Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

O buna lectie de offroad ptr toti!


Recommended Posts

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Ca trebuia sa faca aia sau ailalta atunci...e irelevant acum. Faptul este consumat.

Daca ar fi sa-si faca un bilant ...A IESIT SIGUR PE PLUS prin faptul ca e intreg corporal. De departe in ziua cand masina s-a rasturnat ...el a fost fericitul posesor al "lozului castigator", respectiv faptul ca nu i s-a intamplat nimic.

 

Singurul lucru care conteaza este ceea ce va face de acum incolo ptr a evita asfel de situatii.

 

Si sa stiti fratilor un lucru ...in offroad nu esti prieten nici cu frana si nici cu ambreiajul ...Esti cel mai mare dusman al lor si cauti le bagi in seama cat mai putin... :grin:

 

Nu sunt in postura sa dau sfaturi ptr ca eu n-am experienta si nici "mii si mii de ore in offroad" :grin:...dar la un moment dat am trecut prin anumite situatii in care faptul ca am actionat estimez eu ..."rational" fie ptr mine sau ptr cei participanti la iesire...mi-a adus multe antipatii, unii considerandu-ne pe cei care au ramas cu turma, drept lasi si fricosi ...amintiti-va de episodul cheia 2009 ...si au mai fost si altele. Dar n-are rost sa dezgrop trecutul...Noi sa fim sanatosi!:h5

 

Si ptr carcotasi: DA, PREFER SA IMI FIE FRICA ptr ceea ce poate urma, asta pana elimin aproape toate riscurile prin metode specifice (evaluare traseu la pas, asigurare masina si mai ales pasageri, dirijare etc) decat sa ma bag cu ouale atarnand si cu capul inainte in acea situatie punand intr-o situatie foarte periculoasa pe cei din masina.

Si atentie ...aici vorbim de oameni ...nu de fiare ...

 

Foarte corect punctat.

Manevre de o anumita dificultate cer o experienta pe masura. Nu esti sigur, nu executi. Sfatul de la secunda 47 "fa o încearcare asa, sa vedem ce se întîmpla..." nu e OK.

  • Like 1

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Adriane, bine ca esti sanatos. In rest - condoleante pentru masina - ca am vazut cu cata pasinune si cati bani ai bagat in ea. Sa te ajute Dumnezeu sa o repari sau sa iti faci alta mai faina!

 

Fruntea sus!

  • Like 1

aka v1tara aka Sorin

(__\≡≡≡$≡≡≡/__) Vitara 1.6 16v

[__]\≡≡≡\≡Ө≡/≡≡≡/__] Patrol Y61 2.8

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

nu sunt experimentat in offroad, dar va spun un sfat pe care l-am primit de la un nene care de 30 de ani cara busteni din vaful muntelui, mai mult sau mai putin pe drum, cu privire la momentul in care cobori si nu mai poti controla masina : " atunci ii dai gaz, accelerezi ca sa o poti controla iar" (desi instinctul iti spune sa faci invers). eu am scapat odata facand acest lucru... bafta si numai de bine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Nu stiu cati dintre cei care si-au impartasit cunostintele lor de offroad-isti, in acest topic, practica intradevar OFFROAD, nu sa te joci cu masina intr-un noroi si apoi sa le-o prezinti prietenilor(masina murdara).....:wink:

Nu mi-o luati in nume de rau dar de multe ori teoria o stim.....practica ne omoara, adica 50% din cei care au dat sfaturi au curajul si abordeaza corect acea coborare, restul offroad in fata calculatorului pe youtube....

 

Adrian ma bucur ca nu ai patit nimic, imi pare rau pentru masina!

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Am stat, am citit, un topic "gasit" intamplator pe net:grin:...adica la Goganu24 pe forum!!! Dragi colegi, asta este offroadul: se mai rastoarna lumea...se mai pune pe-o parte, mai vine in freza, mai loveste un copac...doi, mai ramane ca rama-n stanca ( ca sa citez din clasici in viata:grin:) !!! Nu cumva dramatizam prea mult??? Nu cumva stiam de la bun inceput ce riscuri ne asumam??? Nu cumva asta cautam??? Ceva mai multa adrenalina in vene...nu in tastatura???? Si, in competitii...cate rasturnari nu s-au vazut???? De ce acolo sunt "firesti" si aici nu ar fi??? Nemaivorbind ca te poti rasturna, cu gratie, chiar si pe sosea!!!

