii crede in stare.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Calculul ministrei Mediului Rovana Plumb(nume cu referinta la benzina),cum a ajuns ca o Dacie noneuro,sa plateasca mai putin timbrul de mediu,fata de o masina cu aceeasi cilindree,dar cu o norma euro,oarecare?Cum poti departaja o masina dupa normele de poluare,in conditile in care,poate o masina din 2009,cu norma de poluare euro 5,cu motorul varza,polueaza mai mult decat una in mintile ei,fiind euro 3,doar dupa anul de fabricatie?:wtf1:

Vorbeste unul,care a platit 3500E pe o taxa,care ar trebui sa o recuperez in 5 ani(pt ca asa am platit si eu taxa,in 5 an....i:fr2 )

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Salutare,

 

Principiul dupa care se aseaza orice taxa este "cum sa jumulesti gasca de cat mai multe pene fara sa tipe".

 

La noi se pleaca de la:

- trebe cat mai multi bani la buget ca nu ajung sa iti ia 40% impozit (16% impozit venit+ 24% tva) - nu uitati ca pentru pensii, sanatate transporturi se platesc separat (CAS, CASS, accize combustibil)

- exista lobby puternic pentru protectia "industriei auto nationale"

- amarasteanul roman e sarac si conduce un harb vechi si cu motor mic (vechime medie auto in Ro e pe la 12 ani)

- amarasteanul roman sarac e baza la vot (ai tineri multi au plecat iar restul pot fi convinsi ca nu merita sa voteze)

- romanul in general e chitit pe ideea "sa moara si capra vecinului"

 

=> Concluzia : impozitele anuale auto se stabilesc:

a) sa ii jumuleasca pe amarastenii votanti dar nu cat sa puste mamaliga

b) sa ii rupa la maxim pe toti ceilalti ca aia oricum nu voteaza PLUS ca se poate arata la amarasteni ca "Guvernul ia de la cei bogati, tu-le muma'n cur de 'oti care are bani sa isi ia GIP". Mai frumos spus pe vremea lui Boc "sa planga aia cu Q7"

 

Noua propunere de cod fiscal arata ca foamea de bani e in crestere si se justifica riscul de a supara amarestenii -deci se maresc impozitele la motoarele mici si se reduc la cele mari (care oricum mare parte sunt in Bulgaria sau Autoutilitare".

 

Acum cu privire la taxa de poluare / timbru mediu samd: ea a pornit de la dorinta de a proteja Dacia / Daewoo / Ford (dupa revolutie nu puteai inmatricula masini mai vechi de 8 ani, apoi dupa 2007 au aparut diversele forme ale taxei actuale). Intre timp Dacia s-a consolat ca vinde 80% la export dar in continuare e lobby puternic in toata europa de producatorii auto pentru taxarea masinilor vechi si programe rabla sa cumpere oamenii masini noi.

 

La noi s-a dat liber la motoare mici, benzina si euro2 maxim in ideea sa isi permita tot amarasteanul o masina de 1000 EUR. Astia oricum nu au bani de al mai ieftin Logan. DAR s-a dat in cap la EUR3, EUR4 caci aici sunt masini de 3-5000 EUR si astea fac concurenta la Logan. Cat despre motoare mari samd - da-i dracu ca astia's pasionati si se descurca ei.

 

Cred ca din foame de bani s-ar dorii inlocuirea taxei de poluare la inmatriculare cu taxa anuala dar aici lovesti tare in amarasteni.... deocamdata e prea mare riscul politic.

 

Spor

 

Robert

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Calculul ministrei Mediului Rovana Plumb(nume cu referinta la benzina),cum a ajuns ca o Dacie noneuro,sa plateasca mai putin timbrul de mediu,fata de o masina cu aceeasi cilindree,dar cu o norma euro,oarecare?Cum poti departaja o masina dupa normele de poluare,in conditile in care,poate o masina din 2009,cu norma de poluare euro 5,cu motorul varza,polueaza mai mult decat una in mintile ei,fiind euro 3,doar dupa anul de fabricatie?:wtf1:

Vorbeste unul,care a platit 3500E pe o taxa,care ar trebui sa o recuperez in 5 ani(pt ca asa am platit si eu taxa,in 5 an....i:fr2 )

 

Se pregateste o actiune in numele mai multor persoane la CEDO impotriva HG care faciliteaza statul sa ne returneze banii pe taxa in 5 ani. Cunosc avocata care pregateste actiunea,daca sunt doritori pot pune la dispozitie datele de contact ale ei.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Ca sa nu exista dubii cu privire la ce taxa discutam , este vorba despre timbrul de mediu sau despre taxa de prima inmatriculare ?

