air_wolf Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! stelea, tu cari alea dupa tine tot timpul???? :grin: eu cred ca-s periculoase. mai periculoase decit o cratita cu cirnati de plescoi, care te poate urmari prin masina la coboriri. e pe bune si cu martori, au fost incurcate niste viteze, cum ar fi 1 cu 3... cine se intreba daca face frina de motor intr-a 4-a? e, intr-a treia si cu span nu face, dar trebuie sa ai alea acorate prin masina... :mrgreen: The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500 4x4MANIA is where we are !!! “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! corect....:mrgreen: eu am in reductor raport de 2.76 / 1.....si lucrul asta se simte :dr1 Cutia de pe masina mea are 4.171/1 in treapta 1 si 2.93/1 pe low,deci o reductie de 12.22 in treapta 1 pe low combinata cu un cuplu de 600 nm si cu 2,7 tone greutate pe pante abrupte si alunecoase cam echivaleaza cu o franare din pedala,asa ca m-am obisnuit sa-i dau a doua (reductie de 6.86 pe low),chiar daca merg mai repede masina e mult mai controlabila. In conditii de oarecare aderenta cu masina asta "proasta" de generatie noua urci si cobori pe unde multa lume nu crede ca e posibil. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelea Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! stelea, tu cari alea dupa tine tot timpul???? :grin: eu cred ca-s periculoase. mai periculoase decit o cratita cu cirnati de plescoi, care te poate urmari prin masina la coboriri. e pe bune si cu martori, au fost incurcate niste viteze, cum ar fi 1 cu 3... cine se intreba daca face frina de motor intr-a 4-a? e, intr-a treia si cu span nu face, dar trebuie sa ai alea acorate prin masina... :mrgreen: De obicei sunt ancorate, dar s-a intamplat sa le mai uit libere (asa cum s-a intamplat la Baicoi - Tintea) si le tot vedeam in retrovizoare cum dansau ... bine ca n-au iesit prin vreun geam ... , insa ornamentele de plastic din portbagaj si geanta cu sufe n-au scapat. 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Marcele...te-ai uitat si tu la desene cand erai mic....:ha: Nu mah, cind m-am rasturnat cu daciana, am avut exact aceleasi senzatii ca la zorb. Chiar mai adrenalinice, as putea spune, ca imi faceam si ginduri: oare cum se opreste masina; oare nu o sa curga benzina din carburator si ajunge pe galerie; oare o sa pot deschide usile sa ies; oare cainele (ca si el era prezent) isi va rupe ceva etc. I Have No Idea What You Are Talking About Link to comment Share on other sites More sharing options...
mesterX Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! ...astfel de posturi nu sunt sterse...raman pentru posteritate...nu mai comentez nimic, sunt cu bagajele la usa:grin: Intotdeauna am incercat sa ma mentin pe o trasa de bun simt dar sunt situatii in care nu pot sa tac... PS: ca oamenii sa judece corect admonestarile, chiar virulente, facute public...ar trebui sa poata citi ce a scris fiecare. Altfel, corect ar fi sa-ti retragi si tu ceea ce ai scris mai sus , Max. Topicul ar fi atunci foarte curat din ambele puncte de vedere. Multumesc anticipat. Adevarul este ca toti inventatorii au fost priviti ca niste ciudati de restul :grin: ...astfel si locomotiva tulbura linistea vacilor. ...iar la tepusa nu vad extraordinarul...ce te-a indignat asa? Ca idee, nu o vad nerealizabila...mai ramane de vazut si cum se perfectioneaza si se pune in aplicare. Tepusa alaturi de o sufa cu defasurare infranata ar putea fi singura salvare cand te duci ca bolovanul la vale...ca masura de extrema urgenta. Iar din 