Conchid, ca oricine se poate rasturna, oricand...si, nu ma pot abtine....unii, chiar pot sa-si rastoarne tastatura-n poala...pentru ca sa scuture cojile de seminte !!!

Eu zic asa: Bravo Adrian03, bravo pentru imaginea de final, in care ai puterea sa zambesti, in pofida intamplarii prin care tocmai ai trecut! Ai scapat...continua!!!:h5

 

PS:imediat later edit: pentru ca acum realizez titlul...."pentru toti"??? :hw

Edited by semaca

Offroad Racing Romania - the ORIGINAL since 2006

Membru Club T44

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Anvelopele erau super incarcate! Sanie! Cum poti sa opresti o sanie grea plecata la vale?

Exista cineva care poate sa fie stapan pe situatie si sa controleze masina?

Nu cred! Cu toti anii de off road in spate! Putea sa fie si in viteza super-incet, cu toti blocantii cuplati si sa nici nu atinga pedalele!

S-a intamplat un lucru de cateva secunde, in care creierul nu are timp sa aleaga cum se poate salva situatia! Instinctul de sofer te trimite la apasarea franei!

Toti vorbim, dar va spun ca nimeni nu stapanea acel Patrol in conditiile date! O solutie simpla era sa aleaga alt drum, nu cel folosit, plin de noroi si fara gram de aderenta sau vorba colegilor de mai sus, sufa in spate.

Edited by mac01
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Anvelopele erau super incarcate! Sanie! Cum poti sa opresti o sanie grea plecata la vale?

 

Regula 1 în Offroad (si nu numai):

-Safety 1st; în primul rînd nu lasi sania sa porneasca la vale.

 

Si mai cred ca daca era doar dupa pilot, acesta nu ar fi coborît deloc, el auzind cel mai bine "glasul rational al morcovului"; însa adrenalina, îndemnele sustinute ale însotitorilor si dorinta de a nu fi "mai prejos" au cîstigat.

 

Bineînteles ca acum toti stim mai bine, dar existau variante alternative:

 

- parcurgerea pe jos a portiunii (pt. o evaluare mai buna a situatiei)

- coborîre asigurata cu sufa din spate (daca ai sufa si copilot cu experienta necesara)

- întoarcerea masinii si coborîre asigurata cu troliul propriu (varianta putin eroica si nespectaculoasa, dar safe)

- coborîre cu "proptire" în bara fata din copac în copac (cînd nu ai nimic înafara de bara, copaci si OO)

- alegerea altui drum sau abandon

 

@semaca:

klar ca se mai întîmpla accidente, iar competitiile sînt alta pereche de pantofi (acolo exista o miza pt. care "lupti").

Aici e vorba despre un accident (întîmplator documentat), prezentat ca material didactic (un fel de "nu faceti ca ei"), într-un topic pt. cei care înca nu stiu tot, si pe marginea caruia discutam despre cum se putea evita, în speranta ca urmatorul dintre noi care ajunge într-o situatie similara sa aiba macar cunostintele teoretice despre ce se poate întîmpla sau cum se poate evita.

  • Like 2

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Intradevar, bine ca nu s-a intamplat mai rau, si daca gasesti puterea sa mergi mai departe in offroad mult succes!!!

Acum o intrebare pentru cunoscatori, masina a facut flick-flack pentru ca era pe frana? era posibil daca nu era franat sa fi sarit, si eventua lsa fi aterizat pe roti?

Intreb, pentru ca intr-o situatie similara, mi se pare normal sa "mergi inainte" daca nu reusesti sa o controlezi....

Am vazut ceva asemanator pe gheata(pamant inghetat) la baietii de la Buzau, cand aveau o coborare, cu viraj la stg, si bineinteles un tip "fricos" cu Mitsubishi cred, a coborat la sufa sub ghidarea lui Regep(radeau toti, dar mie unul mi s-a parut foarte indreptatita decizia lui) , au urmat 2 vitare usoare care au coborat pe roti, iar la final un G cu rolcage ext care datorita greutatii s-a dus sanie...pana jos, pe o parte- cred ca Razvanutza a filmat.

In alta ordine de idei, subscriu la ce a zis Ionut - cu sau fara offroad din spatele tastaturii, daca stii ca nu ai protectie la rasturnari - rollcage interior sau ext, mai bine sa rada toti dar tu/masina sa ajungeti intregi, pentru ca la iesiri sunt tot felul de "cunoscatori" dependenti de adrenalina, care zic "dai ca merge, si vedem noi dupa" - doar ca e pe banii si sanatatea ta, si intradevar cei experimentati ar trebui sa dea mai multe sfaturi, si sa aiba grija de "bobocei".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Las pe altii cu experienta sa analizeze une s-a gresit, in speranta ca intr-o situatie asemanatoare sa scape si omul, si masina.

