Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

O buna lectie de offroad ptr toti!


Recommended Posts

Am gasit filmul actiunii pe net.

 

[video=youtube;AfxJCym5-4Y]

 

Din cate am citit prin alte parti e vorba de un coleg de-al nostru din comunitatea 4x4.

Am inteles ca evenimentul s-a produs in weekend la Comarnic si nu au fost victime, ceea ce e cel mai important.

Desi stiu cine este nu vreau sa-i fac public numele decat daca protagonistul va dori acest lucru. Si v-as ruga si pe voi sa nu-i pronuntati numele chiar daca stiti deja cine este. Filmuletul am impresia ca este editat chiar de el ...si se pare ca si-a invatat foarte bine lectia.

 

Dupa cum coboara masina am impresia ca a coborat cu ea de pe munte pe liber (mare, mare greseala).

 

Important este ce/cat/cum intelege fiecare ... Mai acum doua zile ... am vazut un filmulet de la etapa de la Cluj in care un nene foarte titrat in offroad de la Mures, Liviu Iernean, spunea cateva cuvinte mari si foarte adevarate :"frica e buna in offroad ca uneori iti poate salva viata!"

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Uff .... bine ca a scapat neatins... ca putea sa iasa rau... sti ca de la nimicuri d'astea se comite grav cate un accident.

 

aveti grija baieti, si pe langa cu coboratul la liber...invatati ca mai exista si asigurari cu sufe pe spate....

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Imi pare rau de ce vad ca s-a intamplat. Nu cred ca a coborat pe liber, doar ca si primul protagonist al coborarii a editat in film ca aluneca pe noroi si frunze, era o panta foarte abrupta unde nu a mai putut controla volanul. Bine ca e teafar.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Important este ca nu a patit nimeni, nimic.Sper ca intimplarea asta sa nu-l descurajeze pe viitor !

Acum, mai in gluma, mai in serios : de unde a luat snorkel-ul? Voi ati vazut ca toata masina-i turtita si snorkel-ul nu are nici pe dracu? De ala vreau si eu sa-mi iau! :ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Buun.Ca a avut zile - asta e clar!

 

As prefera sa vad din partea celor cu experienta cum trebuia sa procedeze corect:

 

"invatati ca mai exista si asigurari cu sufe pe spate...." - Laur.

 

.............................................alte pareri ?....................................................

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Bine ca n-a fost nimeni in dreapta ... Poate asa o sa inteleaga si unii pasageri de ce trebuie sa coboare din masina pe anumite portiuni.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Bine ca n-a patit nimeni nimic...

Eu cred ca a coborat cu a doua, sau cel putin asta am avut eu impresie ca am auzit la un moment dat in filmulet...

4x4, Way of Life !
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Treapta intai, dar se ducea ca un bolovan.

Inainte de asta au mai fost doua pante unde a oprit la limita, dar acolo erau copaci si imi faceam griji doar pentru masina.

Nu m-am mirat ca am sarit, era de asteptat. Am luat in calcul ca cei din fata au trecut, dar ei aveau masini mai usoare. Poate si alte anvelope, alta experienta.

Nu mi-am facut nici o grija, dar acum vazand masina, pe viitor o sa ma gandesc mai serios daca merita sa risc.

Multumesc colegilor pentru urari! :)

PATROL Y61 SWB 3L
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Foarte importanta este greutatea masinii !

Daca masina din fata este usoara si coboara fara probleme,nu inseamna ca vei putea face acelasi lucru cu o masina mult mai grea.

Luati in calcul greutatea masinii in special pe coborare!

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

De cele mai multe ori o coborare poate fi mai periculoasa ca o urcare. Cel mai bine era cum a zis si Laur sa il asigure cineva cu o sufa de spate, si eventual sa faca coborarea pe mai multe portiuni daca sufa nu era destul de lunga.

GTC MotorSport - Aventura incepe cu noi !
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Poate ar fi bine ca cei mai neexperimentati sa nu fie lasati in urma, sa li se explice dinainte complexitatea traseului, sa fie dirijati/asigurati/etc in traseu si exemplele pot continua.Nu ma refer neaparat la acest caz vorbesc la modul general.

Singura mea coborare dificila a fost de la Lacul vulturilor spre Crasna unde deodata aud prin statie sa avem grija ca vine nu stiu ce curba cu prapastie.Atunci am transpirat instant mai avem putin si rupeam volanul.

Bafta si la cat mai putine evenimente neplacute.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

E filmat de prietena mea. A durat mult pana m-am hotarat sa cobor. Dar si cand am coborat ..:cr1

Edited by atar
PATROL Y61 SWB 3L
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Aoleu vezusem cealalta varianta brrr si zici ca erai in treapta 1 pe greu?Intreb pentru ca masinoaia nu vrea deloc sa se opreasca.:(

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Sigur treapta 1 pe greu. Poate altul ar fi gasit o solutie mai buna.

Pentru mine se pare ca asta a fost cea mai buna, ajutat de mult noroc. Rapa aia era foarte adanca si nu am vrut sa risc sa ma rostogolesc lateral. Cred ca ar fi iesit un fel de trabuc Nissan, roluit bine. Stiti si voi ca in filmare totul pare drept si usor. Va asigur ca in masina este altfel. Las pe altii cu experienta sa analizeze une s-a gresit, in speranta ca intr-o situatie asemanatoare sa scape si omul, si masina.

PATROL Y61 SWB 3L
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

 

 

E filmat de prietena mea. A durat mult pana m-am hotarat sa cobor. Dar si cand am coborat ..:cr1

 

Futu-i... te-ai nascut a doua oara!!!

 

ps.Lasa-ma sa fac o gluma amara : te anunt daca gasesc scaune din piele ? :wink: IMPORTANT E CA ESTI TEAFAR !!!

Edited by nomad
Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Iti pot spune doar ce am facut intr-o situatie fix la fel: am franat in sleau! Cu roata in directia sleaului, fara sa sucesc volanul, franat si ingropat roata in sleau. Tot cu un Y61. Cel care te a ghidat a facut-o foarte bine, n-aveai ce sa-i faci odata ajuns la poteca de noroi. Bine ca nu ai virat dreapta totusi...la ce viteza aveai te dadeai peste cap pe lateral. Bine ca ai scapat! Data viitoare cand vezi ca ai cea mai grea "vaca" din turma, nu te mai duce la fel ca ceilalti.

 

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

 

 

E filmat de prietena mea. A durat mult pana m-am hotarat sa cobor. Dar si cand am coborat ..:cr1

 

I s-a rupt sufletul la sfarsit cand te-a vazut, asa a iesit "Aeoleo" ala. Sa nu mai sperii fata asa.

Edited by Astral

Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata,

Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea

Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Am banuit de la inceput, iar in filmul asta se vede clar ca aveai rotile franate. Probabil pe moment nu ti-ai mai dat seama ce si cum, si instinctiv ai calcat frana. Trebuia sa ramai in viteza 1, fara frana, si sa "curgi" pe sleaul ala pana la drum. Teoretic...

Bine ca ai scapat teafar! Asta este cel mai important.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

uitati de frina fratilor pe coborire viteza 1 pe reductor si putin gaz in functie de coborire o greseala pe care am vazut-o la foarte multi colegi bine ca s-a terminat fara accidentati sau mai rau

Edited by Astral
Patrol 3,3L
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

La final ,la "aoleu" mi-au lacrimat ochii .

 

Multumesc pt filmare , eu de acuma nu o sa cobor niciodata neasigurat .

 

Presupun ca 2~ 3 ~4 sufe de 9 Metri puteau ancora de un copac masina si sa ii dai drumul incet incet la vale .

 

Eu neavand troliu pe spate daca vreodata o sa am asa o coborare la sufe inadite ma gandesc ca s-ar preta sa se rezolve asigurarea.

 

Toate bune ,

Calin

Edited by Astral
  • Like 1

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Consider- ca si multi altii care au intrat aici dar poate nu toti au spus asta- ca o foarte mare vina pentru incident o poarta toti ceilalti participanti la asa-zisa "iesire amicala".

O sufa de 20 m se poate infasura foarte simplu de 2 ori dupa un copac si masina se poate cobori in sufa putin cate putin doar de catre 2 oameni.

Alpinistii stiu sa va explice mai bine procedeul.

 

In filmuletul pus unul striga ia stanga, celalalt ia dreapta, asa ca Adrian a luat-o inainte.

  • Like 2

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Ca trebuia sa faca aia sau ailalta atunci...e irelevant acum. Faptul este consumat.

Daca ar fi sa-si faca un bilant ...A IESIT SIGUR PE PLUS prin faptul ca e intreg corporal. De departe in ziua cand masina s-a rasturnat ...el a fost fericitul posesor al "lozului castigator", respectiv faptul ca nu i s-a intamplat nimic.

 

Singurul lucru care conteaza este ceea ce va face de acum incolo ptr a evita asfel de situatii.

 

Si sa stiti fratilor un lucru ...in offroad nu esti prieten nici cu frana si nici cu ambreiajul ...Esti cel mai mare dusman al lor si cauti le bagi in seama cat mai putin... :grin:

 

Nu sunt in postura sa dau sfaturi ptr ca eu n-am experienta si nici "mii si mii de ore in offroad" :grin:...dar la un moment dat am trecut prin anumite situatii in care faptul ca am actionat estimez eu ..."rational" fie ptr mine sau ptr cei participanti la iesire...mi-a adus multe antipatii, unii considerandu-ne pe cei care au ramas cu turma, drept lasi si fricosi ...amintiti-va de episodul cheia 2009 ...si au mai fost si altele. Dar n-are rost sa dezgrop trecutul...Noi sa fim sanatosi!:h5

 

Si ptr carcotasi: DA, PREFER SA IMI FIE FRICA ptr ceea ce poate urma, asta pana elimin aproape toate riscurile prin metode specifice (evaluare traseu la pas, asigurare masina si mai ales pasageri, dirijare etc) decat sa ma bag cu ouale atarnand si cu capul inainte in acea situatie punand intr-o situatie foarte periculoasa pe cei din masina.

Si atentie ...aici vorbim de oameni ...nu de fiare ...

Edited by Yonutz
  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use