100 de cazuri disperate...daca macar in unul este utila si ajuta...o consider un lucru util....asta decat sa stau cu mainile incrucisate si sa dau din umeri a neputinta. ...prin analiza si studiu si experimente tepusa poate fi imbunatatita si transformata intr-un fel de plug / carlig ce ar putea infrana si opri masina. De asemenea solicit argumentarea pozitiei pe care o afisezi fata de ideea mea. Da, daca spuneam sa deschizi usa si sa pui un picior jos, ok sunt de acord, era de ras. Am incercat sa vad care este motivul tau, cautand in postarile din topic. Am gasit . Esti un troll si ai intrat in vizorul lui Max.. :mrgreen: Il combati pe @mita31 si spui ca bate campii fara sa spui exact unde greseste. Asta nu inseamna drept la opinie. Ce faci tu e doar un show ieftin si o bataie de joc de care atat eu cat si altii suntem deja scarbiti. Edited June 26, 2013 by mesterX 2 mesterX este pe drumul cel bun :j Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! maestereX, am cautat pe site-urile discovery, un episod cu niste care au incercat faza cu tepusele. Nu am gasit show-ul cu pricina. Erau 3 tipi si o tipa cu o cicatrice pe obraz. Nu tin minte cum ii chema sa-i fi cautat si dupa nume. Rezumat: prima echipa 2 tipi, au incercat cu niste sape actionate de pistoane hidraulice. Coborau de sub bara spate si se infigeau in pamint. Nu au rezistat sudurile si masina nu s-a oprit. A doua echipa, tipul ramas si tipa, au incercat cu tepuse lansate de capse pirotehnice. Tepusele erau montate in portbagaj, fiind lansate in unghi de 90 catre pamint. Nici varianta asta nu a mers. Ambele echipe au testat pe ford sedan, cum are politia in state. Masini de cca 2t. Cam cit un ofroader in europa. Sa zicem ca macar un sistem ar fi functionat. Imagineaza-ti tot portbagalul ocupat cu instalatia. Probail ca merita sacrificarea spatiului, de dragul sigurantei. Totusi, sistemul ar merge cind dai de pamint. Daca stratul de pamint e doar de o palma, si apoi bolovani, ai pus-o. 1 I Have No Idea What You Are Talking About Link to comment Share on other sites More sharing options...
air_wolf Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! dar sistemul hidraulic de la tractor, cu un plug dupa tine, ce are? este deja verificat. si mai pui si pe cineva ca din cind in cind sa planteze cite un copac pe coborirea aia, ca sa fii sigur ca nu o mai face nimeni, in veci. :fk The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500 4x4MANIA is where we are !!! “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mesterX Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Era o idee...nu zic ca gata am venit eu cu rezolvarea tuturor problemelor...sunt convins ca orice lucru bun incepe de la o idee...care pana la urma se poate sau nu concretiza in ceva bun. Au fost atatea cazuri in care se experimenta ceva si intamplator se descoperea altceva. Nu zic ca sunt eu taticul inventatorilor...dar nu m-am inspirat de nicaieri...nu am preluat o idee...asa mi-a venit cand am vazut problema colegului. Multumesc totusi pentru postarea ta...din ce spui vad ca s-au gandit si altii la infranarea/ oprirea de urgenta....nu sunt eu singurul "ciudat" :wink: Referitor la dimensiunea instalatiei...un cadru pe sub sasiu si prins de acesta ce coboara nu ar ocupa foarte mult, cred. ...dar ma intind ..nu acesta e subiectul topicului...ideea e ca am aruncat o idee incercand sa fiu alaturi de colegul cu pricina, atat. Edited June 26, 2013 by mesterX mesterX este pe drumul cel bun :j Link to comment Share on other sites More sharing options...