Colegul a cerut parerea altora, de aia mi-am permis si eu sa postez, altfel nu ma bagam, pana la urma este o drama care nu necesita scormoneala. Ca unul patit cu o alunecare sanie pe iarba uda, cu gume de iarna, si cu spatele! Si incepator. Am avut noroc ca am tinut-o din covrig, din fericire sunt genul care nu se pierde usor. Si chiar daca teoretic stiam ca nu se franeaza, ci trebuie sa trec rapid in marsarier, atunci nu am facut-o, incepator fiind, am reactionat instinctiv, nu rational.

Repet, in film se vede clar ca a franat, mai mult, viteza a fost fluctuanta, ceea ce cred ca nu s-ar fi intamlat daca pleca din start cu viteza 1 in reductor, fara frana, fara acceleratie. Este doar o observatie tehnica, nu un repros.

 

Au fost situatii la unele iesiri cand am zis ca "eu nu ma bag pe acolo" daca am vazut ca mi-as asuma riscuri inutile.

Asa cum se zice, "persoanele de fata se exclud", la fel si "intamplarea de fata se exclude", insa, astfel de experiente merita avute in vedere, mai ales daca exista acordul protagonistului, pentru ca pot fi lectii importante pentru unii dintre noi. Am fost si eu intr-o situatie cand era cat pe ce sa ma rastorn, din vina mea ca m-am grabit si am crezut ca voi trece usor. Pana la urma, pentru mine experienta aia a fost benefica, pentru ca mi-am dat seama ca trebuie sa belesc ochii mai bine, sa fiu mai atent si sa actionez rational, "ca la carte", nu sub impulsul momentului.

 

Nu comentez cine a fost de vina, ce trebuia sa faca fiecare de acolo, etc, doar am punctat ce s-a vazut pe film, strict cu masina in cauza, in ideea de a se evidentia pentru altii care ar mai putea fi intr-o situatie similara.

Probabil ca altcineva, cu aceeasi masina si in aceleasi conditii ar fi procedat diferit, cu rezultate diferite, +/-. Oricum, nu sunt curios sa aflu. :grin:

Important este ca adrian03 sa traga invatamintele de rigoare, cei care au vazut faza la fel, si pe viitor sa fim mai atenti, atat noi insine cat si unii cu altii. Era pe undeva pe aici o "definitie" a offroadului care spunea ceva de genul ca offroad e ala cand te duci cu prietenii in natura si te dai cu masina, si apoi te intorci intreg si nevatamat acasa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Acum o intrebare pentru cunoscatori, masina a facut flick-flack pentru ca era pe frana? era posibil daca nu era franat sa fi sarit, si eventua lsa fi aterizat pe roti?

 

 

E clar ca masina a intalnit un obstacol ca i-a aruncat curu-n aer si botu n jos. Adrian parca a zis ca era o buturuga. Reflexul lui de a merge inainte a fost foarte bun. Daca vira stanga cu gaz la viteza aia...

  • Like 1

 

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Nu stiu cati dintre cei care si-au impartasit cunostintele lor de offroad-isti, in acest topic, practica intradevar OFFROAD, nu sa te joci cu masina intr-un noroi si apoi sa le-o prezinti prietenilor(masina murdara).....:wink:

Nu mi-o luati in nume de rau dar de multe ori teoria o stim.....practica ne omoara, adica 50% din cei care au dat sfaturi au curajul si abordeaza corect acea coborare, restul offroad in fata calculatorului pe youtube....

 

Adrian ma bucur ca nu ai patit nimic, imi pare rau pentru masina!

 

Ce spui tu este de bun simt, insa te asigur ca daca Adrian era PRIMUL la coborare....era diferit. Sau daca Adrian avea cea mai smechera masina din grup. Vezi tu, sunt convins ca "anturajul" din offroad ti-l alegi doar pe baza masinilor de capacitate apropiata in asa fel incat un Duster sa nu urmareasca niciodata traseul unei "caracatite" asa cum niciodata unul ca mine cu Defender nu o sa stea pe urmele lui silviusrs cu "un pic de samurai" ce are el. Prostia asta este ca si cum te-ai duce la Ghita si i-ai zice: "ba, hai sa ne incalzim un pic la manusi amandoi sa vedem cat pot sa duc". Asa ca unii se duc la mall, altii in offroad, in functie de cotetul pe care-l avem in dotare. Mai plastic spus...nu-ncercati s-o bagati dupa Terente: e posibil sa simtiti un gol de aer!

 

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Regula 1 în Offroad (si nu numai):

-Safety 1st; în primul rînd nu lasi sania sa porneasca la vale.

 

Si mai cred ca daca era doar dupa pilot, acesta nu ar fi coborît deloc, el auzind cel mai bine "glasul rational al morcovului"; însa adrenalina, îndemnele sustinute ale însotitorilor si dorinta de a nu fi "mai prejos" au cîstigat.

 

Bineînteles ca acum toti stim mai bine, dar existau variante alternative:

 

- parcurgerea pe jos a portiunii (pt. o evaluare mai buna a situatiei)

- coborîre asigurata cu sufa din spate (daca ai sufa si copilot cu experienta necesara)

- întoarcerea masinii si coborîre asigurata cu troliul propriu (varianta putin eroica si nespectaculoasa, dar safe)

- coborîre cu "proptire" în bara fata din copac în copac (cînd nu ai nimic înafara de bara, copaci si OO)

- alegerea altui drum sau abandon

 

@semaca:

klar ca se mai întîmpla accidente, iar competitiile sînt alta pereche de pantofi (acolo exista o miza pt. care "lupti").

Aici e vorba despre un accident (întîmplator documentat), prezentat ca material didactic (un fel de "nu faceti ca ei"), într-un topic pt. cei care înca nu stiu tot, si pe marginea caruia discutam despre cum se putea evita, în speranta ca urmatorul dintre noi care ajunge într-o situatie similara sa aiba macar cunostintele teoretice despre ce se poate întîmpla sau cum se poate evita.

 

 

Scuze de intrebare...imi poti da mai multe detalii despre ce inseamna ”sufa” si modul cum o folosesti la cobarare???...mi s-a ridicat parul pe mine vazand coborarile alea si sunt vizat direct avand in vedere ca posed un Pajero lung!. Mersi

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Petre a pus un link undeva cu asigurare in sufa de la un concurs.

 

Ideea de baza este urmatoarea:

-masina pe teren alunecos+ panta/inclinare.

-daca e necesar sa iei si un pic de curba se leaga troliul de un pom/masina/ancora,bolovan in fata

-se leaga cu sufa lunga/panglica/prelungire troliu de 20 m(daca is mai scurte se innoada) carligul/ochetul/pragul/portbagajul-depinde de situatie

-sufa se infasoara pe un pom in spate/lateral-de obicei de 2-3 ori e suficient sa o infasori-asta depinde si de cati oameni disponibili ai

-copilotii tin de capatul sufei si, in timp ce soferul trage de troliu sau misca foarte incet masina din roti, acestia dau drumu' la infasurare putin cate putin-ca si cum ai lasa un om intr-o fantana cu un scripete si o funie.Daca copilotii trag tare de sufa infasurata masina coboara mai incet, daca slabesc stransoarea masina coboara mai repede.Totul se adapteaza la fata locului.

Cei care cunosc alpinism ne-ar putea mai multe informatii pentru ca principiul este similar.

-se muta sufa pe alt copac si tot asa pana masina ajunge pe teren stabil/sleauri/drum drept.

 

Tin sa subliniez ca pe mine m-au coborat asa pe drum alunecos/curba cu sant mare in dreapta si copilotii erau 2 patrolisti de 80 Kg + copiloata de 45 kg.

 

Alta varianta folosita tot in Mtii Bihorului a fost :

-Patrolul in spate pe teren mai tare-asigurat cu sufa lunga de spate sau cu 2 copaci mari in fata sa nu fuga in jos

-eu legat de spate cu cablul Patrolului si coborat frumos din troliu.

-ca sa nu se termine cablul am pus alta prelungire de troliu de 20 m .

 

Acest post nu se vrea a fi o lectie, insa,cand mergem mai multi in teren, chiar si cu riscul de a se spune ca is " fricos" prefer siguranta daca nu sunt sigur de ce ma asteapta, ca doar de aia mergem mai multi.

Bineinteles ca depinde si de dotarile masinilor, pentru ca stiu multi care nu isi iau nici macar roata de rezerva, darmite sufe, highlift, scripeti,etc.

Edited by nick67
  • Like 1

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Petre a pus un link undeva cu asigurare in sufa de la un concurs.

 

Ideea de baza este urmatoarea:

-masina pe teren alunecos+ panta/inclinare.

-daca e necesar sa iei si un pic de curba se leaga troliul de un pom/masina/ancora,bolovan in fata

-se leaga cu sufa lunga/panglica/prelungire troliu de 20 m(daca is mai scurte se innoada) carligul/ochetul/pragul/portbagajul-depinde de situatie

-sufa se infasoara pe un pom in spate/lateral-de obicei de 2-3 ori e suficient sa o infasori-asta depinde si de cati oameni disponibili ai

-copilotii tin de capatul sufei si, in timp ce soferul trage de troliu sau misca foarte incet masina din roti, acestia dau drumu' la infasurare putin cate putin-ca si cum ai lasa un om intr-o fantana cu un scripete si o funie.

Cei care cunosc alpinism ne-ar putea mai multe informatii pentru ca principiul este similar.

-se muta sufa pe alt copac si tot asa pana masina ajunge pe teren stabil/sleauri/drum drept.

 

OK. Multumesc de raspuns!. .....Sper sa nu am nevoie in practica:ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Si chiar daca teoretic stiam ca nu se franeaza, ci trebuie sa trec rapid in marsarier, atunci nu am facut-o, incepator fiind, am reactionat instinctiv, nu rational.

.

 

Mai rau decat sa franezi e sa bagi in marsarier (daca poti).

Asta e parerea mea.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Mai rau decat sa franezi e sa bagi in marsarier (daca poti).

Asta e parerea mea.

Pai de ce? Masina fiind in reductor, curge lin la vale. Cu piciorul pe frana, ingheti frana, masina ia viteza, etc. Nu o data, schema cu mutatul in marsarier s-a dovedit folositoare, ca si cum as fi coborat cu a 1-a, cu fata, pe reductor.

Atentie, eu ma refeream la o situatie cand am luat-o la vale cu spatele. Cu fata nu am avut probleme niciodata pe coborare: bagat a 1-a direct si lasat sa curga fara frana, fara acceleratie, si nu am avut probleme niciodata. Ba mai mult, am coborat un deal abrupt, pe un drum prost si acoperit cu gheata goala, ce-i drept cu Pinin-ul, masina usoara si gume de iarna foarte bune. Eram cu fratele meu caruia ii picase fata, nu credea ca se poate cobori cu masina pe acolo. La fel, a 1-a pe reductor, tinut covrigul bine in maini, si nu as fi apasat pe frana nici daca luam 100 km/h pe acolo.

 

O greseala care se mai face, este schimbatul vitezelor pe coborare, respectiv urcare. Pe urcare am mai facut-o si eu, ca ma prindeam ca nu mai trage cu a 2-a, si am schimbat a 1-a. Pe coborare am "incercat" doar ambreiajul si m-am prins ca nu e cazul. Deci, inainte sa abordezi o bucata de traseu mai dificila, trebuie sa stii exact ce ai de facut, si sa nu te abati de la regula. Asta nu inseamna ca trebuie sa fi inflexibil, sa nu te adaptezi pe moment daca e cazul, dar totusi sa nu incalci regulile de baza, elementare.

Spun asta pt ca in filmul pe care il comentam, la un moment dat masina ia viteza nejustificat, inca nu ajunsese in zona critica, chiar se oprise la un moment dat... Posibil sa fi calcat ambreiajul, masina a luat viteza, omul s-a panicat, a calcat frana (se vad clar rotile blocate) si... gata...

Zic astea pt ca am explicat ca am patinat si eu la viata mea, si stiu ce se intampla in momentele alea... Nu e doar teorie din tastatura.

adrian03 sa reia firul evenimentului, si sigur va intelege ce s-a intamplat acolo. Si sper sa treaca peste incident si sa revina in teren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Scuze de intrebare...imi poti da mai multe detalii despre ce inseamna ”sufa” si modul cum o folosesti la cobarare???...mi s-a ridicat parul pe mine vazand coborarile alea si sunt vizat direct avand in vedere ca posed un Pajero lung!. Mersi

:h5

CIMG4290.thumb.jpg.f01d3ecd5a2fe290076aaf3e98363306.jpg CIMG4350.thumb.jpg.241cc4dbccc30a50934e9b14cf899b80.jpg

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Legat de coboratul in sufa (asigurat de spate), mai am cateva observatii / sfaturi din proprie experienta:

 

1) alegeti copaci grosi, cu scoarta adanca - am patit la Mures acum 2 ani sa zboare scoarta de pe copac, si deci sa se duca Drujba in primul pom

2) alegeti copaci vii, bine inradacinati (este aici pe forum un coleg care se asigura cu sufa la Iasi si ii cade pomul in cap)

3) infasurati de 2-3 ori sufa, cu capul pe care il tii in mana in partea de sus a pomului

4) atentie ca spirele de sufa sa nu se suprapuna. asta este frana. ca sa lasi masina faci miscari de scuturare apropiindu-te de pom. cat vrei sa o cobori stai in linie cu masina (adica masina, pomul, tu sa fie o linie)

5) daca o ia repede si trebuie sa o franati, te deplasezi repede inspre vale, astfel incat sa ajungeti lateral fata de pom (unghi de 90 de grade) sau sa ajungeti in aceesi parte a pomului in care e si masina (sufa sa se intoarca in jurul pomului, nu sa mearga in continuare dupa pom)

6) ideal este ca acum sa va duceti cu sufa in jos pe pom, cat sa se suprapuna spirele unele peste altele (sa faca frana).

 

7) 'si mai ideal' e sa ai troliu spate :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

@alex44

Ordinea in care s-a coborat:

1 samurai

2 vitara

3 masina lui Regep (usoara!!)

4 g-eul a alunecat si s-a rasturnat (pilot experimentat!!!)

5 mitsubishi coborat in sufa

6 toyota lunga coborata in sufa.

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

nick67 ARB la 280-350 la 20 metri unde poate ne spui si noua?Ma uit pe site la un vanzator si este vreo 540 ron.In banii aia ne incadram la un tmax de 10 metri.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

nick67 ARB la 280-350 la 20 metri unde poate ne spui si noua?Ma uit pe site la un vanzator si este vreo 540 ron.In banii aia ne incadram la un tmax de 10 metri.

Din UK si cu EORI.

 

20 m de la terrafirma sunt si la landatelier.

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Acum caut caroserie,si cred c-o sa fac si un roll cage.

Mie chiar imi place sa ma dau, doar ca trebuie sa fiu mai atent.

Nu mi-a fost frica nici atunci, nici acum. Poate sunt putin inconstient,nu am simtul conservarii. Asa sunt eu. Dar am vazut altii care ma intrec cu mult.

Pana la urma, altii aluneca pe o coaja de banana si se duc..

Cum e horoscopul.. Topicul e despre patania mea, dar nu e topicul meu. Eu as vrea sa elucidez ce s-a intamplat, dar nici eu nu mai tin minte, s-a intamplat repede. Nu imi pare rau de fier, sunt fericit ca sunt intreg, si va asigur ca nu dau inapoi din cauza ca am patit-o acum. Merci de incurajari!

  • Like 1
PATROL Y61 SWB 3L
Link to comment
Share on other sites

Re: O buna lectie de offroad ptr toti!

 

Yonutz, Semaca, nu deviati de la subiect. Aveti amandoi dreptate, exact cum zice rabbi in banc.

 

Semaca a considerat ca postarea lui Yonutz e cu directie, desi era mai degraba o generalizare, o enumerare a posibilelor cauze. Nu se putea referi la cazul de fata pentru ca ma gindesc ca nu stia mai mult decat ce se vede in film. Yonutz a sarit in sus cam degeaba, ma gandesc ca la iesirile la care merge grupul lui Semaca se are mai multa grija. Nu mai era cazul sa se lungeasca discutia, v-am inteles punctul de vedere. Nu mai bine va intelegeti ca nu va puteti intelege?

 

Eu zic ca daca ar fi realizat ca e pericol, toti cei din film ar fi lucrat cot la cot ca sa fie bine pentru toti. Nimeni nu face caterinca in momente nasoale, doar ca se intampla ca nasoalele sa se intample pe neasteptate. Yonutzule, daca imi zici ca pe tine nu te manca limba sa faci poante la o iesire, eu nu te cred. Iaca, radem, plangem, important e sa nu se lase cu lumanari si coroane!

 

Later edit: Adrian03, ma bucur ca esti intreg! Nici eu nu cred ca iti poti aduce aminte tot dupa o faza ca asta, m-am rasturnat si eu o data cu masina pe sosea si nu am reusit niciodata sa pricep de ce naiba a luat-o masina catre rapa. Expertiza a zis ca s-a rupt coloana de directie, eu imi amintesc doar niste pete de lumina pe asfalt si apa care imi curgea sub cap ceva momente mai tarziu. Shit happens, daca reusesti sa te aduni dupa una ca asta, esti cel mai tare.

Edited by f_zoltan
  • Like 1
Samurai incepator
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use