Taxa de prima inmatriculare este avantajos sa fie recuperata doar cu conditia ca masina sa se fi devalorizat mult si taxa de prima inmatriculare sa fi fost foarte mare . Daca masina are inca valoare si se recupereaza taxa de prima inmatriculare , la vanzare acesteia va fi supusa taxarii cu noul timbru de mediu. Intrucat este evident ca pentru a vinde masina , proprietarul va trebui sa lase din pret valoarea timbrului pentru a ajunge la pretul de piata , nicidecum cumparatorul care nu va cumpara la pretul pietei o masina la care mai are de platit taxe suplimentare la inmatriculare, nu este nici un castig .

Este importanta sa se demareze actiuni la CEDO , cu privire la oprirea aplicarii timbrului de mediu si a da inapoi sumele platite celor care au fost deja taxati .

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Oare se misca ceva?

Birul lui Tariceanu in vremea lui Ponta.[/b][/b] Justitia UE: Noul sistem incalca dreptul romanilor la rambursarea efectiva a Taxei Auto incorect incasate. Guvernul s-a scutit singur de plata dobanzilor

de Claudiu Zamfir HotNews.ro

Miercuri, 15 octombrie 2014, 19:41 Economie | Auto

 

Taxa auto a fost si motiv de mitinguri in 2008

Taxa auto a fost si motiv de mitinguri in 2008

Foto: Agerpres

Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis miercuri ca sistemul instituit de Guvernul Ponta in 2013, de returnare a taxei auto ilegale din 2008, nu respecta dreptul legitim al cetatenilor romani de a-si primi banii inapoi. Decizia justitiei europene, data in cazul unui sibian, ar putea lovi in ordonanta emisa anul trecut de Guvernul Ponta, prin care s-a instituit timbrul de mediu si s-a dispus restituirea taxei auto percepute printr-o ordonanta a Guvernului Tariceanu. Autoritatile romane spun, insa, ca decizia CJUE nu loveste timbrul lui Ponta, ci numai sistemul de restituire a taxei lui Tariceanu.

 

In anul 2009, Ilie Nicula, din judetul Sibiu, a cumparat o masina second hand din Germania si, pentru inmatricularea in Romania, a platit o taxa de poluare de 5.153 lei, in temeiul articolului 4 din OUG nr. 50/2008, emisa de Guvernul Tariceanu, pentru instituirea taxei auto.

 

In 2010 si 2011, in alte spete, justitia europeana a spulberat taxa lui Tariceanu, ca fiind discriminatorie fata de masinile la mana a doua din strainatate.

 

"Curtea a constatat ca aplicarea dispozitiilor OUG nr. 50/2008, indiferent de versiunea acesteia, avea ca efect faptul ca vehiculele de ocazie importate si caracterizate printr-o vechime si o uzura importante erau supuse unei taxe care se putea apropia de 30% din valoarea lor de piata", arata CJUE.

 

Curtea Europeana a concluzionat ca taxa auto din 2008 descuraja punerea in circulatie a unor vehicule de ocazie cumparate din alte state membre, fara a-i descuraja insa pe cumparatori sa ia masini la fel de vechi si uzate din Romania.

 

Asa ca Guvernul Ponta s-a vazut nevoit sa emita, anul trecut, OUG 9/2013, prin care returna oamenilor taxa perceputa ilegal, dar instituia una noua, sub forma timbrului de mediu, aplicabil tuturor masinilor, indiferent de provenienta.

 

Numai ca Ilie Nicula s-a trezit ca nu primeste nimic inapoi, ba mai mult, i se mai si cer bani pe de-asupra prin timbrul de mediu instituit de Ponta.

 

Statul i-a cerut lui Nicula 8.126 lei, ca timbru de mediu, in timp ce taxa pe poluare achitata anterior era de 5.153 lei. Omul mai avea astfel de platit statului 2.973 lei, conform autoritatilor guvernamentale.

 

Sibianul a dat in judecata si Fiscul si autoritatea de mediu, sustinand ca timbrul de mediu pentru masina lui trebuie sa fie doar 3.779 de lei.

 

In 3 mai 2012, Tribunalul Sibiu a admis actiunea impotriva Administratiei Fondului pentru Mediu, beneficiara taxei pe poluare, si a dispus rambursarea de catre aceasta administratie a taxei respective, adica 5.153 de lei.

 

Instanta a respins insa actiunea lui Nicula fata de Administratia Finantelor Publice a Municipiului Sibiu, colectoarea taxei.

Tribunalul Sibiu a decis astfel ca reclamantul este in eroare cand sustine ca contravaloarea timbrului de mediu pentru autovehiculul sau ar fi de doar 3.779 lei.

 

La recurs, Curtea de Apel Alba Iulia a casat, in 25 ianuarie 2013, aceasta sentinta si a trimis cauza spre rejudecare la Tribunalul Sibiu.

 

Potrivit Tribunalului, in temeiul OUG nr. 9/2013, Nicula nu este indreptatit sa recupereze taxa pe poluare si dobanzile aferente, pentru ca taxa auto incasata ilegal de stat in baza OUG 50 din 2009 este mai mica decat trimbrul de mediu cerut de stat in 2013, prin ordonanta lui Ponta.

 

In aceste conditii, Tribunalul Sibiu a pus o intrebare preliminara Curtii de Justitie a UE, pentru a-l ajuta sa dea o decizie in conformitate cu legislatia europeana: "Dispozitiile (...) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene (...) pot fi interpretate ca opunandu-se unei reglementari precum OUG nr. 9/2013?".

 

Ce a decis justitia europeana si cum interpreteaza statul roman

Curtea de Justitie a UE a decis, miercuri, ca sistemul romanesc din 2013 de restituire a taxei auto instituite in anul 2008 "nu permite exercitarea efectiva a dreptului la rambursarea unei taxe percepute cu incalcarea dreptului Uniunii de care justitiabilii dispun in temeiul acestui drept".

 

"Rezulta, astfel cum a aratat Comisia Europeana, ca un sistem de rambursare precum cel in discutie in litigiul principal are ca efect, in cazul unui autovehicul de ocazie importat dintr-un alt stat membru, limitarea si chiar, precum in cauza principala, eliminarea totala a obligatiei de restituire a taxei pe poluare percepute cu incalcarea dreptului Uniunii, ceea ce este de natura sa mentina discriminarea constatata de Curte in Hotararile Tatu si Nisipeanu (care au condus la anularea OUG 50/2008 privind taxa auto - n.r.)", se arata in hotararea CJUE.

 

Mai mult, Curtea de la Luxemburg arata ca Guvernul trebuie nu doar sa le returneze romanilor taxa auto pe care o incasase ilegal, ci sa le plateasca si dobanzi.

 

"In plus, sistemul mentionat are ca efect exonerarea autoritatilor nationale de obligatia de a lua in considerare dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre perceperea nejustificata a taxei pe poluare si rambursarea acesteia si, prin urmare, nu indeplineste cerinta enuntata la punctul 29 din prezenta hotarare", se arata in hotararea Curtii de Justitie a Uniunii Europene.

 

"In aceste conditii, este necesar sa se constate ca un sistem de rambursare precum cel in discutie in litigiul principal nu permite exercitarea efectiva a dreptului la rambursarea unei taxe percepute cu incalcarea dreptului Uniunii de care justitiabilii dispun in temeiul acestui drept", mai arata instanta europeana.

 

In final, Curtea de la Luxemburg cere Tribunalului Sibiu sa isi formuleze decizia pornind de la faptul ca Ordonanta 9/2013, prin care Guvernul Ponta a introdus timbrul de mediu, instituie un sistem de rambursare a taxei auto din 2008 in contradictie cu dreptul Uniunii Europene.

 

"Dreptul Uniunii trebuie interpretat in sensul ca se opune unui sistem de rambursare a unei taxe percepute cu incalcarea dreptului Uniunii precum cel in discutie in litigiul principal", a hotarat Curtea de Justitie a Uniunii Europene.

 

Contactat de HotNews.ro, agentul Romaniei la Curtea de Justitie a UE, Razvan Horatiu Radu, sustine ca decizia de la Luxemburg nu a invalidat timbrul de mediu, ci numai sistemul de rambursare a taxei auto ilegale, asa cum e el cuprins in OUG 9/2013.

 

"Curtea nu a invalidat timbrul de mediu in esenta sa ci s-a referit strict la sistemul de rambursare instituit de OUG 9/2013, care se refera la posibilitatea restituirii undei diferente intre vechea taxa auto si cuantumul timbrului de mediu", a declarat, pentru HotNews.ro, Razvan Horatiu Radu, subsecretar de stat in Ministerul Afacerilor Externe.

 

Miza timbrului auto este uriasa pentru bugetul de stat, Guvernul estimand ca, daca va trebui sa restituie integral toate taxele auto pe care le-a incasat ilegal, gaura la buget ar fi de 3,3 miliarde de euro.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Joi, 16 Octombrie 2014

Curtea de Justiţie consideră ilegal timbrul de mediu

 

Analizând cauza înregistrată la Tribunaul Sibiu în care Ilie Nicolae Nicula reclama Administrația Finanțelor Publice a Municipiului Sibiu și Administrația Fondului pentru Mediu că refuză să admită cererea sa de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule, percepută cu încălcarea dreptului Uniunii, Curtea Europeană de Justiţie (CJUE) a decis că modalitatea de rambursare a taxei auto este contrară dreptului Uniunii şi că prevederile cuprinse în timbrul de mediu nu fac decât să păstreze principiile discriminatorii din normele anterioare, respectiv taxa de poluare.

Concret, Tribunalul Sibiu a întrebat CJUE dacă „dreptul Uniunii trebuie interpretat în sensul că se opune unui sistem de rambursare a unei taxe percepute cu încălcarea dreptului Uniunii precum cel în discuție în litigiul principal”.

 

Din jurisprudenţa constantă a Curții reiese că dreptul de a obține rambursarea unor taxe percepute de un stat membru cu încălcarea normelor dreptului Uniunii reprezintă consecința și completarea drepturilor conferite justițiabililor de dispozițiile dreptului Uniunii care interzic astfel de taxe, după cum au fost acestea interpretate de Curte.

„Statele membre sunt, așadar, obligate, în principiu, să ramburseze impozitele percepute cu încălcarea dreptului Uniunii (Hotărârea Littlewoods Retail și alții, C‑591/10, EU:C:2012:478, punctul 24, precum și Hotărârea Irimie, C‑565/11, EU:C:2013:250, punctul 20)”, arată CJUE.

Pe de altă parte, Curtea evidenţiază faptul că, atunci când un stat membru a încasat taxe cu încălcarea normelor dreptului Uniunii, justițiabilii au dreptul la restituirea nu numai a taxei percepute fără temei, ci și a sumelor plătite acestui stat sau reținute de acesta în legătură directă cu taxa respectivă (Hotărârea Littlewoods Retail și alții, EU:C:2012:478, punctul 25, precum și Hotărârea Irimie, EU:C:2013:250, punctul 21), dar că Ordonanţa de Urgenţă 9/2013 nu permite acest lucru

 

//////////

Sa speram ca se intamla ceva spre binele nostru!

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Miza timbrului auto este uriasa pentru bugetul de stat, Guvernul estimand ca, daca va trebui sa restituie integral toate taxele auto pe care le-a incasat ilegal, gaura la buget ar fi de 3,3 miliarde de euro.

Ce retardati!!! Pai nu e vorba despre nici o "gaura" aici. Poate numai despre aia pe care a facut-o guvernele de trantori in bugetele romanilor! Cat au furat de la cetateni sa-si plateasca ei contractele supra evaluate, era bine, nu era "gaura"... Sa dea inapoi banii furati de la cetateni!

Oricum, in curand pica si taxa plagiatorului! Cu tot cu el! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Ce retardati!!! Pai nu e vorba despre nici o "gaura" aici. Poate numai despre aia pe care a facut-o guvernele de trantori in bugetele romanilor! Cat au furat de la cetateni sa-si plateasca ei contractele supra evaluate, era bine, nu era "gaura"... Sa dea inapoi banii furati de la cetateni!

Oricum, in curand pica si taxa plagiatorului! Cu tot cu el! :wink:

 

Speram ca citatul "Sa lasam justitia sa-si faca treaba" va functiona si in cazul timbrului de mediu! desi momentan judecatori "curajosi" sunt cam putini prin tara. (cred ca plagiatorul inca face presiuni)

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use