semaca Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! De asemenea solicit argumentarea pozitiei pe care o afisezi fata de ideea mea. Da, daca spuneam sa deschizi usa si sa pui un picior jos, ok sunt de acord, era de ras. Am incercat sa vad care este motivul tau, cautand in postarile din topic. Am gasit . Esti un troll si ai intrat in vizorul lui Max.. :mrgreen: ...vad ca persisti in chestia asta cu teapa...daca as fi avut curci, si le-as fi dresat sa intre pe forum, s-ar fi distrat copios!!! :ha:Chiar nu te-ai prins, si din posturile celorlalti useri, ca ideea ta este una cel putin nastrusnica, ca sa nu o numesc altfel??? Chiar crezi ca o sa-mi storc creierii, sa-ti argumentez logic, ca sa-ti combat o fantasmagorie??? In mod cert esti fan acerb al filmelor gen agentul 007:grin: offroadul este, insa, mai asa, mai cu rotile pe pamant...:grin: Si inca: daca a fi troll inseamna sa sesizez o ineptie...atunci da, sunt troll! :grin: Si inca: daca ma latra un dulau, crezi ca-ti sade bine sa ma marai si tu, dintre picioarele lui???:mrgreen: 1 Offroad Racing Romania - the ORIGINAL since 2006 Membru Club T44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Ideea nu e noua , ( chiar ) s-a pus in practica la inceputurile offroadului . Camioanele de armata ( echipate cu anvelope inguste si aproape fara profil ) care mergeau in teren erau echipate cu 'scarite' , de fapt niste proptele prinse direct de trompa puntii cate una pe fiecare parte , care puteau fi eliberate in caz de necesitate ( fiind tinute sus cu o sfoara ) si care odata eliberate se infingeau cu capatul bifurcat in teren , oprind inaintarea . Era specificat ca la urcarea pantelor dificile , alunecoase sa se intoarca 'scaritele' spre spate si sa fie lasate libere spre a se tara pe teren - in caz de pierderea inantarii pe urcare ar fi putut opri alunecarea inapoi a camionului . Informatia asta a stat pana acum in capul meu fix treizeci de ani fara o luna - am citit-o in vacanta intr-o fosta remiza dezafectata a unei baze de pompieri , unde alaturi de o antedeluviana masina de pompieri erau si multe carti extrem de vechi , unele de instructie de armata , altele de instructie pompieristica . Le-am sorbit pe toate cu ochii , intr-o dunga de soare care intra printre doua scanduri , imi aduc aminte si de un manual de aviatie care prezenta IAR 80 . Vrea cineva sa stie cum era sistemul antiincendiu automat la motor ? ... pagini ingalbenite , coperti prafuite , decolorate ... ... s'dea dracii , cat timp a putut sa treaca , neica ... n-am crezut ca... si peste mine .... Edited June 26, 2013 by cos 1 ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mesterX Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! ...vad ca persisti in chestia asta cu teapa...daca as fi avut curci, si le-as fi dresat sa intre pe forum, s-ar fi distrat copios!!! .... Si inca: daca a fi troll inseamna sa sesizez o ineptie...atunci da, sunt troll! :grin: Si inca: daca ma latra un dulau, crezi ca-ti sade bine sa ma marai si tu, dintre picioarele lui???:mrgreen: Profund ai grait. Se vede ca esti bine antrenat. ATENTIE TROLL ! :mrgreen: 1 mesterX este pe drumul cel bun :j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! ce tziganie...vreti siguranta mare la urcat...sau coborat prin munti??? daca da...puneti mana pe un TAF...are probleme cu luatul de vale...hopa jos cu lama...si s-a oprit...sau...se agata in cele doua trolii din spate mestereX...ideea ta e demna de Looney Toones.....poate asa ceva va fi montat pe masini peste 100 de ani pe noi ne intereseaza ce avem acum la indemana.....si ce propui tu...nu prea se gaseste decat pe planse...asa ca fa bine si propune ceva mai lumesc....daca nu...stai pe margine...ia o bere si citeste ce scrie lumea pe aici...dar nu lua de bun chiar tot ce citesti :grin: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mesterX Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! ce tziganie...vreti siguranta mare la urcat...sau coborat prin munti??? daca da...puneti mana pe un TAF...are probleme cu luatul de vale...hopa jos cu lama...si s-a oprit...sau...se agata in cele doua trolii din spate mestereX...ideea ta e demna de Looney Toones.....poate asa ceva va fi montat pe masini peste 100 de ani pe noi ne intereseaza ce avem acum la indemana.....si ce propui tu...nu prea se gaseste decat pe planse...asa ca fa bine si propune ceva mai lumesc....daca nu...stai pe margine...ia o bere si citeste ce scrie lumea pe aici...dar nu lua de bun chiar tot ce citesti :grin: Sunt de acord cu absolut tot ce ai scris. . Asta pentru ca nu sesizez nicaieri niste curci dresate sa rada de mine ...sau alte subterfugii. Am spus si eu candva ceva si semaca a scormonit si a scos la suprafata pentru a arata el "dulaului" ca si altii offtopicaresc....sau mai stiu eu ce cauta sa-i demonstreze. Edited June 26, 2013 by mesterX mesterX este pe drumul cel bun :j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrolator Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Ideea nu e noua , ( chiar ) s-a pus in practica la inceputurile offroadului . Camioanele de armata ( echipate cu anvelope inguste si aproape fara profil ) care mergeau in teren erau echipate cu 'scarite' , de fapt niste proptele prinse direct de trompa puntii cate una pe fiecare parte , care puteau fi eliberate in caz de necesitate ( fiind tinute sus cu o sfoara ) si care odata eliberate se infingeau cu capatul bifurcat in teren , oprind inaintarea . Era specificat ca la urcarea pantelor dificile , alunecoase sa se intoarca 'scaritele' spre spate si sa fie lasate libere spre a se tara pe teren - in caz de pierderea inantarii pe urcare ar fi putut opri alunecarea inapoi a camionului . ...si înafara de acele camioane, tepusa era în "dotarea" a mai tuturor carutelor (era "frîna de mîna" pt. cazul cînd obosea calul în panta). Fabricata din lemn de esenta tare, cu un capat prins de "sasiu" (pe la mijlocul acestuia)cu ajutorul a doua zale de lant, iar cu celalalt capat metalic în coada de peste îndreptat spre înapoi si tinut sus de un lant. La piciorul pantei, se desfacea lantul de sustinere si se lasa tepusa sa se tîrasca pe pamînt. În cazul în care obosea calul si caruta avea tendinta sa ruleze înapoi, coada de peste se "împana" (ca "însolzea" nu exista) efectiv în pamînt blocînd tot "ansamblul". Dupa ce calul si-a tras sufletul si a reînceput sa traga înainte, tepusa se "despaneaza" si urmeaza tîrîs caruta pîna la "halta" urmatoare, s.a.m.d. pîna se ajunge iarasi pe "drept", unde tepusa se refixeaza în pozitie ridicata. Sa zicem ca e un fel de clichet antic. Nu prea mai este întîlnit deoarece multe carute au sisteme de frînare a rotilor si tot mai multe drumuri sînt asfaltate (pe care tepusa nu functioneaza). Dar aceasta aplicatie ajuta la asigurarea urcarii si nu a coborîrii, care de fapt e tema actuala. Dar o idee în acest sens, se poate "fura" tot de la conducatorii carutelor, si anume o anvelopa veche legata dupa caruta înaintea începerii coborîrii si care dupa caz se poate îngreuna cu tot felul; de ex. cu cîtiva din sacii transportati, pietre, lemne, sau carutasul însusi care ia loc pe anvelopa si conduce wireless prin voice control. Acuma, o roata de rezerva (fie ea si Simex) nu v-a încetini simtitor o masina, dar un copac cazut (daca e prin zona) luat la "cravata" în lung te poate face sa trebuiasca sa dai gaz la vale.:wink: Dar cum prevederea e mama întelepciunii, cel mai bine "GO PREPARED". Si anume cu echipament dedicat. Nu trebuie reinventata apa calda. Unde-i un PATROL, acolo-i un drum... http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! si in cazul....go prepared....nu-i mai buna o sufa sanatoasa infasurata dupa un copac?:grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrolator Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! si in cazul....go prepared....nu-i mai buna o sufa sanatoasa infasurata dupa un copac?:grin: Exact la asa ceva ma refeream prin "echipament dedicat"; sufe, troliu spate, scripeti, sandtraks, etc. Fiecare în functie de cît de grav se da si de situatiile întîlnite. Unde-i un PATROL, acolo-i un drum... http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
air_wolf Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! :id adica am ajuns de unde am plecat... :uameni :ha: The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500 4x4MANIA is where we are !!! “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
razvanutza Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! si in cazul....go prepared....nu-i mai buna o sufa sanatoasa infasurata dupa un copac?:grin: Si daca nu ai sufa pui masina cu botul la deal si o cobori in troliu cu spatele. Am fost in :lr cu :old ca :dr1. A fost :ih Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! ca de obicei...se bate campii in lung si in lat...ca sa ajungem acolo de unde am plecat asta e...pamantul e rotund :ha: Edited June 26, 2013 by Marius C alias Turagmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Pusul masinii invers (cu botul spre deal) e discutabil si este realizabil...DOAR DACA TERENUL ITI PERMITE MANEVRA ASTA. In majoritatea cazurilor unde pierzi aderenta pe coborare, daca n-ai suficient spatiu de manevra, mai ales pe coborari abrupte, procedura de intoarcere a masinii poate deveni MULT mai periculoasa decat coboratul in sine. Avand in vedere ...ca in offroad ...nu mergi singur ...te poate asigura cel din spate ...iar el cu putina ingeniozitate si ACCESORII prezente se poate autoasigura. Cel mai bine insa este sa "evaluezi" inainte traseul in 1 x doua (picioare) ... si sa cauti sa eviti situatiile limita pe cat posibil. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
razvanutza Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Pusul masinii invers (cu botul spre deal) e discutabil si este realizabil...DOAR DACA TERENUL ITI PERMITE MANEVRA ASTA. DACA NU ITI PERMITE, nu e realizabil. :ha: TRUE(ism) Eu am testat si metoda asta (in lipsa de alternativa si cu morcovi), dar se poate sa fi avut iarasi noroc. PS: Cand esti ultima masina cine te mai asigura la vale?! Vorba lui Marius, noroc ca pamantul e rotund, motorina sa fie destula ca daca mergi suficient ajungi tot in deal :ha::ha: Am fost in :lr cu :old ca :dr1. A fost :ih Link to comment Share on other sites More sharing options...
razvanutza Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Inca un lucru. Pe langa trauma psihica, toata "distractia" l-a costat pe Adi vreo 3000 de euro. Probabil ca daca ar putea sa da timpul inapoi ar incerca si coboratul cu tzepusha cu spatele, legat la ochi, fara ambreiaj si cu roti de vara, numai sa nu mai existe topicul asta :uameni 2 Am fost in :lr cu :old ca :dr1. A fost :ih Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! Intamplarea asta cu siguranta o regretam acum cu totii, chiar daca in acest caz niciunul dintre noi, in afara lui Adi nu a avut vreo pierdere materiala urmare a acestui accident ... Topicul insa este bine ca exista si sunt sigur ca in 80% din situatiile de acest gen care vor urma, toti care vor trece prin chestii similare, inainte de a risca fara sa se gandeasca la repercusiuni, isi vor aduce aminte macar partial de ceea ce s-a scris aici! Si aceste lucruri ii vor ajuta intr-un fel sau altul, nu stiu cum ...dar il vor ajuta!...:h5 Sunt de parere ca toate evenimentele de acest gen merita atentia noastra a tuturor. "Preventia" este sfanta ...mai ales in acest hobby. Edited June 26, 2013 by Yonutz consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Re: O buna lectie de offroad ptr toti! la cate sf-uri s-au spus aici...e greu ptr un incepator sa filtreze lucrul bun de lucrul mai putin bun....ca sa nu spun altfel :grin: sa speram ca nu va aplica in teren tot ce a citit aici :ha: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnok Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 (edited) Re: O buna lectie de offroad ptr toti! la cate sf-uri s-au spus aici...e greu ptr un incepator sa filtreze lucrul bun de lucrul mai putin bun....ca sa nu spun altfel :grin: sa speram ca nu va aplica in teren tot ce a citit aici :ha: Tine cineva cont de greutatea masinii+gume+grupuri+experienta?... si da cu pajero pe clisa am calcat frana(simex nu bf sau MT)+ ca am aplicat tehnica de urcare,...adica stanga dreapta din covrig(scurte) +mici reprize de acceleratie astfel incat sa mai sara noroiu de pe roti(de fapt cade la 1.6-1.7atm in roti)...pe uscat nu am nevoie...mia plecat si mie tabla pe umed si am calcat frana de putzea padurea numa a ferodou (pe Otoman, Zippo stie)culmea ca daca o tii din directie si nu te pierzi in marea majoritate a cazurilor redresezi... Corect ca nu am fost acolo si junghiu meu are 1.6 tone....nu 2.7...dar la ce am citit aici ma las de off ... Sa nu amintim ca timpul de reactie a fost scurt...de partea cu volanu ma refer...si cine a pus masina pe o parte stie ce vorbesc...sa nu mai zic de dat peste rollcage...asa ca nu mai judecati ce a facut omul ci luati exemplu la ce se poate intampla si decat cateva mii de euro in tabla (daca mai apuci) mai bine cateva sute in echipament. Bafta mare si clisa jos de pe roti va urez. Am uitat sa zic ca am calcat frana in al 2lea an de off...cu aceiasi masina...:) Nu d alta dar in primu an cred ca veneam pe jos,....ca de unde sa simti masina.... Edited June 29, 2013 by gnok 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts